שנתיים מאסר נגזרו על חברות להקת רוק רוסית ששרו שירים בגנות פוטין | 3498 | ||||||||
|
שנתיים מאסר נגזרו על חברות להקת רוק רוסית ששרו שירים בגנות פוטין | 3498 | ||||||||
|
פרסומים אחרונים במדור "חדשות"
|
הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות |
|
||||
|
||||
מי נתן לחברה הללו לשיר שירים ביקורתיים על הכנסיה ב_קתדרלה_? |
|
||||
|
||||
לא נתנו, זו היתה פרובוקציה. יש בלבי על עורכי הידיעה, שהכותרות שנתנו עשויות להטעות. |
|
||||
|
||||
אכן, בהארץ כתוב ''שנכנסו בחודש פברואר לקתדרלה הגדולה במוסקווה ושרו שירים ''. כנראה נכנסו סתם והתחילו לשיר. |
|
||||
|
||||
הכותרות לא שיקפו דיין את הפרובוקציה שב''הופעה'' (כלפי הכנסיה, לא כלפי פוטין). |
|
||||
|
||||
בכתיבת כותרת יש תמיד קונפליקט בין הצורך להשתמש במעט מילים לבין הרצון לפרט ולדייק. בעיניי האיזון שהושג - גם פה באייל וגם בידיעות אחרות שראיתי על הנושא - הוא סביר. |
|
||||
|
||||
בעיניי, הוא לא. ראייה: ראובן הוטעה. |
|
||||
|
||||
דרך אגב, כתבתי ''כותרות'', כי אילו היה מובהר העניין בפסקה הראשונה, זה היה מניח את הדעת. |
|
||||
|
||||
ראובן לא הוטעה מהכותרת אלא מכל הכתבה. רק אחרי שהלכתי למקור הראשוני הבנתי, וגם זה לא באופן מלא, שהלהקה לא שכרה את הקתדרלה או הוזמנה להופיע שם. |
|
||||
|
||||
על שלושים שניות של התפרצות לקתדרלה וכמה תנועות באוויר מגיע להן צו הרחקה. אולי מאסר על תנאי. העונש הדרקוני שניתן להן רק מאשר את מה שהן טענו ממילא ובעצם פעל לטובתן והפך אותן לגיבורות. אם הן באמת מאמינות במחאה שלהן, הן אמורות להיות שמחות על העונש שהן קיבלו. |
|
||||
|
||||
א. יש סיבה לכך שהדבקת את זה דווקא לתגובה שלי? ב. נו, יופי. אז נראה שכולם מרוצים: גם הן, גם הכנסייה וגם פוטין. |
|
||||
|
||||
זו נקודה שגם לי לא היתה ברורה, אפילו אחרי קריאת כמה וכמה מקורות ברשת, עד שראיתי עכשיו את הקליפ מה"הופעה" שלהן, שהבהיר היטב שמדובר בהופעה מחתרתית ובלתי מתואמת. עידכנתי את הידיעה בהתאם. תודה לך ולידידיה. |
|
||||
|
||||
הנה גם ה"הופעה" עצמה http://www.youtube.com/watch?v=ALS92big4TY דווקא די משעשע, אין לו חוש הומור לפוטין הזה? |
|
||||
|
||||
מעולה! |
|
||||
|
||||
בישראל הכניסו לשלוש שנים לכלא מישהו שהשליך נעל על שופטת. אילו אותו מישהו היה משליך נעל על עובדיה יוסף הוא היה מקסימום מקבל שלושה חודשים כלא (בעבודות שירות), אילו השליך נעל על רב חרדי ממאה שערים הוא היה מקסימום מעוכב במשטרה לשלושה ימים ומשתחרר. לעומת זאת, אם בסעודיה מישהו היה משליך נעל על איזה אימאם ניכבד היו מוציאים אותו להורג. אפילו בישראל, אם מישהו היה משתולל במיסגד ומבזה את המוסלמים הוא היה כנראה חוטף מכות קשות מהנוכחים וזה היה נראה סביר בעיני העורכים של עיתון הארץ. כך שהחומרה היא עניין של השקפת עולם. בישראל ביזוי הדת היהודית נחשב לעבירה מינורית, במיוחד בעתון הארץ (העתון לאנשים שחושבים שהם חושבים). לדעתי, מגיע לחוליגנים שנתיים בכלא על ביזוי דת (אגב, אני חילוני). זה שפוטין ניצל הזדמנות על מנת להיפרע ממתנגדיו זה עניין אחר. פוטין הוא מנהיג חכם שיודע לנצל הזדמנויות. |
|
||||
|
||||
הבנות האלה לא השליכו נעל על איש, לא שברו ולא הרסו דבר, ולא גרמו שום נזקים. הן בסה''כ שרו שיר. זה אינו חוליגניזם, אלא מקסימום הפרעת הסדר או משהו כזה, העונש ההולם פה הוא קנס, לכל היותר. |
|
||||
|
||||
גם אני בעדן ונגד המתפללים. |
|
||||
|
||||
הבנות נכלאו בגלל פגיעה בפוטין, הכנסיה לא קשורה לעניין. אנשים הגיעו למקומות גרועים בהרבה על אמירות נגדו. אבל גם לנו מותר ליטול קורה, ולהיזכר שעל השלכת ראש חזיר, אקט מבזה אך סימלי, שלא הרס ולא שבר דבר, קיבלו המשליכים 9 ו-8 חודשי מאסר בפועל. |
|
||||
|
||||
את זה לא הכרתי. עכשיו השאלה המעניינת, למה מציירת חזיר (טטיאנה סוסקין) קיבלה עונש חמור יותר ממשליכי חזיר ממש? |
|
||||
|
||||
הניחוש שלי: מפני שהציור פורסם בחברון ולא ביפו. |
|
||||
|
||||
לא דומה כלל. יש הבדל בין ביזוי דת לבין טענה נגד פוליטיקה של מנהיגי הדת. |
|
||||
|
||||
הכנסייה מאוד קשורה. לפני המהפכות של תחילת המאה הקודמת הכנסייה הייתה כלי וסמל של השלטון. היות ולכנסיה היה מונופול על תרבות והשכלה, זאת הייתה גם דרך של השלטון להטיל מרותו על העם. בזמן האחרון יש ניסיון של חזרה לסמלים הישנים. אמנם התנאים של היום הם לא כמו פעם, וגם אין כל כך הרבה מאמינים אבל מאז נפילת ברית המועצות כמות הדתיים (גם יהודים דרך אגב) עולה בהתמדה. בעשר השנים האחרונות ברוסיה בונים ומשקמים כנסיות במרץ, מעלים חגים דתיים לרמה לאומית, משיקים ספינות ומבנים בעזרת אנשי דת, ואת כל זה מציגים בחדשות. לא מזמן גם הייתה בטלויזיה ברכת הנשיא לכבוד חג הפסחא, דבר שלא היה כקדמותו. יש הרבה פרשנים שאומרים שהבנות בחרו לשיר דווקא בקתדרלה מסיבות אלו. ראיתי לא מזמן סרטון בו רואים איך אחד אנשי הדת מנסה לנשק את ידו של פוטין, פוטין מושך את היד במבוכה חצי מזויפת. אחד המגיבים אמר (לא יודע כמה זה נכון) שאנשי דת בכנסיה הרוסית חייב לנשק רק את ידו של הצאר (וגם של אנשי דת בכירים יותר). |
|
||||
|
||||
גם אני חושב, אבל חוליגניזם הוא בעיני המתבונן. תאר לך כל מיני תרחישים אצלנו. יש מצב בו היו גוזרים שנתיים. |
|
||||
|
||||
תזכורת: פגיעות ברגשי דת ומסורת [ויקיפדיה]. מה שכן, אם הבנתי נכון המשפט עצמו המשפט עצמו היה פארסה עם אוסף עדויות לא לגמרי מדויקות (בלשון המעטה). |
|
||||
|
||||
אני מוצא שזה משעשע שברוסיה נענשים על ''חוליגניות המונעת משנאה דתית''. |
|
||||
|
||||
שלוש שנות מאסר בגלל השלכת נעל על שופטת (או על כל אדם אחר)1 זה גם עונש חמור באופן חסר פרופורציה למעשה. 1כשלא מדובר בתקיפה אלא באקט סימבולי. |
|
||||
|
||||
אני תוהה אם הפרשה היתה זוכה למידה דומה של התעניינות, ברוסיה ובעולם, אילו האקט המדובר היה מבוצע ע''י שלושה גברברים לא פוטוגנים. |
|
||||
|
||||
נכון לכרגע, גיגול שמה של מריה אליכינה מעלה 396,000 לינקים. במקום השני בסולם הפופולריות נמצאת יקתרינה סמוצביץ עם 1,780,000 לינקים. ובמקום הראשון, בהפרש ניכר מחברותיה החתרניות לא פחות ממנה, ניצבת נאדז'דה טולוקוניקובה1 עם 4,140,000 לינקים. סתם הבחנה רגעית, בצהרי עוד יום קיץ הביל. 1מה זה "מי זאת?" הגבוהה עם עצמות הלחיים הבולטות והשפתיים החושניות למשעי כמובן. |
|
||||
|
||||
הפרשן והעתונאי הרוסי ואדים ניקיטין טוען שהסערה סביב פוסי ריוט1 נובעת מחוסר הבנה של מהות ההתנגדות למשטר ברוסיה. כך המערב הופתע ונעלב מהביקורת שדיסידננטים סוביטיים כמו סולז'ניצין או לימונוב הטיחו נגד הממסד המערבי בגלל שבמערב ראו רק את הביטוי האני-סובייטי/קומוניסטי של ההתנגדות החתרנית והתעלמו מההקשר הרחב של תפיסת העולם של הפעילות האנטי ממסדית. ניקיטין שואל אם תומכי הלהקה התלהבו גם כשנאדז'דה טולוקוניקובה שהיתה בשלבי הריון מתקדמים השתתפה באורגיה ציבורית במוזיאון במוסקבה בשנת 2008. ההתנגדות של פוסי ריוט איננה מוגבלת לאנטי-פוטין (למרות שבמקרה הפרובוקציה בקתדרלה חפות לחלוטין והממשל הרוסי אשם) והיא חותרת, כמו הדיסידנטיות הרוסית מימים ימימה, לחופש משליטה גברית, מחוסר שיוויון, אנטי קפיטליזם, אנטי-דתיות, ונגד כל המערכת של מדינה קורפורטיבית. 1 בתגובה 601292 ירדן ייפה קצת את תרגום שם הלהקה |
|
||||
|
||||
אם הייפוי שלי הוא בתרגום "פוסי" ל"ערווה", אני מסכים שזה קצת ייפוי, אבל מתקשה למצוא תרגום מדויק יותר. <המשך קריאת התגובה למבוגרים מגיל ההסכמה בלבד, ונא לא להשתמש בנאומי סיום בית-ספר.> "כוס" עולה על הדעת, אבל עלי להודות שאני לא לגמרי משוכנע איזה חלק אנטומי המילה הזו מציינת - השיער? שפתי הנרתיק? הנרתיק לעומקו? כל אלו יחד (עד איזה עומק)? נדמה לי שזה קצת עמום, אבל אולי זה רק חור בהשכלה שלי (גיחי). בעצם אולי כתרגום חופשי זה מתאים יותר מ"ערווה". |
|
||||
|
||||
כוסי ריוט? צריך גם לשים לב שהמילה השנייה איננה רק מהומות אלא שיש לה מובנים משלימים: מרשים, ענקי, גדול, וגם משעשע, מפיל בריצפה, כששני המובנים יכולים להתאחד ב "שולתת". |
|
||||
|
||||
אפשר גם סתם ''חתול תעלול''. |
|
||||
|
||||
פרעות פות |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |