בני סכנין מחזיקת גביע המדינה בכדורגל | 1946 | ||||||||
|
בני סכנין מחזיקת גביע המדינה בכדורגל | 1946 | ||||||||
|
פרסומים אחרונים במדור "חדשות"
|
הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות |
|
||||
|
||||
מה אחרי מלכת יופי ואליפות המדינה בכדורגל? חתן התנ"ך? |
|
||||
|
||||
זה רק סמלי. זה מעיד כאלף עדים על ההידרדרות של מדינת ישראל. |
|
||||
|
||||
תרגע, שום התדרדרות, אך אחד מן המגזר לא קשור לגולים שהובקעו, אבל למה להיות קטנוני? ברכות למנצחים! |
|
||||
|
||||
אם הולכים לפי העיקרון הזה, אז הרבה שחקנים מהמגזר הערבי אחראים (או "קשורים") לשערי ניצחון שהביאו תארים לקבוצות יהודיות, או אפילו נצחונות לנבחרת ישראל. בעצם עכשיו כשאני חושב על זה, אפשר אולי להגיד שתרומת השחקנים הערבים לזכייתה של סכנין בגביע המדינה, די דומה לתרומתם של השחקנים הישראלים1 לזכייתה של מכבי ת"א בגביע אירופה בכדרוסל. בשני המקרים מה שהפך את הזכייה למשמעותית בעיני קהל האוהדים - היא זהותו של המועדון. 1 או אולי השחקנים היהודים, או אולי השחקנים ילידי ישראל. |
|
||||
|
||||
אז זהו, שחשבתי על זה. יש פחות ופחות קשר בין מיקום המועדון בעולם להרכבו. האם זה טוב או רע? מצד אחד יש יותר הזדמנות לאמריקאים, ליוגוסלבים ועוד כמה שכנראה הגנים שלהם מתאימים יותר לכדורסל ואחרים - לכדורגל (אם כי שם ההתפלגות עשירה יותר). זה נותן פחות הזדמנות למקומיים. מצד שני...זה יכול להקהות את האלמנט הלאומני-גזעי של המשחק ואף לקרב ציבורים ניאנדרתלים רחבים לקבלת האחר כשווה להם1. נראה לי שזה עדיף. 1 יש איזו בעייה שאני לא מצליח לאתר עם המשפט הזה (: |
|
||||
|
||||
שחקנים זרים תמיד יהיו הכי דומננטיים בקבוצה (גם אם יש רק אחד), וזה מספיק לשם עידוד הסובלנות אליה אתה חותר. הבעיה היא שהסתמכות כמעט בלעדית על שחקנים זרים מביאה לפגיעה בתחרות בין הקבוצות ובצמיחת דור שחקנים צעיר. 1 אני בעד להגביל את המספר של שחקנים זרים, ולארגן סוג של draft עבור שחקנים ישראליים צעירים. 1 האמת שזו דוגמא מופלאה כיצד העדר רגולציה בשוק מסויים גורמת לריכוז כל הכח בידיים בודדות ולפגיעה בתחרות. טכניקת הbuy-out-the-competition-and-let-it-warm-the-bench משמשת לא רק בספורט. כיפאק לי. |
|
||||
|
||||
לא הבנתי למה הסתמכות כמעט בלעדית על שחקנים זרים מביאה לפגיעה בתחרות בין הקבוצות. אם מדובר בקבוצות בעלות תקציבים בסדר גודל דומה, הרי שהן יכולות גם להחתים שחקנים זרים בעלי יכולת דומה. אם לאחת הקבוצות ישנה עדיפות תקציבית ניכרת (כמו מכבי ת''א בכדורסל) הרי שממילא היא יכולה להחתים שחקנים טובים יותר, גם אם יחייבו את כל הקבוצות הליגה להתבסס אך ורק על ישראלים. בכל מקרה, גם כיום מספר השחקנים הזרים שיכולים לשחק בקבוצת כדורסל בארץ הוא מוגבל (שני זרים ושני ''בוסמנים'', או משהו בסגנון). |
|
||||
|
||||
העובדות מדברות בעד עצמן. מכיוון שהזרים הם דומננטיים, והשכר שלהם גבוה בהרבה מזה של ישראלים, יוצא שהבדלים בתקציב מתורגמים להבדלים בין הזרים ולהבדלים בין הקבוצות. אם היו פחות זרים לקבוצה, ההבדלים ברמת הקבוצות יפחתו, כמו גם הכח שיש לעדיפות התקציבית. במילים אחרות, לו מכבי היתה מחתימה רק את השחקנים הישראליים הטובים ביותר, היא היתה רחוקה למצות את יתרונה התקציבי, וההבדל ברמות בינה לבין האחרות היה פחות. ידוע לי שיש הגבלה, אולם היא נראית מגוכחת. בת'כלס במכבי יש 7 זרים. 4 זרים נראה לי גג, לפחות בליגה. |
|
||||
|
||||
העובדות אכן מדברות בעד עצמן: מכבי ת"א שולטת בליגה ללא מיצרים כבר עשרות שנים, עוד מהתקופה שלא היו "בוסמנים", ובקבוצות באמת שיחקו רק 2 זרים. אם הקבוצות יוגבלו להחתמת שחקנים ישראלים בלבד, אז מכבי ת"א תשחק מול שאר הליגה פחות או יותר עם נבחרת ישראל, וכל עוד ימשך יתרונה התקציבי (והניהולי) היא תמשיך לקחת אליפויות בסיטונות, ממש כמו היום. אתה רוצה לטעון שאז במקום לנצח את יריביתה בסדרת הגמר ב20-30 נקודות הפרש בממוצע, היא תנצח אותה רק ב-10 נקודות הפרש? יכול להיות. בכל מקרה, אם אתה רוצה לנטרל את העדיפות התקציבית של מכבי ת"א אפשר פשוט לקבוע לקבוצות הליגה תיקרה תקציבית. זה ללא ספק יכול להפוך את הליגה לתחרותית (ולדפוק את מכבי באירופה). במכבי ת"א אכן משחקים 4 שחקנים לא ישראלים (2 זרים ו-2 "בוסמנים"). אם אתה רוצה למנוע משארפ, תומאס ובלות'נטל לשחק כישראלים אתה צריך לפעול לשינוי חוק האזרחות1. 1 בעצם נדמה לי שפעם באמת הייתה (יש?) גם הגבלה על מספר המתאזרחים2, אז אולי יש דרך למנוע מהם (לפחות חלקית). 2 זה עומד במבחן בג"צ? |
|
||||
|
||||
הפרש של 10, בדיוק כך. בסופו של דבר יותר תחרותיות תתרום להעלאת הרמה (והפופלריות והמימון) של הליגה הישראלית, ולהצלחתה של מכבי באירופה (כפי שאכן היה לפני הבוסמנים), ולא רק שלה. כרגע חיים משבת לשבת ולכן ההצלחה של מכבי באירופה היא תלויה בעיקר ביכולת של מזרחי לקנות את הזרים הטובים והיקרים ביותר. כמובן סליחתי משארפ תומאס ובלות'נטל. לא הייתי מודע לכך. |
|
||||
|
||||
יותר תחרותיות באופן שאתה הצעת (פחות שחקנים זרים), בוודאי שלא תתרום להעלאת הרמה של הליגה הישראלית, וכאמור, אם כבר, אז ישנן דרכים הגיוניות יותר, או ישירות יותר, להפוך את הליגה לשוויונית ותחרותית יותר1. דווקא השנה, ללא הצעות הייעול שלך, רשמו קבוצות הכדורסל הישראליות (לא רק מכבי ת"א) הצלחה חסרת תקדים באירופה, וגם הנבחרת הלאומית רשמה הישג נאה באליפות אירופה בקיץ. זה גם לא נכון שההצלחה של מכבי באירופה תלויה בעיקר ביכולת של מזרחי לקנות את הזרים הטובים והיקרים ביותר, אבל נעזוב את זה כרגע. 1 בכל מקרה, בוודאי שאין תוקף לאמירתך הגורפת כי הסתמכות כמעט בלעדית על שחקנים זרים מביאה לפגיעה בתחרות בין הקבוצות. זה נכון אולי בצורה עקיפה, לסיטואציה של הליגה הישראלית בכדורסל. |
|
||||
|
||||
לא הבנתי מה הגיוני בדרך שהצעת. הגבלת הכסף שמוצא על כדורסל זה צעד אנטי-פרודקטיבי להעלאת רמת הליגה (למרות שטכנית הוא אכן צעד ישיר המגדיל את השיוויונויות). הגדלת הביקוש לשחקנים מקומיים (על חשבון יבוא זר) זה צעד כן פרודקטיבי. זה הרושם שלי, בכל אופן. האמירה שאתה מתייחס אליה כגורפת נאמרה בקונטקסט מסויים ובאופן מוקצן לצורך הדגשה. |
|
||||
|
||||
אני חושב שאתה מבלבל בין רמת הליגה לבין תחרותיות הליגה. רמת הליגה כעת היא גבוהה בהרבה מכפי שהיא תהיה אם תיושם ההצעה שלך (או ההצעה ''שלי''. אני לא תומך בה). אם רוצים להעלות אותה אפשר אולי להציע שכל קבוצה תוכל לשתף כמה שחקנים זרים שהיא רוצה, ללא הגבלה. הדרך שאותה הזכרתי היא הגיונית בכך שהיא מטפלת בבעיית חוסר השוויון בין הקבוצות (שמוביל לחוסר התחרותיות) באופן ישיר ויעיל, בניגוד להצעתך, שלהערכתי, כפי שכבר הסברתי, לא תוכל להביא לשינוי משמעותי ביחסי הכוחות בין הקבוצות (ורק תקשה עליהן במסגרת ההתמודדות במפעלים האירופיים). |
|
||||
|
||||
הידרדרות? סוף סוף סיבה לשמוח, לא רק ליוצאי צבא. |
|
||||
|
||||
כוחותינו מפסידים בכל החזיתות (הצבאית, הפוליטית והדמוגרפית), ועכשיו גם בחזית הספורטיבית. ההישג של סכנין הוא רק סימפטום לפרצופה של המדינה. |
|
||||
|
||||
אה, למיעוט אסור להצליח. מיעוט מצליח = כוחותינו מפסידים בכל החזיתיות. מוכרת לי מאיזה מקום, המשוואה הזאת. אני לא יודע, אני בין אלה שמרגיש היום מנצח, ולשמחתי תורמת לא מעט הידיעה שביום כזה אנשים כמוך מרגישים שהם מופסדים. |
|
||||
|
||||
למיעוט מותר להצליח. לנו (כיהודים ישראלים) אסור להפסיד. הזכייה של סכנין בגביע (ויש לי את כל הכבוד להם, הם זכו בו בצדק ובצורה ספורטיבית) מעציבה אותי לא כשלעצמה (אני לא אוהד הפועל חיפה), אלא כי היא סמל למצבה של המדינה. במקרה שלא היינו במלחמה עם הערבים, לא היתה לכך משמעות בעיניי. אנו מתקרבים לאט אבל בטוח לסופה של מדינת היהודים, ולמצב של מדינת כל אזרחיה. אם זה משמח אותך - תנחומיי. |
|
||||
|
||||
עוד 28 שנה מהיום. ר"מ: האייל האלמוני (שם שמור במערכת). סגן: אחמד טיבי נשיא: יוסי ביילין יו"ר הכנסת: מאזן גנאיים 1 רמטכ"ל: חייל אלמוני, יהודי. 2. סגן רמטכ"ל: אייל חייל אלמוני, בדואי3. שר התקשורת: דב קננגיסר כלת פרס ישראל: עירית לינור ר"מ פלשתין: משה רבנו ברגותי ראש עיריית ירושלים הישראלית: תלמיד ישיבה אלמוני שיחזור בינתיים בשאלה 4. ראש עיריית ירושלים הפלשתינית: זאהר נוסייבה. ראש השב"כ המשותף: מוחמד לייבוביץ' (בן לנישואי תערובת) ראשי האופוזיציה: ישראל כץ ועזמי בשארה. מנהיג ש"ס: הרב הזכאי דרעי. יו"ר ההסתדרות: עמיר פרץ. בדרום ימשיך הצבא הדו לאומי לכתוש את שכונות המחתרת הכהניסטית בקטיף או לידה, עד שירסק לה את האמא של התשתיות. במופע יום העצמאות ישלבו ידיים סמיר שוקרי ורוני דואני, וישירו "היו זמנים". שרי אריסון תתגרש בפעם השביעית, ותודיע על חזרה סופית לישראל. האליטה הצבאית כלכלית בטחונית, חוץ מזה שיתווספו לה כמה שמות חדשים, תמשיך לשלב ידיים ולהופיע בתכניות של יאיר לפיד ג'וניור, העם יהיה כרגיל בקאנטים, העשירים יתעשרו, העניים יתענו, הכל יהיה אותו דבר. אני, אם אחיה אז, לא בטוח אם יהיה אכפת לי אם מי שיוסיף לדרוש ממני אגרה או ארנונה, יהיה מאמין במשה או במוחמד. אולי אקווה להיות בבית אבות שמנוהל טוב ובצורה אנושית, וגם אז לא יהיה אכפת לי אם למנהל יקראו בוריס, אחמד או ישראל. 1 בדרכי רובי ריבלין 2 ראה רה"מ [3,4] כנ"ל |
|
||||
|
||||
מצאה חן בעיני מאוד הימנעותך מקלישאת פרס. |
|
||||
|
||||
ונשאלת השאלה, האם זה בעינייך אוטופיה, או חזון-בלהות. |
|
||||
|
||||
איך יהיה שר תקשורת מקנדה ? אתה בונה על אינטרנט מהיר ושיחות ועידה (ועידיאו, כמו שמחדשים כאן)? |
|
||||
|
||||
נהיה חברים באיחוד הצפון אמריקאי. או עיין ערך שרי אריסון. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
How would you feel about a white North-American being upset for black American's success in science, or in arts?
And: How would you feel about Christian Americans being upset when Jewish Americans have accomplishments in various fields? |
|
||||
|
||||
1. ארה"ב אינה דוגמה טובה. היא הוקמה כמדינת כל אזרחיה ואילו ישראל הוקמה כמדינת העם היהודי. 2. כפי שכתבתי, זה לא היה מעציב אותי אלמלא זה השתלב במגמה הכללית של הדרדרות בכל התחומים. אני בטוח שאילו קבוצת בייסבול גרמנית או יפנית (נניח כזו שמייצגת שבויי מלחמה, או תושבי מחנות ריכוז) היתה זוכה בגביע האמריקאי בזמן WWII או אפילו שנה אחריה, הציבור האמריקאי לא היה מאושר... |
|
||||
|
||||
תסלח לי ידידי האלמוני אתה טועה ומטעה. מדינת ישראל היא מדינת כל אזרחיה כמו שארצות הברית היא מדינת כל אזרחיה וכמו שכל דמוקרטיה אחרת היא מדינת כל אזרחיה. במיוחד אחרי שבית המשפט קבע לפני איזה שבועיים שהבחור הערבי (לא זוכר את שמו) יכול לקנות בית באותו ישוב קהילתי יהודי שלא רצה לקבל אותו בהתחלה. ערבים יכולים לבחור ולהיבחר, מקבלים ביטוח לאומי וכו' וכו' וכו. זה נכון שישנם מקרים שהם מקופחים אבל זה לא במסגרת החוק, אלא תוצאה של עיוות מקומי (לפעמים גם יש לדברים האלו תרוצים לא רעים). אתה מדבר על זכויות לאומיות למיעוט ועל זה אין מה לדבר. מיעוט אתני נהנה מזכויות של מיעוט אתני אבל לא מזכויות של הרוב. המיעוט לא יכתיב לרוב איזה דגל, הימנון, שפה, ימי שבתון ועוד כהנה וכהנה מאפיינים לאומיים יונהגו במדינה. זה לא קורה בשום מדינה אחרת בעולם ואין שום סיבה שזה יתחיל לקרות בישראל. כמו שבשבדייה הדגל הוא עם צלב שהוא סממן נוצרי ואין בו שום זכר למוסלמים שמהווים 7% מאוכלוסיית שבדייה, אין שום סיבה שלערבים בישראל יהיו זכויות של רוב וזה אומר לקבוע את צביונה הלאומי של המדינה. |
|
||||
|
||||
קשור רק על דרך האנלוגיה הקלושה, אבל צריך להזכיר באייל שאלופת המדינה בגולף לנשים היא בת 12. |
|
||||
|
||||
אלוף המדינה בגולף לגברים (רואים) הוא עיוור. |
|
||||
|
||||
לא אליפות,גביע. וזה מה שאמרו אחרי ש''הכוח וינה'' היו אלופי אוסטריה,בסוף עשו להם טרנספר והם נאלצו לקחת את הפקלאות ולברוח לפלשתינה אז לך תדע כשהכדור עגול. |
|
||||
|
||||
שאלת תם(ה): בשביל מה צריך גם אליפות וגם גביע? ומה ההבדל? |
|
||||
|
||||
בשביל שיהיו שני סטים של משחקים, וככה יהיה פי שנייים יותר שעות-רעש-והמולה סביב הטלויזיה בסלון. [וגם מוכרי הפיצוחים ימכרו כפול]. |
|
||||
|
||||
גם אליפות וגם גביע זה בשביל שתספר לחבר'ה שלקחת דאבל... אבל עד שנשאלת באייל שאלה רצינית אני אוכל לנסות לענות עליה אולי בלילה,אז אולי האלמוני המקורי או מישהו אחר רוצים לענות בינתיים. |
|
||||
|
||||
בתחרות בין מספר קבוצות, ישנן שתי שיטות שונות מאוד לבחור מנצחת: שיטת הליגה (ככה קובעים אלופה) - מקיימים בסבבים משחקים של כל קבוצה עם כל קבוצה אחרת, וזו שצוברת הכי הרבה נצחונות (לשם הפשטות) היא המנצחת. שיטת הטורניר (=tournament, ככה קובעים מחזיקת גביע) - מחלקים את הקבוצות לזוגות (אקראית לשם הפשטות), כל זוג משחק והמפסיד יוצא. ממשיכים באותו אופן על שארית הקבוצות. הקבוצה השורדת בסוף היא המנצחת. לשתי השיטות יש יתרונות שונים ולכן כדי להנות מכל היתרונות, מפעילים את שתיהן במקביל ובאופן בלתי תלוי. |
|
||||
|
||||
שיטת האליפות (ליגה) דורשת יותר משחקים בעונה. במהלך השנה תפגוש כל קבוצה את כל אחת מהקבוצות האחרות בליגה פעמיים או שלוש (לפי השיטה הישראלית). בשיטה כזאת הסיכויים הגדולים הם שהמועדונים החזקים, הגדולים, העמידים יותר הם אלה שיחזיקו מעמד ויזכו. הגביע דורש פחות משחקים בעונה. כל משחק הוא בשיטת "המפסיד יוצא", מתחילות אותו הקבוצות שמשחקות בליגות נמוכות ובהמשך העונה ההגרלות מפגישות קבוצות מהליגה הראשונה עם קבוצות מליגות נמוכות ששרדו. בשיטה כזאת יתכנו הפתעות, כמו שקרה בשנה שעברה כשהפועל ר"ג מהליגה השניה (שירדה בינתיים לליגה השלישית) הצליחה להגיע לגמר ולזכות בגביע. השנה עשתה זאת הפועל חיפה המשחקת בליגה השניה (ואולי תעלה) וסכנין עצמה, שבמשחקי "ליגת העל" הרגילים נלחמה על חייה כמעט עד למחזור הלפני אחרון. ההסטוריה מראה על כמה מקרים שקבוצות זכו בגביע וירדו ליגה שנה לאחר מכן: בית"ר ירושלים בשנת 1979, הפועל לוד בשנת 1984, הפועל רמת גן השנה[*] (זה קרה בעבר גם לכמה אלופות: הכח רמת גן בשנת 1973, כפר סבא בשנת 1982 והפועל תל אביב בשנת 1989, לפחות לגבי שתי הראשונות מדובר בתקופה שבה הכסף הגדול עוד לא דיבר בכדורגל הישראלי ורוב קבוצות הליגה הראשונה היו שוות ברמתן). זה מה שעלול לקרות גם לסכנין הנחשבת בכל מקרה מועמדת לירידה גם בעונה הבאה, ושבנוסף על כך יהיה מוטל עליה גם העומס של השתתפות באירופה, שעלול לרוקן את קופתה התקציבית. [*] וגם הפועל באר שבע, בשנת 1997 |
|
||||
|
||||
Toda Raba. And best wishes for Sachnin. It makes me so happy to see minorities have accomplishments in the face of discrimination and political turmoil. We need more of that. We need more visibility for art, scholarship, literature and science from non-Jewish Israeli citizens.
|
|
||||
|
||||
ושכחת את הזכיה בפרוייקט Y. השלב הבא: הקדם-ארוויזיון. |
|
||||
|
||||
יש לנו גם כמה אלופי איגרווף מ"המגזר", אבל זה לא נחשב. אחרי הכל מי הולך להכניס (ולחטוף) בוקסים אם לא הערבושים? גביע המדינה (עדיין לא אליפות) בכדורגל זה משהו אחר, זה "נצחון חוץ". ומה הלאה, אתה שואל, חתן התנ"ך? אולי, אם ירצה השם. אבל ההישג הבא יהיה כאשר בני סכנין (או הפועל טייבה, או מכבי ג'לג'וליה, you name it) יזכו בגביע, או באליפות, ועובדת השתייכותם ל"מגזר" תצויין בהערת אגב, אם בכלל. |
|
||||
|
||||
עד כמה שאני זוכר, אחד המתחרים בחידון התנ"ך השנה היה בדואי, לא? |
|
||||
|
||||
אני דווקא שמח שקבוצה מהמגזר הערבי לקחה את הגביע. רק תחשבו על יחסי הציבור שהם יעשו לנו כשהם יצאו לתחרויות בין לאומיות בשנה הזאת. כולם יחשבו לרגע שאנחנו נאורים (לא שזה קשור אבל זה יצטלם מצויין). זה כמו שדנה אינטרנשיונל זכתה בארוויזיון, כולם חשבו שאנחנו ממש מדינה פתוחה ביחסה להומואים (איך עבדנו עליהם...). |
|
||||
|
||||
ולא הודיעו מראש. ואחר כך במשך שעתיים היו הדי התפוצצויות במרחק, כפי הנראה פרי יוזמות מקומיות (או שזה היה יריות?) |
|
||||
|
||||
מראיין: אז לקחתם את הגביע, מה? צב מעבדה מזיע אחרי המשחק: [קול גמלוני משהו] קודם כל אני רוצה להודות למאמן שנתן לי לשחק. לפי דעתי כל הקרדיט מגיע לו, ורק לו. זה שהבקענו ארבעה שערים לא אומר עוד שום דבר, אנחנו משחקים כקבוצה. חוץ מזה אני מציע לא להכנס לשאננות, כי אתה יודע, מי שלא מבקיע חוטף ואחרי הכל אנחנו רק בתחילת הדרך. מחכה לנו עוד גביע ואפ"א לפני שנוכל לנוח על הדפנה. עד אז כולנו צריכים לזכור שכדורגל משחקים 90 דקות ומה שיותר חשוב עכשיו זה לדעת שהשבת עגולה, לדרבי יש חוקים משלו ומה שהמאמן אומר קדוש. אפילו אם הוא יגיד לי לשבת על הספסל אני לא יגיד שום דבר כי אני יודע שהוא מבין יותר טוב ממני בכדורגל. עם זאת לכאורה, מה שמרגיז אותי [הדיבור הגמלוני הופך למהיר יותר] זה שהוא הוציא אותי בדקה ה 62 והכניס את זועבי שבכלל לא שולט בכדור. זועבי הזה, אצלנו בקבוצה רק בגלל שאבא שלו תורם לנו את החולצות. [הווריד ברקה מתחיל להתנפח] הוא מביא לי את החלסטרה כי הוא הביא לי חולצה גם קטנה וגם עם תפר פתוח בצד ימין למטה, סתכל! סתכל! איך אפשר לשחק ככה? גם בנעל ימין חסר לי פקק והאפסנאי שלנו כבר חודש לא מביא לי פקק חדש. אבל אפילו עם הנעל ועם החולצה הקטנה זיינו להם ת'צורה זיינו להם. זהו, זה מה שיש לי לומר. צב מעבדה: תגיד מאיזה ערוץ אתה? מראיין: אני לא מערוץ אני מאתר דיונים באינטרנט. צב מעבדה: אז מתי ישדרו אותי? |
|
||||
|
||||
לדעתי מדובר בפטרונות מגעילה. החגיגה האמיתית לדמוקרטיה תהיה כאשר קבוצה ערבית תזכה מבלי שהדבר יחשב חריג ויזכה לכל כך הרבה תגובות. |
|
||||
|
||||
אכן. ראה המשפט החותם את תגובה 220064 |
|
||||
|
||||
Hoping for a normalization of non-Jewish accomplishments in Israel does not preclude the legitimacy to rejoice at the beginning... did black activists in the sixties say "no cause to rejoice for integration, we'll rejoice when having black and white kids in the same schools is an unremarkable fact"?
You're right, the ultimate goal is to normalize equality; but for now, we can be happy in the small steps that are getting us there. |
|
||||
|
||||
(מקור הקישור: דיון 1949) |
|
||||
|
||||
טרק גרוזני זכתה בגביע הרוסי בכדורגל הקבוצה מהליגה השנייה המייצגת את צ'צ'ניה ניצחה בגמר את סמארה 0:1. תשחק בעונה הבאה בגביע אופ"א |
|
||||
|
||||
מברוק עלייקום יא ראידיון! מזל טוב חלוצים.שתזכו גם באליפות הליגה אינשאללה.אך זכייתכם בגביע איננה מלמדת על גדולתכם.היא מלמדת יותר על אפסותם של גמדי ישראל בכדורגל,שככל שהם עשירים ומדושנים יותר,כך ההישגים והרמה בתחום זה (ובתחומים אחרים) מתרדרדים. קמאן מרה . מברוק עלייקום. |
|
||||
|
||||
שהפסידה במשחק הגמר, פצתה את עצמה בגדול בעלייה לליגת העל לאחר נצחון חוץ על הפועל רמת גן (מחזיקת הגביע של השנה שעברה, כיום יורדת לליגה השלישית). אליה הצטרפה נצרת עלית שהצליחה להוציא תיקו בכפר סבא, מועמדת נוספת לעלייה, וקריית שמונה שציפתה גם היא לעלות, סיימה בבית בתיקו 2:2 עם רעננה, הורסת עליות מקצועית שעשתה אותו דבר בשנה שעברה להפועל ירושלים. מודיעין אזרחי כבר התחיל לחקור את החשד ששחקנים של קרית שמונה לא התאמצו. |
|
||||
|
||||
למי הזכות לשלום? האם הזכות לשלום היא מוגבלת למי אשר רוצה אותו? האם מי שרוצה אותו בהכרח מבין את משמעות המושג ככללו או באופן מעוות כל שהוא המצייר לעצמו תרחיש כביכול אמיתי של שלום אך בגדר חלום. מהי ההבנה הבסיסית שאנו צריכים או אפילו יש לומר מוכרחים למצוא בכדי להבין את משמעות המושג/ כל זאת כמובן אם רוצים בו. האם מלחמה היא סוג מסויים של מפלט מהשיעימום שנוצר בעיקבותיו של שלום. האומנם יש אנשים אשר אינם מסוגלים לשמוע או אפילו לדבר על שלום ,ולמה? נתחיל בכמה עובדות חביבות: א. אין ריבויי מציאויות ישנה מציאות אחת נפרדת ב. אין חילוי לחילוט באמת הכל בגדר אולי ג. גם כותב שורות אלה לא סגור על עצמו ד. לפי צורת האופק הגלובלי ישנה צרות אופק אימורטלית [בתקווה שלא] ה. כל אחד צריך משהו מסויים לעצמו כדי שיוכל להרגיש יותר טוב מאחרים ו. האדמה כאן לא שלנו .היא של העולם הנתפס אצלי כיישות וכאן בסעיף ה' מתחילה הבעייה. כל מלחמה משחר ההיסטוריה ועד היום התחילה במנהיג כריזמטי שידע לתת לאנשיו הרגשה שהם יותר טובים מאלה שהם נילחמים מולם בכך שיכנעם להילחם ,כי הרי אין יותר פשוט יותר מלשכנע אדם מסויים שהוא יותר טוב מהשני [כולם רוצים להיות "יותר טובים "] ,ובכך לגרום לו לצאת מול\נגד מישהו אחר. הבסיס לשלום הוא מאוד בילתי מושג מכיוון שעוד אינה ההבנה כי כולנו שווים ואין לנו על מה להילחם אף אחד לא יותר טוב ,אלא שונה. והעולם שנילחמים עליו הוא לא שלנו וישאר אחרי שנלך והיה לפני שבאנו . אז מעכשיו לחייך ולנסות להוציא את הטוב. אין לי תשובות לרוב שאלותיי הניזכרות בתחילת המאמר אשמח מאוד אם לכם יהיו תשובות מאתגרות ומעניינות |
|
||||
|
||||
רצית לומר "צרות האופק [של] הגלובלי"? |
|
||||
|
||||
היום התפקעתי מצחוק וחשתי צורך לחלוק עמכם מדוע. בניגוד לכישוריי, שוחחתי עת חברתי לעבודה על כדורגל. ואז, כשהיא מספרת לי על משחק בו היא נוכחה, של בני-סכנין נגד לא זוכר איזו קבוצה בה משחק סלים טועמה, היא מתארת לי: "אז בני-סכנין הם כאילו ערבים". קטעתי אותה ב"מה זאת אומרת "כאילו", הם לגמרי ערבים". 'ואז היא עונה לי במלוא הרצינות: "כן, אבל לא רציתי להשמע racist". בגלל זה. |
|
||||
|
||||
כן, זה מזכיר לי איזה קטע בתוכנית מעין-דרמה בטלוויזיה שבה אישה מספרת לבעלה שהיא ראתה את הבחור (הערבי) שרצה לשכור את דירתם משוחח עם ערבי. כשהבעל אומר לה, ''טוב, זה הגיוני, גם הדייר ערבי'', היא אומרת לו - ''לא, אבל השני היה ממש ערבי-ערבי, כזה עם זקן''... |
|
||||
|
||||
היא סיפרה על משחק מלפני כמה חודשים. |
|
||||
|
||||
נראה שלא ראית אתמול את הסרט על בית''ר. היה שם אוהד שהתעקש על זכותו להיות גזען וכולם לא רצו שחקנים ערבים בקבוצה שהסמל שלה זה מנורה יהודית. בסרט היו רגעים יפים שהראו אוהד ערבי שרוף של בית''ר שבא לכל משחק מהגליל (הוא אמר שהוא רוצה להתחבר למיגזר היהודי). |
|
||||
|
||||
יש בדיחה כזאת על ילד ערבי בעיר מעורבת, שנכנס לכתה א' בבי"ס יהודי. שואלת אותו המורה: "מה שמך?" והוא עונה לה "איבראהים". אומרת לו המורה: "מעכשיו, כדי שתהיה כמו כולם, נקרא לך אבי". כשהוא חוזר הביתה, ואמו קוראת לו "אבראהים, בוא לאכול" הוא אומר לה "לא קוראים לי אבראהים, קוראים לי אבי". אמו מתעצבנת ומחטיפה לו סטירה, וכשהאבא שומע, גם הוא מחטיף לו. למחרת כשהוא בא לכתה ופניו נפוחות, המורה נבהלת ושואלת מה קרה. "אל תשאלי, אתמול איזה שני ערבים החטיפו לי מכות". |
|
||||
|
||||
כן, אבל אפו רצה לצחוק על שמאלני PC, לא על גזענים. |
|
||||
|
||||
לא חשבתי על זה באותו הרגע, זה סתם היה מצחיק, אבל יכול להיות שבאופן לא מודע בשל כך הנצחתי זאת מעל שרתיי האייל. |
|
||||
|
||||
אכן לא ראיתי. אבל אני נזכר בדרוזי, חבר כנסת לשעבר במפלגה ליברלית1, שאמר בטלוויזיה לפני כמה חודשים שאמר: 'אם גזענות זה לטובת הצד שלי אז זה בסדר' (הוא התנגד שלכאלו שאינם דרוזים יותר לרכוש דירות בישובים דרוזים אך גם התנגד לאפשרות איסור על דרוזים לרכוש דירות בשכונות יהודיות בחיפה). 1 לא לעזור לי, אני בכוונה לא מציין את שמו |
|
||||
|
||||
אתה בטוח שהיה מדובר בדרוזי ולא בהוטנטוטי? |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |