''מלחמת התיירים'' באירופה מחריפה 4222
תושבים מקומיים באתרי תיירות פופולריים באירופה החריפו הקיץ את מאבקם בתיירות הגואה, בתקווה להחזיר לחייהם שקט ולהוריד את יוקר המחייה.

בהפגנה נגד התיירות בפלמה דה מיורקה השתתפו לאחרונה כ-‏15 אלף איש. באיביזה, פעילים מקומיים פשטו לפני כשבועיים בשעת בוקר מוקדמת על חוף תיירים פופולרי, והניחו מגבות המסמנות "תפוס" על כל שטחו. בברצלונה התרבו כתובות הגרפיטי בגנות התיירים ו-Airbnb והושחת אוטובוס תיירים. התושבים בשכונת מטקסורגיו שבאתונה ערכו לאחרונה "תהלוכת לווייה" לשכונה, במחאה על כך שיותר ויותר נכסים בשכונה משנים את ייעודם לטובת התיירים.

בחלק מהמקומות, הרשויות נוקטות צעדים לצמצום התיירות ולשיפור תנאי החיים של התושבים המקומיים. יוון (שמספר המבקרים בה עלה ב-‏120% מהרבעון הראשון של 2019 לזה של 2024) עומדת להגביל את אישורי העגינה של ספינות נופש באיים, ועיריית דוברובניק שבקרואטיה הפסיקה לאשר דירות Airbnb חדשות, והחלה להשכיר בזול דירות למשפחות מקומיות.
קישורים
רגע לפני החופשה בחו"ל, חשוב שתדעו: באירופה רוצים ש"תלכו לעזאזל" - TheMarker
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

רקונקיסטה 769796
לא יודע מה לומר, מעבר למשהו לא בדוק על עוד מסמר בארון הגלובליזציה. שמעתי על התופעה, שסה''כ גם צפויה וגם לגיטימית (חוץ מהאלימות) כבר לפני כמה שנים, למשל בוונציה, ותהיתי אז להיכן מתיירים המוחים בחופשותיהם. אבל בעצם זו קטנוניות לשמה. אולי התוצאה של צמצום ההיצע תהיה האמרת המחירים לתיירים.
חוץ מזה אני בדרך לתרום את חלקי לבעייה המתוארת, ובמידת הצורך גם להשיב מלחמה ל''מקומיים'', כמו שמנשלי הניאנדרתלים קוראים לעצמם. אדווח אם אתקל במשהו רלוונטי.
צודקים. תיירות יתר מחרבת את המקומות המתוירים 769840
חשתי את זה גם בתור תייר כשנסעתי עם אנשים מסוימים.
אבל, אשמח לדעת אם יש מקום טוב לדלג בו על חגים.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים