3824 |
|||||
|
המאמר המלא |
פרסומים אחרונים במדור "מוזיקה"
|
הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות |
|
||||
|
||||
כשאני מקשיב לקטע הזה של ברזילי והלופר, כשהיא מתחילה לשיר מילים ממש, שומעים בבירור אוטו-טיון, לא? משהו לא מסתדר לי. ועוד הערות שוליים: 1. מבחינת הופעה היא באמת מרשימה, 2. השיר וההופעה של סוברל הם באמת לא מה שהייתי מצפה מהאירוויזיון, ולטובה, למרות שזה עדיין לא כוס התה שלי. 3. סטטיק ובן אל שופטים? סירייסלי? האם ברבי תמונה למהנדסת פס ייצור במפעל הצעצועים? |
|
||||
|
||||
3. האם הבנתי נכון ולשניהם יש ביחד קול אחד בהצבעה? |
|
||||
|
||||
האמת היא שאת עובדת היותם שופטים (ואת קיומה של התוכנית הזו בכלל) גיליתי לא כאן אלא לפני כמה שבועות, כשראיתי פרומואים לתוכנית הזו תוך כדי שאני מקריא מכתבי י''ח ברנר לחוסות במוסד שבו אני מתנדב (מאחורי תשע המילים האחרונות כתוב בדיו סתרים ''צופה במאסטר שף''). המחשבה לצפות ממש בתוכנית הזו ולהיות מסוגל לאשר את הבנתך עושה את בשרי חידודים חידודים. |
|
||||
|
||||
לא היכרתי את התוכנית, אבל בעקבות המאמר חיפשתי קליפ של הזמרת המדוברת. את הצופן שלך לא פיענחתי, האם פירושו "הטלוויזיה היתה פתוחה ברקע"? |
|
||||
|
||||
(פירוש הצופן שלי הוא שאני צופה אדוק ולהוט ב''מאסטר שף''. זה בערך הדבר היחיד שאני רואה בטלוויזיה, וכך, בתקופות שיש ''מאסטר שף'', נגיד עכשיו, אני נחשף בפרומואים לדברים אחרים שיש באותו זמן בערוץ. אבל ''מאסטר שף'' זה גילטי פלז'ר. אל תגלה באייל שאני צופה בזה.) |
|
||||
|
||||
באמת, עד היום? צפיתי בכמה פרקים מהעונה השניה של מאסטר שף, וגם בעונת "מאסטר שף ילדים" אמריקאית עם גורדון רמזי. בשלב מסוים, במיוחד כשהצצתי מדי פעם בעונות מאוחרות אצל ההורים, חשבתי שהמניפולציות שקופות מדי. זה עדיין עולה בהרבה על המבטים המתרגשים של השופטים בריאליטיי המוזיקה. |
|
||||
|
||||
קרעת אותי עם ברנר והחוסות. וברצינות - מה כל כך גרוע בסטטיק ובן אל? סתם פופ של התקופה, סטייל אבי טולדנו או ירדנה ארזי בתקופתם, לא? |
|
||||
|
||||
אני מבקש, כן? כשאני הייתי צעיר הפופ של ירדנה ארזי היה משובח! בטוב טעם! הפופ של היום, עם סטטיק ובן אל, הוא זבל שלא ברא השטן, ומבשר על חורבנה הקרב של תרבותנו. סתם, סתם. "טודו בום" מהנה למדי ויש בו אפילו רגעי תחכום. התמיהה שלי היתה מתוך הציפייה ששופטים יהיו עם איזשהו רזומה שיעניק להם סמכות, כמו שהיה ב"כוכב נולד" (ראיתי את עונה חמש ושש, נדמה לי). סטטיק ובן אל גם נורא צעירים וגם עושים רושם של תוצרים של פס הייצור, ולא של אדריכליו. אבל אולי אני מסתכל על זה לא נכון, והולך שולל אחרי התואר "שופטים" - בעצם מדובר במושבעים. בשיטה של משפט על-ידי peers. |
|
||||
|
||||
>> כשהיא מתחילה לשיר מילים ממש, שומעים בבירור אוטו-טיון, לא? משהו לא מסתדר לי. מה לא מסתדר? אוטו טיון עובד מצוין גם בלייב, אם זה מקור התמיהה. בשנה שעברה הייתי בהופעה של דון הנלי1, והיו שם קטעים מדהימים של שירה בהרמוניה - הכי צלולים ומדויקים שאי פעם שמעתי בהופעה. רק בדרך חזרה הביתה עלה בדעתי שאולי היה שם אוטו טיון בפעולה. (אוטו טיון ממש לא תמיד מפיק צליל "מסונתז" סטייל Believe של שר; הוא נועד במקור לתקן זיופים קלים בשירה, ואפקט הסינתסייזר "התגלה" לאחר מעשה.) קראתי פעם ראיון עם איזשהו מפיק, שסיפר על להקה מאד מפורסמת בהרמוניות הקוליות שלה, שמאז עידן האוטו טיון מקליטה את השירה חפיף, והטכנאים מתקנים בהמשך את מה שצריך. יש לי חשד שמדובר באיגלז, אהובי נפשי. ____________ 1. למי שלא מכיר: המתופף ואחד משני החברים המרכזיים של האיגלז, וגם מי ששר את הוטל קליפורניה ועוד הרבה שירים שלהם. |
|
||||
|
||||
השימוש שהיא עושה באוטו-טיון הוא מתוחכם יותר. היא מכניסה אותו רק בקטע מסוים על מנת ''לשבור'' את הצלילים ולא על מנת לתקן אותם. |
|
||||
|
||||
וואלה, לא ידעתי שאוטו טיון עובד בזמן אמת, זה אכן היה מקור התמיהה שלי. |
|
||||
|
||||
כבר בניינטיז הוא סייע לאקסל רוז לעבור הופעה בשלום, הלא כן? |
|
||||
|
||||
מצאתי את המקור לדברים של המפיק שהזכרתי בתגובה הקודמת. מדובר באד צ'רני, שעבד בין השאר עם הסטונז ועם בוב דילן, ושאמר בראיון ל-NPR ב-2004: I won’t mention names, there’s a group that I recently worked with, they are known for their tight harmonies and their live singing, they are really well known for that. And with auto tune, the way we did the record, they’d go in and sing for five minutes, and OK, that’s good enough, let’s tune it up and place it. You know, we’d spend five minutes singing and ten hours auto tuning. It’s insidious! אחרי בדיקה יותר מדוקדקת של הדיסקוגרפיה של האיגלז אני כבר לא חושב שזה הם [הקלה]; השנים לא מסתדרות. הבאים בתור שעלו בדעתי אלה הביץ' בויז, שאכן הואשמו בשימוש יתר באוטו טיון, אבל זה קרה כמה שנים טובות אחרי הראיון המדובר.לפני כמה שבועות גיליתי שההקלטה המופתית (המאוחרת, מ-1981) של גלן גולד מנגן את וריאציות גולדברג של באך1 היא הדבקה של הרבה חלקיקי טייקים. לא יודע מה בדיוק מפריע לי כאן, אבל זה מפריע. ___________ 1. בקלות אחד מעשרת האלבומים שאקח אתי לאי בודד |
|
||||
|
||||
_________ אל תשכח לקחת פטיפון ומחט רזרבית. |
|
||||
|
||||
תודה על הטיפ. בדיוק בנקודה הזו, כידוע, נפלו המהנדסים של נאס"א, ששיגרו ב-1977 על סיפון החללית Voyager תקליט בלי פטיפון. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
זה לא יעזור בלי חשמל. |
|
||||
|
||||
יובל יחבר אותו למכשיר מ <תגובה 697444 . |
|
||||
|
||||
טושה! |
|
||||
|
||||
צחוק צחוק, אבל דינמו קטן שיכול לשמש לטעינת תאורת חירום, סלולרי, טאבלט, אייפוד וכד' ומופעל ע"י משהו דומה למכשיר שיובל הראה צריך להיות בכל בית. נדמה לי שירדן - או אולי היה זה טל - שלח פעם הצעה לתכולת ערכה ביתית עבור מצב חירום, ועם כל הרמזים שנשלחים בעניין הגבול הצפוני אולי כדאי להעיף בה מבט חוזר. |
|
||||
|
||||
אני תוהה עד כמה מיוצב המתח שדינמו כזה מייצר, ואם הוא לא מספיק מיוצב, האם הוא יכול לגרום נזק למכשירים. הסתכלתי אתמול באתר היצרן של ה-DeskCycle (מתגובה 697467), וראיתי שם התייחסות מעניינת להיבט "ירוק" של האופניים: מסתבר שלקוחות של החברה הציעו להוסיף להם חיבור שיאפשר לטעון טלפונים סלולריים. תשובת החברה היא שהרעיון בעצם לא אקולוגי - האנרגיה שצורכים טלפונים ניידים היא זעירה (לדבריהם, עלות טעינה שנתית של בערך חצי דולר), ולעומת זה הייצור וההתקנה של הרכיבים הנוספים שיידרשו לאופניים יבזבזו לאין ערוך יותר אנרגיה. לפני כמה שנים מישהו אמר לי דבר דומה בנוגע לקולטי שמש (לחימום מים ביתי) - שהאנרגיה שדרושה לייצור וההובלה שלהם מסתכמת ביותר מהאנרגיה שהם חוסכים בחימום מים לאורך חייהם. מישהו יכול לאשר או להפריך? |
|
||||
|
||||
זכרתי שבמיזם OLPC דיברו בזמנו על טעינה בעזרת סיבוב גלגל. הנה הדף שלהם על טעינה. הם השתמשו במקור במעבד AMD Geode שהיה אחת החלופות הזולות (מבחינה אנרגטית) לפני ש־ARM הפך להיות רלוונטי. יש בדף מידע על מקורות אנרגיה שונים שיהיה אולי רלוונטי. כולל פרוט על דרך הטעינה מאופניים. |
|
||||
|
||||
אני יכול להפריך. החלפת קולט שמש של כרומגן (מותג יקר) עולה 2100 ש"ח הם לא עושים את זה בהפסד אז אפשר להניח שעלות היצור וההובלה נמוכה יותר. קולט כזה מחזיק 10 שנים בממוצע, כלומר עלותו 210 ש"ח לשנה. הוא חוסך בחשמל למשפחה 2-3 שעות של הפעלת דוד חשמל ביממה, כ 1000-700 שעות בשנה. עלות הפעלת דוד חשמל 2 קוט"ש במחיר חשמל ביתי היא 1.08 ש"ח לשעה כולל מע"מ. אם כך קולט שמש חוסך לאורך חייו 7000-10000 ש"ח בחשבון החשמל. ישנם הפסדים כתוצאה מכך שהדוד נמצא עם הקולט רחוק מהברזים, אבל קשה לחשב אותם. הם משמעותיים רק בחורף, אני חושב שלהוסיף 100 שעות הפעלת דוד חשמל עבור ההפסדים בשנה זה יותר מהוגן אז תוריד 1000 ש"ח גג על הפסדים. עדיין נשארת בחסכון די גדול - 3100 ש"ח במקום 7000-10000. |
|
||||
|
||||
תודה. אבל עדיין לא ברור לי מהו התעריף האנרגטי האמיתי בייצור של קולט שמש. הייצור הזה מצריך הפקה ושינוע של חומרי גלם על פני העולם, ואני מנחש שהאנרגיה שדרושה לכך נקנית בתעריף זול יותר מתעריף החשמל לצרכן ביתי בארץ. לכן סה''כ האנרגיה שדרושה לייצור קולט היא גבוהה יותר, וזה עוד בלי שדיברנו על היבטים אקולוגיים אחרים (זיהום שיוצרים המפעלים המעורבים בתהליך, הפסולת של קולט שסיים את חייו, וכו'). אבל אני נוטה לחשוב שאתה צודק וקולט שמש הוא עדיין אקולוגי יותר. |
|
||||
|
||||
פעם הייתי שותף, כחלק מה'תרומה לקהילה' של חברה שעבדתי בה, בסיוע לקבוצת ילדי תיכון (או חטיבה) במגמת מדעים בתכנון וביצוע פרוייקט הנדסי כחשהו. המוצר שהם בחרו וגם יצרו אבטיפוס בסיוענו הטכני, הוא צמיד שמתלבש על היד או הרגל ומייצר זרם לטעינת הסלולרי עקב תנועת הליכה או תזוזה יומיומית של היד. |
|
||||
|
||||
לענייננו מובן שלא משנה אם כמות האנרגיה הנדרשת גדולה כי הרעיון הוא לא לחסוך את שתי האגורות שהטעינה עולה אלא להתמודד עם הפסקות חשמל ארוכות. אני לא רואה איך המתח שמיוצר עבור הטענת הסוללה יכול לסכן את המכשיר, אבל אם באמת יש בעיה כזאת אני בטוח שמעגל אלקטרוני פשוט עם איזה קבל וכמה דיודות יכול לפתור אותה בקלות ובזול. |
|
||||
|
||||
מבקר הני"ט האזין לאוסף החדש, חמש שעות של כל הקלטות האולפן המקוריות של גלן גולד, כולל כל הנסיונות, לאלבום הבכורה שלו וריאציות גולדברג. במאמר גם הדגמות אודיו של נסיונות שונים של גולד לנגינת כמה וריאציות. |
|
||||
|
||||
תודה. רק עכשיו קראתי את הכתבה והיא מאד מעניינת. היא עוסקת בהקלטה של גולד מ-1955 לווריאציות גולדברג, שם הוא ניגן שוב ושוב כל וריאציה, עד שהתקבל טייק שהוא היה מרוצה ממנו. ההוצאה החדשה כוללת את כל הטייקים שנפסלו, ולכן אורכת 5 שעות, בהשוואה ל-38 דקות של הגירסה המקורית. בהקלטה המאוחרת, מ-1981, הוא ניצל את האפשרויות של העידן הדיגיטלי (הטרי מאד, דאז) ושילב קטעים קצרצרים - לפעמים רק צליל בודד - מתוך טייקים שונים כדי ליצור את הגירסה הערוכה הסופית. בשני המקרים מפריע לי משהו. המפיק של ההקלטה המוקדמת מצוטט בכתבה כאומר שזו תהיה "חרפה" להוציא לאור את הטייקים שנפסלו, ושגולד עצמו היה כנראה רוצה לירות במי שהיה מחליט לעשות את זה. כמתעניין במוזיקה ובתהליך היצירה, זה מרתק אותי לראות את הדרך לתוצר הסופי, אבל מצד שני אני לא רוצה לצער את האמן (גם אם הוא כבר מת יותר מ-30 שנה). זו דילמה שמזכירה את פרסום כתבי קפקא המקוריים. במקרה של ההקלטה המאוחרת, מפריעה לי העובדה שיש פה מעין תהליך פוטושופי - אפילו גלן גולד הגדול בעצם לא יודע לנגן את הביצוע של גלן גולד, והוא צריך להיעזר בטכנולוגיה. במוזיקה לא-קלאסית פרקטיקת העריכה הזו מאד מקובלת, אבל משום מה שם היא לא מפריעה לי. מי שסיפר לי על שיטת העריכה של גולד בהקלטה המאוחרת זה חבר, שהוא ידען מופלג במוזיקה קלאסית. באותה שיחה דיברתי אתו על הנקודה שהעליתי בתגובה 657579 - איך זה שבעידן השזאם, קול המוזיקה ממשיך לשדר כרגיל את החידון המוזיקלי שלו. הוא צחק וסיפר לי שבמשך שנים, אבא שלו היה המגיש של הפינה הזו, והוא, כילד, היה עוזר לו למיין את הגלויות עם תשובות המאזינים. פה התפלאתי למה בשנות השמונים (או אולי אפילו השבעים) היה צריך לשלוח גלויות, במקום להתקשר בטלפון, והסכמנו שכנראה קול המוזיקה תמיד הקפיד להישאר בפיגור טכנולוגי של כמה עשורים. |
|
||||
|
||||
כתבה של בן שלו, לרגל 20 שנה להולדת האוטו-טיון. |
|
||||
|
||||
ברתולומאוס טרואבק מפיק מוזיקה מקריאה של טבעות צמיחה של עץ. בתגובות מישהו הציע לו לנגן את הטבעות מבפנים החוצה וכך המוסיקה תעקוב אחרי תהליך צמיחת העץ |
|
||||
|
||||
אוי, איזה הרמה להנחתה, נדרש הרבה איפוק כדי לא להגיב על זה בצורה שמתבקשת. |
|
||||
|
||||
מה, אולי ישמעו "העץ מת"? |
|
||||
|
||||
לא, הרבה יותר גרוע וגשמי. |
|
||||
|
||||
נגינה על פי הטבעת? |
|
||||
|
||||
דוז פואה! |
|
||||
|
||||
איכשהו עד היום הצלחתי לא לשמוע מעולם את עומר אדם (ולהיות מדוע לכך שאני שומע אותו). היום הבן שלי השמיע לי שני שירים שלו, להיטים גדולים מלאחרונה, לילות וקללות ורק שלך. שירים בסדר באוזני מבחינת לחן, אבל האם אני מזהה נכון ששני השירים הם באוטו-טיון לכל האורך? זה היה לי ממש מדכא. עד כמה שהבנתי אדם נחשב לזמר טוב, זמר ששר יפה. וככה, יש לו אולי גוון קול יפה, אבל מעוקר מכל אנושיות ורגש. |
|
||||
|
||||
עומר אדם זמר יותר טוב ממה שחושבים. הבעיה שלו היא מנייריזם "טורקי" מוגזם המתגנב לכל שיריו. למשל זמר שלוש התשובות. "משיכת" המילים מבליטה את הטון הצרוד שלו שלא בטובתו. |
|
||||
|
||||
>> איכשהו עד היום הצלחתי לא לשמוע מעולם את עומר אדם (ולהיות מדוע לכך שאני שומע אותו). כנ"ל, ואני מעדיף שזה יישאר ככה. לכן, במחילה, לא אקליק על הקישורים שלך ואנסה לענות על השאלה. אם כבר עוררת את הפתיל הזה: בתגובה 697410 העליתי חשד שה-vocals המושלמים ששמעתי בהופעה של דון הנלי הם תוצאה של אוטו טיון. המצב כנראה אפילו יותר גרוע - הסרטון הזה, מלפני חודשיים, מציג ראיות (משכנעות מאד, לטעמי) לכך שהנלי רק עושה את עצמו שר את Desperado בהופעות של האיגלז, ובעצם משמיע הקלטה. איזה באסה. |
|
||||
|
||||
>>>> איכשהו עד היום הצלחתי לא לשמוע מעולם את עומר אדם (ולהיות מדוע לכך שאני שומע אותו). >> כנ"ל, ואני מעדיף שזה יישאר ככה. אין בעיה, אבל זה קצת מפתיע אותי. מה יש לך להפסיד? |
|
||||
|
||||
את הסנוביות. |
|
||||
|
||||
(-: אם אני מבין נכון, פחות כיף לך להיות הסנוב שלא אוהב את עומר אדם, מאשר הסנוב שלא מכיר את עומר אדם. יפה. יכול להיות שגם אני הייתי פעם כזה, וזה עבר לי משנים של לקרוא את בן שלו, שהתכונה שלו שאני הכי מעריץ היא חוסר סנוביות. הבן אדם מוצא זהב (לפחות לשיטתו) גם בביבים מוזקליים (אבל גם בפסגות). |
|
||||
|
||||
אגב אוטו-טיון, עד היום בבוקר, שאז יצתה בת קול מיוטיוב, לא חשבתי שישנה בעייה עם זה. |
|
||||
|
||||
לא קישרתי בדיוק ליוטיובר הזה במעלה הפתיל? יש לי דז'ה-וו? |
|
||||
|
||||
לא מצאתי את זה שם אבל אני זוכר שקישרת אליו, לאו דווקא לדוגמא הזאת. אבל אם ככה, אז אני משריין לי כבר עכשיו את הראשוניות ביחס לטום סקוט (שאליו הגעתי בעקבות המלצה של David Bennett Piano), למקרה שמי מסירטוניו יהפוך רלוונטי לאחד הדיונים (: |
|
||||
|
||||
רק לי נדמה שיש לו דמיון שטחי לג'ון לנון? |
|
||||
|
||||
קשה לומר, בטח בלי המשקפיים. אם כבר משהו בקול שלו קצת מזכיר. הוא נראה הרבה יותר נחמד מג'ון לנון. לא שזה רף גבוה. |
|
||||
|
||||
למרות הדז'ה-וו: אני מתפלא שאתה מתפלא, בלי לשמוע עומר אדם הייתי מניח מראש שכל שיר שלו, כל השיר באוטוטיון, מהתחלה ועד הסוף. כי זה הדיפולט היום. בטח בזירת הפופ המקומית, כנראה גם העולמית. זכורה לי מפעם סצינה מאיזה כוכב נולד או משהו, שמתי כספי בא להתארח וישב בחדר מוזיקה עם קרן פלס. היא לא העיזה להצטרף אליו בשירה אפילו לבית וחצי. היא נראתה מבועתת מהאפשרות שהיא תזייף מול המצלמה, ככה בחי ובלי אוטוטיון. |
|
||||
|
||||
על חטאיי אני מתוודה: אני חובב גדול של תכניות הריאליטי מוזיקלי. זה תמיד מפתיע להיווכח כמה מוטיבציה יש לבני הנוער בכיוון הבידור וכמה כישרון יש שם. כמו כולם אני מתפעל מנטע ברזילי אבל לצערי היא חלק ממגמה המתרחקת מן התוכן והטקסט. העיסוק בלחן שאצלה בפרט הוא טכני ומתקדם, המילים נדחקות הצידה. לא לחינם צריך לחזק (להחליף) אותן בסיפורי חיים סוחטי דמעות. בארוויזיון מן הסתם זה יכול להצליח. באשר לסטאטיק ובנאל, כצופה מושבע אני יכול להעיד שהם לא פחות ולא יותר מוצלחים ממנטורים אחרים. הרושם הברור הוא שהיכולת להבחין בין ביצוע יפה לבין להיט היסטרי היא דבר נדיר ביותר. אני מתלבט אם אפילו מפיקים מנוסים כמו אמדורסקי ניחנים ביכולת להבחין בין המבצעים הסתמיים לבין הכוכבים העתידיים יותר מקהל הצופים הבלתי-מקצועי. דרך אגב, בתכנית המקבילה זכו זמרים בעלי יכולות קוליות טובות יותר שיכולים לשרת את הטקסט טוב יותר. הנערה האתיופית שזכתה היא בעלת קול אדלי שאופנתי בימינו. היא מאוד לא מדוייקת ונופלת גם בגבוהים וגם בנמוכים. אבל כל הדברים האלו ניתן לתקן. את היכולת שלה לצעוק בשירה אי אפשר ללמוד. לי חבל במיוחד על הזמרת הנערה אוריאן רקיה ששרה אלט סופרן מלאכי ומדוייק ובכל זאת מרגש מאוד. |
|
||||
|
||||
ראיתי השבוע שני פרקים של תכנית השרדות VIP והייתי מרותק. א. אני לא מבין חצי מהאנשים שמוכנים ללכת לדבר הזה. כשמדובר בצעירים שמעוניינים בפרסום ובמיליון ש"ח, או במבוגרים שרואים בזה אתגר בפנסיה, אני מבין. אבל אנשים באמצע הדרך, עם משפחה וילדים, שמוכנים שכל המדינה תראה אותם בעליבותם (וזה, כך נראה לי, גורם המשיכה הראשי של התכנית- להציג אנשים בעליבותם), אותם אני לא מבין. וזה גם דבר שמרתק אותי בפני עצמו. ב. התכנית היתה עשויה להפליא. אמנם המפורסמים הם לא באמת VIP (והם יודעים את זה) אבל עדיין הכרתי את השם או הפנים של רובם הגדול. חתיכות שמתפלשות בבוץ - צ'ק. קרבות מילוליים ופיזיים - צ'ק. שמחת המנצחים ותוגת המפסידים- צ'ק. תחכום, טפשות, כאוס ועבודת צוות- צ'ק. דמויות שונות שכל אחד יכול למצוא אחת להזדהות איתה, מעין הקצנה, אולי הגחכה, של מיקרוקוסמוס ישראלי- צ'ק. בקיצור- עבודת הפקה יוצאת מהכלל. ג. עכשיו אני אשמח אם יגיעו טוויסטים. אם מי שחשבנו (כל אחד את שלו) שהוא גוד גאי יתברר כבד גאי, ועוד יותר טוב להיפך. למשל (אני הולך ממש לקצה) אם יתגלה שנאווה בוקר היא לא נעל. |
|
||||
|
||||
המשכתי לצפות באדיקות בסדרה. הפרקים הבאים היו פחות דרמטיים, המשימות פחות מעניינות, והדגש עבר למתיחויות הפנימיות בתוך השבטים. בפרק האחרון חל שיפור בדרמה. הצפיה מעוררת בי הרבה רגשות, בעיקר שליליים. זה אכן מיקרוקוסמוס של תחלואי החברה הישראלית. לא הצלחתי להזדהות ולו עם אחד מ 16 המתמודדים. כל אחד מהם סוחב איתו את השק שלו, שאני לא מזדהה איתו. מבחינת המשחק- למתמודדים יש הרבה טקטיקה, אבל הם חלשים באסטרטגיה. היחיד שמפגין אסטרטגיה, גם במשימות הקבוצתיות וגם במערכות היחסים הוא סמיון, ולכן אני מהמר עליו לגמר. השבט החזק לכאורה התחלק בפרק האחרון לשתי קבוצות צוהבות- המופנמים והמוחצנים, או בלשון אקטואלית- "העממיים" ו"האליטיסטים". העממיים- ישראל- צעיר חוזר בשאלה שגדל כחרדי והוריו התנכרו לו, שירד לביבים ועלה מהם לריאליטי. זוכה "האח הגדול" ב 2018. ליטל- האב טיפוס ממנו שאבה אורנה בנאי את דמותה של לימור. זוכת העונה השניה של "היפה והחנון". ניהלה מאבק משפטי מתוקשר נגד בעלה הראשון. ניקול- מלכת היופי לשנת 2018 נאווה- חברת כנסת לשעבר ונעל בעבר ובהווה. הפסידה את קולה בהצבעות ההדחה. האליטיסטים- עידו - כדורסלן נבחרת ישראל בעבר ירדן- אלופת העולם בג'ודו, ומדליסטית אולימפית. עידן - משתתף העונה השניה של השרדות, זמר ושחקן. לחץ ידיים לשתי הקבוצות- סמיון- איש עסקים שריצה שנת מאסר בכלא פדרלי בארה"ב, כוכבן רשת ופעיל חברתי בהווה. מטפח תדמית עממית אך התחייב לשתי הקבוצות. הודחה מהקבוצה אך זכתה בקול במאבק הכוחות- אילנה- זמרת עבר. יש לה חשבון עם ישראל שהביא להדחתה. ניצחה את נאווה במשימה וזכתה בקולה בהצבעה. |
|
||||
|
||||
מה שמעניין בעונה הנוכחית הוא שהיא קבלה גוון מיזוגני (שונא אדם) ברור. התוכנית היתה בד"כ ריאליטי מהצד הקליל של הז'אנר שפצתה בנופים מרהיבים ותרבויות אקזוטיות על פרוטגוניסטים מאופיינים בשטחיות. מנחה התוכנית, זמר-שחקן בשם גיא, אני מאמין שהוא באמת בן אדם טוב לב. ובכל זאת, העונה הנכחית מצטיינת בהצגת בני אדם במערומיהם, והפעם אין הכוונה באופן פיזי. אפילו את הזמר-המלחין המוכשר עידן חביב הנחשף בתכנית כבאמת מה שהיה קרוי פעם מלח הארץ, מצליחה התכנית מדי פעם להציג בקלונו כאשר הוא נאלץ להתמודד עם מתחרים ביריונים, גסי רוח ומוכי שגעון גדלות. ה"פעיל החברתי", מלקולם X7 הישראלי, סמיון, מגלם את התהפכותו של עוד מושג בלקסיקון הישראלי. כשם שהביטוי "איש עסקים" הפך בעברית המדוברת למילה נרדפת של במקרה הטוב ספסר ובמקרה הרע לנוכל פשוט, כך הביטוי "פעיל חברתי", הפך בישראל ללוביסט של אג'נדה מסויימת המשלים הכנסה ע"י חלטורה בענף התקשורת. גם בארה"ב שומרת החוק, לא מכניסים לכלא הפדרלי מי שעבר מעבר חצייה באור אדום. |
|
||||
|
||||
מיזנטרופי. מיזוגני זה שונא נשים. גילוי נאות: לא צפיתי, אולי זה גם מיזוגני |
|
||||
|
||||
טריגרת אותי לחקירה אטימולוגית קצרה, שבמהלכה נזכרתי סוף סוף לבדוק תעלומה שהציקה לי מדי פעם כבר כמה עשורים. מה הקשר בין "הומו" ב"הומו ספיינס" וכו', ל"הומו" ב"הומוסקסואל". היה נראה לי קשור, כי בראשון זה "איש" ובשני אולי "איש זכר", וכידוע (לימדתנו דה-בובואר) זכר הוא ברירת המחדל ההיסטורית של איש. ובכן, לא: ה"הומו" הראשון הוא בלטינית, "אדם", והשני הוא ביוונית, "אותו דבר", ואין להם בסיס משותף (או אולי יש, לא מצאתי האטימולוגיה של השני נעצרה ביוונית, אבל אם היה בסיס משותף הוא בוודאי לא היה ידוע לטובעי המונחים "הומו ספיינס" (וכו') ו"הומוסקסואל"). על הדרך, מצאתי עוד משהו מעניין1. המקרא כידוע גורס ש"אדם" בא מ"אדמה", אבל לכל מי שלא מייחס קדושה מיוחדת לתנ"ך ברור שזו אטימולוגיה עממית, כמו רוב אם לא כל מדרשי השם בתנ"ך. כך לפחות חשבתי עד לפני עשר דקות. אז התברר לי כי המלומדים אומרים שה"הומו" הלטיני בא מאדמה. הממ... 1 YMMV
|
|
||||
|
||||
Ecce homo
|
|
||||
|
||||
תודה על הפנית תשומת הלב. מצפיה בקליפים של ההופעות שלה בתכנית היא מצטיירת לי קודם כל כזמרת מחוננת, הלופר הוא גימיק נהדר שמוסיף המון, אבל היא קודם כל מבצעת יוצאת מהכלל. מסתבר שאני לא לבד כי קרן פלס מקבלת ממנה אורגזמת שרשרת באוזניים. מומלץ להקשיב החל מ 1:42 בלי תמונה כדי לעמוד על היכולות הקוליות שלה. |
|
||||
|
||||
ומסתבר שהיא אכן הולכת לייצג אותנו באירוויזיון. בהצלחה. |
|
||||
|
||||
כתבתי שהיא הולכת לייצג אותנו בהצלחה, לא ככה? |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |