תיכון חרדי גירש מפקחת של משרד החינוך, בחינות הבגרות נפסלו | 3022 | ||||||||
|
תיכון חרדי גירש מפקחת של משרד החינוך, בחינות הבגרות נפסלו | 3022 | ||||||||
|
פרסומים אחרונים במדור "חדשות"
|
הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות |
|
||||
|
||||
האם החרדים חוששים מנטיות לסביות בקרב התלמידות? |
|
||||
|
||||
אני מניח שהם חוששים מהשפעה של חשיפה לנשים בעמדות כוח שלבושות לא בהתאם לקוד הלבוש הנהוג בקהילה החרדית על בנות הקהילה, שאולי יקבלו רעיונות ויתלבשו גם הן לא על פי קוד הלבוש הנ''ל. |
|
||||
|
||||
צודק המנהל שאסר על כניסת המפקחת הלא צנועה, יש לו ערכים שהוא מאמין בהם. צודק גם משרד החינוך בזאת שהוא פסל את הבחינות, כי בלי פיקוח חיצוני אי אפשר לסמוך על התוצאות, ואין מדובר ב"עונש" אלא בנהלים תקינים. אלא מאי? אין למנהל מה להלין על "התעמרות" מצד משרד החינוך. אם המנהל רוצה להתעקש על הערכים שלו, עליו גם לשאת באחריות של ביטול הבחינות. אבל בסופו של דבר העניין מריח כמו מחדלון ביורוקרטי ( למה המנהל לא התריע מראש שיש להגיע באופן צנוע, ומדוע לא השכיל לדאוג לחולצה ארוכה ומכוערת כמיטב האופנה החרדית עבור מבקרות?) שמנסים להבעיר כדי להשכיח את הפשלה. |
|
||||
|
||||
"צודק המנהל שאסר על כניסת המפקחת הלא צנועה, יש לו ערכים שהוא מאמין בהם" למה צודק? אכן יש לו ערכים,הוא אכן מאמין בהם ובהחלט מוזמן לנהוג לפיהם. אין לי שום התנגדות שהמנהל יילך לבוש שמלות רחבות ועוטה פאה נוכרית. הוא לא צודק בנסיון שלו לכפות ערכים אלה על מישהו אחר. "למה המנהל לא התריע מראש שיש להגיע באופן צנוע" הוא בהחלט יכול להתריע בפני התלמידות שלו או העובדות שלו,לא בפני עובדות משרד החינוך. ד"א: הוא יכול להתריע כפי שאני יכול להתריע בפני כל עובדי מס הכנסה שלפני בואם לביקורת בחנותי (ההיפותטית) ילבשו סגול מפוספס,אבל אני חושש שהתרעתי זו לא תותיר רושם רב. |
|
||||
|
||||
יש לו ערכים והורי התלמידות שולחים אותן לבית הספר בדיוק בגלל האמון שלהם בערכי אותו מנהל. הוא לא ממש ''כופה'' את ערכיו על התלמידות. |
|
||||
|
||||
ןלכן כתבתי שהוא יכול להתריע בפני תלמידותיו, אבל לא בפני עובדים של משרד החינוך. בדיוק כמו שבעסק שלי אני יכול לכפות קוד לבוש על עובדים ואפילו על לקוחות, אבל לא על נציגים של הפיקוח העירוני. |
|
||||
|
||||
מדובר בבית ספר דתי. ההורים מצפים ממנו שהוא יגן על נפשות תלמידותיו. לולא כן הוא ימעל באחריותו כלפי ההורים. מצד שני אם הוא לא ידאג לכך שבחינות הבגרות יתנהלו כסדרן הוא גם מועל באחריותו. לכן הוא היה צריך לצפות את המצב ולהתכונן אליו, עם על ידי הסכם לפנים משורת הדין עם משרד החינוך שישלחו מפקחת צנועה מספיק או על ידי הערכות מתאימה בבית הספר. |
|
||||
|
||||
המנהל לא מקבל את המשכורת שלו מההורים כי אם ממשרד החינוך. ההורים יכולים גם לצפות ממנו לתת לבת שלהם להעתיק בבגרות (כמו שנהוג במגזר הערבי),אבל זה לא משהו שצריך לקרות. |
|
||||
|
||||
"חרד: בהיכנסך לבית חילוני, הורד את הכיפה כדי לכבד את דרי המקום". |
|
||||
|
||||
אתה מכיר הרבה מקומות "חילונים" שחבישת הכיפה פוגעת בהם? מה זה פה? צרפת? |
|
||||
|
||||
(צרפת או טורקיה), התגובה הייתה סרקסטית ונועדה להדגים את האבסורד במנהג. אם הייתי אישה שלא נותנים לה להיכנס לבית־הספר כי מחפצנים אותה ודורשים ממנה להתלבש כדי להסתיר את החפציות שבה, הייתי זועם... אולי הייתי אפילו פוסל מבחנים. "ושמאי אומר: הוי מקבל את כל האדם בסבר פנים יפות". |
|
||||
|
||||
רגע... אתה רומז שנשים הן לא חפץ?! |
|
||||
|
||||
ואתה רומז שמה שכשהאורתודוקסים ואני חושבים שנשים הם חפץ, אנו טועים? לא סתם הדף היומי כרגע הוא ממסכת גיטין, מסכת שלפני מספר פרקים התעסקה בעיקר בהבדלים הקלושים בין גירוש אשה לגירוש עבד. |
|
||||
|
||||
מה ההשוואה הזאת לעבדים? אני כבר חשבתי שאתה חפץ בנשים, שזה העניין... |
|
||||
|
||||
לעולם אין לקחת אותי ברצינות, לעולם. גם בהודעה המקורית, גם בתגובה, וגם בתגובה הזו. במיוחד בתגובה הזו (ובקודמת). |
|
||||
|
||||
תלוי איזה נשים. אשתו של אסף לדוגמא (או של יאשה) היא בהחלט חפץ. |
|
||||
|
||||
תודה שהזכרת לנו שיש גם גברים שהם חפצים. |
|
||||
|
||||
אבל זו בדיוק הבעיה - שכשחרדים מתלוננים על ''כפייה חילונית'', הם בד''כ מתלוננים על כך שנשללת מהם ה''זכות'' לכפות את דתם על אחרים. ומלחמה על ערכים הופכת לדבר נאצל רק כתלות בערכים עצמם. |
|
||||
|
||||
הם השתכללו. בפעם האחרונה ששמעתי, ''כפייה חילונית'' באה לידי ביטוי בכך שבבתי מלון, אם שכירת החדר נסתיימה ביום שבת, אז מבקשים מהאורחים להתפנות באותה השעה שבה מתפנים ביום חול, מה שכמובן בלתי אפשרי לדתיים. |
|
||||
|
||||
כפייה חילונית? כל עוד אני לא מבקש מיהודי להרוג או לעבוד עבודה זרה או לקיים גילוי עריות, אני האשם ולא הוא, אפילו אם הוא עובר את העבירה. אלוהים במידה וקיים יכעס עלי ולא עליו. במקום שמנהל התיכון ייתן לאישה הכופרת ממשרד החינוך לחטוא ולא לזכות לחיי העולם הבא, הוא החליט להתנהג בחוסר דרך־ארץ ובניגוד לדינה דמלכותא דינה. כפייה? לא נראה לי. |
|
||||
|
||||
''לפני עיוור לא תתן מכשול''. ההצדקה הדתית לכפיה באשר היא. |
|
||||
|
||||
לדעתי הצדקה יותר נפוצה היא תפיסת העם כישות אחת שמעשי חלקים מתוכה משפיעים על הכוליות. אין ''גאולה פרטית'' בעולם הזה, אלא דור שראוי או לא ראוי להיגאל או להיענש. הברכות והקללות לא ניתנו ליחידים. ומכאן גם נובעת תפיבת הערבות ההדדית - המעשים שלך משפיעים גם עלי וההיפך. |
|
||||
|
||||
אבל המשגיחה לבושה כפי שהיא לבושה בין אם היא משגיחה על הנבחנות ובין אם היא מסולקת מבית הספר והולכת להתלונן בפני המפקח, כך שמבחינת החשבון הכולל של עמישראל אין שום רווח מאיסור כניסתה. ואם תאמר שחשב המנהל שבזכות האיום היא תתרצה ותחליף מלבושיה לפחות לפרק זמן מסויים ונמצא שזכינו בננו-מצווה, אענה שגם אם כך היא, הרי שמשראה שאין היא מתרצה והיא פונה לאחוריה ועוזבת, היה עליו להרשות לה להכנס בכל זאת. אחרי ככלות הכל תעודת בגרות לבוגרות האולפנא יכולה לעזור להן בעתיד בנשיאת עול כלכלת הבית, ולשחרר את אברכיהן ללימוד תורה ולקירוב המשיח. הלא כך? |
|
||||
|
||||
ואם התלמידות תראנה את לבושה של המפקחת, וזה ימצא חן להן, וילכו אחרי שקר החן והבל היופי? אין זה תפקידו של המנהל לעשות את חשבונותיו של אלוהים (תיפח רוחם של מחשבי קיצים). הוא צריך לשמור על נפשן הרכה של תלמידותיו ולא להביאן לידי מחשבות חטא ולא לידי ניסיון וכולי. |
|
||||
|
||||
יפה אמרת, אבל זה מוביל אותנו לנימוק שהביאה נועה. |
|
||||
|
||||
לא אמרתי שהנימוק שנועה הביאה אינו נכון. רק שהוא לא הנימוק הנפוץ ביותר. |
|
||||
|
||||
ואני טענתי שהנימוק הנפוץ לא תופס במקרה שלפנינו. |
|
||||
|
||||
אל תהיה נוקדני. זה לא הולם אותך. |
|
||||
|
||||
אל *כש*תהיה נוקדני. |
|
||||
|
||||
זאת לא נוקדנות. זה מסע צלב. |
|
||||
|
||||
זו אינה נוקדנות |
|
||||
|
||||
...מאידך גיסא, אם המשגיחה תעזור להן בקבלת תעודת הבגרות בזמן, והתעודה תעזור להן למצוא מקצוע רווחי כלשהו, אז לבושה הפרוץ, ר"ל, של אותה משגיחה יכול לחסן אותן מעט בפני התלבושות שייראו בהמשך בעבודתן, לא? |
|
||||
|
||||
כאמור, אין זה תפקידו לעשות את חשבונותיו של ה' יתברך. הופקדו בידיו נשמות זכות וטהורות ועליו לשמור עליהן מכל רע. |
|
||||
|
||||
אך אם נידרש למחשבה קצת קונספירטיבית: היתה למנהל בית הספר משגיחה קבועה שהיתה נותנת לעזור לתלמידת. הגיעההשמועה למישהו במישרד החינוך והוא החליט להחליף את המשגיחה. היה מעניין לראות איך היתה לבושה המשגיחה הקודמת. |
|
||||
|
||||
אני מניח שהמצווה הזו מופיעה באותו פרק יחד עם ''אל תפרש את המצוות כפי שהן כתובות, אלא התפלסף עליהם כדי שיתאימו לאינטרסים שלך, אני אדוני''. |
|
||||
|
||||
''על פי התורה אשר יורוך ועל המשפט אשר יאמרו לך תעשה לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל''. - הצידוק להנפצת חומרות ואיסורים שלא היו ולא נבראו וה' לא ציווה ולא עלתה על לבו. וכל מי שאומר אחרת, אומרים לו שהוא קראי. זה בדברים י''ז יא', ואילו ''לפני עיוור לא תתן מכשול'' מופיע בויקרא י''ט יד'. |
|
||||
|
||||
ומה עם "את כל הדבר אשר אנוכי מצווה אתכם אותו תשמרו לעשות לא תוסף עליו ולא תגרע ממנו"? זה מדברים י"ג א'. |
|
||||
|
||||
"מנהג ישראל - דין הוא!" |
|
||||
|
||||
שתי התגובות שמעלי (שלך ושל גדי) מורכבות מדי בכדי שאבין אם הן מחזקות אותי או לא. אני אלך על האפשרות הראשונה, מה אכפת לי? |
|
||||
|
||||
התגובה שלי לא מחזקת אותך. הנקודה היא שהדתיים עוברים מ"לכפות את דתם על אחרים" ל"לדרוש התחשבות מפליגה בגלל דתם". כדי להבין למה זה לא אותו דבר, חשוב על אם "ברוכת ילדים" שדורשת קצבאות ענק מהמדינה; היא לא דורשת שכולם יעשו המון ילדים. |
|
||||
|
||||
דוקינס אומר את זה הרבה יותר טוב. לדבריו, זה לא משהו חדש - כל האנשים בתרבות שלנו רגילים להתייחס ולהתחשב ברצונות הדתיים של אנשים אחרים יותר מאשר ברצונות "סתם" תגובה 479948 |
|
||||
|
||||
היות ובית ספר איננו מקום דתי או קדוש, אני לא רואה שום סיבה שבעולם שבה המנהל יוכל *לכפות* על עובדת משרד החינוך ללבוש חולצה ארוכה, או שאל, או צעיף, או רעלה או חיג'אב. הוא יכול היה לבקש, הוא יכול היה לגרום לה למספיק אי נעימות ומבוכה כדי שתסכים לכופף את הערכים שלה מפני הערכים שלו, הוא לא יכול להכריח אותה או לכפות עליה את זה. |
|
||||
|
||||
והוא באמת לא עשה זאת. |
|
||||
|
||||
כן, אבל הוא גם לא יכול היה ''להתריע מראש שיש להגיע באופן צנוע'' וגם אם היה משכיל ''לדאוג לחולצה ארוכה ומכוערת כמיטב האופנה החרדית עבור מבקרות'' לא בטוח שזה היה משנה (נו, על מי אני עובדת. מרב הסיכויים שהמפקחת הייתה רוטנת ולובשת את החולצה המטופשת אם היו דוחפים לה אחת כזו). |
|
||||
|
||||
לא אתפלא אם אי שם במסמכי משרד החינוך יתגלה חוזר או נוהל שמבקש בדיוק את זה. משרד החינוך היה בשליטה של מפלגות דתיות הרבה מאוד שנים. |
|
||||
|
||||
אז הוא היה צריך להכין לה גם חצאית, כי כנראה גם העובדה שהלכה במכנסיים הציקה לו. |
|
||||
|
||||
גם הבית שלי הוא לא מקום קדוש, אבל מותר לי להתריע בפנייך שאסור לך להגיע עם סיגריה, נכון? |
|
||||
|
||||
במקומך הייתי מסתפק במה שנותנים לך |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
מגיעה אליו בחורה והוא מתחיל עם פרינציפים? עוד מעט גם ישאל אם היא בדלנית או משתלבת. |
|
||||
|
||||
זו הייתה דוגמה היפותטית. בניגוד לחרדים, אני פתוח למשא ומתן. |
|
||||
|
||||
הבית שלך הוא מקום פרטי. בית הספר, גם אם הוא בית ספר פרטי, הוא מרחב ציבורי לעניינים מסוימים. מעבר לכך, אם אני אינסטלטורית שבאה לתקן לך את הנזילה באמבטיה, ואתה מסרב להכניס אותי יחד עם סיגי, אל תתלונן שהצינור לא הוחלף. |
|
||||
|
||||
אני מסכים לגמרי שהאשמה לכך שהתלמידות לא זוכות לבגרות נופלת על המנהל בלבד. אם המנהל היה מציע לבודקת חולצה ארוכה, והיא הייתה מסרבת, הייתי מצדיע לה1. אני רק אומר שלדעתי יש לו את הזכות המלאה למנוע ממנה כניסה לשטח הפרטי שתחת ניהולו, בגין כל סיבה שבעולם. היא לא שוטרת. בית הספר הוא ציבורי לעניינים מסויימים, אבל לא לענייננו. לא סתם יש גדר ושומר, גם בבתי הספר החילוניים. לא כל אחד מוזמן להכנס, וזה לגיטימי לגמרי. --- 1 להם יש עקרונות, ויופי להם. גם לי יש. |
|
||||
|
||||
כלומר, אנחנו מסכימים שהוא לא יכול להתלונן ובטח לא לטעון להתעמרות. יופי. רק הערה, ובאמת שאין לי רצון מיוחד להכנס לדיון בדבר "גבולות השטח הפרטי והאפלייה", אני לא בטוחה אם יש לו את הזכות המלאה למנוע ממנה כניסה לשטח הפרטי שתחת ניהולו *בגלל לבושה*. זו אפליה על בסיס השקפה דתית. |
|
||||
|
||||
בית הספר הוא לא שטחו הפרטי של מנהלו. מכיוון שמדובר בתיכון שמבצע בחינות בגרות, אני מניח שהוא גם ממומן לפחות חלקית על ידי משרד החינוך, ולכן הוא רכוש ציבורי, ולמדינה על נציגיה יש כל זכות שבעולם להכנס לשם ולהיות לבושים בכל צורה שאינה נוגדת את חוקי המדינה. |
|
||||
|
||||
מנהל בית הספר הוא בא כוחו של הבעלים של בית הספר. אם בית הספר פרטי, זכותו המלאה של המנהל למנוע כניסת גורמים שאינם המשטרה לשם. אם בית הספר איננו פרטי, אלא ממומן מכספי ציבור, יש שתי אפשרויות - א. לבטל את המימון בעקבות הניהול הלא מקובל על המממן (נגיד אם מממן רק אחוז סמלי). ב. לפטר את המנהל, אם זה בסמכותו של המממן (נגיד, אחד שמממן 100%). |
|
||||
|
||||
אם בית הספר פרטי לחלוטין,מבחינתי הוא יכול לאסור על כניסת כושים. אבל אין חיה כזאת ''פרטי לחלוטין'' בארץ (מלבד אולי מוסדות ''נטורי קרתא'' ושאר בתי ספר לא מוכרים). וגם אם היו,במקרה שאותו מקום מבקש שירות מגורם חיצוני (תעודות בגרות רשמיות ממשרד החינוך) המהווה מונופול בתחומו,הוא לא ממש במצב להציב תנאים. |
|
||||
|
||||
מבחינתך הוא אולי יכול, אבל מבחינת החוק1 הוא לא. 1חוק איסור אפליה במוצרים ושירותים. |
|
||||
|
||||
ביום בו מנהלי ביתי ספר יראו עצמם כנותני שירות מצב החינוך בארץ ישתפר פלאים. כרגע,חוק או לא חוק , בחינוך החרדי יש אפרטהייד. אם כך נראה שהחוק לא נאכף (התביעה המדוברת הינה יוצא מן הכלל המעיד על הכלל. מנסיון אישי,הנומרוס קלאוזוס חי ובועט במגזר החרדי), נשארת שאלת היא לגבי מוסריות העניין. מכיוון שלתרבות החרדית העכשווית יש קשר קלוש בלבד עם ההלכה היהודית ודברים שהיו מוסכמות גרידא בעבר הפכו לחוק בל יעבור בהווה,ניתן לתהות אם אפליית בני המזרח איננה חלק אינטגרלי מהתרבות החרדית ואין לכפות עליהם לקבל תלמיד שצבע עורו שונה ממש כפי שאין לכפות עליהם תלמיד שאיננו מהול ממשפחת עדי יהוה. אני חושש שלי אישית קשה להבדיל בין גזענות ו"מניעת התבוללות". חוקים באופן כללי זה דבר ממש מצחיק. מישהו פעם אפילו סיפר לי שיש איזה חוק נגד עישון חשיש כשברי לי שאם היה חוק שכזה לא הייתי רואה לפחות פעמיים בשבוע אנשים שמעשנים סמים במקומות ציבוריים למהדרין. |
|
||||
|
||||
לא במצב להציב תנאים, ולכן לא קיבלו התייחסות לבחינת הבגרות. |
|
||||
|
||||
איזו תמימות דעים מחממת לב, שכחתם כבר את אהבתכם לשנוא גוף כמו משרד החינוך? כמה טוב שיש סיפור פיקנטי עם כל המרכיבים המחממים: חרדים, וניסיון לכפיה והצורך שאנחנו נראה להם מי פה בעל הבית. המפקחת הנכבדה הגיעה ליום עבודה ללא שרוול (בניגוד ל"שרוולים הקצרים מאוד" שעליהם קראתי פה)נכון זו היתה יכולה להיות חולצה נחמדה או סקסית או סתם בצבעים שהולמים את פניה. אבל חולצה כזאת אינה הולמת שעות עבודה אליבא דמפקחת במשרד החינוך, בטח לא ביום בו מכתיב לה יומנה ביקור בבי"ס חרדי. למפקחי משרד החינוך מותרת אינטליגנציה בסיסית כמו זו שתאפשר להם להבין כללים חברתיים מינימליים וקודים אתיים פשוטים. אלא אם כן את מפקחת משועממת בגיל הזהב שלעזאזל כמהה למעט אקשן ופרסום, ואולי שמישהו סוף סוף יתייחס באיזשהו אופן גם קצת לנשיותך, מה יש?! רק לתיכוניסטיות מותר? טוב שאת יכולה להראות להן את הכיוון. ולהרוויח עוד אהדה באותה הזדמנות בקרב הציבור המנומנם. |
|
||||
|
||||
מה שאתה כותב בציניות, אני חותם עליו בלב זך וטהור. לא שיש לי לב כזה, אבל בימינו ימי שלטון הספקולנטים, אני אשיג. |
|
||||
|
||||
המנהל יכול לבוא בטענות רק לעצמו. אפשר לחשוב שהוא לא ידע שמשרד החינוך לא יוכל לאשר כך את הבחינות. |
|
||||
|
||||
באשר ליחסיו של העולם החרדי עם זה החילוני. כמובן שערכים אלו של החרדים, מוזרים ומגוכחים ככל שיהיו, אמורים- במדינה דמוקרטית בה הותר למגזר זה לחנך על פי תפיסת עולמו ואורח חייו הייחודי, גם כאשר הדבר פוגע בטובת הילדים (העדר מקצועות ליבה, הפרדה בין בנים לבנות) ובטובת המדינה- להיות מכובדים על ידי משרד החינוך או כל ממסד ממשלתי העובד מולם. מאידך, המנהל לא היה צריך לסלק את המשגיחה מהכיתה. יש בדבר טעם לפגם. הוא יכול היה לתת לה, כפי שהוצע כאן, חולצה בעלת שרוולים ארוכים שתהיה צנועה יותר. באקט הזה הוא הפגין כוח ואראה כביכול לחילוני, לכופר שמנהל את המדינה, מי כאן הבוס. הוא זרק בומרנג. הבומרנג חזר, כדרכו. מה התלמידות עשיויות ללמוד מהמהלך הזה? כיצד הן הגיבו לאירוע? בסופו של דבר יש כאן התנגשות בלתי רצויה ומיותרת בין שתי אוטוריטות. |
|
||||
|
||||
כחילוני איני רואה בידיעות מסוג זה עניין רב מלבד שמץ של שמחה לאיד. החרדים והדתיים מרבים להתפאר ביתרונות החינוך שלהם על פני זה של החילונים. כאשר שומעים על א. מנהל המעכב תעודות ל-140 תלמידות בגלל מכנסיים ושרוולים קצרים (כאילו התלמידות לא ראו מימיהן אישה במכנסיים). ב. אמא ל-19 ילדים שהיא גם מנהלת בית ספר חרדי (עם כל הכבוד למומחיות בתחום החינוך, אולי מוטב שתטפל בילדיה שלה ותניח למישהי עם יותר זמן פנוי לטפל בילדי אחרים?). אפשר לקבל את ההתפארויות הנ"ל עם יותר משמץ של ספקנות. |
|
||||
|
||||
ומעניין לעניין באותו עניין: בעירייה ובחברה שבנתה את גשר המיתרים שבכניסה לירושלים התקבלו תלונות מתושבות העיר, בשל החשש כי מבנה הגשר מאפשר פגיעה בצניעות ההולכות עליו. גורמים מוסמכים טענו שהשיפוץ המדובר כרוך במילוי דפנות הגשר בחול. |
|
||||
|
||||
אפשר לפתור את עניין הצניעות (הפריצות) בקלות: שני תאי הלבשה בכניסות לגשר. כמה עשרות מכנסי טרנינג ארוכים. צמד אברכים (או נשותיהם) ממשמרות הצניעות במשמרת. הבנות/הנשים חובשות את המכנסיים מתחת לשמלה בנקודה אחת, ופושטות בצד השני. האברכים משגיחים שאף אחת לא מפלחת זוג לצרכיה הפרטיים. |
|
||||
|
||||
הרבה יותר פשוט להרכיב רטיות על עיניהם של העוברים והשבים מתחת לגשר, ואברך קט נוהג בם תמורת מחצית הזוז. |
|
||||
|
||||
ומהיכן יביאו עניי ירושלים את מחצית הזוז כאשר 45% מתוכם אפילו נמנעים מלקנות מיני מזונות ותרגימות בשל מחסור כיס כרוני? |
|
||||
|
||||
אם גדי עולה תרי זוזים, אז מחצית הזוז שוות ערך לרבע גדי. על פי מחירי הבשר היום ומשקלו הממוצע של חד גדיא מדובר במאות שקלים. המחיר נראה לי מופרז. |
|
||||
|
||||
ואם מחשבים גם את מחיר חלב אימו בתהליך הבישול זה בכלל מגדיל את הפער החברתי. |
|
||||
|
||||
מה נסגר? גדי (קטן) עולה מקסימום 200-300 שקלים אצל הבדואים. אנחנו מדברים על 50-80 ש"ח כאן, וכמו בארנונה יש הנחה של 98% לאזרחי ירושלים שלובשים שחור ומדברים אידיש ("הנחות רק לחרדים?" תמהים במחלק הארנונה של עיריית ירושלים. "הרי במקרה שיש לך הכנסה שלא מקיצבאות נמוכה מ1800 ש"ח בחודש ומעל שלושה ילדים גם אתה זכאי להנחה! אין שום אפליה!) |
|
||||
|
||||
כמה שוקל (בערך) גדי קטן? וכמה מזה בשר לאכילה? |
|
||||
|
||||
בפעם האחרונה שהחזקתי גדי (קטן) שיערכתי את משקלו בכארבעה קילוגרמים. מנגד, הוא בדיוק יצא מרחם אמו ולא בדיוק חשבתי עליו בתור אוכל (הוא היה ממש מלוכלך), אבל במחשבה לאחור לפחות חמישית ממנו היתה אכילה. |
|
||||
|
||||
נראה לי קצת יקר להשקיע 200-300 ש"ח ב-בערך קילו בשר של גדי נולד. |
|
||||
|
||||
תני לגדי הזה חודשיים שלושה ותראי איך ההשקעה משתלמת. ומיד אפשר גם ב5 דקות של פחד,ואז זה יוצא מאוד כלכלי. |
|
||||
|
||||
ומה בדיוק אני אמורה לעשות עם הרך הילוד חודשיים-שלושה עד שיבשיל לנתח נאה של צלעות על הגריל? הפריזר עמוס להתפקע, והשכנים לא יתירו לי לקשור אותו בגינה מחשש לחיי הצמחיה. |
|
||||
|
||||
שימי אותו בקופסת קרטון עם חורים לאוויר. פיתרון איכסון שגם מונע התקשרות מיותרת,מומלץ בחום גם במקרים של אחיינים מציקים במיוחד (בקיץ, כשאי אפשר לשחרק איתם במשחק ''הגשם זה אלוהים שבוכה בגלל משהו שאתה עשית''). |
|
||||
|
||||
נראה לי ש'זה הקטן גדול יהיה' יזדקק במהלך חודשי גידולו לנפח קרטונאז' עולה בטור גאומטרי. שלא לדבר על הוצאות מזון, ניקוי הפרשות, ריסוס נגד פרעושים ויתר מזיקין, פינת ליטוף וטיולים יומיים. כבר עדיף לאמץ אמסטף. כנראה שאלך על הפתרון השמרני ואמשיך לדווש את דרכי (הצודקת) לעבר הסניף המקומי של חינאווי. ממילא אנחנו זוכים שם להנחה משמעותית על רכישות בשרים בגין היותנו קונים כבדים של אלכוהול לסוגיו. |
|
||||
|
||||
מכנסיים לובשים. אלא אם כוונתך שהן חובשות את הטריינינג לראשן. |
|
||||
|
||||
וואלה? לא ידעתי. |
|
||||
|
||||
זה פשוט מדהים איך אנשים מסוימים יצליחו לזהות חשש לבדל תחתונים דרך זכוכית חלבית אטומה. אני לא חושב שהייתי מסוגל להבחין בין נקבה לחתול דרך הזכוכית הזו,והם רואים שם ערוות. אני חושש שהערווה היא לא בילדות בנות ה13 או בהשתקפויות דרך הגשר,הערוות הן בלבבות. פויה,איזה ראשים כחולים. |
|
||||
|
||||
לפי הגיאומטריה האוקלידית זווית כהה יותר מניצב לא מאפשרת הצצה אל מתחת לחצאית ארוכה מגובה הברכיים. מכסימום ניתן לקבל הבלחה אל שוק על ירך עטופות בגרבי משי מכותנה עבה וכהה. גם בהינתן ירכתי גשר מזכוכית שקופה ואף מגדלת. כמובן שאין הדברים אמורים לגבי ''הרנטגן'' מנתיבות. אבל הוא ממילא לא נצרך לגשר צר מאוד. |
|
||||
|
||||
אבל כאן את מעלה בעיה נוספת: מה יהיה עם אלה המסתכלים על ירכתי הגשר??? |
|
||||
|
||||
כל עוד הגשר בנוי מחומרים קשיחים ואטומים למעבר פוטונים ברצפתו, יתר מרכיביו - כולל הירכתיים בדפנות, המיתרים וכו' - לא מסוגלים לאפשר הצצות לתחתוני נשים חרדיות בעודן עוטות חצאיות ארוכות, ונצפות מלמטה בזוויות כהות. |
|
||||
|
||||
אבל מה עם צניעותו של הגשר עצמו, שאנשים מציצים על ירכתיו? |
|
||||
|
||||
נורא מה שקורה באינטרנט הזה. |
|
||||
|
||||
שהגשר יפנה לעירייה בתלונה. |
|
||||
|
||||
הוא פנה, וגילה שהוא נופל שם בין הכסאות. |
|
||||
|
||||
שינסה להפוך שולחן או שניים. |
|
||||
|
||||
יותר טוב שיפנה לגישור. |
|
||||
|
||||
ואם לא ילך, יש מצב לתיקשור. |
|
||||
|
||||
תצחקו, תצחקו, ערלי לב שכמותכם. גשר מסכן מחכה לפתרון ואתם מפזרים לו מלח על הפצעים. |
|
||||
|
||||
לא מלח, חול. |
|
||||
|
||||
שיחכו עוד חודשיים, הוא יהיה מלוכלך מספיק כדי שלא יראו כלום. |
|
||||
|
||||
אני לא יודעת מה מגרה אותם. נחמד. |
|
||||
|
||||
(נורא לא יפה, אבל...) |
|
||||
|
||||
כן, גם אני חשבתי על הסיפור הזה. |
|
||||
|
||||
ובנתב"ג מצניעים שלטים כדי לא להביך חרדים |
|
||||
|
||||
מה מופיע שם בתמונה? האוהלים שלהם? |
|
||||
|
||||
ועל זה נאמר "כל ישראל עָרֵוִים זה לזה". |
|
||||
|
||||
למה למלא את דפנות הגשר בחול? אי אפשר לתלות שם איזה בדים אטומים? ככה גם הארכיטקט סנטיאגו-משהו לא יתלונן שמשנים לו את היצירה. מקסימום אפשר שבמקום ברזנט מכוער יתלו שם בדים עם הדפסים של יצירות אמנותיות, ויום אחד, אם מישהו יחליט שנמאס מהכניעה לחרדים, אפשר יהיה תמיד להוריד את הכיסויים ולהחזיר את הגשר למצבו המקורי. חמש דקות וסידרנו את הכל.. |
|
||||
|
||||
אולי בכלל נתלה שם כביסה, ונצוד שתי ציפרים במכה אחת? |
|
||||
|
||||
רצוי כביסת הלבשה תחתונה של נשים חרדיות. |
|
||||
|
||||
1. מהכתבה לא ברור אם זו מפקחת או בקרית. למה צריכה מפקחת של משרד החינוך להשגיח על תלמידות שלא יעתיקו בבגרות? נראה לי שאצלנו השגיחו עובדים זמניים שנשכרו לימי הבחינות. 2. האם בגרות במחשבת ישראל, בדומה לבגרות בספרות, אינה בגרות פנימית? בבגרויות פנימיות לא היו אצלנו אפילו משגיחים. 3. כ-140 תלמידות, אבל 243 מחברות בחינה. איך זה קרה? 4. מה שם המנהל? לפי פסקה 4 מנהל בית הספר הוא הרב טוביה בלוי, ובפסקה 6 הוא נקרא הרב פרץ בלוי. (או שזה מישהו אחר שלא ברור איך הוא קשור לסיפור) 5. למה הציעו לבית הספר בקרים נוספים? למה המנהל סירב לקבל אותם? 6. למה המבחנים נפסלו? האם נוכחות הבקרית היא תנאי לקבלת הבחינות? או שזה עונש לבית הספר (ואז באמת לא מובן למה התלמידות צריכות לשלם)? |
|
||||
|
||||
בקשר לשאלה 3 אולי רוב התלמידות גלשו ל2 מחברות. זה נשמע כמו מבחן של הרבה קשקשת. |
|
||||
|
||||
החברים טוביה ופרץ הם אנשים שונים על פי הכתבה. ספרות ומחשבת ישראל הן בחינות חיצוניות. הביקורת של המשרד היא מדגמית, אבל מחייבת. התחמקות מביקורת גוררת פסילת הבחינות. מפקחת או פקחית או בקרית, כנראה שמשרד החינוך עוד לא סגור על התואר הראוי, וכולם מתאימים. ברור למה הציעו בקרים נוספים, לא ברור למה או אם בכלל המנהל סירב. |
|
||||
|
||||
3. 243 מחברות בחינה, אבל כ-140 תלמידות *הממתינות לאישור זכאות לתעודה*. כנראה שהמאה האחרות אינן זכאיות לתעודה בלי קשר למידת הצלחתן בבחינה ב"מחשבת ישראל" . |
|
||||
|
||||
ונכשלו כל כך הרבה בגלל הלבוש, והנה חזרנו להתחלה! היא הייתה צריכה לקצץ את הידיים שלה בכתפיים כי גם עם שרוולים עדיין היו רואים את הלק בציפורניים. |
|
||||
|
||||
עולם כמנהגו נוהג, והעולם התחתון, כמנהגו, עמוק-עמוק בביזנס של הצניעות: העו"דית באת כוחו של מצניע הצנועות גורסת כי עונש של 4 שנות מאסר בפועל ו-10,000 ש"ח פיצוי לקורבן אין בו תועלת, היות שאנשי הארגון שמניעיו אידיאולוגיים - עונשים כבדים אינם מרתיעים אותם. מעניין היה לבדוק פעם את התזה הזאת - לו היה החוק מאפשר לשופט להכריז, במסגרת קריאת פסה"ד, כי אף שהקל במקרה זה (לאור נסיבות חייו של העבריין והחרטה שהביע, כמסופר בכתבה) - הרי שעל שומר הצניעות הבא שייקלע לאולם ביה"ד שבראשותו יוטל עונש של 15 שנה, למשל - ולו היתה ההכרזה כנ"ל זוכה לפרסום בכל אמצעי התקשורת - האם לא היה הדבר גורם לאף אחד מממשיכי הדרך, בין אם לוויתנים גדולים או דגי רקק - לשקול את מלאכת הקודש מחדש? |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |