תיכון חרדי גירש מפקחת של משרד החינוך, בחינות הבגרות נפסלו 3022
משרד החינוך פסל 243 מחברות בחינה ב"מחשבת ישראל" כיוון שמפקחת של המשרד לא הורשתה להיכנס לכיתות. כ-‏140 תלמידות הממתינות לאישור זכאות לתעודה נפגעות מההחלטה. לטענת הנהלת בית הספר, המפקחת, הממונה על בדיקת טוהר הבחינות, הגיעה לבית הספר בלבוש רחוק מרוחו החינוכית: מכנסיים וחולצה עם שרוולים מאוד קצרים. משרד החינוך טוען כי לבית הספר אין סמכות לפסול מפקחים שנשלחו מטעמו. מנהל בית הספר רואה בצעדי המשרד ענישה קולקטיווית לתלמידות, בגלל היותן תלמידות בבית ספר חרדי, והתעמרות בהן ללא סיבה.
קישורים
הארץ
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

מעניין. 491156
האם החרדים חוששים מנטיות לסביות בקרב התלמידות?
מעניין. 491159
אני מניח שהם חוששים מהשפעה של חשיפה לנשים בעמדות כוח שלבושות לא בהתאם לקוד הלבוש הנהוג בקהילה החרדית על בנות הקהילה, שאולי יקבלו רעיונות ויתלבשו גם הן לא על פי קוד הלבוש הנ''ל.
גם אתה צודק 491161
צודק המנהל שאסר על כניסת המפקחת הלא צנועה, יש לו ערכים שהוא מאמין בהם.
צודק גם משרד החינוך בזאת שהוא פסל את הבחינות, כי בלי פיקוח חיצוני אי אפשר לסמוך על התוצאות, ואין מדובר ב"עונש" אלא בנהלים תקינים.

אלא מאי? אין למנהל מה להלין על "התעמרות" מצד משרד החינוך. אם המנהל רוצה להתעקש על הערכים שלו, עליו גם לשאת באחריות של ביטול הבחינות.

אבל בסופו של דבר העניין מריח כמו מחדלון ביורוקרטי ( למה המנהל לא התריע מראש שיש להגיע באופן צנוע, ומדוע לא השכיל לדאוג לחולצה ארוכה ומכוערת כמיטב האופנה החרדית עבור מבקרות?) שמנסים להבעיר כדי להשכיח את הפשלה.
גם אתה צודק 491163
"צודק המנהל שאסר על כניסת המפקחת הלא צנועה, יש לו ערכים שהוא מאמין בהם"

למה צודק? אכן יש לו ערכים,הוא אכן מאמין בהם ובהחלט מוזמן לנהוג לפיהם.
אין לי שום התנגדות שהמנהל יילך לבוש שמלות רחבות ועוטה פאה נוכרית.

הוא לא צודק בנסיון שלו לכפות ערכים אלה על מישהו אחר.

"למה המנהל לא התריע מראש שיש להגיע באופן צנוע"

הוא בהחלט יכול להתריע בפני התלמידות שלו או העובדות שלו,לא בפני עובדות משרד החינוך.

ד"א: הוא יכול להתריע כפי שאני יכול להתריע בפני כל עובדי מס הכנסה שלפני בואם לביקורת בחנותי (ההיפותטית) ילבשו סגול מפוספס,אבל אני חושש שהתרעתי זו לא תותיר רושם רב.
גם אתה צודק 491166
יש לו ערכים והורי התלמידות שולחים אותן לבית הספר בדיוק בגלל האמון שלהם בערכי אותו מנהל. הוא לא ממש ''כופה'' את ערכיו על התלמידות.
גם אתה צודק 491168
ןלכן כתבתי שהוא יכול להתריע בפני תלמידותיו, אבל לא בפני עובדים של משרד החינוך.

בדיוק כמו שבעסק שלי אני יכול לכפות קוד לבוש על עובדים ואפילו על לקוחות, אבל לא על נציגים של הפיקוח העירוני.
גם אתה צודק 491174
מדובר בבית ספר דתי. ההורים מצפים ממנו שהוא יגן על נפשות תלמידותיו. לולא כן הוא ימעל באחריותו כלפי ההורים. מצד שני אם הוא לא ידאג לכך שבחינות הבגרות יתנהלו כסדרן הוא גם מועל באחריותו. לכן הוא היה צריך לצפות את המצב ולהתכונן אליו, עם על ידי הסכם לפנים משורת הדין עם משרד החינוך שישלחו מפקחת צנועה מספיק או על ידי הערכות מתאימה בבית הספר.
גם אתה צודק 491243
המנהל לא מקבל את המשכורת שלו מההורים כי אם ממשרד החינוך.

ההורים יכולים גם לצפות ממנו לתת לבת שלהם להעתיק בבגרות (כמו שנהוג במגזר הערבי),אבל זה לא משהו שצריך לקרות.
גם אתה צודק 491169
"חרד: בהיכנסך לבית חילוני, הורד את הכיפה כדי לכבד את דרי המקום".
גם אתה צודק 491171
אתה מכיר הרבה מקומות "חילונים" שחבישת הכיפה פוגעת בהם? מה זה פה? צרפת?
גם אתה צודק 491233
(צרפת או טורקיה), התגובה הייתה סרקסטית ונועדה להדגים את האבסורד במנהג. אם הייתי אישה שלא נותנים לה להיכנס לבית־הספר כי מחפצנים אותה ודורשים ממנה להתלבש כדי להסתיר את החפציות שבה, הייתי זועם... אולי הייתי אפילו פוסל מבחנים.
"ושמאי אומר: הוי מקבל את כל האדם בסבר פנים יפות".
גם אתה צודק 491620
רגע... אתה רומז שנשים הן לא חפץ?!
גם אתה צודק 491623
ואתה רומז שמה שכשהאורתודוקסים ואני חושבים שנשים הם חפץ, אנו טועים?

לא סתם הדף היומי כרגע הוא ממסכת גיטין, מסכת שלפני מספר פרקים התעסקה בעיקר בהבדלים הקלושים בין גירוש אשה לגירוש עבד.
גם אתה צודק 491629
מה ההשוואה הזאת לעבדים? אני כבר חשבתי שאתה חפץ בנשים, שזה העניין...
גם אתה צודק 491630
לעולם אין לקחת אותי ברצינות, לעולם. גם בהודעה המקורית, גם בתגובה, וגם בתגובה הזו. במיוחד בתגובה הזו (ובקודמת).
גם אתה צודק 514513
תלוי איזה נשים.
אשתו של אסף לדוגמא (או של יאשה) היא בהחלט חפץ.
גם אתה צודק 515011
תודה שהזכרת לנו שיש גם גברים שהם חפצים.
גם אתה צודק 491375
אבל זו בדיוק הבעיה - שכשחרדים מתלוננים על ''כפייה חילונית'', הם בד''כ מתלוננים על כך שנשללת מהם ה''זכות'' לכפות את דתם על אחרים.

ומלחמה על ערכים הופכת לדבר נאצל רק כתלות בערכים עצמם.
גם אתה צודק 491419
הם השתכללו. בפעם האחרונה ששמעתי, ''כפייה חילונית'' באה לידי ביטוי בכך שבבתי מלון, אם שכירת החדר נסתיימה ביום שבת, אז מבקשים מהאורחים להתפנות באותה השעה שבה מתפנים ביום חול, מה שכמובן בלתי אפשרי לדתיים.
גם אתה צודק 491420
כפייה חילונית? כל עוד אני לא מבקש מיהודי להרוג או לעבוד עבודה זרה או לקיים גילוי עריות, אני האשם ולא הוא, אפילו אם הוא עובר את העבירה. אלוהים במידה וקיים יכעס עלי ולא עליו.

במקום שמנהל התיכון ייתן לאישה הכופרת ממשרד החינוך לחטוא ולא לזכות לחיי העולם הבא, הוא החליט להתנהג בחוסר דרך־ארץ ובניגוד לדינה דמלכותא דינה. כפייה? לא נראה לי.
גם אתה צודק 491448
''לפני עיוור לא תתן מכשול''.
ההצדקה הדתית לכפיה באשר היא.
גם אתה צודק 491458
לדעתי הצדקה יותר נפוצה היא תפיסת העם כישות אחת שמעשי חלקים מתוכה משפיעים על הכוליות. אין ''גאולה פרטית'' בעולם הזה, אלא דור שראוי או לא ראוי להיגאל או להיענש. הברכות והקללות לא ניתנו ליחידים. ומכאן גם נובעת תפיבת הערבות ההדדית - המעשים שלך משפיעים גם עלי וההיפך.
גם אתה צודק 491462
אבל המשגיחה לבושה כפי שהיא לבושה בין אם היא משגיחה על הנבחנות ובין אם היא מסולקת מבית הספר והולכת להתלונן בפני המפקח, כך שמבחינת החשבון הכולל של עמישראל אין שום רווח מאיסור כניסתה.

ואם תאמר שחשב המנהל שבזכות האיום היא תתרצה ותחליף מלבושיה לפחות לפרק זמן מסויים ונמצא שזכינו בננו-מצווה, אענה שגם אם כך היא, הרי שמשראה שאין היא מתרצה והיא פונה לאחוריה ועוזבת, היה עליו להרשות לה להכנס בכל זאת. אחרי ככלות הכל תעודת בגרות לבוגרות האולפנא יכולה לעזור להן בעתיד בנשיאת עול כלכלת הבית, ולשחרר את אברכיהן ללימוד תורה ולקירוב המשיח. הלא כך?
גם אתה צודק 491477
ואם התלמידות תראנה את לבושה של המפקחת, וזה ימצא חן להן, וילכו אחרי שקר החן והבל היופי? אין זה תפקידו של המנהל לעשות את חשבונותיו של אלוהים (תיפח רוחם של מחשבי קיצים). הוא צריך לשמור על נפשן הרכה של תלמידותיו ולא להביאן לידי מחשבות חטא ולא לידי ניסיון וכולי.
גם אתה צודק 491478
יפה אמרת, אבל זה מוביל אותנו לנימוק שהביאה נועה.
גם אתה צודק 491495
לא אמרתי שהנימוק שנועה הביאה אינו נכון. רק שהוא לא הנימוק הנפוץ ביותר.
גם אתה צודק 491780
ואני טענתי שהנימוק הנפוץ לא תופס במקרה שלפנינו.
גם אתה צודק 491782
אל תהיה נוקדני. זה לא הולם אותך.
גם אתה צודק 491886
אל *כש*תהיה נוקדני.
גם אתה צודק 491901
זאת לא נוקדנות. זה מסע צלב.
גם אתה צודק 491931
זו אינה נוקדנות
גם אתה צודק 491482
...מאידך גיסא, אם המשגיחה תעזור להן בקבלת תעודת הבגרות בזמן, והתעודה תעזור להן למצוא מקצוע רווחי כלשהו, אז לבושה הפרוץ, ר"ל, של אותה משגיחה יכול לחסן אותן מעט בפני התלבושות שייראו בהמשך בעבודתן, לא?
גם אתה צודק 491494
כאמור, אין זה תפקידו לעשות את חשבונותיו של ה' יתברך. הופקדו בידיו נשמות זכות וטהורות ועליו לשמור עליהן מכל רע.
גם אתה צודק 491513
אך אם נידרש למחשבה קצת קונספירטיבית: היתה למנהל בית הספר משגיחה קבועה שהיתה נותנת לעזור לתלמידת. הגיעההשמועה למישהו במישרד החינוך והוא החליט להחליף את המשגיחה. היה מעניין לראות איך היתה לבושה המשגיחה הקודמת.
גם אתה צודק 491497
אני מניח שהמצווה הזו מופיעה באותו פרק יחד עם ''אל תפרש את המצוות כפי שהן כתובות, אלא התפלסף עליהם כדי שיתאימו לאינטרסים שלך, אני אדוני''.
גם אתה צודק 491502
''על פי התורה אשר יורוך ועל המשפט אשר יאמרו לך תעשה לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל''. - הצידוק להנפצת חומרות ואיסורים שלא היו ולא נבראו וה' לא ציווה ולא עלתה על לבו.

וכל מי שאומר אחרת, אומרים לו שהוא קראי.

זה בדברים י''ז יא', ואילו ''לפני עיוור לא תתן מכשול'' מופיע בויקרא י''ט יד'.
גם אתה צודק 491538
ומה עם "את כל הדבר אשר אנוכי מצווה אתכם אותו תשמרו לעשות לא תוסף עליו ולא תגרע ממנו"?
זה מדברים י"ג א'.
גם אתה צודק 491656
"מנהג ישראל - דין הוא!"
גם אתה צודק 491633
שתי התגובות שמעלי (שלך ושל גדי) מורכבות מדי בכדי שאבין אם הן מחזקות אותי או לא. אני אלך על האפשרות הראשונה, מה אכפת לי?
גם אתה צודק 491690
התגובה שלי לא מחזקת אותך. הנקודה היא שהדתיים עוברים מ"לכפות את דתם על אחרים" ל"לדרוש התחשבות מפליגה בגלל דתם".

כדי להבין למה זה לא אותו דבר, חשוב על אם "ברוכת ילדים" שדורשת קצבאות ענק מהמדינה; היא לא דורשת שכולם יעשו המון ילדים.
גם אתה צודק 491846
דוקינס אומר את זה הרבה יותר טוב. לדבריו, זה לא משהו חדש - כל האנשים בתרבות שלנו רגילים להתייחס ולהתחשב ברצונות הדתיים של אנשים אחרים יותר מאשר ברצונות "סתם" תגובה 479948
גם אתה צודק 491184
היות ובית ספר איננו מקום דתי או קדוש, אני לא רואה שום סיבה שבעולם שבה המנהל יוכל *לכפות* על עובדת משרד החינוך ללבוש חולצה ארוכה, או שאל, או צעיף, או רעלה או חיג'אב. הוא יכול היה לבקש, הוא יכול היה לגרום לה למספיק אי נעימות ומבוכה כדי שתסכים לכופף את הערכים שלה מפני הערכים שלו, הוא לא יכול להכריח אותה או לכפות עליה את זה.
גם אתה צודק 491188
והוא באמת לא עשה זאת.
גם אתה צודק 491191
כן, אבל הוא גם לא יכול היה ''להתריע מראש שיש להגיע באופן צנוע'' וגם אם היה משכיל ''לדאוג לחולצה ארוכה ומכוערת כמיטב האופנה החרדית עבור מבקרות'' לא בטוח שזה היה משנה (נו, על מי אני עובדת. מרב הסיכויים שהמפקחת הייתה רוטנת ולובשת את החולצה המטופשת אם היו דוחפים לה אחת כזו).
גם אתה צודק 491198
לא אתפלא אם אי שם במסמכי משרד החינוך יתגלה חוזר או נוהל שמבקש בדיוק את זה. משרד החינוך היה בשליטה של מפלגות דתיות הרבה מאוד שנים.
גם אתה צודק 491268
אז הוא היה צריך להכין לה גם חצאית, כי כנראה גם העובדה שהלכה במכנסיים הציקה לו.
גם אתה צודק 491199
גם הבית שלי הוא לא מקום קדוש, אבל מותר לי להתריע בפנייך שאסור לך להגיע עם סיגריה, נכון?
אל תמתח את החבל. 491200
במקומך הייתי מסתפק במה שנותנים לך
? 491204
? 491212
מגיעה אליו בחורה והוא מתחיל עם פרינציפים? עוד מעט גם ישאל אם היא בדלנית או משתלבת.
491214
צב"ר על "בדלנית או משתלבת" :-)
491206
זו הייתה דוגמה היפותטית. בניגוד לחרדים, אני פתוח למשא ומתן.
גם אתה צודק 491202
הבית שלך הוא מקום פרטי. בית הספר, גם אם הוא בית ספר פרטי, הוא מרחב ציבורי לעניינים מסוימים. מעבר לכך, אם אני אינסטלטורית שבאה לתקן לך את הנזילה באמבטיה, ואתה מסרב להכניס אותי יחד עם סיגי, אל תתלונן שהצינור לא הוחלף.
גם אתה צודק 491209
אני מסכים לגמרי שהאשמה לכך שהתלמידות לא זוכות לבגרות נופלת על המנהל בלבד. אם המנהל היה מציע לבודקת חולצה ארוכה, והיא הייתה מסרבת, הייתי מצדיע לה‏1. אני רק אומר שלדעתי יש לו את הזכות המלאה למנוע ממנה כניסה לשטח הפרטי שתחת ניהולו, בגין כל סיבה שבעולם. היא לא שוטרת. בית הספר הוא ציבורי לעניינים מסויימים, אבל לא לענייננו. לא סתם יש גדר ושומר, גם בבתי הספר החילוניים. לא כל אחד מוזמן להכנס, וזה לגיטימי לגמרי.

---
1 להם יש עקרונות, ויופי להם. גם לי יש.
491217
כלומר, אנחנו מסכימים שהוא לא יכול להתלונן ובטח לא לטעון להתעמרות. יופי.

רק הערה, ובאמת שאין לי רצון מיוחד להכנס לדיון בדבר "גבולות השטח הפרטי והאפלייה", אני לא בטוחה אם יש לו את הזכות המלאה למנוע ממנה כניסה לשטח הפרטי שתחת ניהולו *בגלל לבושה*. זו אפליה על בסיס השקפה דתית.
גם אתה צודק 491222
בית הספר הוא לא שטחו הפרטי של מנהלו. מכיוון שמדובר בתיכון שמבצע בחינות בגרות, אני מניח שהוא גם ממומן לפחות חלקית על ידי משרד החינוך, ולכן הוא רכוש ציבורי, ולמדינה על נציגיה יש כל זכות שבעולם להכנס לשם ולהיות לבושים בכל צורה שאינה נוגדת את חוקי המדינה.
גם אתה צודק 491250
מנהל בית הספר הוא בא כוחו של הבעלים של בית הספר. אם בית הספר פרטי, זכותו המלאה של המנהל למנוע כניסת גורמים שאינם המשטרה לשם. אם בית הספר איננו פרטי, אלא ממומן מכספי ציבור, יש שתי אפשרויות - א. לבטל את המימון בעקבות הניהול הלא מקובל על המממן (נגיד אם מממן רק אחוז סמלי). ב. לפטר את המנהל, אם זה בסמכותו של המממן (נגיד, אחד שמממן 100%).
גם אתה צודק 491343
אם בית הספר פרטי לחלוטין,מבחינתי הוא יכול לאסור על כניסת כושים.
אבל אין חיה כזאת ''פרטי לחלוטין'' בארץ (מלבד אולי מוסדות ''נטורי קרתא'' ושאר בתי ספר לא מוכרים). וגם אם היו,במקרה שאותו מקום מבקש שירות מגורם חיצוני (תעודות בגרות רשמיות ממשרד החינוך) המהווה מונופול בתחומו,הוא לא ממש במצב להציב תנאים.
גם אתה צודק 491351
מבחינתך הוא אולי יכול, אבל מבחינת החוק‏1 הוא לא.

1חוק איסור אפליה במוצרים ושירותים.
גם אתה צודק 491422
ביום בו מנהלי ביתי ספר יראו עצמם כנותני שירות מצב החינוך בארץ ישתפר פלאים.
כרגע,חוק או לא חוק , בחינוך החרדי יש אפרטהייד.

אם כך נראה שהחוק לא נאכף (התביעה המדוברת הינה יוצא מן הכלל המעיד על הכלל. מנסיון אישי,הנומרוס קלאוזוס חי ובועט במגזר החרדי), נשארת שאלת היא לגבי מוסריות העניין.
מכיוון שלתרבות החרדית העכשווית יש קשר קלוש בלבד עם ההלכה היהודית ודברים שהיו מוסכמות גרידא בעבר הפכו לחוק בל יעבור בהווה,ניתן לתהות אם אפליית בני המזרח איננה חלק אינטגרלי מהתרבות החרדית ואין לכפות עליהם לקבל תלמיד שצבע עורו שונה ממש כפי שאין לכפות עליהם תלמיד שאיננו מהול ממשפחת עדי יהוה.
אני חושש שלי אישית קשה להבדיל בין גזענות ו"מניעת התבוללות".

חוקים באופן כללי זה דבר ממש מצחיק. מישהו פעם אפילו סיפר לי שיש איזה חוק נגד עישון חשיש כשברי לי שאם היה חוק שכזה לא הייתי רואה לפחות פעמיים בשבוע אנשים שמעשנים סמים במקומות ציבוריים למהדרין.
גם אתה צודק 491358
לא במצב להציב תנאים, ולכן לא קיבלו התייחסות לבחינת הבגרות.
גם אתה צודק 493200
איזו תמימות דעים מחממת לב, שכחתם כבר את אהבתכם לשנוא גוף כמו משרד החינוך? כמה טוב שיש סיפור פיקנטי עם כל המרכיבים המחממים: חרדים, וניסיון לכפיה והצורך שאנחנו נראה להם מי פה בעל הבית.
המפקחת הנכבדה הגיעה ליום עבודה ללא שרוול (בניגוד ל"שרוולים הקצרים מאוד" שעליהם קראתי פה)נכון זו היתה יכולה להיות חולצה נחמדה או סקסית או סתם בצבעים שהולמים את פניה. אבל חולצה כזאת אינה הולמת שעות עבודה אליבא דמפקחת במשרד החינוך, בטח לא ביום בו מכתיב לה יומנה ביקור בבי"ס חרדי. למפקחי משרד החינוך מותרת אינטליגנציה בסיסית כמו זו שתאפשר להם להבין כללים חברתיים מינימליים וקודים אתיים פשוטים. אלא אם כן את מפקחת משועממת בגיל הזהב שלעזאזל כמהה למעט אקשן ופרסום, ואולי שמישהו סוף סוף יתייחס באיזשהו אופן גם קצת לנשיותך, מה יש?! רק לתיכוניסטיות מותר? טוב שאת יכולה להראות להן את הכיוון. ולהרוויח עוד אהדה באותה הזדמנות בקרב הציבור המנומנם.
גם אתה צודק 494634
מה שאתה כותב בציניות, אני חותם עליו בלב זך וטהור. לא שיש לי לב כזה, אבל בימינו ימי שלטון הספקולנטים, אני אשיג.
491165
המנהל יכול לבוא בטענות רק לעצמו. אפשר לחשוב שהוא לא ידע שמשרד החינוך לא יוכל לאשר כך את הבחינות.
מקרה זה יכול לשמש כדוגמא נהדרת לתלמידות 491170
באשר ליחסיו של העולם החרדי עם זה החילוני.
כמובן שערכים אלו של החרדים, מוזרים ומגוכחים ככל שיהיו, אמורים- במדינה דמוקרטית בה הותר למגזר זה לחנך על פי תפיסת עולמו ואורח חייו הייחודי, גם כאשר הדבר פוגע בטובת הילדים (העדר מקצועות ליבה, הפרדה בין בנים לבנות) ובטובת המדינה- להיות מכובדים על ידי משרד החינוך או כל ממסד ממשלתי העובד מולם.

מאידך, המנהל לא היה צריך לסלק את המשגיחה מהכיתה. יש בדבר טעם לפגם. הוא יכול היה לתת לה, כפי שהוצע כאן, חולצה בעלת שרוולים ארוכים שתהיה צנועה יותר. באקט הזה הוא הפגין כוח ואראה כביכול לחילוני, לכופר שמנהל את המדינה, מי כאן הבוס. הוא זרק בומרנג. הבומרנג חזר, כדרכו. מה התלמידות עשיויות ללמוד מהמהלך הזה? כיצד הן הגיבו לאירוע?

בסופו של דבר יש כאן התנגשות בלתי רצויה ומיותרת בין שתי אוטוריטות.
דוגמאות נהדרות 491498
כחילוני איני רואה בידיעות מסוג זה עניין רב מלבד שמץ של שמחה לאיד. החרדים והדתיים מרבים להתפאר ביתרונות החינוך שלהם על פני זה של החילונים.

כאשר שומעים על
א. מנהל המעכב תעודות ל-‏140 תלמידות בגלל מכנסיים ושרוולים קצרים (כאילו התלמידות לא ראו מימיהן אישה במכנסיים).

ב. אמא ל-‏19 ילדים שהיא גם מנהלת בית ספר חרדי (עם כל הכבוד למומחיות בתחום החינוך, אולי מוטב שתטפל בילדיה שלה ותניח למישהי עם יותר זמן פנוי לטפל בילדי אחרים?).

אפשר לקבל את ההתפארויות הנ"ל עם יותר משמץ של ספקנות.
תלונות על גשר המיתרים: "יציצו מתחת לחצאית" 491219
ומעניין לעניין באותו עניין:
בעירייה ובחברה שבנתה את גשר המיתרים שבכניסה לירושלים התקבלו תלונות מתושבות העיר, בשל החשש כי מבנה הגשר מאפשר פגיעה בצניעות ההולכות עליו. גורמים מוסמכים טענו שהשיפוץ המדובר כרוך במילוי דפנות הגשר בחול.
תלונות על גשר המיתרים: "יציצו מתחת לחצאית" 491235
אפשר לפתור את עניין הצניעות (הפריצות) בקלות:

שני תאי הלבשה בכניסות לגשר. כמה עשרות מכנסי טרנינג ארוכים. צמד אברכים (או נשותיהם) ממשמרות הצניעות במשמרת. הבנות/הנשים חובשות את המכנסיים מתחת לשמלה בנקודה אחת, ופושטות בצד השני. האברכים משגיחים שאף אחת לא מפלחת זוג לצרכיה הפרטיים.
תלונות על גשר המיתרים: "יציצו מתחת לחצאית" 491237
הרבה יותר פשוט להרכיב רטיות על עיניהם של העוברים והשבים מתחת לגשר, ואברך קט נוהג בם תמורת מחצית הזוז.
תלונות על גשר המיתרים: "יציצו מתחת לחצאית" 491238
ומהיכן יביאו עניי ירושלים את מחצית הזוז כאשר 45% מתוכם אפילו נמנעים מלקנות מיני מזונות ותרגימות בשל מחסור כיס כרוני?
תלונות על גשר המיתרים: "יציצו מתחת לחצאית" 491241
אם גדי עולה תרי זוזים, אז מחצית הזוז שוות ערך לרבע גדי. על פי מחירי הבשר היום ומשקלו הממוצע של חד גדיא מדובר במאות שקלים. המחיר נראה לי מופרז.
תלונות על גשר המיתרים: "יציצו מתחת לחצאית" 491245
ואם מחשבים גם את מחיר חלב אימו בתהליך הבישול זה בכלל מגדיל את הפער החברתי.
תלונות על גשר המיתרים: "יציצו מתחת לחצאית" 491249
מה נסגר? גדי (קטן) עולה מקסימום 200-300 שקלים אצל הבדואים. אנחנו מדברים על 50-80 ש"ח כאן, וכמו בארנונה יש הנחה של 98% לאזרחי ירושלים שלובשים שחור ומדברים אידיש ("הנחות רק לחרדים?" תמהים במחלק הארנונה של עיריית ירושלים. "הרי במקרה שיש לך הכנסה שלא מקיצבאות נמוכה מ1800 ש"ח בחודש ומעל שלושה ילדים גם אתה זכאי להנחה! אין שום אפליה!)
תלונות על גשר המיתרים: "יציצו מתחת לחצאית" 491251
כמה שוקל (בערך) גדי קטן?
וכמה מזה בשר לאכילה?
תלונות על גשר המיתרים: "יציצו מתחת לחצאית" 491255
בפעם האחרונה שהחזקתי גדי (קטן) שיערכתי את משקלו בכארבעה קילוגרמים. מנגד, הוא בדיוק יצא מרחם אמו ולא בדיוק חשבתי עליו בתור אוכל (הוא היה ממש מלוכלך), אבל במחשבה לאחור לפחות חמישית ממנו היתה אכילה.
תלונות על גשר המיתרים: "יציצו מתחת לחצאית" 491290
נראה לי קצת יקר להשקיע 200-300 ש"ח ב-בערך קילו בשר של גדי נולד.
תלונות על גשר המיתרים: "יציצו מתחת לחצאית" 491342
תני לגדי הזה חודשיים שלושה ותראי איך ההשקעה משתלמת. ומיד אפשר גם ב5 דקות של פחד,ואז זה יוצא מאוד כלכלי.
תלונות על גשר המיתרים: "יציצו מתחת לחצאית" 491387
ומה בדיוק אני אמורה לעשות עם הרך הילוד חודשיים-שלושה עד שיבשיל לנתח נאה של צלעות על הגריל?
הפריזר עמוס להתפקע, והשכנים לא יתירו לי לקשור אותו בגינה מחשש לחיי הצמחיה.
תלונות על גשר המיתרים: "יציצו מתחת לחצאית" 491423
שימי אותו בקופסת קרטון עם חורים לאוויר.
פיתרון איכסון שגם מונע התקשרות מיותרת,מומלץ בחום גם במקרים של אחיינים מציקים במיוחד (בקיץ, כשאי אפשר לשחרק איתם במשחק ''הגשם זה אלוהים שבוכה בגלל משהו שאתה עשית'').
תלונות על גשר המיתרים: "יציצו מתחת לחצאית" 491483
נראה לי ש'זה הקטן גדול יהיה' יזדקק במהלך חודשי גידולו לנפח קרטונאז' עולה בטור גאומטרי. שלא לדבר על הוצאות מזון, ניקוי הפרשות, ריסוס נגד פרעושים ויתר מזיקין, פינת ליטוף וטיולים יומיים. כבר עדיף לאמץ אמסטף.

כנראה שאלך על הפתרון השמרני ואמשיך לדווש את דרכי (הצודקת) לעבר הסניף המקומי של חינאווי. ממילא אנחנו זוכים שם להנחה משמעותית על רכישות בשרים בגין היותנו קונים כבדים של אלכוהול לסוגיו.
תלונות על גשר המיתרים: "יציצו מתחת לחצאית" 491356
מכנסיים לובשים.
אלא אם כוונתך שהן חובשות את הטריינינג לראשן.
תלונות על גשר המיתרים: "יציצו מתחת לחצאית" 491388
וואלה? לא ידעתי.
תלונות על גשר המיתרים: "יציצו מתחת לחצאית" 491246
זה פשוט מדהים איך אנשים מסוימים יצליחו לזהות חשש לבדל תחתונים דרך זכוכית חלבית אטומה.
אני לא חושב שהייתי מסוגל להבחין בין נקבה לחתול דרך הזכוכית הזו,והם רואים שם ערוות.

אני חושש שהערווה היא לא בילדות בנות ה13 או בהשתקפויות דרך הגשר,הערוות הן בלבבות.

פויה,איזה ראשים כחולים.
תלונות על גשר המיתרים: "יציצו מתחת לחצאית" 491252
לפי הגיאומטריה האוקלידית זווית כהה יותר מניצב לא מאפשרת הצצה אל מתחת לחצאית ארוכה מגובה הברכיים. מכסימום ניתן לקבל הבלחה אל שוק על ירך עטופות בגרבי משי מכותנה עבה וכהה. גם בהינתן ירכתי גשר מזכוכית שקופה ואף מגדלת.

כמובן שאין הדברים אמורים לגבי ''הרנטגן'' מנתיבות. אבל הוא ממילא לא נצרך לגשר צר מאוד.
תלונות על גשר המיתרים: "יציצו מתחת לחצאית" 491270
אבל כאן את מעלה בעיה נוספת: מה יהיה עם אלה המסתכלים על ירכתי הגשר???
תלונות על גשר המיתרים: "יציצו מתחת לחצאית" 491291
כל עוד הגשר בנוי מחומרים קשיחים ואטומים למעבר פוטונים ברצפתו, יתר מרכיביו - כולל הירכתיים בדפנות, המיתרים וכו' - לא מסוגלים לאפשר הצצות לתחתוני נשים חרדיות בעודן עוטות חצאיות ארוכות, ונצפות מלמטה בזוויות כהות.
תלונות על גשר המיתרים: "יציצו מתחת לחצאית" 491296
אבל מה עם צניעותו של הגשר עצמו, שאנשים מציצים על ירכתיו?
תלונות על גשר המיתרים: "יציצו מתחת לחצאית" 491344
נורא מה שקורה באינטרנט הזה.
תלונות על גשר המיתרים: "יציצו מתחת לחצאית" 491389
שהגשר יפנה לעירייה בתלונה.
תלונות על גשר המיתרים: "יציצו מתחת לחצאית" 491390
הוא פנה, וגילה שהוא נופל שם בין הכסאות.
תלונות על גשר המיתרים: "יציצו מתחת לחצאית" 491393
שינסה להפוך שולחן או שניים.
תלונות על גשר המיתרים: "יציצו מתחת לחצאית" 491395
יותר טוב שיפנה לגישור.
תלונות על גשר המיתרים: "יציצו מתחת לחצאית" 491396
ואם לא ילך, יש מצב לתיקשור.
תלונות על גשר המיתרים: "יציצו מתחת לחצאית" 491398
תצחקו, תצחקו, ערלי לב שכמותכם. גשר מסכן מחכה לפתרון ואתם מפזרים לו מלח על הפצעים.
תלונות על גשר המיתרים: "יציצו מתחת לחצאית" 491402
לא מלח, חול.
תלונות על גשר המיתרים: "יציצו מתחת לחצאית" 491409
שיחכו עוד חודשיים, הוא יהיה מלוכלך מספיק כדי שלא יראו כלום.
מעניין לעניין באותו העניין: כרגיל החמישיה כבר אמרה את זה קודם 491433
אני לא יודעת מה מגרה אותם. נחמד.

"סיכּוֹת מספר..." 491445
(נורא לא יפה, אבל...)
"סיכּוֹת מספר..." 491446
כן, גם אני חשבתי על הסיפור הזה.
"סיכּוֹת מספר..." 491452
ובנתב"ג מצניעים שלטים כדי לא להביך חרדים
"סיכּוֹת מספר..." 491455
מה מופיע שם בתמונה? האוהלים שלהם?
ליונתן אורן - 491479
ועל זה נאמר "כל ישראל עָרֵוִים זה לזה".
תלונות על גשר המיתרים: "יציצו מתחת לחצאית" 491487
למה למלא את דפנות הגשר בחול? אי אפשר לתלות שם איזה בדים אטומים? ככה גם הארכיטקט סנטיאגו-משהו לא יתלונן שמשנים לו את היצירה. מקסימום אפשר שבמקום ברזנט מכוער יתלו שם בדים עם הדפסים של יצירות אמנותיות, ויום אחד, אם מישהו יחליט שנמאס מהכניעה לחרדים, אפשר יהיה תמיד להוריד את הכיסויים ולהחזיר את הגשר למצבו המקורי. חמש דקות וסידרנו את הכל..
תלונות על גשר המיתרים: "יציצו מתחת לחצאית" 491492
אולי בכלל נתלה שם כביסה, ונצוד שתי ציפרים במכה אחת?
תלונות על גשר המיתרים: "יציצו מתחת לחצאית" 491493
רצוי כביסת הלבשה תחתונה של נשים חרדיות.
מישהו מוכן להסביר? 491226
1. מהכתבה לא ברור אם זו מפקחת או בקרית. למה צריכה מפקחת של משרד החינוך להשגיח על תלמידות שלא יעתיקו בבגרות? נראה לי שאצלנו השגיחו עובדים זמניים שנשכרו לימי הבחינות.
2. האם בגרות במחשבת ישראל, בדומה לבגרות בספרות, אינה בגרות פנימית? בבגרויות פנימיות לא היו אצלנו אפילו משגיחים.
3. כ-‏140 תלמידות, אבל 243 מחברות בחינה. איך זה קרה?
4. מה שם המנהל? לפי פסקה 4 מנהל בית הספר הוא הרב טוביה בלוי, ובפסקה 6 הוא נקרא הרב פרץ בלוי. (או שזה מישהו אחר שלא ברור איך הוא קשור לסיפור)
5. למה הציעו לבית הספר בקרים נוספים? למה המנהל סירב לקבל אותם?
6. למה המבחנים נפסלו? האם נוכחות הבקרית היא תנאי לקבלת הבחינות? או שזה עונש לבית הספר (ואז באמת לא מובן למה התלמידות צריכות לשלם)?
מישהו מוכן להסביר? 491228
בקשר לשאלה 3 אולי רוב התלמידות גלשו ל2 מחברות. זה נשמע כמו מבחן של הרבה קשקשת.
מישהו מוכן להסביר? 491240
החברים טוביה ופרץ הם אנשים שונים על פי הכתבה.
ספרות ומחשבת ישראל הן בחינות חיצוניות.
הביקורת של המשרד היא מדגמית, אבל מחייבת. התחמקות מביקורת גוררת פסילת הבחינות.
מפקחת או פקחית או בקרית, כנראה שמשרד החינוך עוד לא סגור על התואר הראוי, וכולם מתאימים.
ברור למה הציעו בקרים נוספים, לא ברור למה או אם בכלל המנהל סירב.
מישהו מוכן להסביר? 491266
3. 243 מחברות בחינה, אבל כ-‏140 תלמידות *הממתינות לאישור זכאות לתעודה*.
כנראה שהמאה האחרות אינן זכאיות לתעודה בלי קשר למידת הצלחתן בבחינה ב"מחשבת ישראל" .
מישהו מוכן להסביר? 491269
ונכשלו כל כך הרבה בגלל הלבוש, והנה חזרנו להתחלה!
היא הייתה צריכה לקצץ את הידיים שלה בכתפיים כי גם עם שרוולים עדיין היו רואים את הלק בציפורניים.
מישהו מוכן להסביר? 493566
ראה 493200
תהיי צנועה או שנפרק אותך לגורמים 506295
עולם כמנהגו נוהג, והעולם התחתון, כמנהגו, עמוק-עמוק בביזנס של הצניעות:
העו"דית באת כוחו של מצניע הצנועות גורסת כי עונש של 4 שנות מאסר בפועל ו-‏10,000 ש"ח פיצוי לקורבן אין בו תועלת, היות שאנשי הארגון שמניעיו אידיאולוגיים - עונשים כבדים אינם מרתיעים אותם. מעניין היה לבדוק פעם את התזה הזאת - לו היה החוק מאפשר לשופט להכריז, במסגרת קריאת פסה"ד, כי אף שהקל במקרה זה (לאור נסיבות חייו של העבריין והחרטה שהביע, כמסופר בכתבה) - הרי שעל שומר הצניעות הבא שייקלע לאולם ביה"ד שבראשותו יוטל עונש של 15 שנה, למשל - ולו היתה ההכרזה כנ"ל זוכה לפרסום בכל אמצעי התקשורת - האם לא היה הדבר גורם לאף אחד מממשיכי הדרך, בין אם לוויתנים גדולים או דגי רקק - לשקול את מלאכת הקודש מחדש?

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים