האלוף שטרן: לבחון הבדלה בין חללי צה''ל 2600
ראש אגף משאבי אנוש בצה"ל אלוף אלעזר שטרן אמר אתמול (ב') כי צה"ל בודק את האפשרות להבחין בין חיילים שמתו בנסיבות מבצעיות, לאחרים, כמו למשל כאלה שמתו בתאונות ובנסיבות שיש עימן קלון. שטרן אמר את הדברים בכנס שנערך בשפיים תחת הכותרת "זיכרון ומורשת" שערך משרד הביטחון לאנשי מקצוע מאגף השיקום ולמשפחות השכולות.

שטרן ביקש לבחון אם יש צורך להבדיל חיילים שמתו בנסיבות שיש עמן קלון, כמו למשל עדן נתן זאדה שביצע את הפיגוע באוטובוס בשפרעם וחיילים שנהרגו בנסיבות פליליות. קטגוריה נוספת שנשקלת היא חיילים שמצאו את מותם בנסיבות לא־צבאיות, למשל בתאונות־דרכים בחופשה. לא ברור תחת איזו קטגוריה יסווגו חיילים שהתאבדו בעת שירותם הצבאי.

יהודה דרור, אביו של החייל המנוח רועי דרור שנהרג בתאונת אימונים, אמר בתגובה: "אי אפשר בכלל לחשוב על הבחנה בין מת למת, בין חייל שנהרג בפעילות מבצעית ובין חייל שנהרג בתאונה. זה נראה לי פשוט אכזרי".

עד שנת 1987 היתה נהוגה הבחנה בין חללי צה"ל שנהרגו בנסיבות שונות, אולם אז הוחלט לנהוג באופן אחיד בין אם חייל נהרג בפעילות מבצעית ובין אם נהרג בנסיבות אחרות. עניינם של חיילים שנהרגו בנסיבות אזרחיות נבדק באופן פרטני וברוב המקרים הם הוגדרו כחללי צה"ל.
קישורים
Ynet
גל"ץ
מעריב NRG
הפיגוע באוטובוס בשפרעם - עדכון חדשות באייל הקורא
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

הביאו לו מדחום דחוף 376849
כמי ששירת דווקא תחת פיקודו של הגנרל שטרן, אני חושב שהגיע הזמן לבדוק לו חום, למתייפייף הזה.

זה הכול שיקולים של כמה כסף ישולם למשפחת החללים. אוי ואבוי לבושה.
הביאו לו מדחום דחוף 376854
האם שמעת ממנו שמי שלא נפל בפעילות מבצעית, ישולם לאלמנתו פחות? אם לא שמעת ממנו ודבריך אינם נכונים אז הם השמצה זדונית ומרושעת.
הביאו לו מדחום דחוף 376860
כיוון שהסיבה ליצירת ההבדל היא העומס על צה''ל, זו קצת היתממות להניח שלא מדובר בגובה התשלומים.
הביאו לו מדחום דחוף 376987
אם שטרן אמר שהמטרה היא להוריד את העומס התקציבי על צה''ל אז אתה צודק.
הביאו לו מדחום דחוף 376988
אתה יכול להעלות בראשך סיבה הגיונית אחרת להבדלה?
הביאו לו מדחום דחוף 376989
לא קראתי את דבריו של שטרן. אינני אוהב להעלות השערות מסוג זה שעלול להיות בהן מן הפגיעה וההשמצה. הרי נכתב שזה היה המצב קודם. האם קודם היו אלמנות החיילים שנהרגו בתאונת דרכים- מופלות לעומת החיילים שנפלו בפעילות מבצעית?
הביאו לו מדחום דחוף 380322
זה הכול רק ''עניין של כסף'', כמאמר הפרסומת של דה-מארקר הארץ.

מעבר לעובדה, שהחברה הישראלית הופכת למקדשת את המוות.
הביאו לו מדחום דחוף 380332
לא ''הופכת''. הפכה מזמן.
הביאו לו מדחום דחוף 381083
החברה החרדית הרבה יותר הומאנית. הנה, לאחרונה, קיים אחד מחבריה את הפסוק מתהילים קל"ז, ט':

אַשְׁרֵי, שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת-עֹלָלַיִךְ-- אֶל-הַסָּלַע.

והרבנים הגדולים, בצדק, הגנו על מעשיו עד שאפילו בית המשפט של הצוררים הציונים נאלץ לשחרר את הצדיק הקדוש ממעצרו.
הביאו לו מדחום דחוף 381086
הוא עדיין לא הורשע, ולכן המשפט הנכון יהיה: "הנה לאחרונה, חשוד אחד מחבריה כי קיים את הפסוק וגו' ".
הביאו לו מדחום דחוף 381098
הוא גם לא יורשע. יש לו ''הוכחות מגובות המסמכים'' שידו לא הייתה במעל. הוא השכיל הנראה להחתים את התינוק לפני מותו על טופס ויתור על תלונות.
בעד או נגד? 377011
מצד אחד, איך ששמעתי את זה האינסטינקט המיידי שלי היה לקפוץ. "מה? ההורים של חייל צה"ל שנהרג בתאונת דרכים יקבלו פחות מאשר חייל שנהרג בהסתערות? לא מתקבל על הדעת!"

מיד אחר כך שאלתי את עצמי למה זה בסדר שלחייל צה"ל שנהרג בתאונת דרכים יהיו זכויות שאין למי שנהרג בדרך חזרה ממסיבת השחרור שלו.
בעד או נגד? 377013
למען האמת, אני גם לא רואה מדוע הוריו של חייל שלקח את האוטו של אבא בחופשה והתהפך כשנהג בו בשכרות יקבלו את אותן זכויות כשל הוריו של חייל שנהרג כשעצר איזה מחבל.
בעד או נגד? 377016
שימו לב שלחללים עצמם אין זכויות.
בטח שיש! 377043
1. הזכות להקבר בארון.
2. הזכות להקבר בבית קברות יפה ומטופח, שאליו אינה מגעת ידם של הסוברים ש"אצל הגויים מניחים פרחים על קברים וירוק ויפה, ולכן להניח פרחים על קברים ולדאוג שיהיה ירוק ויפה זה מנהג גויים. לכן ניצוק מלט בין קבר לקבר, כדי ששום דבר לא יצמח שם".
למה לא לגוון ? 377140
1 א. הזכות להקבר עם ארון פתוח .
1 ב. הזכות להיזרק לנהר הגנגס.
3 ג. השכות לעלות כאפר באש המשרפות.
3.ד. הזכות להיות חנוט

2. ביי אנד בונוס+ הזכות להיות מאכל לאריות בסאפרי, עם בית קברות יפה ומטופח.

נ.ב. -
מי שרוצה להפוך את מדינת ישראל לעוד מצודה צלבנית/העתק של העולם הנוצרי מערבי, מוזמן להקים לעצמו ניו-יזראל.
רק לא כאן אלא מעבר לים.
למה לא לגוון ? 377143
אולי תתפלא לשמוע שכבר הקימו מדינה מעבר לים, ושמה ישראל. מקימיה לא התכוונו להקים כאן העתק אנכרוניסטי של מלכות בית דוד וגם לא חיקוי של השטעטל המזרח אירופי ולפיכך אתה מוזמן להחיל על עצמך את ההגיון הנובע מהנ.ב. שלך, וישא''ק, ובלצ''ג, ולל''ט.
למה לא לגוון ? 377145
מה זה לל"ט?
למה לא לגוון ? 377199
וישא"ק?
ובלצ"ג?
למה לא לגוון ? 377205
ויפה שעה אחת קודם.
ובא לציון גואל.
למה לא לגוון ? 377150
מי שכתב את חזון ''אלטנוילנד'' באמת רצה ליצור כאן סינרגיה שנאורות המערב וקדמתו התרבותית הן מן המרכיבים הדומיננטיים בה. למרבה הצער חזונו הוגשם רק באופן חלקי, והעוינות שבתגובתך ממחישה זאת היטב.
377216
בורות היא אכן תירוץ חביב.
אבל את ספרי ההימאמים נוסח האייטולות האתיאסטיות טומי לה-פן שולמית אלוני, רצוי להוציא מפאת חוסר הקשר עובדתי.

בנימין זאב הרצל שטאטלים של שיינקין יקיריי מחוסרי הידע המקדים, היה אדם מאמין שנהג לפקוד את בית הכנסת בימי שישי.

לא רק שלא רצה מצודה צלבנית עלובה , אלא שבעיון בכתביו מתגלה בפירוש שהוא לא רצה זתם מדינת יהודים אלא מדינה יהודית.

בניגוד למיתוס החלול של כוהני החלילות של שינוי-מרצ הרצל רצה לייצר סינרגיה בין האוניברסליות הוינאית של אותה תקופה עם גש לא פחות מובהק של הזהות היהודית.

נ.ב. אני ע''פ ההגדרה הרווחת היום אני חילוני.
אבל, כן אני רוצה מינימום של שמירת זהות יהודית במדינה היהודית היחידה.
בורות היא אכן תירוץ חביב 377415
אימאם כותבים עם א'.
והרצל יקירנו היה מתבולל, שסבר שהתבוללות בקרב העמים היא פתרון אידיאלי לבעיית היהודים, ורק פרשת דרייפוס העמידה אותו על טעותו. הוא גם סבר שגרמנית היא השפה הראויה לדיבור במדינת היהודים שתקום בארץ.

נ.ב
לפי ההגדרה הרווחת היום אתה לא חילוני כי אם מסורתי.
377431
נועה, כאמור חוסר ידע היא לא סיבה מספקת לנפנף בבורות.
עם זאת צר לי לשבור מיתוסים למתבוללים שגדלו על דרשות הימאמים של ימינו, אנו.
את מדקלמת את הנוסח הרגיל שלמדת במסגד הקרוב לביתך.

1. אפשר לכתוב אימאם גם עם ה'. אפילו רצוי.
היו הרבה מאוד הטעיות בנושא בנימין הרצל, כפי שהם מלומדים כיום. חלקם בשגגה וחלקם מתוך צורך להטעיה מראש.

2. הרצל לא היה מתבולל, בוודאי באופן יחסי. הוא חי בתקופה שבה חלק ניכר החברה היהודית סביבו שחלקה אכן נכנסה למסלול התבוללות שנגמר באופן שאנו מכירים היטב באמצע המאה ה-‏20) הרצל שמר על זהות יהודית.
הרמתי הוכיח שהרצל שינה את דעתו לפני פרשת דרייפוס.

הרמתי הוכיח במחקריו שהרצל דיבר על עם ככל העמים בנשימה אחת, שהעם היהודי צריך וחייב לשמור על הייחודיות היהודית שלו כדי להישרד.
הרצל כפי שהוכיח הרמתי, שינה את דעתו גם בנושא השפה הדרושה להידבר בישראל (כן עברי דבר עברית).
הרצל ראה אופציה באוגנדה/התנצרות רק כאמצעי ברירת מחדל , רע מאוד כלשעצמו , שעומד כמיטבי רק בשאלה של חשש להשמדה.

נ.ב. ע"פ ההגדרה את אתיאיסטית/מתבוללת -הגדרה העונה לזו של כ-‏14 אחוזים מן האוכלוסיה בישראל (ע"ע אסף ענברי).
רוב אלה המגדירים עצמם "חילונים" לא עוזבים את זהותם היהודית-תרבותית ולא היהודית-לאומית.
377435
אולי אפשר לכתוב אימאם עם ה', אבל למה "אפילו רצוי"?

377436
בהחלט רצוי.
כשאני מתכתב עם אדם ששפת עימו היא ערבית, מתבהר שהוא רואה בהגייה ''הימאם'' , כמושג נכון יותר להגייה במשמעות המקורית שלו.

ראה גם אבו אל-הימאם(של אבו-מרזוק) וכדומה.
שוב אישי 377444
השאלות בתגובה 377438 מופנות אליך (הפניתי אותן מקודם בטעות לתגובה אחרת, רק עכשיו הבחנתי...).
אישי 377438
סליחה על השאלות החטטניות, ואבין (ולא איעלב) אם תתעלם (אבל אשמח אם תענה :-]): האם אתה יליד הארץ? מהי שפת האם שלך?
אישי 377449
אני יכול לנחש את התשובות?

1) לא.
2) רוסית.

ניחוש נוסף לשאלה שעדיין לא שאלת:

3) 1979.
אישי 377452
כפי שהבהרתי לאחר שעמדתי על טעותי, השאלות מופנות אל בעל תגובה 377436, הלא הוא גם האלמוני מתגובה 377431 - הלא הוא-הוא ה"קזקז" בכבודו ובעצמו. נראה לי שהסיפור הוא קצת יותר מורכב ממקום לידה, שפת אם וגיל - ושאלותי הן שאלות מקדימות, לצורך העניין (אם הוא יענה לי).
אישי 377464
הבנתי את הטעות לפני ההבהרה. פשוט סגנונו של הקזקז מזכיר לי את סגנונה של ישות פופולארית ומוכרת באתר זה. אבל זה רק ניחוש.
אישי 377468
כן, נו, אם אתה חושב את מה שאני חושבת שאתה חושב - נדמה לי שאתה טועה :-] . ההשערה שהעליתי בתגובה 377277, ואחר כך עם סימוכין, כראוי :-] , בתגובה 377332 - נראית לי סבירה יותר, שים לב לדמיון.

האמת היא שזה לא חשוב, כל זה. פשוט מסקרנת אותי מאיזושהי זוית אנושית-אנתרופולוגית מסויימת, השאלה, הממ... איך זה קורה.
377501
נראה שכותב הערך הזה לא מסוגל לנסח משפט אחד בעברית תקבית. קשה להניח שאפשר ללמוד ממנו משהו על תעתיק עברי.
יחי האינטרויקי! 377533
לפי ויקי הערבית, המילה היא إمام, אז התעתיק הנכון הוא בוודאי אמאם או אימאם.
377447
1. אימאם בגוגל מניב 10,200 תוצאות. הימאם מניב 34, שרובן חזרה על 8 תוצאות בסיסיות.
מכאן, שהגרסא הנפוצה בעברית היא זו הכתובה בא'.
בנוסף, עם כל הכבוד לאיך שהמילה כתובה בערבית - כאשר מילה משפה אחת נקלטת בשפה אחרת, היא משנה את הגייתה, צורת כתיבתה, ובמקרה של העברית, לעיתים גם את משמעותה.
גם נהוג לכתוב בעברית קוראן, אך נתקלתי בחכמולוג שטען שצריך לכתוב קראאן, כי ככה כותבים בערבית פלשתינאית, וכל מי שלא נוהג כך הוא לא בסדר.
2. האם הטקסט הזה משקף את מי שסבור שהעם היהודי צריך וחייב לשמור על הייחודיות היהודית שלו כדי להישרד?
"בערך לפני שנתיים חפצתי לפתור את שאלת היהודים בעזרת הכנסייה הקתולית. ביקשתי להבטיח לעצמי בראשונה את עזרת נסיכי הכנסייה באוסטריה ולהשיג על־ידיהם ראיון אצל האפיפיור, כדי להגיד לו: עזור לנו מפני האנטישמים, ואני מחולל תנועה כבירה בין היהודים שיעברו באופן חופשי ונאה לנצרות. חופשי ונאה במובן זה, שמנהיגי התנועה - בייחוד אני - יישארו יהודים ובתור יהודים יטיפו לקבלת הדת השלטת. בעצם היום, בראשון בשבת, בשעה 12 בצהריים, תצא לפועל ההמרה בתהלוכה חגיגית ובצלצול פעמונים בכנסיית סטפן. לא בבושת פנים, כמו שעשו יחידים עד כה, כי אם בגאון. והעובדה שהמנהיגים יקיימו בידם את יהדותם, ובלוותם את העם עד מפתן הכנסייה יישארו בעצמם בחוץ – תרומם את כל העניין ותשווה לו קו של כנות רבה".
(הטקסט הנ"ל מופיע ביומנו של הרצל).
עם כל הכבוד להרמתי, שאני מודה שלא קראתי את מחקרו, מחקרים יש הרבה, ומסקנותיהם סותרות. זה בעייתי להסתמך על מחקר אחד כעל אמת מוחלטת.

נ.ב
איני יודעת מה היא "ההגדרה", ואיני מגדירה את עצמי עפ"י אסף ענברי (נא לפרט על הגדרות אסף ענברי את העם העברי היושב בציון).
אין שום קשר בין זהות יהודית-תרבותית וזהות יהודית-לאומית לבין הנהון צייתני על כל קביעה של החברה קדישא.
לעומת זאת, מי שסבור שדרישה לקצת עצים וירק בבתי הקברות האזרחיים-שאינם-ממוקמים-במושבים היא התנערות מזהות יהודית תרבותית ולאומית, לא יכול להגדיר את עצמו חילוני.
ומי שסבור, שדרישה לקצת עצים וירק בבתי הקברות האזרחיים-שאינם-ממוקמים-במושבים פירושה התבוללות אוטומטית ואתאיזם, לא יכול להגדיר עצמו כאדם חושב.
377593
חוסר ידע הוא דווקא סיבה טובה (ואף נסיבה מקלה) לנפנוף בבורות.
377434
מה פירוש המילים "בנימין זאב הרצל שטאטלים של שיינקין יקיריי..."?

מה פירוש הביטוי "כוהני החלילות"?
נפלו לו שני פסיקים 377595
אחד אחרי ''הרצל'', ואחד אחרי ''יקיריי''.

''שטאטלים של שיינקין יקיריי'' הוא ככל הנראה כינוי לגלגני למגיבים החילונים.
נפלו לו שני פסיקים 377596
הנסיונות כאן להבין ולנתח את צירופי המילים הללו מזכיר לי מערכון בשנות ה-‏60, בו ניסו כמה ליצנים לנתח את שיר השכונה כמו שחוקר ספרות מנתח שירה.
נפלו לו שני פסיקים 377603
אהא, עכ-שיו הבנתי, איזה מזל שהארת את עיני. אוסיף רק שהוא התכוון, כמובן, לכתוב "שטעטלים" (שטעטל - עיירה) ולא "שטאטלים", אבל לא נתעכב על קטנות כאלה. אז הנה המשפט המושלם עם הפסיקים ובתרגום עברי:

"בנימין זאב הרצל, פסיק, עיירות של שיינקין יקיריי, פסיק, מחוסרי הידע המקדים, פסיק...".

עכשיו זה סוף-סוף עושה שכל, כמו שאמר המשורר.
נפלו לו שני פסיקים 377613
בדיוק, ותודה על התוספת.

אני מוצאת חן פואטי רב בצירוף "שטעייטלים" ו"שיינקין", רחוב שראשיתו בעלי מלאכה זעירים (במקביל לרחוב מרכז בעלי מלאכה, שכשמו כן היה), מרוצף חנויות אפלות וכלי עבודה מיושנים האומרים שירה ונחים בין שתיים לארבע, מורשת ישירה של בית אבא ‏1.

1 אבא שלך אולי! אבא שלי, כמו שאומרים, עשה בקהיר באותה העת.
נפלו לו שני פסיקים 377620
השאלה היא *מה* הוא עשה בקהיר באותה עת?
נפלו לו פסיקים, ומה עם הדמעות שנופלות לי אל צלחת השטרודל? 377622
אכן חן פואטי, ובהשראת בעל הדבר עצמו אוסיף ואגוון: אחן כן פואטי.

ואף אנוכי, זאת ארשה לעצמי ואומר בצניעות אופיינית, השרתי כאן צרור ניקים שהיוו פניני חן כלילות שלמות ויופי בנוף האפרורי והחדגוני של שוטים ואלמונים. וככל שאזכורה, הרי כמה מהם:

"הבוכרית הלוהטת"

"הציקאדה המצקצקת"

"הווזווזית המבוזבזת"

"הקווקזי המקוזקז" - שבשמו פרשתי כאן תובנה חדה ומדוייקת בדבר האחידות שבין איזשהו עייסק "סמי-אנטישמי" שהופיע באחת מתגובות הקזקז, לבין סמי-בורקס.

וכולם עפו בבוקר אביב נאה זה ואינם עוד, וזוהי אבידה קשה ומצערת. מה עם החירות הפואטית? הטרם הגיע שמעה לאזניכם?

1 אבא שלי לא ממש השתגע על העניין חסר המעוף הזה של שתיים-עד-ארבע. הוא דגל בסייסטה של שלושים ותשע שעות רצופות ביממה - ואני נושאת את מורשתו בגאון ובששון עד עצם היממה הזאת.
נפלו לו פסיקים, ומה עם הדמעות שנופלות לי אל צלחת השטרודל? 377632
את מספרת לה? לא שאני רוצה לסכסך, אבל מי, לדעתך, העיף את ההודעות ההן?
נפלו לו פסיקים, ומה עם הדמעות שנופלות לי אל צלחת השטרודל? 377639
הן עפו לא בגלל ז'ניה אלא בגלל ההודעה שפתחה את אותו פתיל (ולדיון מעמיק בנושא, זה לא המקום - יש דיון איילי רלוונטי, שאם יתעורר הצורך אטרח ואקשר אליו, ושם אפשר לשטוח טענות נוספות).
כמסמ''סת ממסמסת 377641
הייתי שמחה לשמוע עוד על סמי בורקס דנן. האומנם מתחרה?
כמסמ''סת ממסמסת 377683
מה זה המלים שבכותרת?
כמסמ''סת ממסמסת 377691
מחווה לכינויים של ז'ניה.
מסמ''סת - השולחת סמ''סים.
למה לא לגוון ? 377171
הדיון הזה מזכיר לי פרק של משפחת סימפסון, בו מוצע לאייב סימפסון (הסבא) להקבר בארון שתכולתו מועברת בשידור ישיר למסך טלוויזיה, עם אפשרות לפיצול התמונה כך שהמשפחה תוכל גם לצפות במשחקי כדורסל, למשל, בינתיים. ועוד - שירות אלמנה בוכיה, שתבכה ליד הקבר במהלך היום.
למה לא לגוון ? 377198
מי שסבור ש*כל* מה שעושים הגויים פסול מעצם היותו עשוי בידי גויים, מוזמן גם להנזר ממאכל, משקה ובגד, הואיל וגם הגויים אוכלים ושותים ומתלבשים.
תנו רבנן: אומרים תורה בגויים - אל תאמין. חוכמה בגויים - תאמין.
377219
מי אמר רלטביזם ולא קיבל?

אין שום בעיה עם מנהגי הנוצרים (אם ננסה להיות פשטניים הם אינם טובים או רעים יותר לבן הדת הנוצרית), אבל חלק מהצורך של רוב הציבור לשמור על מדינה יהודית (וכן רוב מוחלט בציבור היהודי בישראל רוצה לשמור על זהותה של המדינה ככזו), הוא הבידול בנושאים מאוד ספציפיים ששומר על היחודיות של העם היהודי כאן בארץ חמדת אבות.
377247
ואיך אתה רוצה לשכנע בזאת את אלו (=האנטישמים משינוי והאנטי-ציונים ממרצ, אני מניח?) שאינם נזעקים כאשר, רחמנא ליצלן, מנהג כזה או אחר שמאומץ בארץ מזכיר מנהג כזה או אחר שנהוג אצל הגויים (רצוי להוסיף כמה יריקות בעת הקריאה, ע.ג)?
למה לא לגוון ? 378598
אנחנו אכלנו ושתינו קודם.
למה לא לגוון ? 378610
לפני כן אלה היו עובדי האלילים.
שנאמר, ''מלכתחילה, עובדי עבודה זרה היו אבותינו''.
בטח שיש! 377443
אני התכוונתי לזכויות שמופיעות למעלה בדיון - בעיקר זכויות כלכליות מול הנטל התקציבי על הצבא, עזרה למשפחות וכיוצא באלו.
אני לא חושב שהמחסור ששטרן מדבר עליו הוא מחסור בארונות, מקומות קבורה, או תחמושת למטח כבוד.
כמובן 377448
פשוט ציינתי שני יתרונות שיש למוות כחייל על פני מוות כאזרח. איכשהו זה סטה לדיון על דמותה של מדינת ישראל.
כמובן 377561
לרסס היריקות של הקזקז המנוזל את קוראת דיון? זה כמעט כמו לטעון שהבורקסים של ברקת הם אוכל.
כמובן 377586
אתה קיבלת בורקסים?
ברקת, מדובר באיפה ואיפה.
או ליתר דיוק, אופה ולא אופה.
כמובן 377594
אה... זה לא היה בורקס. זה היה בוקי סריקי (והשוטה כבר לא שומע כל כך טוב).
כמובן 377611
לא קראת את הסיכום שכתב איזה אלמוני אחרי הארוע? תגובה 186784
כמובן 377662
אני רואה שהזכרון שלך משתבח עם הגיל, ועם גיל כמו שלך אפשר להתחיל לקרוא לך 'האל'...

עכשיו אתה מוזמן להודיע על תקלה חיצונית ולבקש ממני לצאת ולחוות תאונה מצערת.
כמובן 377671
מצערת? את מי?
כמובן 377738
שאלתי את היפנית והיא אומרת שאתה יכול לרשום אותה בעמודה של 'לא מצער'. אני בתגובה רשמתי אותה בעמודה של 'לא מפתיע'.
כמובן 377675
הזכרת לי את זה:

כמובן 377693
לינק מתוקן: http://www.abbeynews.com/wp/gsmite.jpg
לא יעזור לך 377707
חייבים לעבור דרך האתר.

לכו ל http://abbeynews.com/wp/oldwallpaper9.htm ואז תלחצו על הקישור לGod at His Computer.

לחלופין, אפשר לראות את התמונה ב
לא יעזור לך 378020
לא יודע מה הבעיות אצלכם. אצלי כל שבעת הקישורים עובדים מצוין (ובנוסף, יש לי את הציור בהארד-קופי, באחד הספרים של "The Far Side"). ועוד עותק אחד די-מוצלח שיצרתי בשיעור אומנות בכיתה ו'. יש לי המון דרכי גישה לציור הזה).
לא יעזור לך 378022
אהא, אז הבעיה אצלך.
''עקב העיצומים לא תופיע הערב בטלוויזיה השקופית 'סליחה, תקלה'.'' 378046
זו אכן בעיה רצינית. אף על פי שאני משתמש בווינדוס ובאינטרנט אקספלורר המחשב מתעקש לא לקרוס, ואפילו לא לקפוא.
''עקב העיצומים לא תופיע הערב בטלוויזיה השקופית 'סליחה, תקלה'.'' 378101
נו, נו, אתה עוד צעיר. זאת התקופה היפה ביותר בחייך- נצל אותה עד תום. כשהמחשב יתחיל לקרוס זה כבר יהיה מאוחר מידי. מארק מי וורדס- אתה עוד תתגעגע לתקופה הזאת.
כמובן 377711
תודה, אבל אצלי גם המתוקן לא נפתח.
כמובן 377715
אצלי שני הקישורים נפתחים, אבל רק אחרי שמופיעה הודעת שגיאה ואני לוחץ על refresh.
כמובן 377759
תודה.
כמובן 377588
איפה היית כשהיינו צריכים אותך?
בעד או נגד? 377144
(יהיה מי שיגיד שכשאתה עומד כל היום במחסומים, ביום שישי אתה חייב להתפרק ולשתות, ולצאת למרות העייפות, ככה שלמעשה - גם התאונה הזו קשורה לשירות הצבאי. אבל בטח יהיה כבר מי שיגיד את זה אז אני לא מרגישה צורך)
בעד או נגד? 377148
וזה גם ודאי יהיה נכון למי שנהרג חו''ח בתאונה בטיול הגדול שאחרי הצבא, כי אי אפשר לא לצאת לטיול כזה כדי להתפרק מהצבא.
בעד או נגד? 377151
ובל נשכח את הדוקרים והנדקרים לפני גיל 18. הידיעה על הגיוס הצפוי ודאי מקצרת את פתיל הסבלנות שלהם.
בעד או נגד? 377155
וגם המסכנים שמקבלים התקף לב בהגיעם לגבורה. עברם הצבאי ודאי גרם להתקף.
בעד או נגד? 377165
היי, היי, היי, יש נושאים שאסור לצחוק עליהם.
בעד או נגד? 377159
הדוקרים - ודאי. הנדקרים? למה מה?
בעד או נגד? 377164
אני מניח שרובם עשו איזושהי פרובוקציה שנובעת ממצבם הנפשי המעורער.
בעד או נגד? 377167
שלי יותר טוב (ההסבר, נו, ההסבר).
בעד או נגד? 377168
אכן.
בעד או נגד? 377173
אהמ... מתקבל על הדעת.
בעד או נגד? 377200
למשל, "זה שלך, המאה שקל. שלא תשכח את זה!"
בעד או נגד? 377203
בדיוק. בן אדם שאינו מעורער בנפשו לוקח את המאה שקל ולא עושה פרובוקציות כאלה.
בעד או נגד? 377166
נו באמת, לא להבין כזה דבר פשוט ואלמנטרי? - אין להם סבלנות אז הם רצים ונתקעים בסכין.
בעד או נגד? 377174
תגובה 377173
בעד או נגד? 377185
זה עוד כלום, יש אנשים שביודעין מתנדבים ליחידות קרביות ונהרגים שם. אז מה? אז הצבא אחראי על כל טמבל שלא קיבל חינוך נבון?
הכול מתחלק לשלוש 377215
כמו כול דבר בצבא גם את נושא ההרוגים צריך לחלק לשלוש:

1) נפל בפעילות מבצעית / תאונת אימונים
2) נפל באת מלוי תפקידו (תאונת עבודה בסדנה או תאונת דרכים ברכב צבאי)
3)נפל שלא באת מלוי תפקידו (בחופשה/נפקדות/התאבדות)

זכויות להורים או אלמנות ויתומים יש לתת לשתי הקטגוריות הראשונות (ניתן להתוכח אם רצוי ליצור הבדלים בנהן).
לקטגוריה השלישית אפשר לערוך הלויה צבאית אך לא מעבר לכך.
הכול מתחלק לשלוש 377227
הגיוס לצה"ל הוא חובה, וברמת השכר הנוכחית של חיילי הסדיר ‏1 אין להם אופציה ריאלית לבטח את עצמם בביטוח חיים. לפיכך, הצבא יכול לבחור בין מתן משכורת מלאה והשארת עניין הביטוח לשיקול דעת החייל, או הנהגת פיצוי כללי לכל מי שנהרג בעת שירותו.

אם אפשר, אנא גלה מעט רגישות בתגובות ובכותרות בדיון הזה ("כמו כול דבר בצבא גם את נושא ההרוגים צריך לחלק לשלוש").

1 וגם של משרתי הקבע הקצר.
377232
ועדיין יש בהחלט הגיון במתן פיצויים מוגדלים מעבר לאופטימום למי שנהרג במהלך פעילות לוחמתית (כולל אימון לוחמה), להבדיל כתוצאה ממקרה שיכול היה להתרחש בסיטואציה אזרחית.*

אין זה סותר כלל את הטענה שלקרובי האחרונים מגיע פיצוי הגון כשלעצמו.
377242
לפי איזה קריטריון תפצה משפחה של חייל, שהודח מיחידה מובחרת והתאבד (חלילה)? ומשפחה של חייל שעבד 20 שעות ביממה מול מחשב בקריה, ונהרג (חלילה) על ההגה בשבת? ומשפחה של חייל שיצא לרוץ בערב, ו(שוב, חלילה) נדרס?
המדרון הזה חלקלק מדי. כשמדובר בחללי צבא, האחידות דווקא נראית לי מתאימה, והפשפוש בנסיבות המוות המדוייקות - והפריטה לפרוטות של אחריות הצבא לכל מקרה מוות - מיותרת.
חייל שמת בעת ביצוע פשע - כמו נתן זאדה - זה, אולי, כבר עניין אחר.
377244
מצטער, לא מוצא היגיון בדברייך.

פעילות לוחמתית , איננה כוללת הגהה על שולחן המחשב.
לפעילות לוחמתית יש הגדרה מאוד ברורה.

עם כל הכבוד ללוחם המתאבד, יתכן שיהיה מקום לקבוע לו נכות כתוצאה מפעילותו -אבל בשום פנים אין לראות בו כמי שמשתווה למי שנהרג בעת פעילות לוחמתית.
377252
סליחה, לא התנסחתי היטב. פיצויים מוגדלים עקב מוות בקרב או פעילות לוחמתית אינם רצויים בעיני - כנראה מסיבות רגשיות וכבוד אנכרוניסטי לאחדות השורות - אך הם נסבלים. הנהגת מדרג פיצויים דקדקני (למתאבד כך וכך, חלל בתאונה לאחר שש שעות שינה קצת פחות, חלל בתאונה עם פחות משש שעות שינה קצת יותר, חלל בתאונת ריצה בתפקיד הדורש כושר הרבה, חלל בתאונה שהיא חצי אשמתו מעט וכיוצא בזה דוגמאות מזוויעות) נראה לי מאוד לא סביר מהסיבות שציינתי קודם.
הנהגת מדרג פיצויים דקדקני 377257
אתה שוב טועה. שטרן הוא מאחרוני מתחזקי האתוס הצה"לי-ציוני "צבא העם" הדבר האחרון שניתן לאמר עליו שהוא מזלזל באחדות השורות .*
מעולם לא נטען שיש להנהיג "מדרג פיצויים דקדקני".

הסיבה היחידה שאני משאיר קצה חוט בדבריי:"..גם לו פיצוי הוגן, פיצוי על נכות**" -היא שאני משאיר רמז בו אני מבהיר כי אינני מזלזל באותם מתים.

** נכות כתוצאה משירות -איננה קשורה במישרין למותו של אדם.

כיום ניתנים לעיתים פיצויי נכות עקב הקשיים שחווה אותו חייל במהלך השירות הלוחמתי.
יתכן, שיהיה מקום לשקול כפי שרמזתי להעניק לפנים משורת הדין, פיצויי נכות רטואקטיביים לאותו לוחם שנפגע בנפשו, עקב שירותו הצבאי.

* הסיבה שהוא ניסה להעביר את המהלך הזה , הוא בדיוק בגלל צוק העיתים והתפוררות אתוס הלוחמה וההגנה על המולדת ועל בטחון כל אחד מאיתנו.

דווקא כל אלה שאתוס חובת ושיוויון השירות חשוב להם, היו הראשונים שהיו צריכים לברך על יוזמת שטרן.
הכול מתחלק לשלוש 377233
לכמה אנשים בגיל 22 יש ביטוח חיים ?
הכול מתחלק לשלוש 377240
לא יודע. אם הם עובדים, יש להם ביטוח לאומי שמכסה פגיעה הקשורה בעבודה. בכל אופן, זה לא כל כך משנה: יש להם זכות ויכולת לבטח עצמם. אם המדינה היתה מונעת מהם את הזכות הזו, ההיתה דורש ממנה לספק ביטוח חליפי.
קצת לחסוך 377287
משפחות חללי ונפגכי צה"ל מקבלות המון כסף. המון. הרבה יותר ממי שהיה לו ביטוח חיים סביר, או מביטוח לאומי. למשרד הביטחון יש גוף שלם שתפקידו לטפל באותן משפחות.

כל זה בצדק - מי ש"תרמו" את בניהם ובנותיהם לטובת המדינה, או נפגעו עקב שירותם - ראויים לטיפול המדינה.

אבל - למה מי שנפקד, ואז נפגע בתאונת דרכים - ראוי לפיצויים אילו?

הכסף, בסופו של דבר, מגיע מכספי המיסים - שאותם כולם כל כך רוצים לחסוך ולקצץ(במיוחד במשרד הביטחון).

כמות האנשים הללו, שנפגעו בפעילות שלא קשורה כלל לשירותם הצבאי - לא נמוכה בכלל.

אפילו אם לוקחים בתור זכאים את משפחות המתאבדים ואילו שנהרגו בתאונת דרכים בסוף שבוע - עדין החיסכון גדול.

כמובן שצריך לבחון כל מקרה לגופו, אך המצב כיום, שבו נותנים לכל חייל שנפגע, לא משנה באילו נסיבות, הטבות אדירות על כל אחד אחר - חייב להפסק.
קצת לחסוך 377293
אתה לא חוסך במקום הנכון. גם מי שנפצע בתאונת דרכים הוא מגוייס-חובה שהמדינה מנעה ממנו את היכולת לבטח את עצמו ולכן היא חייבת לפצותו בפיצוי גבוה. המדינה לא מעוניינת לפצות חללים? שתעניק לכל חייל בשירות חובה משכורת סבירה, נניח משהו בגובה המשכורת הממוצעת במשק, ושיבטח את עצמו.
ושוב, גם כאן - אנא גלה מעט רגישות ("אפילו אם לוקחים בתור זכאים את משפחות המתאבדים ואילו שנהרגו בתאונת דרכים בסוף שבוע - עדין החיסכון גדול.")
ששטרן יעשה הבדלה רק במוצאי שבת 378566
אולי יש הצדקה מסויימת להצעה, אבל בסך הכל הבדלה כזו בין דם לדם נראית רע מאוד ועדיף להימנע ממנה, ואולי זאת הסיבה שחוסלה ב-‏1987.
ובכלל אולי הבעיה האמיתית היא בתשלום המופרז שניתן למשפחות החללים. הרי הקריטריון העיקרי - ואולי היחיד - לפיצוי צריך להיות הנזק הכלכלי שנגרם להם, שהרי אין מחיר לחיי אדם.
כמי שקצת עסק בנושאים אלה אני יודע שלנכי צה"ל, למשל, משלמים הרבה פחות מן הנזק הכלכלי מכיוון שקובים להם נכות קטנה יותר מהנכונה, בגלל שבוועדות של אגף השיקום יושבים רופאים שמקבלים משכורת ממשרד הביטחון ולא אובייקטיביים כמו במקרה של נפגעי תאונות דרכים, למשל.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים