האלוף שטרן: לבחון הבדלה בין חללי צה''ל | 2600 | ||||||||
|
האלוף שטרן: לבחון הבדלה בין חללי צה''ל | 2600 | ||||||||
|
פרסומים אחרונים במדור "חדשות"
|
הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות |
|
||||
|
||||
כמי ששירת דווקא תחת פיקודו של הגנרל שטרן, אני חושב שהגיע הזמן לבדוק לו חום, למתייפייף הזה. זה הכול שיקולים של כמה כסף ישולם למשפחת החללים. אוי ואבוי לבושה. |
|
||||
|
||||
האם שמעת ממנו שמי שלא נפל בפעילות מבצעית, ישולם לאלמנתו פחות? אם לא שמעת ממנו ודבריך אינם נכונים אז הם השמצה זדונית ומרושעת. |
|
||||
|
||||
כיוון שהסיבה ליצירת ההבדל היא העומס על צה''ל, זו קצת היתממות להניח שלא מדובר בגובה התשלומים. |
|
||||
|
||||
אם שטרן אמר שהמטרה היא להוריד את העומס התקציבי על צה''ל אז אתה צודק. |
|
||||
|
||||
אתה יכול להעלות בראשך סיבה הגיונית אחרת להבדלה? |
|
||||
|
||||
לא קראתי את דבריו של שטרן. אינני אוהב להעלות השערות מסוג זה שעלול להיות בהן מן הפגיעה וההשמצה. הרי נכתב שזה היה המצב קודם. האם קודם היו אלמנות החיילים שנהרגו בתאונת דרכים- מופלות לעומת החיילים שנפלו בפעילות מבצעית? |
|
||||
|
||||
זה הכול רק ''עניין של כסף'', כמאמר הפרסומת של דה-מארקר הארץ. מעבר לעובדה, שהחברה הישראלית הופכת למקדשת את המוות. |
|
||||
|
||||
לא ''הופכת''. הפכה מזמן. |
|
||||
|
||||
החברה החרדית הרבה יותר הומאנית. הנה, לאחרונה, קיים אחד מחבריה את הפסוק מתהילים קל"ז, ט': אַשְׁרֵי, שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת-עֹלָלַיִךְ-- אֶל-הַסָּלַע. והרבנים הגדולים, בצדק, הגנו על מעשיו עד שאפילו בית המשפט של הצוררים הציונים נאלץ לשחרר את הצדיק הקדוש ממעצרו. |
|
||||
|
||||
הוא עדיין לא הורשע, ולכן המשפט הנכון יהיה: "הנה לאחרונה, חשוד אחד מחבריה כי קיים את הפסוק וגו' ". |
|
||||
|
||||
הוא גם לא יורשע. יש לו ''הוכחות מגובות המסמכים'' שידו לא הייתה במעל. הוא השכיל הנראה להחתים את התינוק לפני מותו על טופס ויתור על תלונות. |
|
||||
|
||||
מצד אחד, איך ששמעתי את זה האינסטינקט המיידי שלי היה לקפוץ. "מה? ההורים של חייל צה"ל שנהרג בתאונת דרכים יקבלו פחות מאשר חייל שנהרג בהסתערות? לא מתקבל על הדעת!" מיד אחר כך שאלתי את עצמי למה זה בסדר שלחייל צה"ל שנהרג בתאונת דרכים יהיו זכויות שאין למי שנהרג בדרך חזרה ממסיבת השחרור שלו. |
|
||||
|
||||
למען האמת, אני גם לא רואה מדוע הוריו של חייל שלקח את האוטו של אבא בחופשה והתהפך כשנהג בו בשכרות יקבלו את אותן זכויות כשל הוריו של חייל שנהרג כשעצר איזה מחבל. |
|
||||
|
||||
שימו לב שלחללים עצמם אין זכויות. |
|
||||
|
||||
1. הזכות להקבר בארון. 2. הזכות להקבר בבית קברות יפה ומטופח, שאליו אינה מגעת ידם של הסוברים ש"אצל הגויים מניחים פרחים על קברים וירוק ויפה, ולכן להניח פרחים על קברים ולדאוג שיהיה ירוק ויפה זה מנהג גויים. לכן ניצוק מלט בין קבר לקבר, כדי ששום דבר לא יצמח שם". |
|
||||
|
||||
1 א. הזכות להקבר עם ארון פתוח . 1 ב. הזכות להיזרק לנהר הגנגס. 3 ג. השכות לעלות כאפר באש המשרפות. 3.ד. הזכות להיות חנוט 2. ביי אנד בונוס+ הזכות להיות מאכל לאריות בסאפרי, עם בית קברות יפה ומטופח. נ.ב. - מי שרוצה להפוך את מדינת ישראל לעוד מצודה צלבנית/העתק של העולם הנוצרי מערבי, מוזמן להקים לעצמו ניו-יזראל. רק לא כאן אלא מעבר לים. |
|
||||
|
||||
אולי תתפלא לשמוע שכבר הקימו מדינה מעבר לים, ושמה ישראל. מקימיה לא התכוונו להקים כאן העתק אנכרוניסטי של מלכות בית דוד וגם לא חיקוי של השטעטל המזרח אירופי ולפיכך אתה מוזמן להחיל על עצמך את ההגיון הנובע מהנ.ב. שלך, וישא''ק, ובלצ''ג, ולל''ט. |
|
||||
|
||||
מה זה לל"ט? |
|
||||
|
||||
וישא"ק? ובלצ"ג? |
|
||||
|
||||
ויפה שעה אחת קודם. ובא לציון גואל. |
|
||||
|
||||
מי שכתב את חזון ''אלטנוילנד'' באמת רצה ליצור כאן סינרגיה שנאורות המערב וקדמתו התרבותית הן מן המרכיבים הדומיננטיים בה. למרבה הצער חזונו הוגשם רק באופן חלקי, והעוינות שבתגובתך ממחישה זאת היטב. |
|
||||
|
||||
בורות היא אכן תירוץ חביב. אבל את ספרי ההימאמים נוסח האייטולות האתיאסטיות טומי לה-פן שולמית אלוני, רצוי להוציא מפאת חוסר הקשר עובדתי. בנימין זאב הרצל שטאטלים של שיינקין יקיריי מחוסרי הידע המקדים, היה אדם מאמין שנהג לפקוד את בית הכנסת בימי שישי. לא רק שלא רצה מצודה צלבנית עלובה , אלא שבעיון בכתביו מתגלה בפירוש שהוא לא רצה זתם מדינת יהודים אלא מדינה יהודית. בניגוד למיתוס החלול של כוהני החלילות של שינוי-מרצ הרצל רצה לייצר סינרגיה בין האוניברסליות הוינאית של אותה תקופה עם גש לא פחות מובהק של הזהות היהודית. נ.ב. אני ע''פ ההגדרה הרווחת היום אני חילוני. אבל, כן אני רוצה מינימום של שמירת זהות יהודית במדינה היהודית היחידה. |
|
||||
|
||||
אימאם כותבים עם א'. והרצל יקירנו היה מתבולל, שסבר שהתבוללות בקרב העמים היא פתרון אידיאלי לבעיית היהודים, ורק פרשת דרייפוס העמידה אותו על טעותו. הוא גם סבר שגרמנית היא השפה הראויה לדיבור במדינת היהודים שתקום בארץ. נ.ב לפי ההגדרה הרווחת היום אתה לא חילוני כי אם מסורתי. |
|
||||
|
||||
נועה, כאמור חוסר ידע היא לא סיבה מספקת לנפנף בבורות. עם זאת צר לי לשבור מיתוסים למתבוללים שגדלו על דרשות הימאמים של ימינו, אנו. את מדקלמת את הנוסח הרגיל שלמדת במסגד הקרוב לביתך. 1. אפשר לכתוב אימאם גם עם ה'. אפילו רצוי. היו הרבה מאוד הטעיות בנושא בנימין הרצל, כפי שהם מלומדים כיום. חלקם בשגגה וחלקם מתוך צורך להטעיה מראש. 2. הרצל לא היה מתבולל, בוודאי באופן יחסי. הוא חי בתקופה שבה חלק ניכר החברה היהודית סביבו שחלקה אכן נכנסה למסלול התבוללות שנגמר באופן שאנו מכירים היטב באמצע המאה ה-20) הרצל שמר על זהות יהודית. הרמתי הוכיח שהרצל שינה את דעתו לפני פרשת דרייפוס. הרמתי הוכיח במחקריו שהרצל דיבר על עם ככל העמים בנשימה אחת, שהעם היהודי צריך וחייב לשמור על הייחודיות היהודית שלו כדי להישרד. הרצל כפי שהוכיח הרמתי, שינה את דעתו גם בנושא השפה הדרושה להידבר בישראל (כן עברי דבר עברית). הרצל ראה אופציה באוגנדה/התנצרות רק כאמצעי ברירת מחדל , רע מאוד כלשעצמו , שעומד כמיטבי רק בשאלה של חשש להשמדה. נ.ב. ע"פ ההגדרה את אתיאיסטית/מתבוללת -הגדרה העונה לזו של כ-14 אחוזים מן האוכלוסיה בישראל (ע"ע אסף ענברי). רוב אלה המגדירים עצמם "חילונים" לא עוזבים את זהותם היהודית-תרבותית ולא היהודית-לאומית. |
|
||||
|
||||
אולי אפשר לכתוב אימאם עם ה', אבל למה "אפילו רצוי"? |
|
||||
|
||||
בהחלט רצוי. כשאני מתכתב עם אדם ששפת עימו היא ערבית, מתבהר שהוא רואה בהגייה ''הימאם'' , כמושג נכון יותר להגייה במשמעות המקורית שלו. ראה גם אבו אל-הימאם(של אבו-מרזוק) וכדומה. |
|
||||
|
||||
השאלות בתגובה 377438 מופנות אליך (הפניתי אותן מקודם בטעות לתגובה אחרת, רק עכשיו הבחנתי...). |
|
||||
|
||||
סליחה על השאלות החטטניות, ואבין (ולא איעלב) אם תתעלם (אבל אשמח אם תענה :-]): האם אתה יליד הארץ? מהי שפת האם שלך? |
|
||||
|
||||
אני יכול לנחש את התשובות? 1) לא. 2) רוסית. ניחוש נוסף לשאלה שעדיין לא שאלת: 3) 1979. |
|
||||
|
||||
כפי שהבהרתי לאחר שעמדתי על טעותי, השאלות מופנות אל בעל תגובה 377436, הלא הוא גם האלמוני מתגובה 377431 - הלא הוא-הוא ה"קזקז" בכבודו ובעצמו. נראה לי שהסיפור הוא קצת יותר מורכב ממקום לידה, שפת אם וגיל - ושאלותי הן שאלות מקדימות, לצורך העניין (אם הוא יענה לי). |
|
||||
|
||||
הבנתי את הטעות לפני ההבהרה. פשוט סגנונו של הקזקז מזכיר לי את סגנונה של ישות פופולארית ומוכרת באתר זה. אבל זה רק ניחוש. |
|
||||
|
||||
כן, נו, אם אתה חושב את מה שאני חושבת שאתה חושב - נדמה לי שאתה טועה :-] . ההשערה שהעליתי בתגובה 377277, ואחר כך עם סימוכין, כראוי :-] , בתגובה 377332 - נראית לי סבירה יותר, שים לב לדמיון. האמת היא שזה לא חשוב, כל זה. פשוט מסקרנת אותי מאיזושהי זוית אנושית-אנתרופולוגית מסויימת, השאלה, הממ... איך זה קורה. |
|
||||
|
||||
נראה שכותב הערך הזה לא מסוגל לנסח משפט אחד בעברית תקבית. קשה להניח שאפשר ללמוד ממנו משהו על תעתיק עברי. |
|
||||
|
||||
לפי ויקי הערבית, המילה היא إمام, אז התעתיק הנכון הוא בוודאי אמאם או אימאם. |
|
||||
|
||||
1. אימאם בגוגל מניב 10,200 תוצאות. הימאם מניב 34, שרובן חזרה על 8 תוצאות בסיסיות. מכאן, שהגרסא הנפוצה בעברית היא זו הכתובה בא'. בנוסף, עם כל הכבוד לאיך שהמילה כתובה בערבית - כאשר מילה משפה אחת נקלטת בשפה אחרת, היא משנה את הגייתה, צורת כתיבתה, ובמקרה של העברית, לעיתים גם את משמעותה. גם נהוג לכתוב בעברית קוראן, אך נתקלתי בחכמולוג שטען שצריך לכתוב קראאן, כי ככה כותבים בערבית פלשתינאית, וכל מי שלא נוהג כך הוא לא בסדר. 2. האם הטקסט הזה משקף את מי שסבור שהעם היהודי צריך וחייב לשמור על הייחודיות היהודית שלו כדי להישרד? "בערך לפני שנתיים חפצתי לפתור את שאלת היהודים בעזרת הכנסייה הקתולית. ביקשתי להבטיח לעצמי בראשונה את עזרת נסיכי הכנסייה באוסטריה ולהשיג על־ידיהם ראיון אצל האפיפיור, כדי להגיד לו: עזור לנו מפני האנטישמים, ואני מחולל תנועה כבירה בין היהודים שיעברו באופן חופשי ונאה לנצרות. חופשי ונאה במובן זה, שמנהיגי התנועה - בייחוד אני - יישארו יהודים ובתור יהודים יטיפו לקבלת הדת השלטת. בעצם היום, בראשון בשבת, בשעה 12 בצהריים, תצא לפועל ההמרה בתהלוכה חגיגית ובצלצול פעמונים בכנסיית סטפן. לא בבושת פנים, כמו שעשו יחידים עד כה, כי אם בגאון. והעובדה שהמנהיגים יקיימו בידם את יהדותם, ובלוותם את העם עד מפתן הכנסייה יישארו בעצמם בחוץ – תרומם את כל העניין ותשווה לו קו של כנות רבה". (הטקסט הנ"ל מופיע ביומנו של הרצל). עם כל הכבוד להרמתי, שאני מודה שלא קראתי את מחקרו, מחקרים יש הרבה, ומסקנותיהם סותרות. זה בעייתי להסתמך על מחקר אחד כעל אמת מוחלטת. נ.ב איני יודעת מה היא "ההגדרה", ואיני מגדירה את עצמי עפ"י אסף ענברי (נא לפרט על הגדרות אסף ענברי את העם העברי היושב בציון). אין שום קשר בין זהות יהודית-תרבותית וזהות יהודית-לאומית לבין הנהון צייתני על כל קביעה של החברה קדישא. לעומת זאת, מי שסבור שדרישה לקצת עצים וירק בבתי הקברות האזרחיים-שאינם-ממוקמים-במושבים היא התנערות מזהות יהודית תרבותית ולאומית, לא יכול להגדיר את עצמו חילוני. ומי שסבור, שדרישה לקצת עצים וירק בבתי הקברות האזרחיים-שאינם-ממוקמים-במושבים פירושה התבוללות אוטומטית ואתאיזם, לא יכול להגדיר עצמו כאדם חושב. |
|
||||
|
||||
חוסר ידע הוא דווקא סיבה טובה (ואף נסיבה מקלה) לנפנוף בבורות. |
|
||||
|
||||
מה פירוש המילים "בנימין זאב הרצל שטאטלים של שיינקין יקיריי..."? מה פירוש הביטוי "כוהני החלילות"? |
|
||||
|
||||
אחד אחרי ''הרצל'', ואחד אחרי ''יקיריי''. ''שטאטלים של שיינקין יקיריי'' הוא ככל הנראה כינוי לגלגני למגיבים החילונים. |
|
||||
|
||||
הנסיונות כאן להבין ולנתח את צירופי המילים הללו מזכיר לי מערכון בשנות ה-60, בו ניסו כמה ליצנים לנתח את שיר השכונה כמו שחוקר ספרות מנתח שירה. |
|
||||
|
||||
אהא, עכ-שיו הבנתי, איזה מזל שהארת את עיני. אוסיף רק שהוא התכוון, כמובן, לכתוב "שטעטלים" (שטעטל - עיירה) ולא "שטאטלים", אבל לא נתעכב על קטנות כאלה. אז הנה המשפט המושלם עם הפסיקים ובתרגום עברי: "בנימין זאב הרצל, פסיק, עיירות של שיינקין יקיריי, פסיק, מחוסרי הידע המקדים, פסיק...". עכשיו זה סוף-סוף עושה שכל, כמו שאמר המשורר. |
|
||||
|
||||
בדיוק, ותודה על התוספת. אני מוצאת חן פואטי רב בצירוף "שטעייטלים" ו"שיינקין", רחוב שראשיתו בעלי מלאכה זעירים (במקביל לרחוב מרכז בעלי מלאכה, שכשמו כן היה), מרוצף חנויות אפלות וכלי עבודה מיושנים האומרים שירה ונחים בין שתיים לארבע, מורשת ישירה של בית אבא 1. 1 אבא שלך אולי! אבא שלי, כמו שאומרים, עשה בקהיר באותה העת. |
|
||||
|
||||
השאלה היא *מה* הוא עשה בקהיר באותה עת? |
|
||||
|
||||
אכן חן פואטי, ובהשראת בעל הדבר עצמו אוסיף ואגוון: אחן כן פואטי. ואף אנוכי, זאת ארשה לעצמי ואומר בצניעות אופיינית, השרתי כאן צרור ניקים שהיוו פניני חן כלילות שלמות ויופי בנוף האפרורי והחדגוני של שוטים ואלמונים. וככל שאזכורה, הרי כמה מהם: "הבוכרית הלוהטת" "הציקאדה המצקצקת" "הווזווזית המבוזבזת" "הקווקזי המקוזקז" - שבשמו פרשתי כאן תובנה חדה ומדוייקת בדבר האחידות שבין איזשהו עייסק "סמי-אנטישמי" שהופיע באחת מתגובות הקזקז, לבין סמי-בורקס. וכולם עפו בבוקר אביב נאה זה ואינם עוד, וזוהי אבידה קשה ומצערת. מה עם החירות הפואטית? הטרם הגיע שמעה לאזניכם? 1 אבא שלי לא ממש השתגע על העניין חסר המעוף הזה של שתיים-עד-ארבע. הוא דגל בסייסטה של שלושים ותשע שעות רצופות ביממה - ואני נושאת את מורשתו בגאון ובששון עד עצם היממה הזאת. |
|
||||
|
||||
את מספרת לה? לא שאני רוצה לסכסך, אבל מי, לדעתך, העיף את ההודעות ההן? |
|
||||
|
||||
הן עפו לא בגלל ז'ניה אלא בגלל ההודעה שפתחה את אותו פתיל (ולדיון מעמיק בנושא, זה לא המקום - יש דיון איילי רלוונטי, שאם יתעורר הצורך אטרח ואקשר אליו, ושם אפשר לשטוח טענות נוספות). |
|
||||
|
||||
הייתי שמחה לשמוע עוד על סמי בורקס דנן. האומנם מתחרה? |
|
||||
|
||||
מחווה לכינויים של ז'ניה. מסמ''סת - השולחת סמ''סים. |
|
||||
|
||||
הדיון הזה מזכיר לי פרק של משפחת סימפסון, בו מוצע לאייב סימפסון (הסבא) להקבר בארון שתכולתו מועברת בשידור ישיר למסך טלוויזיה, עם אפשרות לפיצול התמונה כך שהמשפחה תוכל גם לצפות במשחקי כדורסל, למשל, בינתיים. ועוד - שירות אלמנה בוכיה, שתבכה ליד הקבר במהלך היום. |
|
||||
|
||||
מי שסבור ש*כל* מה שעושים הגויים פסול מעצם היותו עשוי בידי גויים, מוזמן גם להנזר ממאכל, משקה ובגד, הואיל וגם הגויים אוכלים ושותים ומתלבשים. תנו רבנן: אומרים תורה בגויים - אל תאמין. חוכמה בגויים - תאמין. |
|
||||
|
||||
מי אמר רלטביזם ולא קיבל? אין שום בעיה עם מנהגי הנוצרים (אם ננסה להיות פשטניים הם אינם טובים או רעים יותר לבן הדת הנוצרית), אבל חלק מהצורך של רוב הציבור לשמור על מדינה יהודית (וכן רוב מוחלט בציבור היהודי בישראל רוצה לשמור על זהותה של המדינה ככזו), הוא הבידול בנושאים מאוד ספציפיים ששומר על היחודיות של העם היהודי כאן בארץ חמדת אבות. |
|
||||
|
||||
ואיך אתה רוצה לשכנע בזאת את אלו (=האנטישמים משינוי והאנטי-ציונים ממרצ, אני מניח?) שאינם נזעקים כאשר, רחמנא ליצלן, מנהג כזה או אחר שמאומץ בארץ מזכיר מנהג כזה או אחר שנהוג אצל הגויים (רצוי להוסיף כמה יריקות בעת הקריאה, ע.ג)? |
|
||||
|
||||
אנחנו אכלנו ושתינו קודם. |
|
||||
|
||||
לפני כן אלה היו עובדי האלילים. שנאמר, ''מלכתחילה, עובדי עבודה זרה היו אבותינו''. |
|
||||
|
||||
אני התכוונתי לזכויות שמופיעות למעלה בדיון - בעיקר זכויות כלכליות מול הנטל התקציבי על הצבא, עזרה למשפחות וכיוצא באלו. אני לא חושב שהמחסור ששטרן מדבר עליו הוא מחסור בארונות, מקומות קבורה, או תחמושת למטח כבוד. |
|
||||
|
||||
פשוט ציינתי שני יתרונות שיש למוות כחייל על פני מוות כאזרח. איכשהו זה סטה לדיון על דמותה של מדינת ישראל. |
|
||||
|
||||
לרסס היריקות של הקזקז המנוזל את קוראת דיון? זה כמעט כמו לטעון שהבורקסים של ברקת הם אוכל. |
|
||||
|
||||
אתה קיבלת בורקסים? ברקת, מדובר באיפה ואיפה. או ליתר דיוק, אופה ולא אופה. |
|
||||
|
||||
אה... זה לא היה בורקס. זה היה בוקי סריקי (והשוטה כבר לא שומע כל כך טוב). |
|
||||
|
||||
לא קראת את הסיכום שכתב איזה אלמוני אחרי הארוע? תגובה 186784 |
|
||||
|
||||
אני רואה שהזכרון שלך משתבח עם הגיל, ועם גיל כמו שלך אפשר להתחיל לקרוא לך 'האל'... עכשיו אתה מוזמן להודיע על תקלה חיצונית ולבקש ממני לצאת ולחוות תאונה מצערת. |
|
||||
|
||||
מצערת? את מי? |
|
||||
|
||||
שאלתי את היפנית והיא אומרת שאתה יכול לרשום אותה בעמודה של 'לא מצער'. אני בתגובה רשמתי אותה בעמודה של 'לא מפתיע'. |
|
||||
|
||||
הזכרת לי את זה: |
|
||||
|
||||
לינק מתוקן: http://www.abbeynews.com/wp/gsmite.jpg |
|
||||
|
||||
חייבים לעבור דרך האתר. לכו ל http://abbeynews.com/wp/oldwallpaper9.htm ואז תלחצו על הקישור לGod at His Computer. לחלופין, אפשר לראות את התמונה ב |
|
||||
|
||||
לא יודע מה הבעיות אצלכם. אצלי כל שבעת הקישורים עובדים מצוין (ובנוסף, יש לי את הציור בהארד-קופי, באחד הספרים של "The Far Side"). ועוד עותק אחד די-מוצלח שיצרתי בשיעור אומנות בכיתה ו'. יש לי המון דרכי גישה לציור הזה). |
|
||||
|
||||
אהא, אז הבעיה אצלך. |
|
||||
|
||||
זו אכן בעיה רצינית. אף על פי שאני משתמש בווינדוס ובאינטרנט אקספלורר המחשב מתעקש לא לקרוס, ואפילו לא לקפוא. |
|
||||
|
||||
נו, נו, אתה עוד צעיר. זאת התקופה היפה ביותר בחייך- נצל אותה עד תום. כשהמחשב יתחיל לקרוס זה כבר יהיה מאוחר מידי. מארק מי וורדס- אתה עוד תתגעגע לתקופה הזאת. |
|
||||
|
||||
אצלי שני הקישורים נפתחים, אבל רק אחרי שמופיעה הודעת שגיאה ואני לוחץ על refresh. |
|
||||
|
||||
איפה היית כשהיינו צריכים אותך? |
|
||||
|
||||
(יהיה מי שיגיד שכשאתה עומד כל היום במחסומים, ביום שישי אתה חייב להתפרק ולשתות, ולצאת למרות העייפות, ככה שלמעשה - גם התאונה הזו קשורה לשירות הצבאי. אבל בטח יהיה כבר מי שיגיד את זה אז אני לא מרגישה צורך) |
|
||||
|
||||
וזה גם ודאי יהיה נכון למי שנהרג חו''ח בתאונה בטיול הגדול שאחרי הצבא, כי אי אפשר לא לצאת לטיול כזה כדי להתפרק מהצבא. |
|
||||
|
||||
ובל נשכח את הדוקרים והנדקרים לפני גיל 18. הידיעה על הגיוס הצפוי ודאי מקצרת את פתיל הסבלנות שלהם. |
|
||||
|
||||
וגם המסכנים שמקבלים התקף לב בהגיעם לגבורה. עברם הצבאי ודאי גרם להתקף. |
|
||||
|
||||
היי, היי, היי, יש נושאים שאסור לצחוק עליהם. |
|
||||
|
||||
הדוקרים - ודאי. הנדקרים? למה מה? |
|
||||
|
||||
אני מניח שרובם עשו איזושהי פרובוקציה שנובעת ממצבם הנפשי המעורער. |
|
||||
|
||||
שלי יותר טוב (ההסבר, נו, ההסבר). |
|
||||
|
||||
אכן. |
|
||||
|
||||
אהמ... מתקבל על הדעת. |
|
||||
|
||||
למשל, "זה שלך, המאה שקל. שלא תשכח את זה!" |
|
||||
|
||||
בדיוק. בן אדם שאינו מעורער בנפשו לוקח את המאה שקל ולא עושה פרובוקציות כאלה. |
|
||||
|
||||
נו באמת, לא להבין כזה דבר פשוט ואלמנטרי? - אין להם סבלנות אז הם רצים ונתקעים בסכין. |
|
||||
|
||||
תגובה 377173 |
|
||||
|
||||
זה עוד כלום, יש אנשים שביודעין מתנדבים ליחידות קרביות ונהרגים שם. אז מה? אז הצבא אחראי על כל טמבל שלא קיבל חינוך נבון? |
|
||||
|
||||
כמו כול דבר בצבא גם את נושא ההרוגים צריך לחלק לשלוש: 1) נפל בפעילות מבצעית / תאונת אימונים 2) נפל באת מלוי תפקידו (תאונת עבודה בסדנה או תאונת דרכים ברכב צבאי) 3)נפל שלא באת מלוי תפקידו (בחופשה/נפקדות/התאבדות) זכויות להורים או אלמנות ויתומים יש לתת לשתי הקטגוריות הראשונות (ניתן להתוכח אם רצוי ליצור הבדלים בנהן). לקטגוריה השלישית אפשר לערוך הלויה צבאית אך לא מעבר לכך. |
|
||||
|
||||
הגיוס לצה"ל הוא חובה, וברמת השכר הנוכחית של חיילי הסדיר 1 אין להם אופציה ריאלית לבטח את עצמם בביטוח חיים. לפיכך, הצבא יכול לבחור בין מתן משכורת מלאה והשארת עניין הביטוח לשיקול דעת החייל, או הנהגת פיצוי כללי לכל מי שנהרג בעת שירותו. אם אפשר, אנא גלה מעט רגישות בתגובות ובכותרות בדיון הזה ("כמו כול דבר בצבא גם את נושא ההרוגים צריך לחלק לשלוש"). 1 וגם של משרתי הקבע הקצר. |
|
||||
|
||||
ועדיין יש בהחלט הגיון במתן פיצויים מוגדלים מעבר לאופטימום למי שנהרג במהלך פעילות לוחמתית (כולל אימון לוחמה), להבדיל כתוצאה ממקרה שיכול היה להתרחש בסיטואציה אזרחית.* אין זה סותר כלל את הטענה שלקרובי האחרונים מגיע פיצוי הגון כשלעצמו. |
|
||||
|
||||
לפי איזה קריטריון תפצה משפחה של חייל, שהודח מיחידה מובחרת והתאבד (חלילה)? ומשפחה של חייל שעבד 20 שעות ביממה מול מחשב בקריה, ונהרג (חלילה) על ההגה בשבת? ומשפחה של חייל שיצא לרוץ בערב, ו(שוב, חלילה) נדרס? המדרון הזה חלקלק מדי. כשמדובר בחללי צבא, האחידות דווקא נראית לי מתאימה, והפשפוש בנסיבות המוות המדוייקות - והפריטה לפרוטות של אחריות הצבא לכל מקרה מוות - מיותרת. חייל שמת בעת ביצוע פשע - כמו נתן זאדה - זה, אולי, כבר עניין אחר. |
|
||||
|
||||
מצטער, לא מוצא היגיון בדברייך. פעילות לוחמתית , איננה כוללת הגהה על שולחן המחשב. לפעילות לוחמתית יש הגדרה מאוד ברורה. עם כל הכבוד ללוחם המתאבד, יתכן שיהיה מקום לקבוע לו נכות כתוצאה מפעילותו -אבל בשום פנים אין לראות בו כמי שמשתווה למי שנהרג בעת פעילות לוחמתית. |
|
||||
|
||||
סליחה, לא התנסחתי היטב. פיצויים מוגדלים עקב מוות בקרב או פעילות לוחמתית אינם רצויים בעיני - כנראה מסיבות רגשיות וכבוד אנכרוניסטי לאחדות השורות - אך הם נסבלים. הנהגת מדרג פיצויים דקדקני (למתאבד כך וכך, חלל בתאונה לאחר שש שעות שינה קצת פחות, חלל בתאונה עם פחות משש שעות שינה קצת יותר, חלל בתאונת ריצה בתפקיד הדורש כושר הרבה, חלל בתאונה שהיא חצי אשמתו מעט וכיוצא בזה דוגמאות מזוויעות) נראה לי מאוד לא סביר מהסיבות שציינתי קודם. |
|
||||
|
||||
אתה שוב טועה. שטרן הוא מאחרוני מתחזקי האתוס הצה"לי-ציוני "צבא העם" הדבר האחרון שניתן לאמר עליו שהוא מזלזל באחדות השורות .* מעולם לא נטען שיש להנהיג "מדרג פיצויים דקדקני". הסיבה היחידה שאני משאיר קצה חוט בדבריי:"..גם לו פיצוי הוגן, פיצוי על נכות**" -היא שאני משאיר רמז בו אני מבהיר כי אינני מזלזל באותם מתים. ** נכות כתוצאה משירות -איננה קשורה במישרין למותו של אדם. כיום ניתנים לעיתים פיצויי נכות עקב הקשיים שחווה אותו חייל במהלך השירות הלוחמתי. יתכן, שיהיה מקום לשקול כפי שרמזתי להעניק לפנים משורת הדין, פיצויי נכות רטואקטיביים לאותו לוחם שנפגע בנפשו, עקב שירותו הצבאי. * הסיבה שהוא ניסה להעביר את המהלך הזה , הוא בדיוק בגלל צוק העיתים והתפוררות אתוס הלוחמה וההגנה על המולדת ועל בטחון כל אחד מאיתנו. דווקא כל אלה שאתוס חובת ושיוויון השירות חשוב להם, היו הראשונים שהיו צריכים לברך על יוזמת שטרן. |
|
||||
|
||||
לכמה אנשים בגיל 22 יש ביטוח חיים ? |
|
||||
|
||||
לא יודע. אם הם עובדים, יש להם ביטוח לאומי שמכסה פגיעה הקשורה בעבודה. בכל אופן, זה לא כל כך משנה: יש להם זכות ויכולת לבטח עצמם. אם המדינה היתה מונעת מהם את הזכות הזו, ההיתה דורש ממנה לספק ביטוח חליפי. |
|
||||
|
||||
משפחות חללי ונפגכי צה"ל מקבלות המון כסף. המון. הרבה יותר ממי שהיה לו ביטוח חיים סביר, או מביטוח לאומי. למשרד הביטחון יש גוף שלם שתפקידו לטפל באותן משפחות. כל זה בצדק - מי ש"תרמו" את בניהם ובנותיהם לטובת המדינה, או נפגעו עקב שירותם - ראויים לטיפול המדינה. אבל - למה מי שנפקד, ואז נפגע בתאונת דרכים - ראוי לפיצויים אילו? הכסף, בסופו של דבר, מגיע מכספי המיסים - שאותם כולם כל כך רוצים לחסוך ולקצץ(במיוחד במשרד הביטחון). כמות האנשים הללו, שנפגעו בפעילות שלא קשורה כלל לשירותם הצבאי - לא נמוכה בכלל. אפילו אם לוקחים בתור זכאים את משפחות המתאבדים ואילו שנהרגו בתאונת דרכים בסוף שבוע - עדין החיסכון גדול. כמובן שצריך לבחון כל מקרה לגופו, אך המצב כיום, שבו נותנים לכל חייל שנפגע, לא משנה באילו נסיבות, הטבות אדירות על כל אחד אחר - חייב להפסק. |
|
||||
|
||||
אתה לא חוסך במקום הנכון. גם מי שנפצע בתאונת דרכים הוא מגוייס-חובה שהמדינה מנעה ממנו את היכולת לבטח את עצמו ולכן היא חייבת לפצותו בפיצוי גבוה. המדינה לא מעוניינת לפצות חללים? שתעניק לכל חייל בשירות חובה משכורת סבירה, נניח משהו בגובה המשכורת הממוצעת במשק, ושיבטח את עצמו. ושוב, גם כאן - אנא גלה מעט רגישות ("אפילו אם לוקחים בתור זכאים את משפחות המתאבדים ואילו שנהרגו בתאונת דרכים בסוף שבוע - עדין החיסכון גדול.") |
|
||||
|
||||
אולי יש הצדקה מסויימת להצעה, אבל בסך הכל הבדלה כזו בין דם לדם נראית רע מאוד ועדיף להימנע ממנה, ואולי זאת הסיבה שחוסלה ב-1987. ובכלל אולי הבעיה האמיתית היא בתשלום המופרז שניתן למשפחות החללים. הרי הקריטריון העיקרי - ואולי היחיד - לפיצוי צריך להיות הנזק הכלכלי שנגרם להם, שהרי אין מחיר לחיי אדם. כמי שקצת עסק בנושאים אלה אני יודע שלנכי צה"ל, למשל, משלמים הרבה פחות מן הנזק הכלכלי מכיוון שקובים להם נכות קטנה יותר מהנכונה, בגלל שבוועדות של אגף השיקום יושבים רופאים שמקבלים משכורת ממשרד הביטחון ולא אובייקטיביים כמו במקרה של נפגעי תאונות דרכים, למשל. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |