בכירים במע''צ מואשמים בגרימת מוות ברשלנות | 1252 | ||||||||
|
בכירים במע''צ מואשמים בגרימת מוות ברשלנות | 1252 | ||||||||
|
פרסומים אחרונים במדור "חדשות"
|
הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות |
|
||||
|
||||
כדאי היה לצרף קישור גם לדיון 301. סוף סוף מחליטים להעמיד לדין במקרה של תאונות דרכים את "הגורם האנושי", גם אם הוא לא אוחז בהגה. נהג שיצמיד לרכבו שלט "זהירות בלמים פגומים", או "זהירות צמיגים שחוקים", בהנחה שהשלטים האלה משקפים את המציאות, יועמד לדין, או ייקנס בקנס מנהלי ורכבו יפסל לתנועה (ויש להניח שתעמוד לחובתו העובדה שידע על הלקוי, והזהיר את הצבור מפניו, אך לא פעל כדי לתקנו). מע"ץ לעומת זאת יכולה לצאת ידי חובתה בהצבת שלט "זהירות כביש מקורצף", כאשר משמעות הדבר זהה לשלט "זהירות צמיגים שחוקים" מהבחינה הטכנית של אחיזת הרכב בכביש, אך שונה בשני היבטים: האחד, שצמיגים שחוקים משפיעים על אחיזת הכביש של המכונית הבודדת, בעוד כביש מקורצף משפיע על אחיזת הכביש של כל המכוניות הנוסעות בכביש, ואילו השני הוא כי בעוד צמיגים שחוקים הם תוצאת השמוש בהם, הרי קרצוף הכביש הנו פעולה אקטיבית אשר נעשתה ביוזמת מע"ץ. |
|
||||
|
||||
וגם תודה על הקישור. |
|
||||
|
||||
עשויות למנוע ממע''צ לתקן את כל הכבישים, לכן ישנם מקרים בהם שלט ''זהירות, כביש מקורצף'' הוא לגיטימי גם אם לא רצוי. |
|
||||
|
||||
אם אין כסף לכסות - שלא יקרצפו. זוכר למי מראים חצי עבודה? מע"צ קוראת לנו בשמות.. |
|
||||
|
||||
אני לא חושב שיש הבדל בין "זהירות כביש מקורצף" לבין נהג שנתקע בצד הדרך ומציב משולש אזהרה. דווקא כביש מקורצף הוא מצב זמני, בזמן שמתקנים את הכביש, ואי אפשר להמנע ממנו, אם רוצים לשפר את מצב הכבישים. לעומת זאת, שלטים שפזורים ברחבי הארץ לאמר "זהירות, כביש משובש" תמיד התמיהו אותי - אם יודעים שהוא משובש, למה לא מתקנים? או מפנים אנשים לדרכים חלופיות? אגב, בלי קשר ישיר, עד לא מזמן רחוב בלפור בת"א היה חסום בחלקו, והנהגים הונחו לנסוע בדרכים חלופיות. בחו"ל, כאשר כביש אחד חסום, מסומנת באופן ברור הדרך *לעקוף* את הקטע החסום, ולהמשיך באותו הכביש. בישראל, לעומת זאת, מניחים שכל הנהגים מכירים את הסביבה היטב ויצליחו לנווט ברחובות החד-סטריים של מרכז ת"א בלי שום בעיה. מרגיז. |
|
||||
|
||||
בטח שיש הבדל בין משולש אזהרה למע"צ שמשאירים מפגעים סביבתיים לחודשים והולכים לשבש בינתיים מקום אחר. נהג שרכבו שבק לא ציפה לזה ובלית ברירה הוא נעזר במשולש. מע"צ ידעו מה הם עושים, ואפשר לצפות מהם שכאשר הם מתחילים עבודה, ש"יתלבשו" על הכביש הזה ויסיימו במהירות המירבית את מה שהתחילו, כי הם מסכנים אלפי אנשים מדי יום. לגבי התמרור "כביש משובש" וההנחיה לנסוע בדרכים חלופיות - וואלה, עוד דוגמא לזילות בחייו ובזמנו של הנהג. אני תוהה, אולי אנחנו מקבלים את זה בכזו השלמה בגלל "המצב". איזו מדינה מערבית אחרת היתה מוכנה לדבר כזה? |
|
||||
|
||||
כמובן שיש הבדל בין "זהירות כביש מקורצף" לבין נהג שנתקע בצד הדרך ומציב משולש אזהרה. הבדל גדול: ראשית,אף נהג אינו מתכנן להתקע בצד הדרך. אם הוא נתקע בצד הדרך זוהי תקלה בלתי מתוכננת ובניגוד לרצונו, בעוד שעל מנת להגיע למצב של כבש מקורצף מע"צ נוקטת פעולה יזומה ואקטיבית: מקרצפת את הכביש. שנית, כל נהג סביר, לאחר שהציב את משולש האזהרה, ידאג לפנוי רכבו התקוע בתוך מספר שעות, או לכל המאוחר ביום המחרת, בין אם באמצעות גרר, ובין אם יזמין תיקון דרך (או יתקן את התקלה במו ידיו). מע"צ לעומת זאת משאירה כבישים מקורצפים למשך חדשים ושנים. הבדל נוסף הוא שנהג שנתקע עם רכבו אמור להזיז את הרכב התקוע למקום בו ההפרעה לתנועה תהיה מינימלית. בפעם הבאה שתזדמן לצפון הארץ (אין לך מה למהר, המצב סטטי כבר כשלוש שנים אם זכרוני אינו מטעיני, וכנראה שהוא לא יחפז להשתנות), אתה מוזמן לעלות עם רכבך מכוון צומת השומרים (המקדונלד של אלונים) לכוון בית לחם הגלילית ואלוני אבא. דרך יפהפיה העוברת בין חורשות עצי אלון. אלא מה, דווקא בסיבובים, מקום בו נדרשת אחיזה טובה במיוחד בין צמיגי הרכב לאספלט הכביש, מקורצף הכביש. והבדל נוסף, שמשום מה נוטים להתעלם ממנו במדינת ישראל: אותו נהג שנתקע עם מכוניתו אחראי רק כלפי עצמו וכלפי נוסעיו. יש לו גם אחריות מינימלית לא לסכן ולא להפריע למשתמשים האחרים בדרך, ותו לא. לעומתו מע"ץ *היא האחראית* כלפי כל המשתמשים בדרך: הן לתקינותה, הן למניעת סכנות ואפילו "סתם" למניעת הפרעות, והיא בחזקת "שומר שכר". |
|
||||
|
||||
נדמה לי שזה מכוון. כשנסעתי בכביש הזה הנחתי שהכביש מקורצף כדי ליצור יותר חיכוך בין הגלגלים לכביש בסיבובים. |
|
||||
|
||||
מזלך שלא הסתמכת על הנחה זאת, אחרת היית מוצא את עצמך, עם הרכב, בחברת האלונים. |
|
||||
|
||||
אתה טוען שמע"צ הגיעו לכביש עם מכונת הקירצוף, ובמקרה בכל הסיבובים (ורק שם ולא בקטעים הישרים) הם הפעילו את המכונה כך שקיבלנו כביש שנראה כמו נשל נחש. ריבועים מקורצפים ובינהם ריבועים לא מקורצפים. הגיוני? |
|
||||
|
||||
כן, ודאי שהגיוני. בסיבובים נוצר לחץ של הגלגל על האספלט לא רק כלפי מטה, לכוון מרכז כדור הארץ, אלא גם ''החוצה'', כלומר בהמשך לרדיוס הסבוב. לחץ זה הוא המונע ממך להזרק אל מחוץ לסבוב כתוצאה מהצנטריפוגה, אבל הוא גם גורם ל''התקפלות'' שכבת האספלט העליונה, בדומה למפת שלחן, או שטיח, אשר מופעל עליהם כח. אנשי מע''ץ הגיעו לכביש עם מכונת הקירצוף, ולא במקרה בכל הסיבובים הם הפעילו את המכונה, אלא בגלל שבסיבובים הכביש היה משובש יותר מאשר בקטעים הישרים. אלא מה, אותם אנשי מע''ץ אשר הגיעו לכביש עם מכונת הקירצוף, שכחו בבית את מכונת הסלילה אשר היתה אמורה לסלול מחדש את הקטעים המקורצפים. ''לא נורא'', אמרו כנראה אנשי מע''ץ בליבם, ''בפעם הבאה שנהיה בסביבה נסלול את הקטעים המקורצפים''. אלא מה, מדובר בכביש נידח, ולאנשי מע''ץ לא נזדמן להיות שוב בסביבה. יש שמועה שחמור לבן גורר מכונת סלילה נראה מתקדם בכוון. |
|
||||
|
||||
גם אני שמעתי את הטענה הזו, שכביש מקורצף מחזק את אחיזת הגלגלים בכביש. זה היה בעקבות תהייתי לגבי קטע בן 4 ק"מ בכביש המוביל למקום מגוריי, שקורצף והושאר כך מזה כשנתיים. מכתבים למע"צ לא נענו עד כה. מחקר סטטיסטי קטן שעשיתי מראה שאחוז תאונות הדרכים בכביש המפותל- שאגב מוגדר ככביש אדום - עלה משמעותית בשני החרפים הללו באופן יחסי לשני החרפים שקדמו לקרצוף הכביש.(ולא, לא נעשו שינויים או שיפוצים אחרים כלשהם בכביש בזמן זה). אכן, מחזק את אחיזת הרכבים בכביש עד כדי כך שהם מתחבקים חיבוקים עזים עם צלע ההר הסמוכה, ונשארים דרך קבע לצד הכביש, לארח לו לחברה. |
|
||||
|
||||
טענה מגוחכת בעליל. לו היה כביש מקורצף מחזק את אחיזת הגלגלים בכביש, לא היתה מע''ץ טורחת לסלול מחדש ולו קטע כביש אחד שקורצף. העובדה שמע''ץ משקיעה זמן וכסף כדי לחפות (חלק מה)כבישים אותם היא מקרצפת, מעידה שאין זה כך. מה גם שלו היתה אחיזת הכביש בכבישים המקורצפים טובה יותר מזו שבכבישים הסלולים, היינו צריכים להיות עדים לשלטים בנוסח ''זהירות כביש סלול'', ולא ''זהירות כביש מקורצף''. |
|
||||
|
||||
רוכבים על דו גלגלי מזהירים אחד את השני מפני כבישים מקורצפים (שהם כך כבר הרבה זמן) ונותנים טיפים: ומנסיון- כביש מקורצף עם רכב דו גלגלי: פחד אלוהים. |
|
||||
|
||||
מזדהה. פחד אלוהים לנסוע בכביש מקורצף. זה לא חדש שאין מחשבה ואין התחשבות בדו גלגליים שבינינו, לא מצד בוני הכבישים ולא מצד הנוסעים בהם. (גם לא מצד המחוקקים. הם מניחים שהג'וק יעבור אם יאלצו אותנו לשלם יותר ביטוח, מה שאומר שאין להם שמץ הבנה בג'וקים אנושיים). |
|
||||
|
||||
מצד שני, הדו-גלגליים לא ידועים במיוחד בהתחשבותם בשאר האוכלוסיה, ולא איכפת להם להעיר את כל השכונה בלילה, כל עוד הם יוכלו להשוויץ בפיצוצים. ותודה ממדור המראה שעל הקיר. |
|
||||
|
||||
אמנם אני רב גלגלי, אבל נדמה לי שאתה מכתים כאן ציבור שלם בגלל עוולותיהם של כמה בני תשחורת מנוסרי אגזוז. |
|
||||
|
||||
נכון. והרי, לא יתכן שבאמת הייתי עושה טעות כזו. אז למה התכוונתי? |
|
||||
|
||||
המעמד הדו גלגלי הבורגני שאני משתייכת אליו לא מייצר פיצוצים בלילות בשכונות שקטות. ולכן גם אינו חש צורך להתנצל בשם כמה עשבים שוטים שעושים זאת. מה שכן, להיותך דו גלגלי ישנם שני יתרונות ברורים: אחד, כשאתה עושה תאונה אתה מת לבד ולא הורג עוד כמה הולכי רגל/נוסעים/טרמפיסטים תמימים איתך. שניים, לא צריך לחלץ אותך. מוקדש בהוקרה למועדון מחלצים אנונימיים, ותודה ממדור ההומור השחור. |
|
||||
|
||||
לא רק שלא צריך לחלץ אותך, בדרך כלל צריך לא לחלץ אותך. אופנוענים המייחסים חשיבות לאיבר המשמש בד"כ להפרדה בין האזניים, מקפידים לשאת על הקסדה מדבקה בולטת ובה מתבקש הצבור הרחב *שלא* להסיר את הקסדה במקרה תאונה. |
|
||||
|
||||
את הכביש מקרצפים לפני סלילה כדי שהאספלט החדש יצמד לאספלט הישן. |
|
||||
|
||||
כן, בסדר, אבל כמה זמן לפני הסלילה? שעות? ימים? שבועות? אני מדבר על *שנים* בהן הכביש נשאר מקורצף |
|
||||
|
||||
אה, טוב. דברים כאלה אני לא מכיר. איפה שאני ראיתי, הם כיסו את זה בתוך יום, לכל היותר. |
|
||||
|
||||
כשאני מדברת על כבישים שנותרים מקורצפים שנים (מזדהה עם דורון), שתבינו, הכביש מקורצף כל כך הרבה זמן עד שהוא כבר כמעט חלק מרוב החיכוך עם גלגלי המכוניות, וכשרוצים לסלול אותו שוב צריך לקרצף אותו מחדש. |
|
||||
|
||||
מאמצע שבוע שעבר הכביש מקורצף. זה אולי לא שנים, אבל מצד שני מדובר בסיבובים בירידה, קרוב לתהום. שלא לדבר על העובדה שבמקום עוברים אמבולנסים שלא ממש יכולים להרשות לעצמם לרדת ל-40 קמ"ש כמו כל הרכבים האחרים שנוסעים שם. |
|
||||
|
||||
מצד שני, זה קרוב לבית חולים, כך שבמקרה תאונה הטפול הרפואי לא יתמהמה... |
|
||||
|
||||
בתקווה שהטיפול הרפואי יצליח להגיע בלי להחליק בעצמו... |
|
||||
|
||||
בכניסה לכביש ממבשרת יש שלט גדול עם מס' הטלפון של בית החולים... |
|
||||
|
||||
גם בית הקברות לא רחוק.. |
|
||||
|
||||
נו, לקח להם רק חודש וחצי לגמור לסלול את הכביש מחדש. מה שנחמד זה שאת המסלולים הם החליטו לסמן בצהרים. פתאום דחוף להם... |
|
||||
|
||||
עדכון מהיום: הכביש האמור עדיין מקורצף. אבל מחר, ואולי עוד במשך שבוע1, הסיכון כדאי ביותר. השתוללות פראית של כלניות, רקפות ועוד. 1 סתם זריקה, אני לא עמית מנדלסון. |
|
||||
|
||||
פרח בודד של רקפת מחזיק מעמד שלושה שבועות בטבע. לגבי הכלניות, אני לא יודע (כנראה פחות), אך בהחלט מומלץ בחודש הקרוב (ולא רק שם). |
|
||||
|
||||
הכביש רובד! ממש סללו שכבת אספלט חדשה. אכן, ימות המשיח. |
|
||||
|
||||
אתה רואה! סתם השמצת. אני בטוח שמכתב התנצלות ממך למחד"ל (מנהלת חברת דרכים לאומית) כבר בדרך, בטח יחד עם הצ'ק שלי. |
|
||||
|
||||
(דעתי על מע"צ בפסקה הרביעית: תגובה 89141) |
|
||||
|
||||
אם נסעתי על כביש מקורצף, וכתוצאה מכך התפנצ'ר לי גלגל, האם אני זכאי לקבל פיצוי ממע"צ? האם אני זכאי לקבל פיצוי אם הנזק נגרם מבור בכביש או משיבוש אחר? |
|
||||
|
||||
אני יודע שבמידה ובעיר ניפגע רכבך בגלל ליקוי בכביש אתה יכול לתבוע את העיריה ותזכה בהחזר. היות ומע''צ אחראית על כביש שהינו חוץ עירוני אני מאמין שתוכל לזכות גם שם. |
|
||||
|
||||
אמת, בדיוק כפי שניתן לתבוע את העיריה אם נפגעת כתוצאה ממדרכה שבורה, מדרגה חסרה, וכו'. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |