|
||||
|
||||
שלום לשמעון. אני לא רואה התייחסות לטענה שלי [תגובה 68819] על ויקו - אותה השגחה אלוהית שכן קיימת בתפיסתו את טבע האדם ואפשרות החקר המדעי כתוצאה מכך - פשוט המשכת באותו קו, ולכן ה"ויכוח" שלנו על מקום ההודעה בטל ומבוטל. ד"א, בהוצאה משנת 1950 של המניפסט הקומוניסטי בעברית, מוזכר ויקו, לצד כל בכירי הקומניזם לדורותיו ואבותיו הקדמוניים [האח דולקינוס], כהוגה בעל משנה היסטורית-דיאלקטית מהפכנית. בברכה, נתנאל ראוך. |
|
||||
|
||||
ראוך, אני מאמין באמרה (החז"לית?) שבכותרת. כפי שציינתי, מארקס העריך את ויקו בגלל רעיונותיו על אבולוציה חברתית. לוויקו יש גם תפיסה מיוחדת של שלבים היסטוריים ואף של "מחזוריות היסטורית" אך לא נכנסתי אליה, נראה היה לי שזה יטשטש את הרעיונות המרכזיים שרציתי להדגיש במאמר. כנ"ל לגבי אמונותיו כאדם דתי. אם ברצונך לדון ברעיונות של ויקו שלא הוצגו במאמר אתה כמובן יכול לפרטם ולהציגם כאן ולהעמידם לדיון. אני, אישית, בעד דיון שיכול לשתף את רוב באי האתר, ולא מצדד בדיון של יודעי ח"ן בלבד. בברכה, שמעון |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |