|
||||
|
||||
מועצה פדגוגית לפתיחת שנת הלימודים. השתלמות מורים בנושא "מיחשוב". אסיפת הורים עם מחנכי הכיתות ט`, י`. אסיפת הורים עם מחנכי הכיתות י"א, י"ב. סדנאות מחנכים - כל השכבות. מועצות קהילתיות - שכבות ט`, י`. הורים מורים תלמידים 18:00-22:00 ישיבת הכרות - מחנך עם מורי כיתות ט`, י"א. ישיבת הכרות - מחנך עם מורי כיתות י`, י"ב. מועצה פדגוגית בערב. 18:00-22:00 יום הורים כללי בערב וחלוקת תעודות הערכה (מחנכים ומורים מקצועיים) שכבות ט`, י"א. יום הורים כללי בערב וחלוקת תעודות הערכה (מחנכים ומורים מקצועיים) שכבות י`, י"ב. השתלמות מחנכים ורכזי מקצוע שעות ערב כמובן פורום דיונים - מורים, הורים ותלמידים בערב. 19:00- 22:00 ישיבת ציונים - סמסטר א` - שכבות ט` - י"ב. בשעות הערב. סבב ראשון ישיבת ציונים - סמסטר א` - שכבות ט` - י"ב. בשעות הערב. סבב שני. ישיבת ציונים - סמסטר א` - שכבות ט` - י"ב. בשעות הערב. סבב שלישי. חלוקת תעודות - סיום המחצית הראשונה. המחנך מלווה את התלמידים לפעילות. סדנאות מחנכים בערב- כל השכבות. מועצה פדגוגית. 19:00- 22:00 "יום פתוח" לתלמידי ח`. פעילות בערבים עד 11 בלילה בבתי הספר כליווי לחזרות לטקסי סיום יב`. יום הורים כללי(שני)בערב וחלוקת תעודות הערכה(מחנכים ומורים מקצועיים)שכבות ט`, י"א. יום הורים כללי בערב וחלוקת תעודות הערכה (מחנכים ומורים מקצועיים) שכבות י`, י"ב. מועצה פדגוגית. 19:00- 22:00 ישיבת ציונים - סוף השנה ט` - י"א. סבב ראשון ישיבת ציונים - סוף השנה ט`- י"א. סבב שני מועצה פדגוגית לסיום שנה"ל. טיול שנתי (מקבלים תגמול אך הייתי מוותר על "התענוג" להישאר כל הלילה ער ולנקות תלמידים שהקיאו על עצמם מרוב אלכוהול וסיגריות, להפריד בין בנים לבנות ולמחרת לצעוד קמ` רבים) צפייה בהצגה בשעות הערב יום עיון במשואה. יציאה למחנה אומנויות יומיים. יציאה לבית לוינשטיין עד 16:00 ישיבות מורים רכזים (6 פעמים בשנה) על פי המקצוע בשעות הערב !!!! שעות על גבי שעות של בדיקת מבחנים בערבים (550 מבחנים בממוצע לסמסטר 1 !!!), בדיקת עבודות (כנ"ל), טלפונים להורים- הכל ללא תגמול. (שיחות הטלפון מתוגמלות ב- 12 ₪ לחודש (!!! השתלמויות ? כל השתלמות כ- 6 ? 12 מפגשים בממוצע !!! בשעות הערב כמובן עד 23:00 חמש בערב - סבב טלפונים להורים שמונה בערב (בדיוק כשאתה משכיב את הילדים לישון)- טלפונים מהורים יום פנוי - לכתוב מבחנים,בחנים, לבדוק עבודות ושיעורי בית שישי בבוקר - להכין שיעורי תגבור שישי בערב - לנקות את הבית (שלך, לא של אלה שאתה משלים הכנסה לאחר שעות העבודה) שבת בבוקר - לקום בשש לבדוק מבחנים (אם אתה שומר שבת - אכלת אותה, יש לך יום פנוי) ובאמצע: כל השאר. בהצלחה. ישנם עוד פעילויות שאיני זוכר כרגע !!! |
|
||||
|
||||
זה נשמע קצת מקטר. |
|
||||
|
||||
התרשמתי עמוקות, בעיקר מהסעיף ''שישי בערב - לנקות את הבית''. את זה באמת קשה לעשות בין כותלי בית הספר. |
|
||||
|
||||
זו דרישת סף למי שרוצה להיות מחנך של שתי כיתות. (עצה, נסו לנהל את הישיבות בעמידה. תתפלא כמה מעט יש לאנשים לומר במצב כזה). |
|
||||
|
||||
תחשוב שאם המורה המדובר הוא דתי, הסעיף הזה אומר שמבחינתו הניקיון הוא פיקוח נפש! |
|
||||
|
||||
ברשותכם, משהו אישי - פעם בשנה, כשאני עובר על דו''חות ביצועים, אני מגלה יחס הפוך בין ההשקעה בעבודה להשקעה במילוי הטפסים. בעיקר כשאני מזהה פירוט יתר וכפילויות. אבל, כאמור, יש לי מעט מאוד הכרות עם מערכת החינוך הישראלית והישגיה המפוארים. |
|
||||
|
||||
המישפט האחרון שלך אינו מוצא חן בעיני. הוא אינו מוצא חן בעיני כי הוא מתייחס לציבור של אנשים שבמיקרה גם שובת עכשיו כאל מערכת. ציבור האנשים הזה הוא אמנם חלק ממערכת, אך הוא בעיקר ציבור של אנשים. הציבור הזה מורכב מרבים שאינם מתאימים להיות מורים, אך גם ממורים טובים. את הציבור הזה אפשר לתאר כיותר נפגע מהמערכת מאשר כמוביל את המערכת. מי שמרכיב את מערכת החינוך הם האנשים שבבסיסה- המורים, משרד החינוך על כל רבדיו ומישרד האוצר. הזכרת מישרד האוצר כחלק ממערכת החינוך איננה אובססיה שלי שכך רואים אותה רבים באתר הזה. כמו בכל מערכת, יש את האגף/מחלקה שמנהלת את משאבי האנוש. המחלקה הזאת נמצאת במישרד האוצר לכן מישרד האוצר הוא חלק אינטגרלי ממערכת החינוך. רוב האנשים שהשתמשו כאן במונח "מערכת החינוך" התייחסו רק למורים. זה נכון שבחינוך עוסקים רק המורים, אך אי אפשר להתייחס למערכת ולהתעלם מחלק דומיננטי של מרכיביה שקובעים את דמותה -משרד החינוך ומישרד האוצר. |
|
||||
|
||||
במשרד החינוך אין רק מורים. יש גם מפקחים, מדריכים, מנהלנים, גזברים, אנשי כח אדם וכו', והם שייכים למשרד החינוך ומתוקצבים בתוך משרד החינוך. אנשי כ''א והכספים אינם שייכים למשרדים ממשלתיים אחרים. |
|
||||
|
||||
מו''מ על שכר מנהלים המורים עם משרד הממונה על השכר במישרד האוצר. |
|
||||
|
||||
שכחת לציין שמחנכות ורכזות מקבלות תוספת שכר. |
|
||||
|
||||
הפירוט של המורה בא כמענה לתעמולה שמתנהלת נגד המורים ומשדרת שהמורים הם בסה''כ עצלנים שאינם עובדים- נמצאים בבית הספר עד הצהריים ואחר כך יוצאים לבלות. |
|
||||
|
||||
כמובן, אבל תיאורו קיצוני לכיוון ההפוך, עד כדי מופרכות. ניסיתי לתרום מעט לאיזון התמונה, כפי שאתה עשית במקרה ההפוך. |
|
||||
|
||||
היום הופיעו רוני בר און ויולי תמיר בתיקשורת. מה שהכעיס אותי הואר בעיקר דיבוריה של יולי תמיר. היא מספרת שהוחלט על רפורמה, הממשלה התחייבה להפחית את מספר התלמידים בכתה ולהחלטה יש תוקף חוקי. כשומעים את האישה הזאת, רואים עד כמה היא עברה תכנות להתנהגות פוליטית. אינני יודע אם המורים עשו עבודת איסוף של החלטות והבטחות ממשלה במשאים ומתנים, אבל יש המונים כאלה שמוסמסו ונשחקו. העלאות השכר הן בגדר פארסה בגלל ההתמשכות והפריסה שלהן. השיטה הזאת של המתיחה והפריסה על פני שנים רבות הגיעה לשיא גרוטסקי בהחלטה הראשונה לגבי ניצולי השואה; לפרוס לאנשים בני +80 עד 2012. תוספת של 8% שתתפרס על פני מספר שנים ותבוטל אם לא תהיה רפורמה. ממש יחסי הורים סמכותיים וילדים. הרי 8% הם פיצויי שחיקה. כל הדיבורים על מורים גרועים (שהם אמת), יכולים להאמר על ידי תלמידים או הורים אך לא על ידי הממשלה שאחראית למצב הזה. האם המורים קבעו את תנאי הקבלה או הממשלה והמוסדות האקדמיים? כמו הטענה של שטרן לגבי המשטמטים מסיבות רפואיות. חבל שגם אנחנו משתפים פעולה בדמגוגיה הממשלתית הזאת. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |