|
||||
|
||||
אני מנצל את זה שאורי וחכמי תורה אחרים כאן כדי לשאול על פסוק שהובא כרגע לידיעתי, פסוק ט"ו מהלכות איסורי ביאה שבמשנה תורה: "אסור לתלמיד חכמים לשכון בחצר שיש בה אלמנה, אף על פי שאינו מתייחד עימה--מפני החשד--אלא אם כן הייתה אשתו עימו; וכן אלמנה אסורה לגדל כלב, מפני החשד. ולא תקנה אישה עבדים זכרים, אפילו קטנים--מפני החשד." מי יכול להסביר לי את עניין הכלב? |
|
||||
|
||||
אתה באמת לא מבין? |
|
||||
|
||||
אני באמת לא מבין האם יש מישהו בימינו שחושב שאין בעיה עם החוק הזה. אני גם באמת לא מבין איך חוקים שכאלו נכנסים לקודקס קדוש שכזה מלכתחילה. טוב, בעצם אני כן מבין. אבל עדיין רוצה לשמוע את דבר הסנגוריה. |
|
||||
|
||||
'' הרב אברהם רפופורט, שאת ספרו המרתק ''יהודים וכלבים'' סיימתי רק אמש, הטיב להסביר שהכלב הוא גלגול נשמה של גוי שחטא והעמיד פנים של צדיק, ולכן, כמו שציין הפיזיקאי הנודע ומגלה תורת הכאוס הגרביטוני וויליאם בלאקפיש בספרו ''מחשבות על היקום'' שנמצא ליד מיטתי, אלוהים ברא את הכלב על מנת שהאדם יפחד ממנו. זו הסיבה שהחילוניים שכל זמנם מוקדש לחטאים, למין ולקניות, כל כך אוהבים כלבים. הסופר היהודי למחצה אריק ואן סטויבסון כתב בספרו ''מופע של ספספלים'' שאילו העולם היה נברא במפץ הגדול, היינו נראים כמו זיקוקי דינור.... '' |
|
||||
|
||||
לשורה הראשונה כמעט שהאמנתי :-)) |
|
||||
|
||||
מילא הכלב, נניח שמשכב בהמה עורר בהם גועל. אבל להאשים מראש ובצורה גורפת את כל האלמנות בנטייה פוטנציאלית לניצול פדופילי של קטינים זה כבר גובל במחלת נפש של רמבם |
|
||||
|
||||
טוב, הנה דבר סנגוריה אמיתית. הוא ממש לא האשים את כל האלמנות בנטייה פוטנציאלית לניצול פדופילי של קטינים. להפך: הוא הבהיר שהאיסור הוא "מפני החשד". ז"א, גם אם האלמנה קרה כמו מקרר בקוטב הצפוני, עדיין השכנים הסוטים שלה יחשדו שהיא מנצלת את הכלב או העבדים הילדים, או התלמיד החכם. כשקוראים את אורי פז ודומיו, מבינים שזה לא כל כך מופרך. בחברה המאמינה של ימי הביניים (שעדיין קיימת בחלקים שונים של המדינה) המין, כמה שלא מדברים עליו, וכמה שמסתירים אותו, קיים בכל מקום, חזק הרבה יותר מאשר בחברה הפתוחה... |
|
||||
|
||||
לא טוב. זה לא דבר סנגוריה אמיתית.איסור ''מפני החשד'' זה בדיוק ''להאשים את כל האלמנות בנטייה פוטנציאלית לניצול פדופילי של קטינים''. |
|
||||
|
||||
לא. זה להגן על כל האלמנות מפני הנטיה הפוטנציאלית של ציבור הבורים להאשים אותן בנטייה וגו. ההאשמה, במידה והיא קיימת היא כלפי הציבור החשוך, ולא כלפי האלמנות. |
|
||||
|
||||
אתה פשוט חוזר על מה שכתבתי |
|
||||
|
||||
איזה אלמוני אתה? |
|
||||
|
||||
לא עדיף, אם כן, לחוקק חוק לפיו מי שמאשים אלמנות וגו' מות יומת , במקום לאסור על האלמנה להחזיק כלבי שמירה (ובכך להקל על ציבור הבורים לתקוף ולאנוס אותה)? |
|
||||
|
||||
האלמנה יכולה להחזיק כלבות שמירה, יא שובניסט. |
|
||||
|
||||
נדמה לי שהנקבות הן לא תקפניות מספיק ע"מ לשמש ככלבות שמירה, לא? (הכי מצחיק יהיה אם עכשיו יתפתח פה, בדיון הכבד הזה, פתיל ארוך על כלבים:)) |
|
||||
|
||||
אנחנו מדברים על תקופת המשנה, כמה תוקפנות כבר צריך? (גילוי נאות-מעולם לא היה לי כלב ונולדתי (מעט) אחרי תקופת המשנה). |
|
||||
|
||||
רואים שלא הכרת את האקסית שלי. |
|
||||
|
||||
הכרתי אותה. |
|
||||
|
||||
לא יפה, ומה עם ניצול פדופילי של *כלבים קטינים*? זה כלום בעיניך? (כמה זה כלב קטין? בן חצי שנה? עשרה חודשים?) |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |