|
||||
|
||||
שירתתי שירות לאומי, אבל מההגדרה "לא שירתתי וגם לא אשרת בצבא או בזרוע בטחון אחרת" יוצא, ששירות לאומי מוגדר כ"זרוע ביטחון אחרת" כפציפיסטית, לא הייתה ולא תהה בכוונתי לשרת איזשהו מנגנון צבאי, גם אם יגדירו אותו כ"ביטחוני", וזאת מטעמי מצפון בגינם שוחררתי עפ"י חוק. השירות הלאומי שעשיתי, לא בא להחליף שירות צבאי, ואינו בשום אופן זרוע אחרת של הממסד המיליטריסטי. זהו שירות אזרחי, שאני מאמינה שעל כל אזרח לעשותו, בעוד שאני מתנגדת נחרצות לשירות צבאי. חבל לי שלא ניתנה האופציה לבחור ב"שירות אזרחי / לאומי" לחוד מ"לא שירתתי בצה"ל, אבל שירתתי בגוף אחר (מג"ב, שירות לאומי וכו')" אני לא רואה את התרומה שלי דומה או קשורה איכשהו למג"בניקים, או לכל גוף מליטריסטי אחר. ואני מוצאת את עצמי מזדהה הרבה יותר עם "לא שירתתי וגם לא אשרת בצבא או בזרוע בטחון אחרת". אז דעו שיש לא מעט פציפיסטים וסרבני מצפון שלא שירותו ולא ישרתו במנגנונים מליטריסטים / מנגנוני כיבוש כצבא ישראל, אבל בהחלט רואים זאת כערך לתרום לחברה האזרחית בישראל. ולשם כך עושים שירות לאומי / אזרחי. Mיקי מנהלת פורום פציפיזם בתפוז: ומומחית פורום שירות לאומי בתפוז: |
|
||||
|
||||
1) את פציפיסטית או נגד הכיבוש? אילו היית צריכה לשרת לפני ששת הימים היית משרתת בצבא? ואם את פציפיסטית, לשם מה הכנסת את הכיבוש לעסק? 2) מה הקטע של שירות לאומי? למה שלא יהיה ניתן לתרום תרומה כספית במקום שירות לאומי? למה אני צריך לעשות את התרומה בגופי? |
|
||||
|
||||
כשיהיה לכל אזרח כסף (משלו, לא משל הוריו) בגיל 18, שווה ערך ל-2-3 שנות עבודה, אז נדבר. תרומה כספית שהיא חובה אינה תרומה. היא מס. |
|
||||
|
||||
אבל זה בדיוק העניין. לשם מה לדרוש מבני אדם עניים לתרום למדינה בגיל 18 כשאין להם מה לתרום חוץ מכוונות טובות. בא נבקש מהם לתרום בגיל 50 כשיש להם הרבה מה לתרום. בכסף שהם יתרמו אפשר יהיה לשכור צעירים אידיאליסטיים שיעשו עבודות אידיאליסטיות. |
|
||||
|
||||
ובגיל 50 (אם מצבם הכלכלי יהיה שפיר) הם יצטרכו לממן לימודים אקדמיים וחתונות לילדים. ואז תבקש מהם לתרום? סכום השווה לשכר מינימום2X או 3? תודה רבה, גם ככה מתקשרים אלי כל הארגונים שפעם אחת הסכמתי לתרום להם, ומאז הם כל 4 חודשים מציקים. ואני לא יודעת להגיד לא. כוונות טובות זה מה צריך. לתרום כסף בגיל 50 תשאיר ליהודים מצפון אמריקה ולמנכ"לים טובי לב. |
|
||||
|
||||
אם במקום לעזור לערבים להגר בהתנדבות בין גיל 18-20 הם היו הולכים ללמוד מוקדם יותר הם היו מתחילים לעבוד שנתיים מוקדם יותר והיום היו להם שתי שנות משכורת יותר, ברמת המשכורת הבכירה שלהם. מזה לתרום 60K ש"ח זה כבר כסף קטן. לחילופין הם יכולים פעם בחודש לייעץ על הגירה בהתנדבות מעמדתם הבכירה עם קשרים בצפון אמריקה ו/או הם יכולים לסתום חורים בשיניים לילדי עניים מעמדתם הבכירה כרופאי שיניים. |
|
||||
|
||||
ואם התברר שכל מה שאדם הצליח לעשות בחייו, עקב בעיות כאלה ואחרות, חרף השנתיים הנוספות שנתת לו להרוויח לחמו - הוא להיות פועל ייצור, מאבטח או מורה? יהיה לו 60K? אתה רואה בארץ את *כל* האנשים בגיל 50 רופאי שיניים, בכירים עם קשרים בארה"ב וכו'? אביו של בן-זוגי, למשל, שהוא בן 50+, הוא עובד תחזוקה בבריכה. כי אחרי שהוא פוטר ממוטורולה שעשו מעשה חסד והעבירו את כל פסי היצור שלהם (למעט אחד) לנגב - אף אחד אחר לא קיבל אותו עקב גילו. מזל שהוא שירת בצבא, כי 60K אין לו. |
|
||||
|
||||
מה פירוש רווקה בינונית? אז מי שלא יכול לתרום שלא יתרום. אולי אם היה מקבל משכורת בזמן שירותו הצבאי היו לו היום חסכונות של 60K? |
|
||||
|
||||
יש כמה דרגות של רווקות: "רווק" "רווק בינוני" ו "רווק מושבע" |
|
||||
|
||||
יש לזה הגדרות גילאיות מוגדרות או שמא זה עניין אישי פסיכולוגי? האם זה מציין עבר או כוונות לעתיד. אם לא דיונים ברמה, לפחות שאני אאסוף קצת מידע. |
|
||||
|
||||
האם זה סותר להיות פציפיסטית - להתנגד לכל צבא שהוא עלי אדמות, וגם להתנגד לכיבוש הנפשע והמשחית שמתקיים במדינתנו? אני חושבת שלא. אני חושבת שלפני ששת הימים היה יותר קשה לי להגיע למסקנות שהובילו אותי לפציפיזם, אין ספק שלהיותי ישראלית, ולמראות שראיתי כאן מיום היוולדי (נולדתי למלחמת לבנון) תרמו בהכרח לדעותי הפוליטוית ובהמשך לעיצוב תפיסת עולמי כפציפיסטית המתנגדת לנשק ולצבא, ללא קשר למי הוא שייך. האם הייתי הופכת לפציפיסטית אז? זה לשחק בנדמה לי, אני לא יודעת כי לא חייתי אז ואין לי מושג איזה אדם הייתי. אני יודעת מי אני היום ומדוע אני פציפיסטית. אני יודעת גם למה אני מתנגדת לכיבוש, ואני חושבת שאלו שני דברים המתחברים ונושקים זה לזה, בתוך תפיסת עולמי. לגבי שאלתך על שירות לאומי. כסף יש לעשירים, ואין לעניים, מדוע לעשירים צריכה להיות פריווילגיה של לשלוף צ'ק ולהמשיך בחייהם? ואילו לעניים תהיה מחוייבות "לעבוד בשירות המדינה" בחינם עד קבלת אותו סכום שהעשירים בהינף עט כבר שכחו ממנו? זוהי אפליה על רקע מעמדי. מעבר לזה, אני חושבת שכל אדם שמשרת את המדינה מתחבר אליה יותר, יוצא לו לפגוש מקרוב את המקומות היותר כואבים ויותר קשים בחברה הישראלית, מקומות שבתור אזרח לא בטוח שתתקל בהם. ואני רואה זאת כערך חברתי והן כערך אישי עבורך כאזרח. אני שירתתי את השירות שלי בעצה - המרכז הישראלי לעזרה עצמית והדדית (http://www.selfhelp.org.il) אתה יכול לבדוק בעצמך על המקום שירות הזה את התיאוריה שלי. ומוזמן לפורום שירות לאומי בתפוז (http://forums.tapuz.co.il/nservice) כדי לשמוע מחוויותיהן של בנות ובני שירות אחרים. אני מבטיחה לך שתשמע כמה דברים מעניינים. מעבר לזה לעניין הכסף, כולנו כאזרחים משלמים מיסים, אני לא רואה ב"מס שירות למדינה" כשונה ממסים אחרים, אבל אני כן רואה את הצורך מדוע שירות למדינה צריך להיות שונה ממס. בברכה, Mיקי מנהלת פורום פציפיזם בתפוז: ומומחית פורום שירות לאומי בתפוז: |
|
||||
|
||||
את ובתך הפעוטה (וההיפותטית אולי) נכנסות לחנות צעצועים ומכשירי ספורט. היא יושבת בתוך מכונית צבעונית ועושה קולות של אוטו, ואת בינתיים ממשיכה קצת הלאה, ומגיעה למדף מחבטי בייסבול. בדיוק אז פורץ לחנות שודד, שחוטף את הילדה, מצמיד סכין לגרונה ודורש מהקופאית את כל הכסף, ומיד, או ש.. את מאחוריו, והוא לא הבחין בך. מה את עושה, אם בכלל? |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
זה הפרך לדיון על פציפיזם אני מבינה... כל ה"תאוריה" שלך היא תיאורתית ומנותקת מהמציאות, כי: א. אין לי ילדה, ואף לא ילד... ב. לא הייתי משאירה אותה לבד ללא השגחה, פחות מחשש שיחטפו אותה אלא יותר מהחשש שהיא תזיק לעצמה בלי להתכוון (כמון למשל ששתיפול עליה אלת ביסבול אחרי שהיא התנגשה עם האוטו הקטן שלה בדוכן של האלות...) אבל אם נמשיך בסיפורי "נדמה לי" ואני כבר בחנות צעצועים אני אלך להביא אזיקים ואכפות אותו. זה דבר שמותר לכל אזרח לעשות, אם יש חשד סביר שבוצעה עבירה, עכשיו את תתחילי איתי בדיונים על איך בכלל אגיע למצב שאכפות אותו, והאם זה לא הגבלת המרחב החופשי שלו ולכן אלימות... על כל זה אני ממליצה לך לבוא ולהתדיין בפורום פציפיזם בתפוז. (http://forums.tapuz.co.il/pacifism ) לשם הקוריוז אני מאמינה שעניתי כאן די והותר. זה ממילא לא ממש מתקשר לסקר... Mיקי |
|
||||
|
||||
האיש עומד עם סכין על צוארה של ילדה קטנה, ואת כופתת אותו באזיקים? תתפלאי, אבל המשפט "במטותא, אדון שודד, הנח נא את שתי ידיך מאחרי הגב כדי שאוכל למלא את חובתי האזרחית" עלול להתברר כפחות אפקטיבי ממה שאת חושבת. גם "הייתי הולכת להביא אזיקים" לא נשמע יותר מדי מעוגן במציאות, אלא אם כן חנויות הצעצועים של היום הן לא מה שהיו פעם. |
|
||||
|
||||
לא ניסיתי שזה ישמע מעוגן במציאות, כיוון שהתיאוריה לא מעוגנת במציאות... לגבי אזיקים, עד כמה שידוע לי יש כאלו לא מעט בחנויות צעצועים... אבל התשובה האמיתית, היא אם לפעול אז כמובן לכפות, ואם לא לפעול לדאוג שהמשטרה תפעול. Mיקי |
|
||||
|
||||
ולמשטרה מותר, אם אין כל ברירה אחרת כמובן, להפעיל נשק? |
|
||||
|
||||
ועד שהמשטרה תגיע? ואם היא לא תגיע, שהרי המשטרה לא מגיעה אם אין (עדיין) נפגעים בנפש? תפקירי את חיי ילדתך בשם הפציפיזם? |
|
||||
|
||||
מה את רוצה ממני?! אני כבר מזמן הייתי מורידה למנוול מחבט בייסבול על הראש. גם אם זו לא הילדה שלי אלא כל אדם מאויים אחר. אבל אולי אצל הפציפיסטים זה נורא להפעיל אלימות, אפילו אם זה כדי להציל חיי חפים מפשע. זה מה שאני מנסה לברר אצל מiki... |
|
||||
|
||||
זה כוון למיקי, לא אלייך. עם הקוראים הסליחה. |
|
||||
|
||||
לא נורא. [אבל אהמ.. מה זה הניק הזה שלך? "רווקה בינונית" לעומת.. רווקה ענקית? נשואה מהממת? גרושה משעממת? רק אם בא לך להסביר] |
|
||||
|
||||
שום פציפיסט שאוהב את בתו לא יפקיר את חייה. כפי שנאמר, "עת פציפיזם, ועת שלום לפציפיזם". מאידך גיסא, לא כל כך ברור איך יוצאים מהמצב הנזכר. גם אם יש לך מחבט בייסבול ביד ואת עומדת מאחורי הפורץ, מי לידייך יתקע שהמכה בראשו לא תמוטט גם את בתך? |
|
||||
|
||||
נכון אני לא אפקיר את חייה של ילדתי, כיוון שאני על הילדים שלי אשגיח. וכך לא אאלץ להפעיל אלימות. שוב, אין מצב שמכריח להשתמש באלימות בעיני. |
|
||||
|
||||
אני מוכרח להודות שבעולם בו את חיה גם אני הייתי הופך לפציפיסט. |
|
||||
|
||||
"נכון אני לא אפקיר את חייה של ילדתי, כיוון שאני על הילדים שלי אשגיח." כלומר, הורה שהתנהלותו לא לוקחת בחשבון את האפשרות שבכל רגע עלול להתנפל מטורף חמוש על הילד הוא הורה מזניח. אני חושב ששיעור ההזנחה בישראל הוא עצום. אני מקוה שתשני את הדעה הזו לפני שהילדים שלך יגיעו לגיל 4. |
|
||||
|
||||
לא, אם היית קורא את הדברים שכתבתי היית רואה שלא מטעמים אלו בכלל השגחתי על ילדי לכשיהיו כאלה. ואני מצטטת "לא הייתי משאירה אותה לבד ללא השגחה, פחות מחשש שיחטפו אותה אלא יותר מהחשש שהיא תזיק לעצמה בלי להתכוון (כמון למשל ששתיפול עליה אלת ביסבול אחרי שהיא התנגשה עם האוטו הקטן שלה בדוכן של האלות...)" הורה שמשאיר את ילדו במקום ציבורי ללא השגחת מבוגר, לטעמי הוא הורה לא אחראי. אם תהיית עד איזה גיל זה ילד בעיני: עד הגיל בו לילד מותר לחצות את הכביש לבד (10). |
|
||||
|
||||
את מתחמקת מתשובה תוך הטפלות לנקודה מאוד לא עקרונית. אם את מאפשרת לילדה שלך חופש תנועה בלי לקחת בחשבון שבכל רגע עלול לחטוף אותה מטורף חמוש אז מצב כזה אפשרי מבחינה טכנית. אם תגיעי למצב כזה ותהיה לך אפשרות למנוע פגיעה בבת שלך תוך פגיעה קשה בתוקף, מה תעשי? |
|
||||
|
||||
למה כולם מסתבכים כל כך בתשובות אליה? אפשר לתקן את התרחיש בקלות: היא נצמדת לילדה שלה כל הזמן, ואז פורץ המטורף החמוש לחנות, מחטיף לה סטירה שמעיפה אותה על מדף אלות הבייסבול, ואז ממשיך בתרגולת הסכין, תוך שהוא חושב (כי הוא למד שלוש יחידות מתמטיקה בביה"ס) שהיא התעלפה ולא מהווה יותר סכנה. מכאן המשך כרגיל. |
|
||||
|
||||
נכון מאוד, חוצמזה שלא ברור לי הקשר ליחידות המתמטיקה שלו. |
|
||||
|
||||
הרי ידוע לכל כי המדד לחוכמתו של אדם היא כמות יחידות המתמטיקה שלמד בבית הספר (רציתי לכתוב בהתחלה "פסיכומטרי", אבל הרי אנחנו יודעים ש*זה* לא מדד לכלום). |
|
||||
|
||||
בהנחה שדעת הקונצנזוס הזו מוצדקת, העניין דוקא פשוט בהרבה. אם השודד למד פחות משתי יחידות מתמטיקה, הוא ודאי לא יוכל לבצע מהלך מחשבתי כה מורכב כזה שתיארת, ולכן לא יהווה סיכון. אם הוא למד 4 יחידות - הוא ודאי מסוגל לבצע שוד אלגנטי יותר, בלי להסתבך עם סכינים וסכנות משטרה. עם 5 יחידות - הוא ממילא פציפיסט. נשארה הבעיה שהזכרת, עם בוגרי שלוש יחידות. אותם אפשר לגייס כפקידי בנק, שם יוכלו למעול כאוות נפשם. |
|
||||
|
||||
אני מתחילה להישמע כמו יעקב. אשתדל בעתיד להיטיב את דרכיי. |
|
||||
|
||||
האם אין אפשרות שהאיילות האלמוניות תזדהינה כאלמוניות במקום כאלמוניים? הדבר מאוד יקל. בעצם, מה שיותר יקל שהן תשתמשנה בניק הקבוע שלהם. |
|
||||
|
||||
כל עוד ברירת המחדל היחידה באייל היא בלשון זכר, לא. |
|
||||
|
||||
עולם ישן עדי יסוד נחריבה. שיתנו אפשרות לבחור בין איל אלמוני לאיילת אלמונית. זה לא טל אחראי על העניין. |
|
||||
|
||||
או שימציאו לעצמם ניק זמני. בכלל עודף השימוש באייל האלמוני, כשאייל אלמוני עונה לאייל אלמוני שעונה לאייל אלמוני, זה די מבלבל. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
אבל זה דורש הקלדה. אני מציע שבימים זוגיים, אי הקלדת שם תכניס את האייל האלמוני ובימים אי זוגיים את האיילה האלמונית. בשבת האתר ינוח. |
|
||||
|
||||
אין פחות מ-3 יחידות. זה המינימום. |
|
||||
|
||||
אתה לא יורד לשורש העניין. בעולם של Mיקי היא יכולה למנוע מראש את כל ההסתבכויות האלה. למשל: כשהשודד פורץ לחנות היא מגיבה במהירות האור ועוד לפני שהוא מספיק להגיד "זה שוד" הוא כבר כפות (בעדינות!) כדבעי ומה שנותר לו הוא להבטיח להיטיב את דרכיו. מובן שהיא משחררת אותו בו ברגע, והתנהגותה המופתית נוגעת בנקודה רגישה בליבו והוא מצטרף לאמנסטי, גוש שלום, גוש חלב וגושרמוטה, ומבלה את שארית ימיו עלי אדמות בעזרה לחלשים ונדכאים. שכחתי לציין שהוא גם הופך לצמחוני. תודה שזה עולם יפה. |
|
||||
|
||||
אני חייב לציין שתגובות מהסוג הזה , ובלי שמץ של ציניות, הופכות את הדיונים פה לכל כך אטרקטיבים. כמה נחמד שאפשר לתת דעת על האבסורד שבדיעות של אנשים בצורה שנונה. :) לשוטה תודה. |
|
||||
|
||||
את הולכת עם התיאוריה ולא עם המציאות כמו שאמרתי, אני בחיים לא אשאיר את הילדה שלי ללא השגחה במקום ציבורי. |
|
||||
|
||||
קודם יהיו לך ילדים, אחר כך תדברי. |
|
||||
|
||||
דברי איתי בעוד 5 שנים ככה... ;-) |
|
||||
|
||||
את מניחה שליטה מוחלטת שלך במצב, בכל הנסיבות, בכל עת ועת. זה נראה לי לא ריאלי. באופן כללי בתשובותייך את נמנעת מאחיזה בקרני הדילמה העקרונית, ומתחמקת לתוך תשובות כמו ''אני לעולם לא אשאיר את הילדה לבד''. אפשר לרקוד כך זמן רב מאוד, אבל אותי ההתחמקויות האלה לא מעניינות. אז- אני מקווה שבאמת תצליחי להימנע מנגיחת קרן בחייך הפרטיים, לעולם ועד. ושלא תזרקי בוץ באחרים, שלא מתחבאים בבית כל היום. יום טוב לך. |
|
||||
|
||||
ש"אין דבר כזה שאין בריה" כדי להכניס קצת ריאליה, גם לאדם ששומר מכל משמר שאומן לכך,ומסתובב באופן קבוע ויומי במצבים אלימים קשה לזהות לוהגיב בזמן. את מזומנת לקרוא בפורומים שונים שמטפלים בנושא אלימות ותגובה לאלימות עד כמה מדובר בשברירים של שניות, ובהרבה פעמים חוסר שליטה על המצב. נקודות נחמדות להחחיל בהם את החיפוש אחר מידע אומנויות לחיימה בתפוז cyberquan.com וכמובן שאת מזומנת לגגל גראות עינייך
. |
|
||||
|
||||
לא הבנתי. לשיטתך, אסור לגרום חבלה כדי למנוע רצח? האם את מכלילה את האיסור על כל החברה או רק על עצמך? |
|
||||
|
||||
בניגוד לתורת ישראל, פציפיזים הוא עניין אישי פרטי. |
|
||||
|
||||
מה עם לא תעמוד על דם רעך? |
|
||||
|
||||
באמת מה? |
|
||||
|
||||
נניח שאם אני יכול להציל אדם מרצח ע"י פעולה אלימה (הרבה פחות מרצח) ואני נמנע מזה. אין עם זה בעיה הלכתית? |
|
||||
|
||||
נכון. אתה צריך להציל אותו. מה הבעייה? שהתורה לא פציפיסטית? נכון. התורה לא פציפיסטית. |
|
||||
|
||||
לשיטתי, אין דבר שמצדיק אלימות, זה כולל גם את מי שרוצה לרצוח וגם את המתגונן מפני רצח. צריך לפעול בגבולות החוק. ואלימות מנוגדת לחוק. השאלה היא האם להפעיל אלימות כהגנה עצמית? פה נכנס ההבדל בין כוחניות (כגון כפיתה על מנת למנוע תקיפה) לבין אלימות לשם תקיפה ריתוק וגרימת חבלה לתוקף. יש הבדל גדול בין השניים לדדי. את האיסור הזה הייתי שמחה להכיל על החברה כולה. לצערי, אני רק יכולה לשלוט על עצמי, ולכן אני מכילה אותו רק כלפי, ומשתדלת לגרום לכל מי שיוצא לי לחנך ברוח הפציפיזם, להכיל אותו גם על עצמם. |
|
||||
|
||||
בשיטתך, אין מדרג בין סוגי אלימות. את נותנת לאלים לפעול באופן חופשי. בעולם שלך את לא תעצרי אנס שאונס ילד בכיכר העיר גם אם תוכלי לעשות זאת בפגיעה קטנה באנס ובלי להסתכן. בשיטתך, הערך של המנעות מאלימות גובר גם על הערך של חיי אדם. זה נפשע בעיני. אגב, זה מזכיר במשהו את הברית החדשה (מתי ה'): וַאֲנִי אֹמֵר לָכֶם אַל־תִּתְקוֹמֲמוּ לָרָשָׁע וְהַמַּכֶּה אוֹתְךָ עַל־הַלְּחִי הַיְמָנִית הַטֵּה־לוֹ גַּם אֶת־הָאַחֶרֶת׃ וַאֲשֶׁר יַחְפֹּץ לָרִיב עִמְּךָ וְלָקַחַת אֶת־כֻּתָּנְתֶּךָ תֵּן־לוֹ גַּם אֶת־הַמְּעִיל׃ וְהָאֹנֵס אוֹתְךָ לָלֶכֶת עִמּוֹ דֶּרֶךְ מִיל לֵךְ אִתּוֹ שְׁנָיִם׃ את מוכנה להאנס (לאורך מיל שלם!) ולא לבעוט במפשעת האנס? לתת לבתך (חלילה) להרצח ולא לחבוט על ראש הרוצח? למה? אני מעדיף להפעיל אלימות לפי עקרון של מידתיות: את המינימום הנדרש כדי להפסיק פעולה אלימה עבריינית. אגב, ברור לך שכפיתה דורשת הפעלת אלימות 1 כדי להמם את הנכפת. או שאני טועה ? תאמצי את גישת המטותא ? כוחניות זו גישה שפותרת בעיות בכוח כברירת מחדל. אני מאמין שאת לא מאמצת אותה. התואילי להסביר את הסתירות? 1 אלא אם זו כפיתה בהסכמה. ראי תגובה 292142. * התקטננות: את לא מכילה איסור, אלא מחילה אותו. |
|
||||
|
||||
אונס=מכריח |
|
||||
|
||||
משחק מילים... |
|
||||
|
||||
"אלימות מנוגדת לחוק"? לא נכון. אלימות בלי סיבה מנוגדת לחוק. החוק בהחלט מתיר אלימות כדרך של הגנה עצמית (בסייגים וגבולות כמובן) וכן מאפשר לבעלי תפקידים מסויימים לנהוג באלימות. |
|
||||
|
||||
אם מישהו ינסה להרוג אותך, הייתי רוצה לראות אותך מנסה לכפות אותו, או להטיף לו על אלימות שאינה מוצדקת בכל מקרה. |
|
||||
|
||||
אם Mיקי לא תפעיל עליו אלימות כדי להציל את ילדתה, ודאי שהיא לא תעשה זאת כדי להציל את עצמה. |
|
||||
|
||||
את בטוחה שהחוק לא מתיר שימוש באלימות בנסיבות של הגנה עצמית? |
|
||||
|
||||
ייתכן שאפשר לקצר את "במטותא וגו"' למשהו כמו "ידיים לאחור!" (אם כי אין כאן הכרה ראויה באחר, כמובן). לא בטוח שזה יעבוד, סתם הצעה. |
|
||||
|
||||
אתה סתם גס רוח שלא מתחשב ברגשותיו של השודד. ראה את הדיון על הקופאיות. |
|
||||
|
||||
לגמרי לא. חוששתני שמלה כמו ''במטותא'' עשויה להישמע כהתנשאות בסיטואציה הנדונה. יותר מזה, אם מדובר בשודד עסוק, שיש לו כמה הופעות באותו יום, טקסט ארוך מדי רק יעכב אותו. מה גם שהצמדת אזיקים מחייבת מגע גופני, שהופך את גינוני הנימוס הרגילים למביכים משהו. ראה הדיון על הזונות. |
|
||||
|
||||
אני חושב שבמצב הזה כל פעולה שאינה תקיפה מספיק עלולה לגרום יותר נזק מהמנעות מפעולה. |
|
||||
|
||||
נכון מאוד. השאלה היא אם הימנעות מפעולה יכולה להביא תועלת. |
|
||||
|
||||
ברכות רבות לך. אני מוריד את הכובע. אני רואה בלינק שנתת לי שאת שירתת בעידוד ערבים להגר מהמדינה. כל הכבוד. :-} |
|
||||
|
||||
תהיה לי בריא, איך הגעת לזה לא ברור לי... Mיקי |
|
||||
|
||||
תקראי את הלינק שנתת. כתוב שמקימים קבוצות תמיכה להגירה. מי כבר יכול להגר מכאן עם קבוצות תמיכה? דובי? |
|
||||
|
||||
שאלה פרובקטיבית: למה לשרת את המדינה בכלל? המדינה הרי הוקמה בשביל לשרת את האזרחים, לא? או בניסוח מעודן יותר: למה ליצור את המסגרת הזו של "שירות לאומי" בגיל מסויים (ולהפוך אותה למעין חובה), במקום להניח לאנשים לפעול חברתית בצורה הנראית להם הטובה ביותר במשך כל ימי חייהם? |
|
||||
|
||||
אני מעודדת גם שירות חברתי ללא קשר, למסגרת זמן וגיל, אני עצמי מתנדבת בכמה וכמה מקומות. אבל התנדבות ממש כמו תרומת כסף היא פריוולגיה שלאנשים עניים אין אותה כיוון שאין להם זמן להתנדב. חשוב על כך. |
|
||||
|
||||
א. בפעם האחרונה שבדקתי, אני אשה, ולכן אשמח לפנייה בלשון נקבה. ב. הבנתי שאת מצדדת בשירות לאומי בגיל מסויים. את גם כותבת ש"אבל התנדבות ממש כמו תרומת כסף היא פריוולגיה שלאנשים עניים אין אותה כיוון שאין להם זמן להתנדב.". האם אפשר להבין מכך ששירות לאומי מבחינתך הוא כלי כדי שגם עניים יוכלו להתנדב, כי אם לא תשלחי אותם בגיל 18 להתנדב במסגרת של שירות לאומי, לא יהיה להם זמן אח"כ לעשות את זה? לא נראה לך אולי שלטווח הארוך יהיה עדיף שהעניים לא יתנדבו כלל, ובמקום זה ישקיעו את משאביהם ביציאה מהעוני? בצורה כזו, המטרה הכללית של ההתנדבות (שיפור החברה) מושגת, העוני ממוזער, והעניים לא מבזבזים X שנים בחייהם בהתנדבות שלמעשה תורמת פחות מאשר היציאה שלהם מהעוני. או שאולי שתינו תופסות את מטרת ההתנדבות באופן שונה? |
|
||||
|
||||
אני חושבת שתרומה לחברה היא לא פריווילגיה, וגם אם אתה בא ממצב כלכלי קשה, קיימת עלייך החובה והזכות לפעולה התנדבותית חברתית. אך עם זאת, עלי לציין שהתנדבות בשירות לאומי איננה פעולה ללא תגמול, מקבלים כל חודש בהתאם למקום השירות ותנאי המחייה, בין 436.89 ש"ח (למתנדב המתגורר בתחומי או ברשות מקום השירות וכלכלתו על מקום השירות) - ל-703.93 ש"ח (למתנדב המתגורר במרחק 30 ק"מ או יותר ממקום מגוריו ולא במקום השירות וכלכלתו עצמאית) (על כל מדרגות השכר של ש"ל תוכלי ללמוד כאן: http://www.molsa.gov.il/CagilaMikzoit/ShirutLeumi/) ובנוסף על כך מוענק פיקדון ומענק לכל מי שסיים שנה או שנתיים של שירות לאומי, כך שככל ששירתת יותר, גם קיבלת יותר כסף. לאדם עני, גם לתרום לחברה, גם לקבל משכורת מובטחת (וגם לפעמים תנאים סוציאלים כמגורים וכלכלה), וגם בסופו של דבר לקבל מענק (עליו תוכלי ללמוד עוד באתר שציינתי לעי"ל), לי אישית נשמע לא רק כהוגן, אלא גם תורם למדינה כולה ולאותו אזרח שאיננו עשיר באמצעים. מה גם שכל מי ששירת שירות לאומי זכאי לקבל, דמי אבטלה (מה שמי שלא שירת בצבא / ש"ל לא זכאי אליהם - אלא רק לאבטחת הכנסה); עבודה מועדפת לשתניים; זכאות להטבות במשכנתא; נקודות זיכוי מס במס הכנסה; והכשרה מקצועית מעם משרד הרווחה והתמ"ס. כך שאני חושבת שגם לאנשים עניים יש אינטרס גם אישי וגם ציבורי להצטרף לשורות השירות הלאומי. בברכה, Mיקי מומחית פורום שירות לאומי בתפוז: |
|
||||
|
||||
שלא לדבר על כך שבשירות הצבאי / הלאומי יכול אדם ללמוד דברים ו/או לקבל ניסיון שיועילו לו אחר כך, כשיחפש עבודה. |
|
||||
|
||||
אני למשל למדתי: איך לא לגרז בוגים, איך למתוח זחל, איך לנקות רצפה תחתית של טנק, שיש הרבה אנשים שמדברים שטויות כששמים להם דרגות על הכתף לישון כמו תינוק בעריסה כשהטנק נוסע. שבשיחה אחד על אחד כמעט כל אדם יכול להפתח לשיחה כנה. איך להשתמש באלפיות למדתי בע"פ תיקונים סטנדרטיים לח"ש 3000. שלא כדאי לגעת בסולר בידים. להשתמש במד טווח לייזר לכוון צלב על גרוטאות להתפלל שהטנק לא יתהפך. |
|
||||
|
||||
אבל למה צריך מסגרת בכלל בשביל לתרום לחברה? ולמה דווקא בגיל 18? יש הרבה אנשים שיכולים לתרום לחברה הרבה יותר בגיל 30 מאשר בגיל 18 (יש יותר ידע, נסיון וכו'). בכלל, כל מוסד ה"שירות לאומי" נראה לי מופרך בעיקרו. ומערכת התגמולים שאת מפרטת פשוט נראית לי מעוותת. אדם תורם לחברה כשהוא יכול (וכשהוא רוצה 1), וזה לא בהכרח קורה בגיל 18. או שאדם הוא מובטל (מחפש עבודה ולא מוצא), או שלא. אין לזה (ולא צריך להיות לזה) קשר לכך האם בגיל 18 הוא "דפק נוכחות" בכרטיס "שירות לאומי". מנגנון תחוקתי שלם שלמעשה מחייב התנדבות 2 לא נראה לך מוזר? -- 1 אם אחוז משמעותי מהאנשים בחברה לא מעוניין לתרום לה, כנראה יש לחברה בעיות עמוקות יותר ממה שמוסד שירות לאומי יכול לפתור. אנשים, בתור חיה חברתית, אוהבים לתרום ולהשפיע בקהילה שלהם (ובכך לשפר גם את רווחתם שלהם)- אבל הם לא ירצו לעשות זאת ברגע שהקהילה מתפוררת והם אינם חשים כחלק ממנה. 2 ההגיון מאחורי המנגנון הזה נשמע לי זהה כמעט להגיון מאחורי המנגון ב-"Starship troopers" של היינליין: שם רק מי ששירת מקבל זכות הצבעה (אבל שאר הזכויות שוות ל"משרתים" ול"לא משרתים"), ואילו הצבא מבחינתו מחוייב לקבל את כל מי שרוצה להתנדב (ולמצוא לו תעסוקה מתאימה ליכולות). מה שמצחיק הוא שיש הרבה מאוד אנשים שמתנגדים לספר של היינלין בעוד ההסדר הדומה מאוד שיש לנו במדינה נראה להם הכי טבעי ורצוי שבעולם, כששני הדברים למעשה כמעט זהים. |
|
||||
|
||||
בקיצור, שירות לאומי לא נועד כדי לעזור למישהו פרט ל''מתנדב''. |
|
||||
|
||||
כן, המושחתים האלה, מקבלים שכר עתק של 436.89 ש"ח לחודש, כלומר בחישוב שנתי 5242.68 ש"ח - שזה 5242 שקלים ועוד ששים ושמונה אגורות (על אף אגורה הסחטנים לא מוותרים). |
|
||||
|
||||
נא לדייק. הם גם מקבלים הוצאות נסיעה ומענק לימודים. כמו כן, יש עלות של העמותה המנהלת אותם. העלות למעסיק היא לפחות 2000 ש"ח למתנדב. אין בדברי אלו כדי לטעון שהם אינם תורמים הרבה יותר מעלותם. |
|
||||
|
||||
בגיל 18, העני עוד לא יודע אם נגזר עליו כל ימיו להיות עני. ועניים רבים לעתיד, בגיל הזה ואחרי צבא, מלאים במרץ רב ורצון לעבוד וללמוד מקצוע מכניס כדי להתקדם בחיים ולא להיות עניים. אלא שהחיים זה לא תמיד מה שאתה מתכנן. והרי לכם סיפורם של 2 חברים שלי, שהם עניים בהווה (ונקווה שלא בעתיד). לומדת בחורה את מקצוע האנימציה. פוגשת בחור שהוא מורה מוצלח. הם מתחתנים. הבחורה מתחילה לעבוד בשלוחה ישראלית של חברת אנימציה אמריקאית ומקבלת משכורת מכובדת. הזוג הצעיר לוקח משכנתא וקונה דירה, בעיר בה נמצאת חברת האנימציה ובית הספר שבו מלמד הבחור. הבחורה נכנסת להריון. חברת האנימציה נסגרת, כי קוריאה זולה עוד יותר מישראל. הבחורה מפוטרת, יחד עם עשרות אנימטורים שמציפים את השוק. היא ממשיכה לקבל משכורת כל תקופת חופשת הלידה, כי אסור לפטר אישה בהריון. חופשת הלידה נגמרת. מנהל בית הספר מודיע למורה שהוא לא נראה כמו רב, לא מתנהג כמו רב, הגדרת התפקיד שלו הוא "רב כיתה", וככזה הוא לא מתאים לסטנדרטים התורניים הגבוהים של בית הספר. שלא לדבר על כך שהוא מדבר עם המורות בחדר המורים. אפילו שהתלמידים והמורים אוהבים אותו מאוד, והילדים באים חולים לכיתה ביום שיש שיעור שלו. בסוף השנה הוא יפוטר. להזכירכם, אלפי מורים מפוטרים בימים אלה. כרגע חי הזוג מ-3,000 שח' בחודש + דמי אבטלה. המשכנתא היא 3,000 בחודש. ויש להם תינוקת. אביה של הבחורה מובטל כבר כמה שנים ויש להוריה 8 ילדים, כך שלעזור להם יותר מדי הם לא יכולים. זה מצב שהזוג ממש לא תכנן. אבל הם מאמינים באלוהים, ולכן הם אופטימיים. |
|
||||
|
||||
אם זה קצת מרגיע את החברה שלך, מפטרים מורות לא מורים. מורים נחטפים בשוק הדתי. אני בטוח שאם רק רבע מהתשבוחות שהרעפת עליו נכונים, הוא ימצא עבודה בקלות. ושילך לראיון עבודה עם גרביים. |
|
||||
|
||||
יופי. 1. אז יהיה להם 3,000 למשכנתא ויחיו מהאויר. 2. הוא יגיע עם גרביים, והוא ימצא עבודה, ויפוטר אחרי שנה בגלל שהוא עדיין לא נראה כמו רב. או כמו שאמר לו מנהל בית הספר נבוב המוח: "בראיון הגעת מכופתר, ונראת לי כמו רב-כיתה". או שיפנה, כמו שאמרנו לו, לממלכתי-דתי ולממלכתי. לא לממלכתי-תורני, אם יש שם ריכוז של חסרי מוח. |
|
||||
|
||||
במצב הקשה בו הוא נמצא, שיבוא מכופתר גם לבית הספר ולא ידבר עם מורות, עד שימצא מקום עבודה חלופי. |
|
||||
|
||||
במצב של היצע וביקוש בשוק המורים, ובהנתן שהבחור מעוניין להיות מורה אחרי שנה בסד האכזרי הנקרא בי"ס, הרי שמדובר על מציאה יקרה מפז. הוא ימצא עבודה די בקלות. משרה מלאה עם קצת שעות מילוי מקום יתנו 4500 ש"ח. אם הם גרים באזור המרכז, אחותי מחפשת מטפלת אחראית ומסורה, ומן הסתם תהיה מוכנה לשלם 1500 ש"ח לחודש ויותר מכך 3. כידוע לך, מטפלות שאינן עושות אחד מהשלושה: 1) משתמשות בשיטות של השב"כ להוציא הודאה מהתינוקות 2) משתמשות בסמי הרדמה 3) משלימות שעות שינה בזמן העבודה הן מצרך די נדיר בימינו. בנוסף או לחילופין, עקב העלמות של רבים מאחינו הלא יהודים מארצות העולם השלישי מנוף ארצינו, קשה למצוא עובדי נקיון ב 35 ש"ח לשעה 1. אני בטוח שהיא תוכל להשלים עוד 1000-2000 ש"ח לחודש בעיסוק זה. ונא לא לשכוח 120 ש"ח לחודש קצבת ילדים. _ 1 אחותי 2, למשל, התחננה בפני עובדת הנקיון שלה, שנמצאה עם שימורים שבאורח מסתורי הגיעו לתיק שלה, שלא תעזוב את העבודה. 2 לא אותה אחות 3 אזור המרכז והמחירים שלו |
|
||||
|
||||
עוד אפשרות: הבחורה האנימטורית יכולה ללמד בקורסים לאנימציה, ו/או לעבוד בתחום כפרי-לאנסרית. והבחור יכול תמיד להשלים עוד 1000-2000 ש"ח ואפילו יותר מזה בעבודות נקיון. ולמה יותר מזה? מפני שבהיותו חזק יותר פיזית, הוא יכול לעסוק בעבודה קשה זו יותר שעות מאשתו. (הוא גם יהיה מוצלח יותר בהזזת כורסאות כבדות וניקוי מתחתיהן.) ובשאר הזמן הוא יכול להשגיח על הבת הקטנה, לערוך קניות ולבשל. |
|
||||
|
||||
אני מניח שלפני חג הפסח, הבחור יעבוד בנקיון בתים ובהכשרת מטבחים במשטרה. אולם במהלך שנת הלימודים, עדיף כלכלית שהוא ישקיע את זמנו בהוראה שכן הוא ירויח יותר מאשר בנקיון והוא גם יבנה לעצמו נסיון יותר חשוב מאשר הנסיון בנקיון בתים. עבודה בלילה במשך שנת הלימודים אסורה על פי ההלכה, וכרב כיתה הוא בוודאי יודע זאת. ברצוני למחות על השוביניזים הסמוי ב: "בהיותו חזק יותר פיזית", מחר את גם תכתבי: "בהיותו בעל יותר יחידות בגרות במתמטיקה". הזהרי מהמדרון החלקלק. |
|
||||
|
||||
צודק, צודק. הבחורי ישיבה האלה בד"כ רזים וחיוורים כ"כ.. אבל לגופו: מעניין שלא עלה בדעתך שהבחור יכול לעבוד בעבודות מזדמנות. ולא עלה בדעתך שהבחורה יכולה למצוא עבודה בתחום המקצועי שלה. אותו סידרת בצ'יק במשרה מלאה פלוס שעות נוספות, ואותה, על כשרונותיה, כישוריה ונסיונה המקצועי, שלחת לעבוד בכל עבודה קשה בחומר ובלבנים (טוב, חומרי ניקוי וילדים). וזה אחרי שרק אתמול או שלשום סילקת את כל הבנות מהשרות הצבאי בטענה שהן לא מביאות תועלת, וזה סתם בזבוז כסף לגייס אותן. אם לא תיזהר, אנשים עלולים להתחיל לחשוד שאתה -לא עלינו- חזיר שוביניסטי. והכשרות מה יהא עליה? |
|
||||
|
||||
1) הבחור כבר עובד. הבחורה לא עובדת. הייתי מציעה ההיפך אם המצב היה הפוך. 2) אני לא כל כך מבין בתחום האנימציה אבל היה לי את הרושם שייתכן ואכן יש בעייה במציאת עבודה בתחום. בוודאי עדיף שתעבוד בתחומה. 3) אם לא היתה מבזבזת את זמנה בעבודות מזדמנות בצבא, היא היתה היום עם הרבה יותר נסיון, יות חסכונות וגם יותר סיכוי למצוא עבודה. |
|
||||
|
||||
כאשתו של רב-כיתה-שלא-נראה-כמו-רב, הבחורה עשתה שירות לאומי של שנה, ולא התברברה במזרח או דרום אמריקה, וגם לא חיפשה את עצמה במקומות אחרים בעולם. בבצלאל היא היתה מהיותר צעירות (סטודנט בצלאלי ממוצע יותר מבוגר מסטודנט קונבנציונל ממוצע). אני, מצד שני, סבורה שפסק הזמן בין התיכון ללימודים האקדמיים הוא טוב ונחוץ, ומסייע להחליט לגבי כיוון בחיים. מה גם שלדעתי ככל שאדם מבוגר יותר, הוא רציני יותר ומפיק יותר מהלימודים. אני, אם הייתי הולכת ללמוד מיד אחרי התיכון, הייתי היום מורה למחשבת ישראל. |
|
||||
|
||||
אמת ויציב. מן הסתם זה מה שהם יעשו. תרומתי הצנועה לעניין היתה צרור דיסקים ועליהם לומדות לפלאש - אנימציה קלאסית היתה רק בדיפסי. כל השאר עובדים בפלאש או בתלת. הואיל ומילא היא כרגע בבית עם התינוקת, שלפחות תשדרג את עצמה מקצועית. |
|
||||
|
||||
תגובה 289961, הערה 1. |
|
||||
|
||||
האחיות בתגובה 289961 אכן כוללות את האחיות שבתגובה 292166, אולם אין זה אומר שיש לי רק ארבע אחיות. עם זאת, יש לי פחות אחיות מלפחות אחת המשתתפות האחרות באתר. |
|
||||
|
||||
אין בין סיפורך והנקודה שאני מנסה להעביר סתירה. נכון, אנחנו לא יודעים מה ילד יום ואיך הגלגל יתגלגל. לכן בדיוק, להכריח אנשים צעירים, בשיא כוחם, "לקחת הפסקה מהחיים כדי לתרום" לפני שהם בנו לעצמם תשתית אליה יוכלו לחזור במקרה של משבר, זה לא בדיוק הדבר הכי חכם לעשות. אילו הבחורה הייתה מתחילה ללמוד שנתיים לפני הבועה של דיפסי, אולי היא הייתה יכולה להתחיל לעבוד מוקדם יותר ולחסוך קצת יותר. אי אפשר לדעת, אבל אפשר לדעת שהיו לה (ולו) שנתיים נוספות לבסס את עצמם, ואולי לגרום לכך שהנפילה תכאב פחות או לפחות לצמצם את זמן הנפילה. ---- זה מוזר שאנחנו מדברים על עניים בתור "הם". לפי נתוני משיכת היתר, האשראי והחובות של רוב הבתים בישראל, רובנו עניים יותר ממה שאנחנו מודים, ומנסים לחיות אורח חיים גבוה בדרגה או שתיים באמצעות האשראי שאנחנו מקבלים (עד שהוא נעלם ואז אנחנו מגלים כמה אנחנו עניים באמת). אבל זה כבר חומר לדיון אחר... |
|
||||
|
||||
--- לצערי הקשר שלי איתם הוא מקרי |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |