כמה תיקונים 27105
כבעלים ומו"ל של "אנכי" ברצוני לציין כי החוברת הראשונה יצאה לאור בשנת 87 וללא קשר לפעילותו של קרוי אלא מתוך קשר ישיר עם כתביה של איין ראנד וממשיך דרכה, ד"ר ליאונרד פיקוף. ב"אנכי" פורסמו לראשונה בעברית מאמריה הפילוסופיים של איין ראנד.
איין ראנד היתה לוחמת חסרת פשרות למען זכות האדם לחייו ולרכושו - וראתה את הקפיטליזם כמודל הפוליטי היחיד שאיפשר לאנשים לסחור זה עם זה ללא התערבות של כפייה ואיום. הדרך בה בחר הכותב לתאר את איין ראנד רחוקה מן המציאות כרחוק מזרח ממערב.
לא נותר לי אלא להציע לקוראים הנכבדים לבחון את העובדות ולהשתמש בשכלם. איין ראנד תמיד המליצה לבדוק את הנחות היסוד של גישה - אני ממליץ זאת גם כאן.

המעונינים מוזמנים לדון בדברים גם בפורום הנמצא בכתובת:
נ.ב.
הערה שולית: מי שהבין את קרוי יודע שלא יתכן שהוא צירף חשבונית (במובן המקובל כיום המערב את המדינה בהכנסות)למשהו.
כמה תיקונים 27110
איין ראנד בכתביה אכן דגלה בזכות האדם לחייו ולרכושו, ולמיטב הבנתי, מחבר המאמר אלי אשד אינו טוען אחרת.
אלא שהוא מוסיף ומספר לנו מעין "רכילות פנימית" על התנהגותה השתלטנית של ראנד בחוג המצומצם של מקורביה (וזה אכן נשמע לא סימפטי). יש בתיאורו את התנהגותה גם סממנים המצביעים על כך שהיא לא הצליחה לממש בחייה הפרטיים את "האהבה הרומנטית הנאמנה" שגם לה הטיפה בספריה.
שום בדיקה של גישה והנחות יסוד כהמלצתך לא תועיל כאן, או ש"הרכילות" שסיפר אלי נכונה או שלא.

למען הסר ספק:
ברור שעל סמך רכילות כזו או אחרת אי אפשר לשלול את תורתה, אלא רק בדיון לגופם של רעיונותיה.
העובדות הן עובדות 27120
וכל מה שכתבתי על ראנד הוא האמת לאמיתה, כפי שאישרו אותן מי שהכירו אותה.
העובדות הן עובדות 27122
לפי הדברים ספק רב הוא אם שאבת את המידע מ"אלו שהכירו אותה" והמשיכו את הקשר האינטלקטואלי עימה כד"ר ליאונרד פייקוף, מייקל ברלינר, הרי בינסוואנגר ואחרים. אמנם נכון שמתנגדיה פרסמו ספרים נגדה ובהם שפע רכילות - אך יש גם גרסא מתנגדת אותה אינך מכיר ככל הנראה.
מתוך שיחות פרטיות אותן ערכתי עם הנ"ל עולה תמונה שונה במידה רבה.

מעבר לזה: כפי שציין כותב אחר ואני מסכים לכך מדובר ברכילות שאין בה להשפיע באופן משמעותי על תקפות רעיונותיה.
העובדות הן עובדות 27149
אכן אני מסתמך על שתי עדויות בכתב. האחת של התלמיד של ראנד שעימו היא הייתה מעורבת בקשר רומנטי והשנייה של אישתו שהוא בגד בה בידיעתה תוך כדי הפרשה. ואגב היה גם סרט טלוויזיה על הפרשה "איין ראנד מאוהבת " שהוקרן אם אינני טועה בכבלים לפני כמה חדשים והגרסה שהוקרנה שם ( עם כל החרויות הדרמטיות השונות) הייתה הגרסה שלהם.
אשמח מאוד לדעת מהי הגרסה המתנגדת שאתה טוען לידיעתה.
מלבד זאת נכון הוא שרכילות ועניינים פרטיים לא תריכים להשפיע על התקפות או חוסר התקפות של רעיונות . אבל אם האידיאולוגית עצמה לא הייתה מסוגלת ליישם את התורה שלה עצמה בחייה הפרטיים והתנהגה כמו עוד זעיר בורגנית רודנית שדיכאה את כל מי ששלא חשב בדיוק כמוה , אז אולי זה אומר שהתורה שלה לא ניתנת לישום מעשי ?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים