גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה 25492
אנחנו מתבשרים כי על פי פרשנות מסויימת של החוק, מחובתו של גבר (למה רק גבר? עזבו, לא נכנס לזה) *לשאול* את זוגתו ליחסי מין ולבקש את הסכמתה המפורשת לפני תחילת המעש. "נורית, אהובתי, אישתי מזה חמש שנים, האם יותר לי לבעול אותך הלילה?", יאלץ הגבר לשאול את אשתו. סתם להתחיל להתמזמז ולתת לדברים להתגלגל מעצמם - זה אסור. חס וחלילה. טוב שלא הוציאו טופס אישור קיום יחסי מין.
הבעיה היא בציבור 25502
זה בכלל לא מה שהחוק אומר. אין צורך לקבל את הסכמתה המפורשת של האישה, אך בהחלט יש צורך לחדול אם האישה מביעה התנגדות, דבר לגיטימי בהחלט. וכבר -יש- טופס אישור לקיום יחסי מין:

הבעיה היא בציבור 25546
זו הפרשנות שלך, אבל כבר היום ברדיו הגיעה פרשנות (לגיטימית) לפיה, מכיוון שאסור לבעול אישה ללא הסכמתה - הרי שההסכמה צריכה להיות אקטיבית. אסור לגבר לבעול אישה לפני ששאל אותה "האם את מסכימה?". אין שום דבר בחוק שמרמז שהפירוש הזה אינו אפשרי.
הבעיה היא בציבור 25550
אני לא מבין איך הפרשנות הזו לגיטימית, וגם אף שופט לא יבין זאת כך, לדעתי, כפי שכתבתי לאזרח כליל. אתה יכול לחשוב על סיטואציה בה מישהי מקיימת יחסי מין עם מישהו במשך, אה, חמש שעות, ולאחר מכן נזכרת שהיא בכלל לא הסכימה לכך והתנגדה נחרצות, רק שהיא לא מצאה את המילים המתאימות? מי יקנה את זה?
הבעיה היא בציבור 25656
הרשו לי רק לציין לפני שאפצח, שלא יכולתי להכנס לאייל מאתמול אחה"צ - עת היו 15 תגובות בעדכון החדשות הזה. כעת יש למעלה מ-‏70. אל תצפו לתגובות מהירות ממני. (:

שנית - אסור לקחת מפתח של חביתוש בלי רשות מרגע ודודלי, נכון? האם זה אומר שכשרגע ודודלי לא מביעים התנגדות אקטיבית (למשל, כי הם בהלם מהחוצפה, מפחדים ממך או כל דבר אחר) - אז כן מותר לקחת את המפתח? לא. זה הרציונל של הפרשנות שהוצעה.
הבעיה היא בדודלי 25691
גם להתחצף לרגע ודודלי, לאיים עליהם או להפחיד אותם אסור. אף אחד לא יבוא בטענות לדודלי על שהמילים נעתקו מפיו אם תיכנס לביתו עם מקלע ותדרוש את המפתח; אתה, לעומת זאת, תיכנס לכלא, כי אסור לאיים על אנשים, נקודה. לא ידעת?
הבעיה היא בציבור 25558
רובין וויליאמס אמר שאלוהים נתן לגבר
שני אברים חיוניים, המוח והזין, אך כמות דם
שמספיקה לתפעל בזמן נתון רק איבר אחד.

ומה רע בהשגת הסכמה מפורשת מן האישה לפני
שנכנסים למיטה?

אולי הדבר הכי גרוע שיקרה שמושגי הרומנטיקה
ישתנו. אבל אלו, כמו ששמעון הראה, הם אפריורי תלויי
זמן וחברה.
הבעיה היא בציבור 25596
יובל רבינוביץ' אמר, ובצדק, שחוקים צריכים לתת מענה על צרכים. כרגע לא נראה לי שיש צורך בהטמעת מתן הסכמה מפורשת, רק בגלל המקרים הגבוליים, השנויים במחלוקת והנדירים יחסית שאנו דנים בהם כאן.
הבעיה היא בציבור 25605
האם יש לך איזה ממצאים כמותיים לאשש
את טענת הנדירות?

הבעית הרבה יותר עמוקה מזיהוי של אונס והיא הבעכה הפמיניסטית הקלאסית של מקום ומעמד הנקבה (כך בפרוש) בחברה שרובה ככולה מתנהגת עדיין בדפוסים זכריים. ולראיה ראה את טרמינולוגית הדיון במילים כמו בעילה, כמו רוצה או לא רוצה על הסקלה שזיהה מיצפטל, והדרישה לאיזון כנגד מקרי אונס של גברים.

לפני זמן ירדן היפנה אותי למאמר של פרופסור לאנגלית ומשפטים שבו הוא כתב כיצד הטרמינולוגיה של צד אחד נחטפת על ידי הצד השני, נהפכת על ראשה ומשמשת אמצעי ניגוח כנגד דרישות המקור הצודקות. הוא נתו שם דוגמא (אם אני זוכר נכון) כיצד מושג זכויות הפרט הפך מקריאה לשבירת ההפרדה בין שחורים ללבנים, לקריאה לזכות הלבנים לאמר כל מה שליבם חפץ (ראה מקרה בשארה).

אפשר לישם פה את אותו ניתוח לשוני.
You got the wrong man, officer 25620
אם אינני סובל מאמנזיה מתקדמת, לא אני הפניתי אותך למאמר של הפרופ'. אני בעצמי הופניתי לשם על-ידי שמעון גלבץ. מאמר מעניין, אך סובל מחורים ענקיים בטיעונים שלו.
גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה 25564
החוק לא דורש הסכמה מראש, אלא מקטין את הצורך של הנאנס/ת להוכיח התנגדות ב"כמות" מסויימת.

בבית משפט היום בודקים כמה הנאנסת התנגדה, והאם רמת ההתנגדות שלה "מספיקה" כדי שאדם סביר (אנס סביר... ?!) יבין מתוך אותה התנגדות שהיא לא מוכנה ליחסים. אם הוא כופה את עצמו, זה אונס.

החוק החדש מייתר את הצורך למדוד ולהוכיח את רמת ההתנגדות. מספיק שהנאנסת אמרה בקול רפה שהיא מתנגדת, כדי שהמעשה ייחשב אונס.

במקרים של אונס קלאסי החוק הזה מיותר, והרווח היחיד ממנו לנשים הוא מניעת סבל נוסף בחקירה בית המשפט. אבל ההפסד לחברה הרבה יותר גדול, כי יש סכנה לעלילות.

החוק אומר - מאחר וההכרעה במשפט אונס נקבעת בהרבה המקרים על סמך האמון שהשופט רוחש למי מהצדדים, כי ברוב המקרים אין עדים למקרה האונס, הרי שמראש נקבע כי מאמינים למאשים יותר מאשר למואשם. זה מנוגד לכל רוח המשפט הפלילי והמשפט בכלל, ולעקרון שאדם הוא חף מפשע עד שלא יוכח אחרת. זה הופך להיות מגוחך כי נדרשת רמת הוכחה נמוכה מאוד, וזה רק מס שפתיים להגיד "עד שלא יוכח אחרת".

איזו מין הוכחה זו אם כל מה שהנאנס/ת צריך להגיד זה שהוא התנגד? אם התנגדת - תוכיח. מה פתאום שיאמינו למאשים יותר מאשר לנאשם?! לא מספיק שבית המשפט מאמין לשוטרים באופן כמעט אוטומטי, עכשיו הוא גם יאמין למאשימי אונס כמעט באופן אוטומטי?!

כל קבוצת לחץ באוכלוסיה משיגה לה הנחות בבתי המשפט - ומי שאין לו קשרים פוליטיים מתאימים צריך להמשיך להתמודד בבתי משפט כאילו שיש שווין, בעוד שקבוצות לחץ של אינטרסנטים מסדרות לעצמן הנחות.

הכל מסחרה ופוליטיקה, גם המשפט. זה כבר לא צדק אם הדברים נקבעים כך. או שכולם שווים בפני החוק, או שלא. ואם לא, אז שיעיפו את המאזניים מהסמלים.
גזירה שהציבור *חייב* לעמוד בה 25570
עד אשר ישורש היחס הנוכחי של לנשים
ותישתרש מערכת חדשה. המחיר השולי (אם בכלל)
של ירידה בכמות המשגלים עם עליה ברמת הפתיחות
ביחס למין - לא רק מיסתורין שנסחפים אליו אלא יתווסף לו מימד מסוים של פיקחון.
גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה 25623
"הרווח היחיד [מן החוק] לנשים הוא מניעת סבל נוסף בחקירה בבית המשפט. אבל ההפסד לחברה הרבה יותר גדול, כי יש סכנה לעלילות".

הרווח שאתה מדבר עליו, אולי הוא לא קטן בכלל. לא רק שאולי יחסך מכמה נשים "להאנס פעם שנייה", עפ"י הקלישאה, ייתכן שזה יגרום ליותר נשים לפנות בכלל לעזרת החוק ולהעיד בבית משפט. ייתכן שההבדל יתבטא גם במקרים של אונס אלים, ואז הרווחנו הרבה.

באשר לסכנה של עלילות: עד כמה היא באמת גדולה? באמת נראה לכם שאם החברה שלי תריב איתי ותכעס נורא, ישר היא תרוץ לתבוע אותי על אונס בפגישתנו הראשונה (נניח)? עם עורך דין, וחקירה, וחקירה נגדית, וכל הטראראם? ונניח שהיא תזכה, רק בגלל השינוי בחוק; אם זה אמנם רק בגלל השינוי בחוק, סביר להניח שהפשע הוא כל כך קל, שהשופט יגזור עלי שבוע עבודות שרות על תנאי. האם זה עדיין יהיה שווה לחברה (לשעבר) שלי?
גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה 25625
האם אתה לא מוצא את התגובה הזכרית כל כך צפויה?

החברה מנסה באופן נואש להפוך אושיות עולם - לעבור מעולם
זכרי לעולם אנושי, והנה הזכרים מנסים לראות מה הם יפסידו
או אילו סיכונים נוספים רחמא לצלן יוטלו עליהם .כל זה
תוך התעלמות מהעובדה שכל סיטואצית האונס על כל ספקטרום הגוונים
בה היא מופיעה מהווה רק סממן ברוטאלי נוסף למערכת היחסים
הזכרית/ניקבית שבעיקרה ניקבעה והתקבעה על ידי האדם הזכר
באלפי שנות ציויליזציה(?)
גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה 25646
Right. I bet matriarchial societies don't have rape at all.
גזירה שהציבור יעמוד בה 25735
כדי לעשות תרגיל מחשבתי קח את הדוגמא האקוטית הזו ונתח את המרכיבים הבסיסיים של ההתנגדות לשרות נשים כלוחמות צנחנים או גולני.

אני לא אומר שאלו דעותיו של מישהו מסוים אבל הסנטימנט הציבורי הכללי מתנגד לזה, והניתוח אמור להיות אקדמי ואוניברסלי.

אגב, היכן בדיוק קיימות חברות מטריאכליות?
גזירה שהציבור יעמוד בה 25763
איך אני בדיוק צריך לעשות ניתוח אקדמי ואוניברסלי על ידי תרגיל מחשבתי?
הרי זה דבר והיפוכו.

חברות מטריארכליות? אינני יודע. איני אנתרופולוג.
גזירה שהציבור יעמוד בה 25766
ובכל זאת, מהן סיבות ההיתנגדות לשרותן של נשים כלוחמות קו ראשון?
גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה 25767
"חברות מטריארכליות? אינני יודע .איני אנתרופולוג."

אז אני מבין שהשאלה דלעיל היתה ריקה רטורית
גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה 25780
אני חושב שחובת ההוכחה, שפטריארכליות בלבד גורמת לאונס, הייתה עליו, לא עלי.
כבר הרבה זמן... 25649
כבר הרבה זמן לא ראיתי גיבוב כזה של שטויות.

אתה בטח מחזיק בדעה שאהבה זה בעצם אונס של האישה על ידי אהובה - הגבר. רגשות האהבה שהיא חשה זו בעצם סוג של התניה חברתית שנעשתה על ידי המין החזק, המדכא, ששולט באופן אכזר בעולם.

נו באמת.
כבר הרבה זמן... 25675
כמה טיפוסי לעטות צביעות דורסנית ושיטחית
ממי שעל פי עדותו לא מבין הרבה בענייני מוסר ואתיקה. ממי שמנסה להכליל על העולם את חוויתו הפרטית והלא נעימה, וממי שביוהרה חושב" שהחוק הוא עוד כלי אחד שפוגם ביחסי גברים/נשים" ולא המציאות עצמה.

מי אתה, גבר שבגברים, בעל יכולת מופלאה לשים דברים בפי ולקבוע מכך עובדות שבכלל באו ממוחך הקודח.

אם אתה רוצה להתמודד עם תוכן הדברים, שאפו .אם לא - גם אוויל מחריש...
כבר הרבה זמן... 25677
ראשית, גבר שבגברים אני לא.
מה שהתכוונתי לומר בתגובה (ואולי אכן הגבתי בחומרת יתר ואם נפגעת אני מתנצל) היא שיש נטייה בזמן האחרון להפיל את כל עוולות העולם על ''הגזע התוקפני הקרוי גברים''.
נטייה שכלל אינה מוצאת חן בעיני.
כדאי שנקפיד לא לרדת לפסים אישיים.
בברכה,
רן
כבר הרבה זמן... 25679
"כדאי שנקפיד לא לרדת לפסים אישיים - "טול קורה וגו'

ואולם, לפטור את תגובתך באמירה סתמית
שלא מוצא חן בעניך לשמוע' הגזע התוקפני הקרוי גברים"
איננה תגובה מספקת.

אין מדובר בחיבה אישית לגבי טענה זו או אחרת, אלא בתגובה
ענינית לגופו של עניין .ראה את שלל התגובות למאמרך בנושא
שיוויון בחינוך, והמראות את הכשלים במסקנות.

היכן קראת התייחסות לאופיו התוקפני והאכזרי של הזכר ?

מה לא ברור לך בעובדה שרוב רובן של החברות מתנהל על פי מתכונת זכרית? ואפילו בתוך חברות שהפנימו את הצורך בשינוי מהותי קיימות קהיליות המבוססות על חוסר שיוויון בסיסי
בין נשים לגברים, לא רק במישור הפרוזאי אלא בדיספוזיציה הבסיסית של האישה והגבר בתפיסה ובתודעה של אותה חברה, שהאונס הוא סממן ברוטאלי למצב הזה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים