בושה 10733
כנראה שההודעה שנשלחה לכותבים הקבועים על מחסור המאמרים זכתה לתיגבור בצורת כתבה זו.

אני מבקש להעיר שכתבה על יום הכיפורים בבית הכנסת שהיא לא יותר מאוסף של לשה"ר היא לא יותר מעיבוד חיוור של טבילה עם שרץ מת ביד.
אגב, את התגובה הזאת אני כותב מתוך לבטים קשים משיקולים של פגיעה בכותב אבל, "אין מקיפין בחילול ה"'
וחילול ה' , זוהי כתבה זו.
כמי שמזה שלוש שנים מקפיד חהתפלל ביום הכיפורים בישיבות , זכיתי לחזוק, לפחות בישיבות מתפללים בתפילה ולא עוסקים בלשון הרע.
בעלי המוסר אומרים אומרים ש"אין יתרון לבעל הלשון" לאחר שאדם מספר איזו רכילות מלוכלכת במיוחד ושואלים אותו מה הוא הרוויח בד"כ תהיה התשובה "כלום" פרט לפריקה מעל הלב.
אני ממליץ לכותב לשאול את עצמו את השאלה הזו.

ואגב, למזדעקים:"אז למה אני לא כותב?" אענה שהמצב כרגע כל כך סוער שהדבר היחיד שאני יכול לכתוב הוא מאמר "אמרנו לכם" מהימין לשמאל.
בושה 10735
ומה עם מה שהבטחת לי, פוגליטו?
בושה 10885
התכוונתי להתקשר אליך אבל איבדתי את המספר ופשוט חיכיתי שתתקשר שוב, אתה לא ממש טוב בלנדנד.

שוב, עקב האירועים , ראש הישיבה שלי שהוא גם מפקד כיתת הכוננות של הישוב נעלם מטווח שיחה והיה עסוק בפיטרול , שמירות ובלא לישון. שוב, תאשים את המתפרעים.
בכל אופן, אני אנסה לדאוג לזה
בושה 10740
לא לא לא.
*אנחנו* אמרנו *לכם*.
בושה 10797
אני גם התפללתי בישיבה שנה שעברה.
תעשה לי טובה, מדברים ומדברים ומדברים. מה לעשות, ואנחנו ילדים לא בוגרים, והשר''מ שלנו לא מסתובב בין הספסלים, חיש מהר התפתחה שיחה ערה על הבילוי של ליל אמש.
אחרי שעתיים נמאס וחתכנו לישון.
אולי שלושים אחוז התפללו. וזה עוד טוב לעומת יום רגיל.
זה בוולפסון באר-שבע אם אתה ממש מתענין.
בושה 10886
למרות שכמה מחברי הם בוגרי וולפסון, ואולי בגלל העובדה הזאת אני מרשה לעצמי להעיר.
זו ישיבה תיכונית (ולא מהמיוחדות שבהן). מדובר באוסף של ילדים לא בהכרח בוגרים. אני מדבר על תפילה בישיבה אמיתית.
בושה 10946
דוגמאות בבקשה.
אין מקיפין בחילול ה'!! 10964
חול המועד סוכות
אף על פי שאיני כותב בחול המועד
ואני משתדל לכתוב רק דברי תורה שאשכח,
הרי לא יכלתי לראות "כבלע את הקודש"
ולהכליל את כל המתפללים בימים נוראים על פי מה שנעשה
בבית הכנסת הגדול בירושלים.
בכלל , למי נועד בית הכנסת הגדול?
מי מתפלל שם?
האם היהודים האמיתיים, כן היהודים עלומי השם,
אלו שבוחרים במקומות שקטים מרהבתנות,
אלו שבוחרים להתעלם מכל פירסום מצורה אמיתית של תפילה,
אלו שדבקים שהפרסום הוא אבי "הנפילה",
האם כל אלו שוגים???

ילכו כל השואלים על התפילה ברחבי ירושלים,
מהישיבות הקדושות כגון "מיר וחברון" עבור לבתי כנסת של קהילות
כגון "סנהדריה מורחבת ובית וגן" עד אחרון השטיבלים
ובתי החסידים למאותיהם האם התפילה נראית כל כך שיטחית
כמו שמתאר כאן בעל המאמר ואלו שלא טעמו טעם תפילה זכה?

מי שמחפש את הדרך לעצמו, לנשמתו, להתייחדות עם אלוקיו וממש
לרגע של עמידה מול האלוקים, לא מחפש בתפילה דברים חיצוניים!!
ואם הכותב מחפש תיאוריים של מקהלה,של תיאורי האנשים
הבאים להתפלל,אזי הפסיד את החלק הנפשי של התפילה,
את החלק שהוא נותן הטעם לכל הדבר שמרומם את האדם לאלוקיו.
ולכן גם האישה שתיארה את אלו שאינם אורטודוכסים,
שהיא לא מצאה עצמה במקום של נשים מכיוון שיש בזה השפלה לאישה,
אזי היא לא יודעת אפילו למה היא באה להתפלל!!

בכלל ,ישיבות תיכוניות אינם המקום המתאים להוות דוגמא
נאותה לתפילה ישיבתית.הבחורים הלומדים שם עדין באים
מתוך בני עקיבא או מתוך התרבות המערבית בה הם שרויים!!
לצערי - התפילה אינה נמדדת לפי מה שרואים במקומות ציבוריים
כאלו שהוזכרו כאן, אלא עמוק בתוך הלב,במקומות שקטים,
אפילו לא תמיד ובאמת לא תמיד....הכותל המערבי.
לעזר 11036
ראיית העולם שלך צרה. לא הכל הוא שחור או לבן בחיים. חבל שהבנת מדבריי שהתפילה היא שטחית. ההפך הוא הנכון. כשאני הולך לשם, אני מתחבר לתפילה הרבה יותר מאשר בבית כנסת רגיל, והסיבות רבות. כתבת "מי שמחפש את הדרך לעצמו, לנשמתו, להתייחדות עם אלוקיו, וכו' לא מחפש בתפילה דברים חיצוניים" למה החלטת שחיפשתי בתפילה דברים חיצוניים ? ההפך - המקהלה עוזרת לי ולאחרים להגיע לדברים אותם ציינת. יכול להיות שלך באופן אישי תפילה כזאת לא מתאימה.
כשאתה בא לבית הכנסת, אתה לא עוצם את עיניך. גם אם אתה מרוכז מאוד בתפילה, אתה שם לב מה קורה סביבך. אלא אם יש לך יכולות על טבעיות להגיע לרמת ריכוז גבוהה משל בני אדם נורמליים. לכן אם תיארתי את האנשים ודברים נוספים, זה בגלל שראיתי אותם מתרחשים סביבי. לא באתי לבית הכנסת כדי לראות אותם, והם לא היו עיקר התפילה, אלא דבר נלווה שהתרחש.
ובכלל, השתדל לא לקבוע לאחרים מהו המקום המתאים עבורם לתפילה. הן בבית כנסת הגדול, והן בישיבות התיכוניות אותן תקפת.

אביתר.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים