|
||||
|
||||
למרות שכמה מחברי הם בוגרי וולפסון, ואולי בגלל העובדה הזאת אני מרשה לעצמי להעיר. זו ישיבה תיכונית (ולא מהמיוחדות שבהן). מדובר באוסף של ילדים לא בהכרח בוגרים. אני מדבר על תפילה בישיבה אמיתית. |
|
||||
|
||||
דוגמאות בבקשה. |
|
||||
|
||||
חול המועד סוכות אף על פי שאיני כותב בחול המועד ואני משתדל לכתוב רק דברי תורה שאשכח, הרי לא יכלתי לראות "כבלע את הקודש" ולהכליל את כל המתפללים בימים נוראים על פי מה שנעשה בבית הכנסת הגדול בירושלים. בכלל , למי נועד בית הכנסת הגדול? מי מתפלל שם? האם היהודים האמיתיים, כן היהודים עלומי השם, אלו שבוחרים במקומות שקטים מרהבתנות, אלו שבוחרים להתעלם מכל פירסום מצורה אמיתית של תפילה, אלו שדבקים שהפרסום הוא אבי "הנפילה", האם כל אלו שוגים??? ילכו כל השואלים על התפילה ברחבי ירושלים, מהישיבות הקדושות כגון "מיר וחברון" עבור לבתי כנסת של קהילות כגון "סנהדריה מורחבת ובית וגן" עד אחרון השטיבלים ובתי החסידים למאותיהם האם התפילה נראית כל כך שיטחית כמו שמתאר כאן בעל המאמר ואלו שלא טעמו טעם תפילה זכה? מי שמחפש את הדרך לעצמו, לנשמתו, להתייחדות עם אלוקיו וממש לרגע של עמידה מול האלוקים, לא מחפש בתפילה דברים חיצוניים!! ואם הכותב מחפש תיאוריים של מקהלה,של תיאורי האנשים הבאים להתפלל,אזי הפסיד את החלק הנפשי של התפילה, את החלק שהוא נותן הטעם לכל הדבר שמרומם את האדם לאלוקיו. ולכן גם האישה שתיארה את אלו שאינם אורטודוכסים, שהיא לא מצאה עצמה במקום של נשים מכיוון שיש בזה השפלה לאישה, אזי היא לא יודעת אפילו למה היא באה להתפלל!! בכלל ,ישיבות תיכוניות אינם המקום המתאים להוות דוגמא נאותה לתפילה ישיבתית.הבחורים הלומדים שם עדין באים מתוך בני עקיבא או מתוך התרבות המערבית בה הם שרויים!! לצערי - התפילה אינה נמדדת לפי מה שרואים במקומות ציבוריים כאלו שהוזכרו כאן, אלא עמוק בתוך הלב,במקומות שקטים, אפילו לא תמיד ובאמת לא תמיד....הכותל המערבי. |
|
||||
|
||||
ראיית העולם שלך צרה. לא הכל הוא שחור או לבן בחיים. חבל שהבנת מדבריי שהתפילה היא שטחית. ההפך הוא הנכון. כשאני הולך לשם, אני מתחבר לתפילה הרבה יותר מאשר בבית כנסת רגיל, והסיבות רבות. כתבת "מי שמחפש את הדרך לעצמו, לנשמתו, להתייחדות עם אלוקיו, וכו' לא מחפש בתפילה דברים חיצוניים" למה החלטת שחיפשתי בתפילה דברים חיצוניים ? ההפך - המקהלה עוזרת לי ולאחרים להגיע לדברים אותם ציינת. יכול להיות שלך באופן אישי תפילה כזאת לא מתאימה. כשאתה בא לבית הכנסת, אתה לא עוצם את עיניך. גם אם אתה מרוכז מאוד בתפילה, אתה שם לב מה קורה סביבך. אלא אם יש לך יכולות על טבעיות להגיע לרמת ריכוז גבוהה משל בני אדם נורמליים. לכן אם תיארתי את האנשים ודברים נוספים, זה בגלל שראיתי אותם מתרחשים סביבי. לא באתי לבית הכנסת כדי לראות אותם, והם לא היו עיקר התפילה, אלא דבר נלווה שהתרחש. ובכלל, השתדל לא לקבוע לאחרים מהו המקום המתאים עבורם לתפילה. הן בבית כנסת הגדול, והן בישיבות התיכוניות אותן תקפת. אביתר. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |