פוליטזציה של הרצח 99809
דובי
החלק הראשון של המאמר מדויק מאין כמותו.

יותר מידי התמקדות ברבין האיש הספציפי, פועלו הספציפי, משנתו הפוליטית הספציפית.

כאשר בעצם יש פה משהו הרבה יותר גדול. נרצח ראש ממשלה.

אני יכול להוסיף רק שהמגמה הזאת אינה מקרית.
מדובר פה בניצול ציני של הרצח ויום הזיכרון, לטובת מטרות פוליטיות.
יש גורמים בשמאל שרוצים להגביר את התמיכה בהם וברעיונות שהם מייצגים, בגלל שלפני 7 שנים נרצח יצחק רבין.

זה פתטי ומצער.
אנו לא מחויבים למשנתו הפוליטית של אדם רק בגלל שנרצח.
משנתו הפוליטית של רבין לא בהכרח רלוונטית היום. אף אחד לא יודע כיצד היה מגיב רבין לאירועים היום, ואין טעם להתעסק בכך.
ההתעסקות הזאת, מרחיקה אנשי ימין מיום הזכרון הזה.

גם ההתעסקות ביגאל עמיר מיותרת. כן השיג את מטרתו, לא השיג. למי אכפת? האיש בעל ערכים מעוותים. מדוע שנבחן את עצמנו לפיו?

בכל זאת לא ניתן ולא נכון להפריד בין יום הזיכרון
אנו לא מחויבים למשנתו הפוליטית של אדם רק בגלל שנרצח.

אני הייתי מציע להתייחס ליום הזה כמו צום גדליה. אנו לא מתעסקים בגדליה האיש אלא בסימליות שברציחתו.

ונקווה שרצח רבין לא יסמל את חורבן הבית.
פוליטזציה של הרצח 99818
הללווו? זה היה רצח *פוליטי*??
פוליטזציה של הרצח 99825
אני לא מתרגש מההגדרה הזאת - "רצח פוליטי".
זה היה קודם כל רצח. וזה מה שחשוב.

האם רציחתו של קנדי היתה פוליטית?
האם זה משנה לאומה האמריקאית שעדיין מזועזעת מריצחתו?

אסור לנו לתת למחשבות הרוצח להיות מרכז העניין.

נרצח ראש ממשלה
99832
מישהו מתייחס בכלל לצום גדליה?
אני ממש לא בטוחה כמה אנשים (אתה יודע מה, בני נוער בוגרי מערכת החינוך החילונית) יודעים מי היה גדליה, ומה היו התוצאות של הרצח.

אולי אם היו מתעסקים בלקחים מהרצח *ההוא* לא היינו צריכים להתעסק עם לקחים מהרצח *הזה*.
גדליה היה משת"פ של הפרסים, לא? 99834
לא יודעת. 99835
כאמור, אני תוצר של מערכת החינוך החילונית.

_______
העלמה עפרונית, לא מבינה אנשים מסויימים.
מהו הצרצר של העלמה 99837
מעניין לדעת איך עובד תהליך היצירה אצלך ששיאו בהגיגים תת-קויים.

אולי יש לך מאגר מוכן שעליו את עובדת בשעות הפנאי או כשנחה עליך המוזה, ואת רק מחכה להזדמנות המתאימה לשלוף את ההגיג המתאים? או האם את משהה כל תגובה עד אשר תנוח עליך ההשראה לצרוף המתאים של תגובה-הגיגית חגיגית?
מהו הצרצר של העלמה 99859
כל עוד אני חיה - וזה לא יימשך עוד הרבה זמן - אף אחד לא ידבר בלגלוג, ואפילו בסמי-לגלוג, על ההגיגים של ע''ע.
מהו הצרצר של העלמה 99861
אם זה יהיה תלוי בליאור, את תוסיפי להתקיים עוד ימים רבים.

אם זה תלוי בי, ממילא כל רגע איתך הוא נצח.
מהו הצרצר של העלמה 99863
אתה רומז שאני גורמת לך לשנת חלום? נו מילא. זה לא ייתכן שיעלבו פה ככה בדור הצעיר.
מהו הצרצר של העלמה 99867
הדור הצעיר, זה אני?
(כבר אמרתי, ואני אגיד שוב: אם אתם מתעקשים להעליב או להביך אותי, תעדכנו אותי לפני. אני בדרך כלל מפספסת את זה)

_____
העלמה עפרונית, לא מבינה מה פרץ ההתיחסות הפתאומי אליה.
מהו הצרצר של העלמה 99868
מה לעשות שפה שיטת התיוק עובדת רק בדיעבד.
ושלא תטעי לרגע- 100249
התוצרים של מערכת החינוך הדתית לא יודעים הרבה יותר.
של הבבלים. 99881
של הבבלים. 100042
אה, אז הוא כאילו בעד סדאם ומשום כך נגדנו (העולם הנאור, או אמריקה של בוש, או משהו כזה) ובגלל זה צריך להטיל עליו פצצה אטומית? מבעד לצוהר מכונת זמן שמפליגה קדימה, אחורה, ובאלכסון?

דינה
(מתייאשת מהבנת העולם הפוליטי)
(בכל הזמנים)
(וחוזרת לכתוב סיפורים על)
(ערכם החושני של מכשירי כתיבה)
בהצלחה 100045
כשמסתכלים על העולם זמן רב מדי בעד משקפיים מעוותות, גם אם הרצון הבסיסי הומני ושוחר טוב, מגיע הרגע שלא מצליחים להבין את העולם. יפה שהגעת למסקנה שאין לך סיכוי להבין את העולם הפוליטי ואת פונה לעיון ב''ערכם החושני של מכשירי כתיבה'' - זה נשמע נושא מעניין ואני מאחל לך בהצלחה.
בודקת אם הבנתי נכון: 100047
אתה *כן* תומך בניסיון הסרק שלי לקשר בין גדליה ובוש וסדאם?
בודקת אם הבנתי נכון: 100764
אז *גדליה* היה סוכן הסי.איי.איי, שאישר לסדאם, ולחברו אנטיוכוס, לפלוש לדאקיה!!

ואני כל העת הייתי בטוח, שבכלל הצאר ניקולאי השביעי אחראי לכך, כשחזר מן המאה העשרים ושמונה בלי לשים-לב לתוצאות...

הנה, תמיד לומדים.
אבל אפשר לסבך את זה עוד יותר 100767
אם נוסיף את הבונים החופשיים, דולפינים, וקיום יחסי מין עם תפוחים.

(לא שולפת מהשרוול, שולפת מהספר ''העין שבפירמידה'').
אבל אפשר לסבך את זה עוד יותר 100769
מה - גדליה גם סיפר לדולפינים על בוא הווגונים?!?
וואו - עוד מעט גם נשמע, שהבנאדם אחראי ליצירתנו כאן ב'אייל'!!
אבל אפשר לסבך את זה עוד יותר 100775
שאותו תרגמת יחד עם עמנואל לוטם :-)

מי באמת ירה בקנדי?
מפני שהם ארוכים וצרים? 100763
--------------------
העב"ם, מתעניין........
ניחוש - אתה דניאל קלטי. 100771
ניחוש - אתה דניאל קלטי. 100803
הבה נקווה שאתה צודק לבשן,לקח לי זמן להתרגל לקלטי אחד.
קח את הזמן 101042
זכית בנקודה.
(היי, היה פה דיון על אאוטינג, לא?)
108091
נראה לי שצום גדליה זה על הרצח הראשון בתנך. אחותי הגדולה הסבירה לי פעם משהו כזה. ואני בת נוער מהמערכת החילונית.
ואני מה, עז? 108099
אופס! 108113
אז מי יזכיר לי... אה! אני יודעת - הרצח הפוליטי הראשון בתנך! זהו, נזכרתי. סליחה על הטעות
אופס! 108116
גם לא הרצח הפוליטי הראשון בתנ''ך- היו כמה וכמה כאלה בתקופת דויד המלך.
סליחה 108121
שאני מטיחה את בורותי בפניכם. מי יאות להגיד לי, בכל זאת, למה אנחנו נמנעים מלאכול ביום זה הנקרא על שמו של גדליה ? (יותר אני לא אנסה לנחש).
סליחה 108126
מי נמנע מלאכול?! לא אני!

ועכשיו הנה משהו שאולי עוד לא למדו אתכם בכתה הטכנולוגית:
www.google.co.il

במנוע הזה את יכולה לחפש תשובות לשאלות כמו זאת שלעיל. עשיתי זאת בשבילך הפעם, ומה שגיליתי- שצום גדליה מסמן את החורבן הסופי של ממלכת יהודה העתיקה.
לאחר שהבבלים כבשו את ירושלים, והגלו את אצולת העם לבבל, נותרו בארץ פשוטי העם, והבבלים הפקידו עליהם נציב מטעמם- את גדליהו בן אחיקם. כשהוא נרצח (בגלל מה שנראה לרוצחו כשיתוף פעולה עם הכובש) בא הקץ על שרידי קיום לאומי עצמאי אלה.
סליחה 108366
או אם נתרגם את זה, לזמן אחר, לארץ אחרת: כל האליטות עפו, נשאר רק האספסוף הגאה.
סתם, כל דמיון מקרי בהחלט.
וחוץ מהאספסוף הגאה, כמובן, נשארו כל ה"בשם האל".
תודה לך 108770
א. אני נמנעת מלאכול! אני אומנם תוצר של מערכת החינוך החילונית, אך עם זאת תוצר של משפחה דתיה מאוד-מאוד.
ב. בכל מקרה, אני מודה לך על ההיענות. החכמתיני בנושא, וזה נחמד. חוץ מזה, אני אשמח ליידע את אחותי שהרצח הפוליטי הראשון בתנך הוא לא בהכרח סיפור גדליה.
ו... 108133
בינתיים מישהו כתב לי שהמשפט "הנה משהו שאולי עוד לא למדו אתכם" נשמע מזלזל.
הבהרה:
אמרתי את זה בצורה הכי פשוטה, והתכוונתי בצורה הכי פשוטה- שהנה משהו שאולי עוד לא למדו אתכם. פשוט כך.
אני לא נוטה לזלזל באנשים בד"כ, ובוודאי שלא אזלזל בך, החכמה בילדי ביה"ס!
סוף הבהרה.
הבל 108101
קין והבל. זה הרצח הראשון בתנ''ך.
להפך 108102
יש סיכוי טוב שזה הרצח האחרון בתנ''ך (הוא קורה בתקופת הבבלים, והתנ''ך נגמר תיכף אחרי זה...)
ומה אנחנו, עדר? 108143
(לא, אני לא הייתי קין, וגם לא יוסי)
ומה אנחנו, עדר? 108147
כתבתי שיש /סיכוי/ שזה הרצח האחרון, כי זה קרוב לסוף הספר. למה, מי נרצח אצלכם? (חוץ מהמן ועשרת בניו...)
ומה אנחנו, עדר? 108149
התכוונו ל''תיכף אחרי זה'', לא חשוב.
מתי פורים? 108168
''ובשושן הבירה הרגו היהודים ואבד חמש מאות איש...ובביזה לא שלחו את ידם...

ויקהלו היהודים אשר בשושן גם ביום ארבעה עשר לחודש אדר ויהרגו בשושן שלוש מאות איש, ובביזה לא שלחו את ידם...

ושאר היהודים אשר במדינות המלך נקהלו ועמוד על נפשם ונוח מאויביהם והרוג משונאיהם חמישה ושבעים אלף, ובביזה לא שלחו את ידם...
פוליטזציה של הרצח 99886
יש אנשים שנוח להם לשכוח ולהשכיח את הרצח בטענות מתחסדות של קידום אינטרס פוליטי (והרצח לא היה פוליטי?), אחדות העם וכו'.
על זה ייאמר - "הרצחת וגם הישכחת?"

כנ"ל גם לגבי גדליה. למרבה הצער רוב הדתיים של ימינו (בניגוד לדור המתון של שנות ה50 וה60) קרובים בהשקפתם לישמעאל בן מתניה רוצח גדליה. אנשים כמוהו מוכרזים בימינו כ"בוגדים", "תבוסתנים" וכו', ולכן לא פלא שהם מדברים אך ורק על ה"סמליות" שברצח.
ואסור לשכוח שהרצח הזה הביא אסון לעם - הבבלים רצו לעשות שפטים ביהודים שנשארו בארץ ולא הוגלו ללא הבחנה בין אשם לחף מפשע, והם נאלצו להימלט למצרים, כולל הנביא ירמיהו (שאילו היה חי כיום היה היחס אליו כאל ישעיהו ליבוביץ' ז"ל).
הלקח הוא שמעשי לאומנים פוגעים בכל העם, גם במתונים ובחפים מפשע ולכן יש צורך להילחם בהם ובדרכם ללא פשרות ולשרש את התופעה המאוסה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים