|
||||
|
||||
דובי החלק הראשון של המאמר מדויק מאין כמותו. יותר מידי התמקדות ברבין האיש הספציפי, פועלו הספציפי, משנתו הפוליטית הספציפית. כאשר בעצם יש פה משהו הרבה יותר גדול. נרצח ראש ממשלה. אני יכול להוסיף רק שהמגמה הזאת אינה מקרית. מדובר פה בניצול ציני של הרצח ויום הזיכרון, לטובת מטרות פוליטיות. יש גורמים בשמאל שרוצים להגביר את התמיכה בהם וברעיונות שהם מייצגים, בגלל שלפני 7 שנים נרצח יצחק רבין. זה פתטי ומצער. אנו לא מחויבים למשנתו הפוליטית של אדם רק בגלל שנרצח. משנתו הפוליטית של רבין לא בהכרח רלוונטית היום. אף אחד לא יודע כיצד היה מגיב רבין לאירועים היום, ואין טעם להתעסק בכך. ההתעסקות הזאת, מרחיקה אנשי ימין מיום הזכרון הזה. גם ההתעסקות ביגאל עמיר מיותרת. כן השיג את מטרתו, לא השיג. למי אכפת? האיש בעל ערכים מעוותים. מדוע שנבחן את עצמנו לפיו? בכל זאת לא ניתן ולא נכון להפריד בין יום הזיכרון אנו לא מחויבים למשנתו הפוליטית של אדם רק בגלל שנרצח. אני הייתי מציע להתייחס ליום הזה כמו צום גדליה. אנו לא מתעסקים בגדליה האיש אלא בסימליות שברציחתו. ונקווה שרצח רבין לא יסמל את חורבן הבית. |
|
||||
|
||||
אני לא מתרגש מההגדרה הזאת - "רצח פוליטי". זה היה קודם כל רצח. וזה מה שחשוב. האם רציחתו של קנדי היתה פוליטית? האם זה משנה לאומה האמריקאית שעדיין מזועזעת מריצחתו? אסור לנו לתת למחשבות הרוצח להיות מרכז העניין. נרצח ראש ממשלה |
|
||||
|
||||
מישהו מתייחס בכלל לצום גדליה? אני ממש לא בטוחה כמה אנשים (אתה יודע מה, בני נוער בוגרי מערכת החינוך החילונית) יודעים מי היה גדליה, ומה היו התוצאות של הרצח. אולי אם היו מתעסקים בלקחים מהרצח *ההוא* לא היינו צריכים להתעסק עם לקחים מהרצח *הזה*. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
כאמור, אני תוצר של מערכת החינוך החילונית. _______ העלמה עפרונית, לא מבינה אנשים מסויימים. |
|
||||
|
||||
מעניין לדעת איך עובד תהליך היצירה אצלך ששיאו בהגיגים תת-קויים. אולי יש לך מאגר מוכן שעליו את עובדת בשעות הפנאי או כשנחה עליך המוזה, ואת רק מחכה להזדמנות המתאימה לשלוף את ההגיג המתאים? או האם את משהה כל תגובה עד אשר תנוח עליך ההשראה לצרוף המתאים של תגובה-הגיגית חגיגית? |
|
||||
|
||||
כל עוד אני חיה - וזה לא יימשך עוד הרבה זמן - אף אחד לא ידבר בלגלוג, ואפילו בסמי-לגלוג, על ההגיגים של ע''ע. |
|
||||
|
||||
אם זה יהיה תלוי בליאור, את תוסיפי להתקיים עוד ימים רבים. אם זה תלוי בי, ממילא כל רגע איתך הוא נצח. |
|
||||
|
||||
אתה רומז שאני גורמת לך לשנת חלום? נו מילא. זה לא ייתכן שיעלבו פה ככה בדור הצעיר. |
|
||||
|
||||
הדור הצעיר, זה אני? (כבר אמרתי, ואני אגיד שוב: אם אתם מתעקשים להעליב או להביך אותי, תעדכנו אותי לפני. אני בדרך כלל מפספסת את זה) _____ העלמה עפרונית, לא מבינה מה פרץ ההתיחסות הפתאומי אליה. |
|
||||
|
||||
מה לעשות שפה שיטת התיוק עובדת רק בדיעבד. |
|
||||
|
||||
התוצרים של מערכת החינוך הדתית לא יודעים הרבה יותר. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
אה, אז הוא כאילו בעד סדאם ומשום כך נגדנו (העולם הנאור, או אמריקה של בוש, או משהו כזה) ובגלל זה צריך להטיל עליו פצצה אטומית? מבעד לצוהר מכונת זמן שמפליגה קדימה, אחורה, ובאלכסון? דינה (מתייאשת מהבנת העולם הפוליטי) (בכל הזמנים) (וחוזרת לכתוב סיפורים על) (ערכם החושני של מכשירי כתיבה) |
|
||||
|
||||
כשמסתכלים על העולם זמן רב מדי בעד משקפיים מעוותות, גם אם הרצון הבסיסי הומני ושוחר טוב, מגיע הרגע שלא מצליחים להבין את העולם. יפה שהגעת למסקנה שאין לך סיכוי להבין את העולם הפוליטי ואת פונה לעיון ב''ערכם החושני של מכשירי כתיבה'' - זה נשמע נושא מעניין ואני מאחל לך בהצלחה. |
|
||||
|
||||
אתה *כן* תומך בניסיון הסרק שלי לקשר בין גדליה ובוש וסדאם? |
|
||||
|
||||
אז *גדליה* היה סוכן הסי.איי.איי, שאישר לסדאם, ולחברו אנטיוכוס, לפלוש לדאקיה!! ואני כל העת הייתי בטוח, שבכלל הצאר ניקולאי השביעי אחראי לכך, כשחזר מן המאה העשרים ושמונה בלי לשים-לב לתוצאות... הנה, תמיד לומדים. |
|
||||
|
||||
אם נוסיף את הבונים החופשיים, דולפינים, וקיום יחסי מין עם תפוחים. (לא שולפת מהשרוול, שולפת מהספר ''העין שבפירמידה''). |
|
||||
|
||||
מה - גדליה גם סיפר לדולפינים על בוא הווגונים?!? וואו - עוד מעט גם נשמע, שהבנאדם אחראי ליצירתנו כאן ב'אייל'!! |
|
||||
|
||||
שאותו תרגמת יחד עם עמנואל לוטם :-) מי באמת ירה בקנדי? |
|
||||
|
||||
-------------------- העב"ם, מתעניין........ |
|
||||
|
||||
הבה נקווה שאתה צודק לבשן,לקח לי זמן להתרגל לקלטי אחד. |
|
||||
|
||||
זכית בנקודה. (היי, היה פה דיון על אאוטינג, לא?) |
|
||||
|
||||
נראה לי שצום גדליה זה על הרצח הראשון בתנך. אחותי הגדולה הסבירה לי פעם משהו כזה. ואני בת נוער מהמערכת החילונית. |
|
||||
|
||||
אז מי יזכיר לי... אה! אני יודעת - הרצח הפוליטי הראשון בתנך! זהו, נזכרתי. סליחה על הטעות |
|
||||
|
||||
גם לא הרצח הפוליטי הראשון בתנ''ך- היו כמה וכמה כאלה בתקופת דויד המלך. |
|
||||
|
||||
שאני מטיחה את בורותי בפניכם. מי יאות להגיד לי, בכל זאת, למה אנחנו נמנעים מלאכול ביום זה הנקרא על שמו של גדליה ? (יותר אני לא אנסה לנחש). |
|
||||
|
||||
מי נמנע מלאכול?! לא אני! ועכשיו הנה משהו שאולי עוד לא למדו אתכם בכתה הטכנולוגית: www.google.co.il במנוע הזה את יכולה לחפש תשובות לשאלות כמו זאת שלעיל. עשיתי זאת בשבילך הפעם, ומה שגיליתי- שצום גדליה מסמן את החורבן הסופי של ממלכת יהודה העתיקה.לאחר שהבבלים כבשו את ירושלים, והגלו את אצולת העם לבבל, נותרו בארץ פשוטי העם, והבבלים הפקידו עליהם נציב מטעמם- את גדליהו בן אחיקם. כשהוא נרצח (בגלל מה שנראה לרוצחו כשיתוף פעולה עם הכובש) בא הקץ על שרידי קיום לאומי עצמאי אלה. |
|
||||
|
||||
או אם נתרגם את זה, לזמן אחר, לארץ אחרת: כל האליטות עפו, נשאר רק האספסוף הגאה. סתם, כל דמיון מקרי בהחלט. וחוץ מהאספסוף הגאה, כמובן, נשארו כל ה"בשם האל". |
|
||||
|
||||
א. אני נמנעת מלאכול! אני אומנם תוצר של מערכת החינוך החילונית, אך עם זאת תוצר של משפחה דתיה מאוד-מאוד. ב. בכל מקרה, אני מודה לך על ההיענות. החכמתיני בנושא, וזה נחמד. חוץ מזה, אני אשמח ליידע את אחותי שהרצח הפוליטי הראשון בתנך הוא לא בהכרח סיפור גדליה. |
|
||||
|
||||
בינתיים מישהו כתב לי שהמשפט "הנה משהו שאולי עוד לא למדו אתכם" נשמע מזלזל. הבהרה: אמרתי את זה בצורה הכי פשוטה, והתכוונתי בצורה הכי פשוטה- שהנה משהו שאולי עוד לא למדו אתכם. פשוט כך. אני לא נוטה לזלזל באנשים בד"כ, ובוודאי שלא אזלזל בך, החכמה בילדי ביה"ס! סוף הבהרה. |
|
||||
|
||||
קין והבל. זה הרצח הראשון בתנ''ך. |
|
||||
|
||||
יש סיכוי טוב שזה הרצח האחרון בתנ''ך (הוא קורה בתקופת הבבלים, והתנ''ך נגמר תיכף אחרי זה...) |
|
||||
|
||||
(לא, אני לא הייתי קין, וגם לא יוסי) |
|
||||
|
||||
כתבתי שיש /סיכוי/ שזה הרצח האחרון, כי זה קרוב לסוף הספר. למה, מי נרצח אצלכם? (חוץ מהמן ועשרת בניו...) |
|
||||
|
||||
התכוונו ל''תיכף אחרי זה'', לא חשוב. |
|
||||
|
||||
''ובשושן הבירה הרגו היהודים ואבד חמש מאות איש...ובביזה לא שלחו את ידם... ויקהלו היהודים אשר בשושן גם ביום ארבעה עשר לחודש אדר ויהרגו בשושן שלוש מאות איש, ובביזה לא שלחו את ידם... ושאר היהודים אשר במדינות המלך נקהלו ועמוד על נפשם ונוח מאויביהם והרוג משונאיהם חמישה ושבעים אלף, ובביזה לא שלחו את ידם... |
|
||||
|
||||
יש אנשים שנוח להם לשכוח ולהשכיח את הרצח בטענות מתחסדות של קידום אינטרס פוליטי (והרצח לא היה פוליטי?), אחדות העם וכו'. על זה ייאמר - "הרצחת וגם הישכחת?" כנ"ל גם לגבי גדליה. למרבה הצער רוב הדתיים של ימינו (בניגוד לדור המתון של שנות ה50 וה60) קרובים בהשקפתם לישמעאל בן מתניה רוצח גדליה. אנשים כמוהו מוכרזים בימינו כ"בוגדים", "תבוסתנים" וכו', ולכן לא פלא שהם מדברים אך ורק על ה"סמליות" שברצח. ואסור לשכוח שהרצח הזה הביא אסון לעם - הבבלים רצו לעשות שפטים ביהודים שנשארו בארץ ולא הוגלו ללא הבחנה בין אשם לחף מפשע, והם נאלצו להימלט למצרים, כולל הנביא ירמיהו (שאילו היה חי כיום היה היחס אליו כאל ישעיהו ליבוביץ' ז"ל). הלקח הוא שמעשי לאומנים פוגעים בכל העם, גם במתונים ובחפים מפשע ולכן יש צורך להילחם בהם ובדרכם ללא פשרות ולשרש את התופעה המאוסה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |