|
||||
|
||||
לפחות בשבילי. ואם לא ד"ר פלוני מנתק את המכשירים? מה אם חולה אלמוני מנתק לעצמו את המכשירים? אז זה בסדר לדעתך? ומה אם האדון הדוקטור הנכבד מנתק את מכשירי ההנשמה, ומר אדון חולה אלמוני נושם עוד חצי יום לפני שהוא משיב את נשמתו לבוראת עולם? אז זה בסדר? מבחינתי, אם התשובה לאחת מהשאלות האלו היא "כן" אז יש משהו נורא בעייתי בכוח שאתה נותן להגדרות להשפיע על החיים (והמוות). מילים, בדיוק כמו הגדרות, נועדו כדי לשרת אותנו. לא אנחנו אותם. |
|
||||
|
||||
לא חולה אחד ולא עשר מוציאים לעצמם אינפוזיות ונאבקים באחיות. אז נותנים להם תרופות הרגעה ו/או קושרים את ידיהם. רופא המאפשר לחולה לשלוח יד בנפשו צריך לשבת בקלבוש ובטח לא להישאר ולו יום אחד בתפקידו. תפקיד החברה אינו לרחם על נזקקיה או לשפוט את מידת שביעות רצונם הכללית בחיים, כי אם לשרתם. תפקיד הרופאים להציל חיים ולהיטיבם, לא להחליט מי ראוי למות ומתי. מי שעוזר לאדם אחר למות הוא שותף לרצח, ובודאי לא עושה כל שירות למתאבד או לחברה. אנשים חולים עשויים להגיע לתהומות איומים של יאוש ודיפרסיה. עלינו להוציא אותם משם בשערות, לא להניח להם למות. אף אחד לא נהנה להיות מת. |
|
||||
|
||||
How do you know? Have you ever asked them?
Did they answer? *calls Shalvata* (I don't have an established opinion as to this discussion, so instead I'll just intersperse it with callous remarks and poor-tasted humour.) |
|
||||
|
||||
תפקיד החברה אינו לשרת את מי שהחליט שהוא לא מעוניין בשירותיה, ובטח שלא לשרתו באופן שמנוגד לצורת השירות שהוא כן מבקש. |
|
||||
|
||||
''להציל חיים ולהיטיבם'' חבל שהרפואה המודרנית יותר מודאגת מהחלק הראשון של המשפט, אפילו כאשר זה בא על חשבון החלק השני (שחשוב לא פחות). |
|
||||
|
||||
נכון, זה באמת לא תפקידו של הרופא. בגלל זה לא הרופא החליט, אלא שופטי בית המשפט העליון, שזה דווקא כן תפקידם (''לתת סעד לצדק''). לכן גם אין להושיב את הרופא, שמבצע את הוראת השופט, ב''קלבוש''. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |