|
||||
|
||||
רבין זכה לתמיכה אדירה, וגם, כמובן, לשנאה אדירה מצד חלקים מסוימים. לא סתם קם אדם ורצח אותו - הרצח הזה נבע מתוך ההסתה שהייתה באותו הזמן. אם תסתובבי בירושלים תמצאי כמויות אדירות של כתובות ופוסטרים של תומכי כהנא, שקוראים למוות לערבים, או, במקרה הטוב, לסתם גירוש. קשה להסיק מתוך כך על התמיכה האמיתית בקרב הציבור במדיניות שכזו. רבין רחוק מלהיות קדוש, והיה שותף בלא מעט ריבים - את עניין ההתמוטטות במלחמת ששת הימים הפיץ בעיקר פרס, במהלך ההתמודדות הראשונה בינם, ודווקא אריאל שרון הוא שהצהיר שרבין הוא האחראי לנצחון המזהיר ההוא. אבל למרות כל הריבים הללו, הוא סחף תמיכה שאף מנהיג של השמאל הישראלי לא הצליח לסחוף מאז בן-גוריון, ואף מנהיג שמאל לאחריו (כולל פרס) לא הצליח להתקרב לתמיכה לה זכה רבין. להגיד עליו שהוא היה שנוא ומושמץ (ע''י כלל הציבור) זו פשוט אי-אמת. |
|
||||
|
||||
למיטב זכרוני את עניין ההתמוטטות במלחמת ששת הימים הפיץ דווקא עזר וייצמן. (אגב, עצם ההתמוטטות אינה סותרת את הקביעה שרבין הוא האחראי לנצחון במלחמת ששת הימים, שכן הנצחון הושג בטרם פרצה המלחמה). חשיבותו של רבין כראש ממשלה (בשנים 91-95, בניגוד מוחלט לשנים 74-77) היתה בכך שלראשונה (ולצערנו so far גם האחרונה) מאז ימי בן גוריון קם מנהיג שבא להוביל מהלך, לא בהכרח פופולרי, בהחלט שנוי במחלוקת וטומן בחובו סכונים, ולא להיות מובל ע"י "רצון העם", ונתוחי סקרים. זאת הסיבה שרבין זכה לתמיכה אדירה, וגם, כמובן, לשנאה אדירה מצד חלקים מסוימים, זאת הסיבה שרבין סחף תמיכה שאף מנהיג של השמאל הישראלי לא הצליח לסחוף מאז בן-גוריון, וזאת הסיבה שרבין נרצח. |
|
||||
|
||||
סליחה, צודק, וויצמן. סילי מי. |
|
||||
|
||||
וע''ב היה אומר, וויצמן הפיץ את הסיפור בעת ההתמודדות בין פרס לרבין, כדי שפרס יאלץ לצאת נגד ''ההשמצות מהליכוד''. |
|
||||
|
||||
אני רוצה להזכיר לך שלמרות שרבין היה טירון ב 74-77 עדיין הוא עשה כמה מהלכים חשובים. כמו הסכם ההפרדה עם מצרים ב75. או, כשהוא הראה שלפעמים נבחרים פוליטיים כן לוקחים על עצמם אחריות אישית כשהתפטר עקב גילוי חשבון הדולרים של אשתו. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
כשאמרתי ש''אם שותים לא מנהיגים'' היה תלוי על כל עץ באזור מגוריי, תבין שלא מדובר בשכונה דתית, או ימנית או משהו כזה, אלא באזור מאוד חילוני. והמודעות האלה דווקא כן הביעו עוינות שהיתה קיימת באוכלוסיה, גם של אותו אזור ''צפוני'', וגם באזורים אחרים. אולי זו היתה עוינות מהסוג שכל ראש ממשלה ''זוכה'' לה בעודו מכהן בתפקיד. כי הרי מי אשם בכל הצרות (ותמיד יש צרות כאלה או אחרות) אם לא הממשלה והעומד בראשה. אבל היתה עוינות, שלא הסתדרה לי עם שטף השבחים הפתאומי שפרץ אחרי הרצח. או שאנשים לא פירגנו למי שדווקא היה מנהיג טוב בעודו בחייו, או שאנשים הם צבועים ומשבחים את רבין מעל ומעבר למה שמגיע לו רק בגלל שהוא נרצח. בעניין ההסתה- נכון שהיתה הסתה, אבל המסיתים זכו לאוזן קשבת כי החמאס היה אדיב דיו לעזור להם ע''י הטמנת פצצות באוטובוסים, ופרס-את-רבין היו אדיבים דיים לעזור למסיתים ע''י דיבורים על ''קורבנות השלום''. התפרים המרושלים של הסכם אוסלו התחילו כבר אז להיפרם, רק שאנחנו עוד לא תפסנו את זה. ולכן אני לא שותפה לתהיות ה''מה היה קורה אילולא הרצח''. לדעתי, היה קורה פחות או יותר אותו דבר. |
|
||||
|
||||
<אנחה> על זה בדיוק לא רציתי לדבר. הויכוח הפוליטי יכול להתקיים (ואכן מתקיים) כל הזמן בארץ. לגרור את היום הזה חזרה לאותם תהומות זה מיותר, זה רק מוריד מכבודו של הנרצח, ומחשיבותו של הארוע כפרשת דרכים בתולדות מדינת ישראל. בדיוק בגלל זה אני חושב שהיום, כפי שהוא עוצב עד כה, הוא שגיאה, ויש לשנות את תכליתו. בשביל מה אנחנו צריכים את זה? כדי שאת ושאר אנשי המחנה שלך תגידו שרבין הוביל אותנו לאבדון בעוד מחנה השמאל יבכה על איך שלקחו להם את השלום מהידיים? אנחנו לא עושים את זה כל הזמן גם ככה? יום רבין, כפי שהוא קיים כיום, הוא פשוט הזמנה לויכוחים מיותרים, ארוכים, מהם יצאו אנשים מסוימים פגועים ואחרים סתם מעוצבנים. מיותר. |
|
||||
|
||||
מה זה "המחנה שלי", שגם אני אדע? וכן, אתה צודק- יום רבין במתכונתו הנוכחית הוא מיותר. |
|
||||
|
||||
המחנה של האנשים שחושבים שתהליך אוסלו היה טעות מתחילתו ושרבין לא היה צריך להתחיל בו כלל. |
|
||||
|
||||
אתה טועה, זאת לא הדעה שלי. אבל זה באמת לא הנושא כאן, אז בוא נעזוב'זה. |
|
||||
|
||||
אז מה כן הנושא כאן? את התחלת! |
|
||||
|
||||
נכון אבל אז דובי נאנח שלא שומעים מה שהוא ניסה מהתחלה להגיד (שלא זה הנושא!); ובגלל שכולם יורדים לחייו בזמן האחרון בעניין אי השדים ריחמתי עליו, ועזבתי. קורה! |
|
||||
|
||||
אני מציע מורשת חדשה אלה העקרונות: 1. די 9 לכל אזרח 2. חינוך לערבים 3. חינוך לשמאלנים 4. פינוי הזבל מהרחוב 5. יאללה בית"ר תבחרו בי ותרויחו |
|
||||
|
||||
חוץ מפינוי הזבל מהרחוב, הכל נכון. אם נפנה את הזבל מהרחוב, מי ישאר להציע את שאר הדברים שהציע כאן דוביכורדי, לתלות "פושעי אוסלו לדין", "אין שמאלנים אין פיגועים וכאלה? |
|
||||
|
||||
אין ולא תוכלי למצוא כל התייחסות של רבין המנוח לנפגעי פעולות האיבה כאל ''קורבנות השלום''. מושג זה נטבע ע''י עיתונאי ימני ששמו זרח מפרחוני, ומובנו מלכתחילה היה סאטירי. |
|
||||
|
||||
כבר הזכרתי בעבר: את המונח טבע נחום ברנע, עיתונאי שמאלני. |
|
||||
|
||||
תומכי כהנא אינם קוראים במפורש להרג ערבים סתם. כל שכן שאינם תולים פוסטרים וסטיקרים בקריאה "מוות לערבים". טענתם היא כי יש לנהוג בצורה יותר קשה, לרחם פחות במהלך קרב ומעל הכל שיהיה ברור, בעיקר כלפי פנים, כי זוהי הארץ שלנו ולא סתם זוהי נקודת המוצא. הבולשביקיות שנוהגת המדינה כלפי הקוראים "כהנא צדק", ללא דיון אמיתי בתכניו של הרב כהנא ז"ל ומדוע אינם מוסריים, גורמת לסלידה מהנצחת מורשתו של רבין ז"ל (ויוצאי חבר העמים יעידו: http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?...). דבר נוסף שנגרם מההפשטה (או אולי זיוף) של תורתו של הרב כהנא הוא המשיכה שצעירים מתלהמים, שמחפשים אלימות, חשים אל קבוצה קיצונית זו, כאשר אין לכך יסוד. לאחר שהצעירים מניפים את דגל כך, הם יוצרים תדמית אלימה ומתלהמת (גם כלפי כוחות הביטחון), שלדבר זה אין שום קשר לתורת הרב. |
|
||||
|
||||
"תומכי כהנא אינם קוראים במפורש להרג ערבים סתם" - מי כן קורא, ועוד במפורש, להרג "סתם"? אפילו לחמאס יש את הסיבות שלו, לאידי אמין היו סיבות, לחמר רוז' היו סיבות, לזולו וגם לטוטי היו סיבות, לאייטולות יש סיבות, וגם מוחמד עטא הרג בגלל סיבה (או תכלית, אין לי חשק לריב עכשיו עם המהGeg על עניינים טלאולוגים). אני נמנע בקושי מלהזכיר את ההוא מגרמניה של שנות הארבעים, כדי שלא ישלפו לי כרטיס (או טלאי) צהוב. אכן, הומניסט אמיתי. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |