בתשובה לצחי ברזיק, 23/09/00 19:18
בעניין ההולנדים 9879
שוב - זה העניין... נכון, אלמלא הייתי שרוף על רעיון הרכבת לא בטוח, שהייתי נוסע בה. 'תאמת, מבחינת י ע י ל ו ת , נטו, בהתחשב במצב היום במחוז העותומני "ישראל", אני מניח, שאין טוב מקטנוע. אין פקקים, ועדיין - אתה ברשות עצמך, לא צריך להמתין כמעט שעה(!) בכל תחנה.
ועדיין - אני בעד הרכבת, ואף יותר מכך - מטרו. בברלין הייתי רק כמה כמה שעות עד היום (ובלי קשר לעניין התחבורתי - ל א אהבתי אותה במיוחד, בלשון המעטה... עניין של אוירה והסטוריה), אבל במהלך 1998 גרתי בבודאפשט למעלה מחצי-שנה, ושם - למרות, שיש שם המון מכוניות, נהגים איומים, ופקקים לא-מעט - יש מערכת תחבורתית יעילה ביותר, המורכבת מ: מטרו (שלושה קוים - ורביעי בבניה), חשמליות ואוטובוסים (חלקם חשמליים - טרולי-בס - כך, שנחסך זיהום). פה ושם ישנם גם מסלולים מיוחדים לאופניים, גם אל הערים הסמוכות, כגון גדלה, או סנטנדרה (אליהן, אגב, יש שירות של רכבת פרברית, הפועלת על מנועים כשל אוטובוס - ה"הב" - שתחנותיה צמודות לאלה של המטרו). אוה, וכמובן: בכל רכבת ורכבת בהונגריה (ובאירופה בכלל) ישנו קרון מיוחד לאופניים. בכל ימות השבוע יש שירות - גם אם בסופי-שבוע הוא פוחת (במקום שתי דקות - שש בין מטרו למטרו, במקום עשרים דקות - אולי חצי-שעה בין רכבת פרברית אחת למשנה... ובקיצור: מה ששם נחשב, לשירות מופחת של סוף-השבוע - אם אצלנו יהיה בימות-החול, ונהיה מאושרים). וגם בשעות הלילה, בהן המטרו אינו פועל (כחמש שעות בסך-הכל), ישנם אוטובוסי-לילה מיוחדים בקוים שלו, ובמספר קוים "איסטרטגיים" בנוסף - כך, שאינך יכול "להיתקע" עד למחרת.
זהו היעד, שאני מאמין, כי אליו יש לשאוף. ואם כל זה יתגשם כאן - ודיינו. כל שעלינו לעשות, הוא להוסיף קרונות רבים לרכבות, לרבות קרונות-אופניים (ששמעתי מפעילי תאב"א, שהם אמורים להגיע לרכבת ישראל ביוני 2001 - אמן ואמן. בדיוק, כשאני כבר אעבור ממילא לת"א). לקבוע תעריף מיוחד כ"שכר לילה" גבוה לנהגי "אגד" ו"דן", כך, שהשירות - ברמה כזו או אחרת - יפעל 24 שעות ביממה, ולדחוק בהם, שיזרזו קצת יותר את החלפת הגרוטאות המיושנות והמזהמות שלהם - רצוי גם באוטובוסים חשמליים, בשעה טובה, ש"ירוק זה אגד" ילבש צורה מציאותית במזל טוב. ואחרון אחרון חביב מאוד - ל ח ס ל סוף-כל-סוף את הכפייה החריידית במדינה הזאת, על-מנת, שיהיה ברור, שסוף-השבוע א י נ ו עוד "יום במצור". אין שום כוונה, שהאוטובוסים והרכבות יכנסו לשכונותיהם (מי ר ו צ ה בכלל להתקרב לשם??), אבל - לא ייתכן, שמדי שבוע יהיה לנו כאן יום-הכיפורים, רק כי איזה חומייניסט חשוך רוצה להתפלל.

דני.
ותחילה התנצלות 9895
במשך כל סוף השבוע לא ביקרתי באייל, כך שהתגובה שלי מעט מושהית. מכיוון שכך התלבטתי האם בכלל להגיב. מכיוון שהחלטתי בחיוב , אפתח בהצטרפות לגינויים לדני האדום על הסגנון והאלימות העולים מתגובותיו השונות לדיון. אין מקום לסגנון זה, ולמסרים הנובעים ממנו (או המזינים אותו).

ולענין עצמו. דני האדום כותב:
"כל שעלינו לעשות, הוא להוסיף קרונות רבים לרכבות, לרבות קרונות-אופניים (ששמעתי מפעילי תאב"א, שהם אמורים להגיע לרכבת
ישראל ביוני 2001 - אמן ואמן. בדיוק, כשאני כבר אעבור ממילא לת"א)."
ממש חזון אחרית הימים. ובכן, הרשה לי לצנן את התלהבותך ולצטט לך מתקנות רכבת ישראל, כפי שפורסמו (בין היתר) בלוח הזמנים 2000 של רכבת ישראל - זה שבתוקף מ כט' באייר תש"ס (3.6.00) עד להודעה חדשה (שערוריה בפני עצמה, אבל לא זה המקום).
בכל אופן, בתקנות אלו, תחת הכותרת "הובלת חפצי נוסעים" כתוב: מותר לנוסע לקחת עימו חפצי נוסעים רגילים לשימוש אישי, לרבות עגלת ילדים מקופלת, ללא תשלום, אך אסור להניחם על המושב ובמעברים. הובלת כלי-רכב מכל הסוגים, *לרבות אופניים* - אסורה." (ההדגשה שלי, דורון.)
אופניים ברכבת 9921
כן אתה צודק, זו באמת שערוריה. אני שוב יכול לתרום מנסיוני האישי ולספר על הרכבות בסקוטלנד. בכל רכבת (שהיא בדרך כלל דו קרונית) יש "רשמית" מקום לארבעה זוגות אופניים. מעשית ניתן להכניס קרוב לשנים-עשר. אפשר להזמין מראש מקום שמור לאופניים (במחיר של פאונד אחד למיטב זכרוני, שער אוגוסט 98 - בערך 6.5 - 7 שקלים). בארץ - יוק!

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים