|
||||
|
||||
לדעתי אין להשוות את ישראל לארה"ב אלא לאירופה. בארה"ב יש בעיני הציבור עדיפות מוחלטת לנסיעה ברכב פרטי. באירופה הרבה יותר מקובל להשתמש גם ברכבות. מהנתונים שפורסמו השבוע בהארץ, עם פתיחת תחנת רכבת באר שבע - מרכז: ביוני 1999 היו בקו זה 17 אלף נסיעות בחודש. כיום, יש בקו הזה אם אינני טועה 107 אלף נסיעות בחודש והתחזית לעוד שנתיים מדברת על 250 אלף נסיעות בחודש. מעבר לכך, היתה כתבה מעניינת בהארץ לפני מספר חודשים: בעוד שבראשית שנות התשעים, נסעו ברכבת פחות מ-2 מיליון נסיעות בשנה, התחזית לשנת 2000 היא 13 מיליון נסיעות, ובשנת 2002 כבר תהיינה יותר מ-20 מיליון נסיעות. אז אנשים ימשיכו לקנות רכב פרטי, אבל רבים ישאירו אותו בבית וייסעו לעבודה ברכבת. שאל את כל האנשים שעברו לגור בבנימינה למשל וממשיכים לעבוד בגוש דן. רק חבל שהצלחת הרכבת בשנים האחרונות לא דבקה באוטובוסים (מי יודע, אולי פתיחת הענף לתחרות תשכנע את הציבור להשתמש יותר גם בהם). |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |