|
||||
|
||||
אני לא מבין את הבדיחה כאן. כיום פועלות 4 תחנות רכבת בגוש דן עצמו - רכבת מרכז, השלום, בני ברק והרצליה. תחנת האוניברסיטה תיפתח בעוד כחודש, ובעוד כשנתיים צפוייה להיפתח תחנת ההגנה (ליד התחנה המרכזית החדשה בת"א). ועלי להזכיר גם שבתוך כשנתיים אמורים להיפתח שני קווי רכבת חדשים - ת"א - נתב"ג ות"א - כפר סבא (הארכת הקו הקיים לראש העין). קו רכבת למערב ראשון לציון נצמא גם הוא בתיכנון ויש לקוות שבתוך חמש שנים גם יתחילו לסלול את הקו הנ"ל. |
|
||||
|
||||
אין פה שום בדיחה. 4 תחנות הרכבת האלה לא מתפקדות כתחליף לרכבת עירונית. הרכבת בארץ שימושית רק למעבר מרחקים גדולים בין ערים, כי פשוט אין לה מספיק תחנות. אם בראשון תהיה תחנה, המצב ישתפר, אבל מה עם בת ים? או חולון? וגם אם תהיה תחנה בכל עיר, עיר זה דבר די גדול. תחנה במזרח ראשון לא תעזור הרבה לגרים במערב. למרות שבמקרה הזה, של תנועה רק בתוך העיר, שיטת האופניים דווקא נשמעת הרבה יותר ראלית. בינתיים, היא רק רעיון חביב. לפחות בשבילי. |
|
||||
|
||||
לידיעתך, תוואי הקו המאושר למערב ראשון לציון עובר בין נתיבי איילון דרום, כך שלא תהיה בעיה עקרונית לפתוח תחנות רכבת חדשות עבור תושבי בת-ים וחולון. מעבר לכך, תוכנית הרכבת התחתית אומרת שהקו הראשון ייצא מדרום בת-ים, דרך ת''א עד פתח תקווה. עכשיו נשאר רק לחכות שיפורסמו המכרזים ותוך כמה שנים תהיה רכבת. מעבר לכך, ניתן להגיע עם הרכב לתחנת הרכבת - מה שעושים המון אנשים בבנימינה למשל, כך שתחנה במערב ראשון תעזור גם לגרים במזרח. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |