|
||||
|
||||
לסיפא של דבריך: הפתרון אשר הוצע על מנת למנוע את השינוי מאקדמיה לבית-ספר מקצועי, היה בכוון ההפוך - פתיחת מכללות, על מנת שהאוניברסיטאות יוכלו להתמקד בייעודן האקדמי. אלא מה? שנוי זה בא בעיצומו של תהליך הפיכת האוניברסיטה מאקדמיה לבית-ספר מקצועי, ורק הגביר אותו, שכן האוניברסיטאות, במקום לשמוח לשנוי, להסיר מעצמן את רובו של העול הכרוך בהכשרת תלמידים לתואר ראשון, להתמקד במחקר ובלימוד לתארים מתקדמים, נערכו לשמירה על ירושת אבותיהם: הזכות להעניק תואר ראשון. הפרדוקס הנוסף, הוא בכך שמי שמעוניין בתואר ראשון "מעשי" (גם אם הוא בפילוסופיה, כלומר, להבדיל ממי שמעוניין להמשיך במחקר אקדמי), עדיף לו ללמוד במכללה מאשר באוניברסיטה. מרצה באוניברסיטה (לרוב, יש יוצאים מן הכלל), זוהי עבודה צדדית, כמעט (ואולי לא רק כמעט) חלטורה של חוקר, עבודה אשר לרוב נכפית עליו כתנאי לכך שיתאפשר לו לעסוק במחקר בו הוא מעוניין, ולפרסם את המאמרים לפיהם הוא נמדד. איכות ההוראה שלו וכישוריו הדידקטיים אינם מהוים כל שיקול בנושא העסקתו או מעמדו. לעומת זאת המכללות מעסיקות מורים. אנשים אשר תפקידם עבורו הם מקבלים את שכרם, ולפיו הם נשפטים הוא ללמד. |
|
||||
|
||||
לא בדיוק. אולי בהנדסה המרצה משתכר יותר מעבודה מחוץ לקמפוס אולם חוקרי פילוסופיה יהודית או לשון עברית לא עושים יותר מדי מהצד בפרסום מחקרים. כמה קונים יש כבר ל"סוגיות נבחרות בלשון התנאים"? הרצאת אורח פה או שם, עריכה או הוצאה לאור של איזה כתב עת או מחקר נידח, אבל תכלס על פירסום מחקר בכתב עת לא מרוויחים כסף עד כמה שידוע לי וגם התואר פרופסור לא שווה יותר מדי בתלוש החודשי. |
|
||||
|
||||
לא מהצד, ולא מחוץ לקמפוס. העסקתו *באוניברסיטה* נובעת מהשם שרכש לו כחוקר, מהפרסומים הנושאים את שמו (ואולי גם מהשתייכותו לקליקה הנכונה), אבל ללא כל תלות ביכולות ההוראה שלו. |
|
||||
|
||||
אז מה קיבלנו? אין אונ' כי היא בית ספר מקצועי. היא בית ספר מקצועי אבל עם "מורים" מאוד לא מקצועיים (בלשון המעטה עפ"י נסיוני הקצר). למזלנו הגדול, יש את המכללות! שם המורים מקצועיים יותר. ניצלנו! הידד! אך אליה וקוץ בה: התואר אותו מקבלים במכללות נחשב לתואר פחות יוקרתי, בשוק העבודה. קרחים מכאן ומכאן. בדיוק כמו המרצים באונ' :) |
|
||||
|
||||
גם כמה מהסטודנטים קרחים מכאן ומכאן. you wanna make something of it? |
|
||||
|
||||
אל תעשה אותי לשעיר לעזעזל של הפורום הזה. ת'ה שומע? |
|
||||
|
||||
בכל זאת, אין יישום מקצועי בדרך כלל, אין מכללות מתחרות. בדרך כלל לא צריכים לעשות קורסים שנית, יש יותר זמן ללמוד. פחות לחץ. אבל גם שם, רמת הלימוד צונחת לדעתי. נאי אמנם לא יכול להעיד מה היה פעם כי לא למדתי פעם אולי במעיון בידיעונים ישנם ובמחקרים שהתפרסמו בתקופה, נראה לי שהרמה הייתה יותר גבוהה לפני 20 שנה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |