|
||||
|
||||
אני מסכים לגמרי. מתקבלת התחושה שבקורסי תכנות באונברסיטה לא מלמדים אותך איך להיות תוכניתן אלא איך להיות קומפיילר. |
|
||||
|
||||
למה אתה מתכוון "להיות קומפיילר" ? כאחת שעובדת בחברת היי-טק אני מודה שיש בזיון לעיתים בחוסר המקצועיות של התוכניתנים אשר אינם בוגרי אונ',למשל אלה אשר אינם יודעים ממש לחשב את סדר הגודל של זמן הריצה של אלגוריתם.(איני מתכוונת ממש לפתח נוסחאות נסיגה וכו' אך לפחות להבין את ההבדל בין אלגוריתם מסדר גודל של n^2 לבין nlogn ). נכון שלעיתים תהליכים אלה הם "שקופים" למתכנת אך אני מחזיקה בדעה שאדם מקצועי אמור לדעת ולהבין תהליכים אלה. |
|
||||
|
||||
בדיוק לכך, אני ואסף לביא התכונו. לימוד דרך מחשבה מופשטת וחשיבה "אלגוריתמאית" היא בדיוק מה שהאונ' מנסה ללמד אותנו וטוב שכך! העניין הוא, כאשר מגיעים לחלק מהמבחנים, אנו צריכים ללמוד SYNTAX בע"פ, כאילו זה העיקר. אתה יודע הכל על סיבוכיות, אתה יודע איך לפתור את השאלה, אתה מבין איך C מתפקד עד לרמה הנמוכה ביותר, אבל יורידו לך נק' רבות בגלל שלא זכרת אם כותבים מתודה של מחלקה מסוימת ככה: list<junk>::iterator CUR; או ככה list<gaga>::Itirator CUR; חשבי על שם החוג: "מדעי המחשב". למי אכפת אם הסטודנט זוכר פקודות בע"פ או לא? בשביל זה המציאו את ספרי ה-REFRENCE למתכנת ואין מתכנת מקצועי שעובד בלעדיהם. במקום זאת הם בודקים אותנו על איך מיקרוסופוט בדיוק הגדירו את התבניות שלהם. פשוט קישקוש של בית-ספר תיכון ולא של אקדמיה. אם אני קצת יותר מתקדם ואני מתכנת בד"כ עם #C במקום עם ++C, זה יכול לבלבל אותי במבחן ולפגוע לי בציון, משום שלא היה לי דף קטן בצד עם ה-SYNTAX הספציפי של ++C. למידה בע"פ על חשבון הבנה לעומק הדברים, זה משהו שהיה צריך להשאיר מחוץ לאונ', כמה שניתן (ועל זה כבר היה דיון באייל בעבר) |
|
||||
|
||||
מסכימה איתך במאה אחוזים. לא הבנתי זאת ממה שכתבת "להיות קומפיילר". באונ' הפתוחה משתמשים בד"כ בפסאודו-קוד, לדעתי זו אכן הצורה הנכונה,הsyntax המדויק אכן שולי. |
|
||||
|
||||
לעט דע רעקורד שואו שהבחנתי בהערה לגבי #C מול ++C ובחרתי להבליג. |
|
||||
|
||||
(לא היתה שם אמירה ש-#C טובה יותר מ-++C, ב"מתקדם" הכוונה היתה ל-"מכיר משהו נוסף") האמת היא שהשפות העיקריות איתן אני עובד הן: DELPHI, PERL, DBPRO ו VB. הכל מתערבב לי בראש בבלאגן אחד גדול ואני תמיד חייב איזה REFERENCE צמוד כשאני קופץ מאחת לשניה. |
|
||||
|
||||
אתה מזכיר לי ימים ישנים וחשוכים 1, שבהם הייתי צריכה לקבוע במבחן מה יקרה אם יהיו ; או ;; או ;;; בסוף שורה. 1 שבהם למדו באוניברסיטה פסקל 2 2 אני מניחה שזה מעיד משהו על הארכאיות שלי. |
|
||||
|
||||
מכיוון שאני ארכאי כנראה עוד יותר ממך, הרי בזמן שאני למדתי פסקל, זה היה מקצוע לא ממש מרכזי. אי לכך כל התרגילים הוגשו בזוגות. לי היתה בת זוג, שהיתה לנו חלוקת עבודה מוגדרת: אני על האלגוריתמים והיא על הסינטקס. |
|
||||
|
||||
מיקרוסופט על האלגוריתמים, הקומפילר על הסינטקס ועם בת הזוג הולכים לעשות דברים יותר מענינים. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |