|
||||
|
||||
כלומר, כיצד גורמים לסטודנטים להמנות ככל האפשר על קבוצת הלומדים למען הלימודים והמחקר, לעומת אלה הלומדים למען מציאת עבודה בשכר גבוה יותר? |
|
||||
|
||||
ע''י הקטנת הנזק הכלכלי שגורמת בחירה לא תועלתית (מבחינה כלכלית) של מסלול לימוד בתור התחלה. |
|
||||
|
||||
מה לגבי חתימת חוזה על-פיו הסטודנט מתחייב להקדיש כך וכך שנים לאקדמיה במסלול מחקרי, ובתמורה האוניברסיטה תגבה ממנו שכר לימוד מופחת? אם הסטודנט בוחר לעזוב את האוניברסיטה לפני שהשלים את ההתחייבות שלו, הוא נדרש לשלם את הפער. |
|
||||
|
||||
השיטה המקובלת במדעי הטבע (ואולי לא רק) היא מלגה (כולל שכר לימוד מופחת ושכר מסויים) תמורת תירגול; הנחת היסוד היא שהמלגה היא גם תמורת הקדשת זמן מסויים למחקר. |
|
||||
|
||||
או לגבות שכר גבוה מראש ולפצות בשכר לימוד נמוך למי שממשיך ללימודים מתקדמים בעלי אופי מחקרי אקדמי (בניגוד למסלולי ה''בלי תיזה ועם חטיבת ניהול'' שפופולריים כל כך בקרב בוגרי הנדסה). |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |