|
||||
|
||||
ב1. גם האיסור על קיום יחסי מין הומוסקסואלים היה מעוגן בחוק. הדיון שלנו כרגע הוא מטא-חוקי, כלומר - מה צריך להיות החוק, ולכן לענות לי ב"ככה כתוב בחוק" זה לא תשובה. הרי כל הטענה שלי היא שהחוק שגוי. ב2. זכויות האדם (קרי: לעשות מה שבא לך כל עוד אתה לא פוגע פיזית באדם אחר) נובעות מתוך כך שכל אדם רוצה לעשות מה שבא לו, ואני לא רואה שום סיבה שלמישהו, או לקבוצה של מישהואים, תהיה זכות לקבוע שמה שמישהו אחר רוצה לעשות הוא אסור. הסייג ("כל עוד אתה לא פוגע פיזית באדם אחר") נועד לדאוג לכך שהפעולה שלך לא תמנע ממישהו אחר לעשות מה שבא לו לעשות. פגיעה רגשית אינה נחשבת פגיעה משום שבצורה כזו, שוב, אנחנו נותנים בידיהם של מישהואים מסויימים את הסמכות לאסור על אנשים לעשות כל מיני דברים, רק בגלל שלמישהואים האלה לא בא שאחרים יעשו את הדברים הללו. ב3. לא פוגע בשום זכות שלך - אתה רשאי להצביע עלי ברחוב וללחוש לבנך באוזן "פויה!". בדיוק כמו שאתה רשאי לעשות כן לגבי אנשים שמעשנים ברחוב, או חרדים, או בחורות בגופיות, או פוליטיקאים. ג. העניין הוא שלא רק שזה לא נגרר - זה אפילו לא משפר את הסיכויים. כלומר, אין מתאם גדול יותר בין נודיזם לסטיות מיניות אלימות, מאשר כל קבוצה אחרת באוכלוסיה, ולכן הטענה שלך חסרת כל שחר. לא טענתי שהשינוי צריך לקרות מחר ובבת אחת. אני מודע שצריך להרגיל את הילידים למציאות החדשה לאט ובזהירות, עד שבסוף, בעוד עשור או שניים, נתחיל לראות ניצנים של סובלנות כלפי נודיסטים. תודיע לי כשתמצא אחד. --- הערה: הכותב אינו נודיסט. למעשה, לכותב יש בעיה רצינית עם המראה החיצוני שלו, ולא הולך לבריכות או לים בגלל זה. אבל הכותב חושב שאין בין נטיותיו האישיות לנושא הדיון דבר וחצי דבר. |
|
||||
|
||||
ב. אם למקד, אני משתמש בעובדה שיש חוק כעדות לכך שהיום זכות ההורה לחנך את ילדו כראות עיניו (וזו זכות שאתה מסכים שקיימת, נכון?) גוברת על זכות האדם על גופו, במקרה הספיציפי הזה. אני שואל אותך איך אתה מחליט שההפך. ג. לא נכון. לגבי נודיזם לשמו ("נודיזם אירופאי" אם תרצה) אני מסכים. אבל האם במצב כיום, יותר סביר או פחות סביר שפלאשר (מה המילה העברית? נו כמו ההוא וההיא מהפרסומת לקסטרו) יהיה גם פדופיל, בהשוואה לממוצע מהאוכלוסייה? בגלל זה שלחתי אותך לעפרונית, כי היא כתבה את זה יותר יפה ממני. זה ההקשר שקובע. |
|
||||
|
||||
ב. היסק מוזר. אני די בטוח שאף אחד לא חשב על הזכות לחנך ילדים כשחוקקו את החוק הזה. חשבו על רגשות דתיים, חשבו על נורמות חברתיות שהיו מקובלות (ועודן מקובלות) בקרב רבים. אולי אפילו חשבו על מניעת תאונות דרכים (היה פרק על זה בסיינפלד, לא?). קשה לי להאמין שאמרו אז "טוב, כעקרון, זה לא צריך להפריע שאנשים ילכו בעירום, אבל מה עם חינוך הילדים?!"... אני מחליט שההפך מתוך ניתוח של עקרונות הדמוקרטיה הליברלית. ג. ההבדל בין סתם נודיסט לבין פלאשר הוא שהאחרון עושה זאת לשם סיפוק מיני (או סיפוק אחר כלשהו) שנובע מחשיפת איבר המין לזרים (אולי אלמנט ההפתעה גם פועל כאן, לא יודע). כאן יש אלמנט של הפרעה לשלום הציבור, אבל הוא לא שונה בהרבה מבן-אדם שילך ברחוב ויעשה "בו" לאנשים באוזן, או סתם ישמיע קולות של פיצוצים כל פרק זמן אקראי. ואם מישהו הוא פדופיל (והוא מנסה לממש את הדחפים שלו) צריך להכניס אותו לכלא, או לטיפול או משהו, וזה לא קשור לשום דבר אחר. אם נגלה יום אחד שיש יותר פדופילים בקרב זמרי פופ שחורים, האם זה אומר שנאסור על שחורים להיות זמרי פופ? |
|
||||
|
||||
ב. אה, זו שאלה עמוקה מאד (1). מי מבצע "חשיבה מוסרית"? לתפיסתי, לא בהכרח הפוליטיקאים. הם הצביעו, כל אחד, מתוך המערכת המוסרית שלו, וכל אחד אמור לייצג נתח באוכלוסייה עם מערכת מוסרית דומה. הם לא חשבו על מוסר, כמו שאני ואתה עכשיו, אלא פעלו מתוך המוסר. אם יהיה לי משהו יותר קוהרנטי אני אוסיף. ג. לא, אבל את הילד בן ה6 שלי הייתי מרחיק מכאלה, רק ליתר בטחון. אתה לא? העניין הוא שיש ערך לנורמה *מעצם היותה נורמה*. בוא נתמקד בקבלה של גופיות באוטובוסים לעת עתה. (1) ואני מתנצל כאן על סגנון הכתיבה שלי. שמתי לב שאכן הסגנון שלי הוא מהסגנונות "מפמפמי המקטרת" ביותר באייל, ואנשים לא תמיד מחבבים אותו. |
|
||||
|
||||
גופיות כבר מקובלות באוטובוסים. מי שניסו לגרש את הבחורה (והצליחו) הם ה''סוטים'' מהנורמה כיום, והם צריכים להענש על מעשיהם. |
|
||||
|
||||
בחברה שלנו כן, בחברה החרדית לא. בעייה. |
|
||||
|
||||
שלהם. |
|
||||
|
||||
ג. אם אחוז הפדופילים, בקרב המהלכים בעירום, יהיה גבוה יותר, איתורם של אלה לא יהיה קל יותר? נראה שהדבר רק יגביר את היכולת שלך להגן על ילדיך, לא? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |