בתשובה להאייל מיריחו, 01/10/02 18:50
עוד עניין 95279
אם אני זוכר, חשבנו על זה, בזמנו, והחלטנו לוותר על האופצייה, כיוון שזה פתח להטרדות. מישהו יכול, למשל, להשאיר מאה הודעות נאצה בשמי (שכן אין דרך לאמת שהאימייל שהכניסו הוא באמת שלי) ואז אני אקבל לתיבת הדואר שלי מאה הודעות על מחיקה. ואני? אני בסך הכל רציתי להגיע הביתה בשלוש.
עוד עניין 95285
אז תיישמו את זה רק לגבי משתמשים רשומים, ושהדוא''ל יישלח לתיבת הדוא''ל שהם רשמו בחשבון, ולא לתיבה שרשומה בהודעה שפורסמה.
עוד עניין 95286
אולי, טל בטח יכניס את זה לרשימה הארוכה של פיצ'רים ליישום.
עוד עניין 95312
וחוץ מזה, נדמה לי שהנחנו (בתמימות אולי) שדווקא הקוראים הקבועים והרשומים לא ישאירו הודעות שנאלץ להסיר.
עוד עניין 95318
אתה יודע מה אומרים: עם האוכל בא התיאבון.
כן, וגם החילזון הוא מהשפן 95319
כגודל הציפיות- גודל הכריות! 95320
_____
העלמה עפרונית, גם כן מכירה כאלה.
טוב שכן קרוב 95322
משניים על העץ
טוב שם משמן? טוב. 95460
כן, וגם החילזון הוא מהשפן 95324
נתתי לך יותר קרדיט מזה.

התכוונתי לומר שעם קבלת היכולת להסיר תגובות, הסטנדרטים של העורכים לגבי מהי רמת דיון מקובלת, עברו ירידה מסוימת.

מה גם, שעצם האפשרות לשלוח תגובה ל"עונש", מספקת תירוץ להסרת הודעות גבוליות, שבמקרים אחרים היו חושבים פעמיים ושלוש האם להעיפן לצמיתות.

כמו כן, ההנחה שלכם כי משתמשים רשומים לא ישלחו הודעות החורגות מרמת הדיון היא בלתי מבוססת בעליל, שכן ניתן בקלות רבה לפתוח חשבון משתמש על תיבה בלתי-מזוהה, לשנות שם בכל תגובה, ולהציף את המערכת בהודעות זבל.
ובכלל, לכתוב תגובות נקודתיות ירודות ללא חשבון זו משימה כמעט בלתי-אפשרית.

למעשה, אם תבחנו את הנתונים - אני משוכנע שתגלו כי לפחות 75% מהתגובות שהוסרו לאזור ה"בלתי-ראויות" נכתבו בידי בעלי חשבון משתמש.
אוף, קצת הומור! 95369
אני בכלל חשבתי שהתכוונת לכותבים, שהתחילו "לבדוק" את גבולות המערכת - מה לגיטימי, מה לא.

במבט לאחור, אני יכול להעיד על עצמי שבהתחלה היה לי מאד קשה להפעיל את המספריים (ואגב, למי שעדיין תוהה, אין תורנות מספריים. מי שרוצה זמן חשיפה מקסימלי מוזמן להשאיר הודעות בין חצות ל 8:30 בבוקר, אבל שום דבר לא מובטח). בהתחלה התייעצתי הרבה לפני שהסרתי הודעות, אבל נכון, ככל שעובר הזמן יותר קל לי ללחוץ על ההדק. אני חושב שבנקודה מסויימת הייתה מגמה, לא כתובה או מוסכמת מראש, שיש להחמיר קצת, כדי לגרום לכולם "להיכנס לתלם".

כן, האפשרות לשלוח תגובות לאי השדים מספקת תירוץ לשלוח הודעות גבוליות לשם, אבל זו בדיוק המטרה - להתרכז בדיון ולא בלהעליב אנשים אחרים (אתם רוצים לרדת אחד על השני? למה דווקא כאן? מה חטאו לכם כולם?). אני גם מנצל את הודעתך כדי לחוות את דעתי שבזמן האחרון חלה עליה אמיתית בכמות ההודעות שאני רואה שיש סיבה טובה להסירן, וחבל.

המחשבה מאחורי אי-שליחת ההודעות הייתה כדי למנוע abuse מכוון שכזה, של מישהו שהודעתו נמחקה וגילה את הכלי הזה ומשתמש בו להטרדה. ההנחה לגבי המשתמשים הרשומים לא הייתה לגבי יכולתם או אי יכולתם, אלא לגבי המוטיבציה שלהם לעשות כך (או, ליתר דיוק, לא לעשות כך), לאור העובדה שהם אמורים להכיר את "כללי המשחק". אשר למספרים - אין לי מושג, אני נוטה להאמין שאתה טועה, אבל לך תדע...
אוף, קצת הומור! 95375
מילא הודעות עם סיבה טובה, גם רמת ההודעות הנטולות e-bravado לא עלתה במיוחד. הנה דוגמא עכשווית: תגובה 94322

ככל שהאייל קהילתי יותר, אני חש שכמות התגובות עולה על האיכות. טוב נו, עוד מעט מתחיל הסמסטר, ואז כל הילדודס (Myself included) יפסיקו עם השטויות.

------------------------
אוף, אני באמת צריך ניתוח לשליפת הצנון מהעכוז ( (C) ליאור גולגר)
אוף, קצת הומור! 95389
אישית - אני מבטיחה להשתדל אפילו פחות עם תחילת הסימסטר. במיוחד בשבילך.
אוף, קצת הומור! 95432
יש כל מיני מדדים לבדיקת "הצלחתו" של פתיל מסוים. למשל דעתם של כל מיני טיפוסים שכותבים כל מיני ביטויים כמו e-bravado וכל מיני ממונים מטעם עצמם על ה"איכות".

אישית - אני דווקא החלטתי לא מזמן, ביני לביני, לנסות ולבצע התפיידות קלה, עם תחילתה של שנת הלימודים הבאה עלינו לרעה.
בואו נשים את הדברים על השולחן 95431
אין באמת אחידות, או קריטריוניזציה ברורה שאפשר לשים עליה את האצבע, במדיניות הסרת התגובות באייל. תגובות מוסרות או לא מוסרות לפי קפריזות ריגעיות של אחד העורכים, או לפי תחושות סובייקטיביות (נכונות או לא) של "החמרה במצב".
כמו כן, נדמה לי שלפחות חלק מהעורכים פשוט לא מודע לכללים שנקבעו ע"י המערכת עצמה להסרת תגובות. אחד הכללים הללו קובע כי כל אזכור של מדיניות ההסרה, ושל אי השדים, בדיון שהוא איננו הדיון הזה, דינו הגליה. למרות זאת, במשך לא מעט ימים עמד הפתיל הזה (תגובה 94439) על תלו ואף הוסיף וצמח, עד שמישהו נזכר פתאום (או עד שדובי השלים את חובות הקריאה שלו, והגיע אליו?) שבעצם צריך להסיר אותו.

אני אדגים על עצמי, כי קל לי יותר לזכור דוגמאות כאלה, אבל אני מבקש להדגיש ולציין, שהדוגמאות הללו לא מובאות מתוך מרמור אישי או תחושות דומות, אלא לצורך העניין העקרוני בלבד. (ממילא, ברוב המקרים, לא איכפת לי במיוחד אם תגובותיי נשלחות אל האי או לא).

הנה תגובה שהוסרה לי, מזמן, ובצדק לדעתי (תגובה 76647). ג. שמעון אפילו תיאר אותה בפלצות מה באחת מהודעותיו, וסיפר לקוראי האתר איך נאלץ להגלות ל"אי השדים" "הודעה… שכל תוכנה היה [ה]אמירה… :'נמאסתן"'. מעניין לדעת אם כן, איזה תוכן נוסף מצא ג. שמעון (או העורכים האחרים, שמן הסתם לא התנגדו להסרה שביצע שמעון) בהודעה הזאת (תגובה 87155 ) , אשר גרמה להם לבחור שלא להסיר אותה.

עוד שתי תגובות שהוסרו לי לא ממש מזמן, מעלות אצלי תמיהות. לגבי הראשונה (תגובה 91665) האם השימוש במילה "זין" אסור באייל? באם כן, האם יועילו עורכי האתר לפרסם רשימת ביטויים חלופיים מותרים? בולבול, זה בסדר? פין? איבר מין זכרי?
לגבי התגובה הזאת(תגובה 92072), אין לי הוכחות כמובן, אבל משהו אומר לי שאם היא הייתה נותרת ללא כל תגובה, היא לא הייתה מוסרת. מה עוד, שכפי שניתן לראות, לפחות אחד מהעורכים לא מצא אותה כראויה להגליה.
כדי ללא לירות לעצמי ברגל, לא אביא דוגמאות להודעות שכתבתי ולא הורדו, למרות שניתן היה לעשות כן, אבל בסכומו של דבר, אני חייב לציין שלמישהו כמוני, שפעמים רבות מתלבט האם ללחוץ על כפתור ה"אשר" או לא‏1, חוסר העקביות הזה לא מותיר שום ברירה, אלא ללחוץ על הכפתור ולקוות ל"מזג אוויר נוח".

הערת סיום: ברצוני להדגיש, שלמרות הטון הביקורתי משהו בו כתובה ההודעה הזאת, היא אמורה להיות בעיקר הודעה "תיאורית". כלומר, כל מה שאני טוען (או לפחות כל מה שהתיימרתי מלכתחילה לטעון) הוא: "זה המצב". מבחינתי, תשובה כמו: "מה שאתה אומר הוא אולי נכון, אבל אין לנו זמן/עניין/כוח אדם להתעסק עם השטויות האלה, ולכן כך נראית וכך תיראה מדיניות הסרת התגובות באתר", היא לגיטימית.

_____________
1 לאחרונה פיתחתי שיטה טובה, להימנע משיגור הודעות רבות. השיטה מבוססת על מתודת ה"ספור עד עשר", אשר למדתי לפני שנים רבות בגן יוכבד. בעיקרון, השיטה אומרת שאם בא לי רעיון להודעה שנונה ומצחיקה, אני כותב אותה לעצמי, וקורא בלב‏2. בפעם הראשונה היא נורא משעשעת, בפעם השניה היא מעלה חיוך, בפעם השלישית גלידה, בפעם החמישית היא בסדר, בפעם השביעית אני חושב שאולי בכל זאת לא כדאי לשלוח אותה, ובפעם העשירית אני כבר שואל את עצמי מי האידיוט שכתב את ההודעה הזאת? ‏3

2אין בתיאור המובא לעיל, כדי להביע את דעתו של הכותב על כלל הודעותיו באתר עד כה, ואין להשליך ממנו, רטרואקטיבית, לגבי הודעותיו.

3יחד עם זאת, ומבלי לסתור את האמור לעיל, לא קל היה לי לעמוד מנגד‏4 בעת שכליל נאורי חלק עם קוראי האתר את העובדה שכל בגדיו נקנים ע"י אימו.

4 הזכיר לי קצת פרק מ"חברים" בו צ'נדלר לא יכול היה "לרדת" על חבריו.
גם אני רוצה 95458
המלבין פני חברו כאילו מביא גאולה לעולם!
רגע של עברית 95462
המלבין פני חברו. ברבים: המלבינים פני חבריהם.
(Zoo ארץ Zoo)
לא הביישן למד 95463
ולא מעוקצך
די! 95477
תפסיקו להוסיף מים למדורה.
די! 95479
צודק ! הרי אי אפשר לאכול את העוגה משני הצדדים.
שם כבר הייתי... 95489
תגובה 83651
שם כבר הייתי... 95675
הסיד, הסיד...

הנשיא רייגן (לפני שהלך לאיבוד) אמר שיש 3 שלבים בזיקנה:

שלב א' - מתחילים לפגוש כל יום אנשים חדשים.

שלב ב' - שוכחים לסגור את החנות לאחר שיוצאים מהשירותים.

שלב ג' - שוכחים לפתוח את החנות לפני שנכנסים לשירותים.

כנראה שהשלב הרביעי הוא כשמספרים בדיחות שכבר סופרו.
בזה אני לא בטוח בכלל 95503
צריך לשאול את הנחתום.
אין הנחתום 95507
משביע את הארי
סייג לחכמה - 95516
שתיקה.
אם כבר הגענו עד כאן... 95520
ב"מוסף הארץ", 10.11.00, פורסם חלק מאוסף ציטוטים של מישהו - אוסף של אמרות שפר משובשות, בליווי שם האומר (בד"כ אנשי ציבור או תקשורת) ושאר פרטים מפלילים. הפרסום ב"הארץ" לא כלל את הפרטים המפלילים - אפילו לא את שם האומר - אבל הוא כן כלל את הציטוטים עצמם. הנה הטובים שבהם:

* שעון החול ממשיך לתקתק.
* צריך למצוא את שביל האמצע, שביל החלב.
* ניצחתם בקרב - אבל החולה מת.
* מה ששבר להם את הקש, זה...
* ישבנו סביב המדוכה והחלטנו.
* זו ממש אבן-אכילס.
* אם היו אומרים לי את זה מראש - הייתי חותם על כך בארבע ידיים.
* זה לחם חוק ברזל.
* זה לא משנאת יעקב.
* הוא הרי מבעיר בארות מים.
* דחיתי אותם בלך וקש.
* גם אנחנו לא שה שכולו תכלת.
* לאחוז את העוגה בשתי קצותיה.
מה הרבותא? 95592
נראה לי שכל אלה הוצאו מתוך נאום אחד של פואד.
ובהזדמנות זו שביאליק מת 143604
אם ביאליק היה חי, הוא היה מתהפך בקברו.
אם כבר הגענו עד כאן... 158191
היום נתקלתי ב''לנסר את הגדר עליה אתה יושב''. גם פגשתי פעם את ''תקוע כמו קוץ בגרון''.
הניחה את יריית הפתיחה 196196
מתוך מאמר בגליון 9 של "חלומות באספמיה": "עירית לינור ירתה את אבן הפינה לרומן הרומנטי לרווקות ב'שירת הסירנה"'.
הניחה את יריית הפתיחה 196198
מה הבעיה עם "ירתה את אבן הפינה"? למיטב ידיעתי זה ניסוח תקין לגמרי (אם כי אולי מעט ארכאי).
הניחה את יריית הפתיחה 196199
לא מניחים אותן, בדרך כלל?
הניחה את יריית הפתיחה 196200
לא רק. יש ביטוי כזה. לירות את אבן הפינה.
הניחה את יריית הפתיחה 196201
למשל: http://lib.cet.ac.il/Pages/item.asp?item=4467
ירה לעצמו אבן ברגל 196202
לא ארכאי, אלא תנכ"י: "או מי ירה אבן פינתה", איוב ל"ח ו'. הבוז לי על השגיאה המביכה, והתנצלות בפני נועה מנהיים ועורכי "חלומות באספמיה".
תנו לה קצין, אויש, תנו לה 197352
ככה זה כשנשואים עם כתב צבאי.
תנו לה קצין, אויש, תנו לה 197357
נשואים לכתב צבאי? מי? מה?
תנו לה קצין, אויש, תנו לה 197359
עירית לינור ואלון בן דוד.
תגובה 196196
אם כבר הגענו עד כאן... 197280
כתב ערוץ 10, לפני כמה זמן (בדיוק כשלא היה מנוע חיפוש, לכן לא הבאתי זאת בזמן אמת): "לאופוזיציה לא נותרו שפנים בשרוולה".
די! 95598
או לטמון את הראש בקיר
די! 95677
וגם את זה שמעתי:

משענת קנה קצוץ (נאמר ע"י חבר כנסת דרוזי).

הגוזל הנגזל.
די! 95683
זה היה במקרה ח"כ איוב קרא (שצעק שלשום בביהמ"ש לעבר משפחת בכרי: נטפל בכם לפי מנהגי המגזר!) ?
די! 95684
לא ! זה היה ח"כ אסאד אסעד (לפני כמה שנים), שאמר ברדיו כי אל להם לדרוזים ברמת הגולן לתלות תקוות באסד (האב), שכן הוא "משענת קנה קצוץ".
די! 95796
ובהצגה ששכחתי את שמה ("הנערים שבחבורה"?) אך עשתה בשעתה הרבה גלים בגלל העיסוק בהומוסכסואליות נשמע גם "משענת קנה מצוץ".
די! 95809
נזכרתי בעוד אחד ששמעתי ברדיו:

קורי תרנגולת
ומשהו שרבים וטובים אומרים 95854
עשה ימים כלילות
ועוד אחד 95924
שמעתי פעם את נמרודי (האב) מספר בטלוויזיה שהוא פעל רבות לשחרור ''בני התערובת'' האמריקאים שהיו לכודים בשגרירות ארה''ב בטהרן.
ועוד אחד 95929
פעם היו אומרים ''בני תערובות''. ''תערובות'' - ריבוי של ''תערובה'', מילה נרדפת ל''ערובה''.
שלוש, שלוש וחצי 95305
- מר אש, האם אתה חושב שתושבי העיר הם פראיירים שלך?
- בודאי שהם פראיירים שלי, הנה תראה איך אנחנו גוררים עכשיו את האוטו של הפראייר הזה
- רגע, זה האוטו שלי הלו חכו!
(האהאהא)

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים