|
||||
|
||||
1. מספר השחקנים הנוכחי אינו מאפשר מספיק גמישות. להגדיל את מספר השחקנים, נאמר בחמישה לכל קבוצה. 2. מאמנים משלבים אסטרטגיות בצורה חובבנית. יש לקבוע את הרכב הקבוצות: שוער, שני מגינים פנימיים, שני מגינים חיצוניים, שני קשרים-חלוצים וחלוץ חוד אחד. השאר - קשרים. 3. השדרנים מתקשים לתאר לצופים את המיקום המדויק של הכדור והשחקנים (בתוך הרחבה/באזור המחצית - לא מדויק ומבלבל). קוי אורך ורוחב יכולים לעזור. 4. השחקנים של היום לא בכושר, אין מה לעשות. צריך להגביל את התנועה שלהם כדי שכולם יוכלו להתרכז טוב יותר במטרות המשחק. 5. במקום שכולם ירוצו בבת-אחת, בכל פעם ינוע רק שחקן אחד. ככה יותר ברור מה קורה על המגרש, וזה יהיה אך הוגן אם בכל פעם ינוע שחקן מקבוצה אחרת. 6. מגינים פנימיים יזוזו רק קדימה ואחורה או הצידה. מגינים חיצוניים - רק באלכסון. חלוץ החוד - בכל הכיוונים. וכן הלאה. חשבתי גם על כללים שישפרו מאד את משחק הברידג'. זה הולך ככה: 1. לצמצם את מספר השחקנים לשניים. 2. לקבוע את מספר הקלפים שיש לכל שחקן, למשל לשש-עשרה. 3. לפרוס אותם על השולחן. 4. המשובץ. ... |
|
||||
|
||||
משעשע, אבל המטרה היא להפוך אותו ל*יותר* יפה, לא לפחות יפה. |
|
||||
|
||||
עלית עלי. מזמן חשבתי שהויכוחים באייל דומים למשחק שחמט בהתכתבות. אז למה לא לנצל את המדיום למה שהוא יודע לעשות? 1. ה2-ה4 |
|
||||
|
||||
א-ה-ה-הם. שלא תחשבו על זה אפילו. |
|
||||
|
||||
בחייך דובי, תחשוב על היתרונות. המבנה של עץ מלבנים מאפשר התפצלויות בנקודות קריטיות במשחק; אפשר להציע כמה מהלכים, ולהמשיך את המשחק בכולן כדי לראות מה-היה-קורה-אילו. עם כל הקיביצרים מלידה שמסתובבים כאן, תוך דקות המשחק ילווה בדיון אחד על המוסריות שבשימוש בסוסים בתור כלי משחק, ועוד דיון על היתרונות של משטר מלוכני והאידיאלים של הקרבה עצמית. יהיו קטעים. אבל למה שארגיז את העורך הראשי - מה הוא, פמיניסט... |
|
||||
|
||||
1. ... נכנע. (יש ברשותי הוכחה לכך שהמסע שהבאת זוכה בהכרח, כך שאפשר לחסוך כאן את העץ שיעצבן את העורך הראשי. לא, היא לא ארוכה מכדי שתיכנס כאן בשוליים, אלא שלא מצאתי דרך לכתוב בשולי האייל). |
|
||||
|
||||
יש פתרון - כתוב מאמר על שחמט או הצע סקר על שחמט, ואז תכניס לשם את המשחק - בדיוק כמו משחק ההשפלה שנכנס לפורום הספרים. |
|
||||
|
||||
מאמר על האינטלגנציה המלאכותית מול האנושית כוח חישוב מול אינטואיציה,וקספארוב מול כחול עמוק וג'וניור יהיה מענין. |
|
||||
|
||||
במקרה של שח, זה לא כח חישוב מול אינטואיציה, אלא כח חישוב מול זיהוי תבניות. ואת האמת, זה גם כבר לא כח חישוב. מעטות הן תוכנות השח הנכתבות כיום המשתמשות בbrute force (בנה עץ מצבים בצורה רקורסיבית עד עומק מסויים, לכל מצב חשב "ערך" ע"פ נוסחה ידועה מראש, בחר במצב עם הערך הכי גבוה) כשיטת המשחק שלהן. היום עושים דברים הרבה יותר אלגנטיים, והרבה יותר דומים להלך מחשבה של שחמטאי. את האמת, באמת יופי של נושא. אם הייתי מכיר מספיק לעומק הייתי כותב בעצמי. |
|
||||
|
||||
ב''מוסף הארץ'' האחרון הופיעה כתבה על ''ג'וניור'' הישראלית, העתידה לשחק נגד קספרוב בקרוב. יוצריה אכן מתהדרים ב''דברים הרבה יותר אלגנטיים'', ומובן שאין לזקוף את הישגיה לזכות כח החישוב האדיר של מחשב אישי. לעומתה, המפלצות היבמיות, הגם שבוודאי לא היו גלמים גמורים, נשענו גם על היכולת לסקור עצי משחק עמוקים ורחבים במהירות. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
ואפילו בפורמט האייל: "האם אתה משחק שחמט? - כן - לא - מה זה שחמט?" |
|
||||
|
||||
להלן תיקון שמתאים יותר לרוח האייל: "האם אתה משחק שחמט? - כן - לא - מה זה משחק?" |
|
||||
|
||||
-כן -לא -כן ולא -כן, אבל במילואים אני משחק שש בש - לא. שח מט זה דבר רציני ולא משחק. המלכה שלי עדיין מחפשת עבד. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |