|
||||
|
||||
אינן מצויות אך ורק על פני האדמה. הן מצויות קודם כל במוחות ובלבבות הפלסטינים.הן ניטעו בהם בתהליך חינוכי מושחת שנמשך פחות מעשור. תהליך משחית ומושחת שיעברו דורות עד שזכרו יימחה. על תשתיות אלה ששום בולדוזר לא יוכל להרוס, עומד כל מפעל הטרור הפלסטיני. וכשתהיה להם מדינה, והיא תהיה, היא תהיה שכן רע, שאוי יהיה לשכנו. |
|
||||
|
||||
למה רק פחות עשור ואם כבר ההתעקשות על פרק הזמן האם תהליך החינוך המושחת הוא חד כיווני - זאת אומרת שלהשחית לוקח פחות מעשור אבל לתקן (בתהליך חינוכי יקח דורות) אין אפשרות לצאת בתהליך חינוכי שיקח לו כמה שנים שיטהר את המוחות והללבות הפלסטינאים ובסופו הם יצאו זכים וברים או לפחות יגיעו לנקודה שבה נצבו לפני תהליך ההשחתה. האם למדינת ישראל יש אינטרס לצאת וליזום תהליך שכזה ? |
|
||||
|
||||
1. יש לישראל יותר מאינטרס לצאת וליזום תהליך שכזה. אך להערכתי אין שום סיכוי שהיא תעשה זאת ללא שליטה מוחלטת על כל חיי היום יום הפלסטינים. (כיבוש מחדש, מינהל אזרחי וכיו"ב.) האם מישהו שפוי (אצלנו) מעוניין בכך? עדיף כבר לחזור לספרי הלימוד הירדניים. 2.השימוש בביטוי "פחות מעשור" מתייחס לתקופה שהפלסטינים "מחנכים" את ילדיהם ושולטים בכלים "החינוכיים" שלהם: "בתי ספר" ביום יום. "טלויזיה" בשעות הפנאי. "מסגדים" והטפות לשינאה בחג ומועד. 3.כדי שהפלסטינים ייצאו "זכים וברים" כלשונך, לא מספיק תהליך חינוכי. זהו דור אבוד! אל תזלזל בהם, גם הם צריכים את הזמן שלהם. לקח לעמים "תרבותיים" הרבה יותר מזה כדי לשרש שינאה ודעות קדומות, וגם זה טרם הושלם. ראה יחסן של אומות נוצריות תרבותיות באירופה לאחותן הבכירה- היהדות. |
|
||||
|
||||
1.ישראל כבשה מחדש את השטח מזמן (לפחות כ 3 חודשים מאז מבצע "דרך נחושה) המנהל האזרחי לא חודש פורמלית אבל למעשה בתחומים רבים הרשות הפלסטינאית הפסיקה לתפקד.והאחריות בשטח היא על הצבא. לא ברור לי מהי שליטה מוחלטת על חיי הפלסטינאים - עוצר גם בתוך המתחם הפרטי של המגורים,רכוז כל הגברים במטבח והנשים בחדרי השינה. 2.הפלסטינאים לדעתי מאז 67 שולטים על מערכת החינוך שלהם ישראל מעולם לא השקיעה בחינוך בשטחים. 3.מה משך הזמן שיקח עד שיעבור הדור האבוד מן העולם? ומה עלינו לעשות בזמן האבוד הזה? היהדות היא גם האחות הבכירה של האסלאם,ולמה אחות נדמה לי שהיא האמא?והשאלה היא אולי למה הצאצאים יצאו לתרבות רעה שכזאת? |
|
||||
|
||||
1. האחריות על השטח בידי הצבא. אבל לצבא יש משימות אחרות שהוא רואה בהן את אחריותו. אין הוא רואה בין משימותיו את רווחתם האזרחית של הפלסטינים. יוצא מכך שהם נדפקים מכל הכיוונים. 2. מערכת החינוך בשטחים הפלסטינים עד בואן של כנופיות טוניס, היתה ירדנית. המינהל האזרחי פיקח עליה אך תכניה היו לפי משרד החינוך הירדני. 3. מכיוון שאינני אוהב את המושג 'ממזרים' לא קראתי ליהדות אמא, קראתיה אחות. ואני שכבר מליון שנה לא פקדתי בית כנסת, כנסיה או מסגד (אלא אם הם חורבות), אהיה האחרון לתת לאחיות האלה סדרי עדיפויות. (אפילו למשפט הבכורה יש לי התנגדות) |
|
||||
|
||||
1.סוף סוף אני מבין את אסטרטגית העל של מדינת ישראל "לדפוק את הפלסטינאים מכל הכיוונים". העלו כאן כבר השערה שזה אכן מקור הפופלריות והכוח של שרון שנובע בעיקר מן העובדה שבסיבוב הנוכחי הפלסטינאים הם אלה שנדפקים יותר וכך הציבור הישראלי לא יוצא פריאר. מה לעשות שגם כמה ישראלים נדפקים כתוצאה מחטיבת העצים הזאת. 2.תוכנית הלימודים היתה ירדנית המורים התלמדים והתכנים פלסטינאים.לא ידוע לי על יהודים תושבי המקום שהביעו נכונות לתרום מזמנם לשפור המערכת. |
|
||||
|
||||
כבר איני יודע על מה בדיוק אנחנו חלוקים או מסכימים (: |
|
||||
|
||||
1. למעשה, מדובר בשיתוף פעולה נדיר בין הליגה הערבית לבין ישראל. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |