|
||||
|
||||
על פי פילוסופים מסויימים, אמונה היא היכולת לענות בחיוב כשנשאלים אם מחזיקים באותה אמונה. "האם אתה מאמין באלוהים?", "כן". נטיה זה חלק מעצמיותו של האובייקט, מלח נמס במים לא משום שהוא רוצה אלא משום שזה חלק מהגדרתו. כך המאמין בקיום או אי-קיום האלוהים, האמונה היא חלק מהגדרתו, היינו מן מצב מנטלי אמוני. אפשר אולי לנסות לתאר באופן תיאורטי שמושא האמונה יכול להשתנות, דבר המזכיר אולי פעילויות תשובה והתפקרות, או אמונה-באל או אמונה-בלא-אל או לא אמונה-באל. לעומת זאת, אגנוסטיות1 מבוססת על חוסר האפשרות לשלול את מה שאין לנו שום סיבה טובה לאשר, הגדרה האדם הזה לא כוללת את המונח אמונה. על נושא "יש או אין אלוהים, לא זה מה שמענין" כתבתי כאן, כי לא ברור לי אם בכלל ניתן לענות על השאלה הזו - כפי שכתבתי בתגובה לשי2, הרמב"ם עמד על כך שחקירה תמיד תוביל לשרש של סיבת הסיבות. בזה אין שום דרך ידועה לי שיכולה להביא להכרעה. לכן, השאלה המעניינת יותר היא אולי - אם בכלל קיים אל כזה, האם יש לו בכלל אפשרות להתערב בנעשה בעולם, כולל לברוא עולם? תגובה 64451 ______________ 1 אגנוסטיות תגובה 67767 2 יפה שזיהית את הרמזים שזרעתי - מעיל עור, כלב אוכל (בחולם). תגובה 92690 |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |