|
||||
|
||||
ואם בחורה לא שמרה פעם אבל עכשיו כן שומרת, ילדיה (שנולדו רק אחרי שהתחילה לשמור) עדיין יחשבו "בני נידה"? |
|
||||
|
||||
בהסתיגות המופיעה בכותרת (ומתיחסת גם לנכד): לא, אבל היא כנראה כן (בהנחה שאמה לא שמרה). |
|
||||
|
||||
הבחורה עצמה היא בת נידה אם אימה לא שמרה, אבל בניה לא יהיו. על כל פנים, אין איסור הלכתי לשאת ''בת נידה''. |
|
||||
|
||||
כפי שכתב הגלילי, רבים החרדים הנמנעים מלהתחתן בחוזרים בתשובה, אף על פי שהתירו רבים מהאחרונים במפורש את שלא נאסר מעולם. |
|
||||
|
||||
אם לא נאסר, ואין כאן בכל מקרה אפילו בעיה של מראית עין, אז למה הם נמנעים? |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
יש לזכור שבחברות החרדיות לא מדובר בנישואין מאהבה. למעשה הנתונים היחידים כמעט שיש לך על בן הזוג הפוטנציאלי הם הנתונים שיש על בני משפחתו. אם הוא חרדי - אתה יודע עליו ''הכל'' - כל שושולת היוחסין והמעמד החברתי הנוכחי. אם הוא חוזר בתשובה - הדבר היחיד שאתה יודע עליו הוא שמשפחתו ''בעייתית''. מה שהופך את הבחירה לפחות מועדפת בכל מקרה. זאת ועוד, בנישואין מבוססי שידוך כל אחד מבני הזוג משחק תפקיד קבוע שיוצר הרמוניה מסוימת בבית. הוא משחק את התפקיד של אביו. היא משחקת את התפקיד של אמה. תחת ההנחה שקיימת הקבלה גבוהה בין הבית שממנו הוא בא לבית שממנו היא באה, מערכת הנישואין מחזיקה. בן זוג שבא מחוץ לקהילה יהא מודע פחות לכללים הללו, והאופציה לחיכוך עולה. |
|
||||
|
||||
מתרחקים צדיקים גמורים title/> אכן כך. ולזאת ניתן להוסיף אמונות תפלות, כמו שאופי הבנים הוא כשל אחי האם וכו'. כל זאת, למרות מה שנאמר ב"תאוריה" עליה מבוססת הכותרת. לפחות עד לפני 4 שנים (כיום אני פחות מעודכן), בעל תשובה חרדי משיאים בד"כ לבעלת תשובה כמוהו או לבעלת מום או חלילה למזרחית, גם אם הוא עצמו בסדר (-: |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |