|
||||
|
||||
מפניני החוכמה של הצדיק משה פייגלון: חייל גרמני בצבא הרייך הוא טרוריסט גם אם מעולם לא התחכך באוכלוסיה אזרחית. טייס ישראלי הוא גיבור וצדיק גם אם הפיל פצצה של טונה על מחבל ובני ביתו. לוחם אצ"ל הוא לוחם חופש גם אם הרג נשים וילדים, מחבל ערבי הוא טרוריסט גם אם הרג חיילים בלבד. נסו ותהנו: |
|
||||
|
||||
I wouldn't classify Moshe Feiglien as a 'tzadik', especially not in the political context, but I do agree with him this time, atleast mostly, atleast in the points you have mentioned.
The whole chain of command that authorized this demonic murder of 15 civilians in order to catch one terrorist should be brought to justice. I personally think none of them should remain in service if it is revealed that all of them knew that a similar number of civilians might be killed in the attack. There shall be no mercy about it, no more than we will mercy a suicide bomber who will take down a resturant in Azrieli together with all the officers dining inside. Terror is terror and murder is murder, and any attempt to justify our war crimes will only make our war endless and our defeat certain. It's not a war over land but over values, and the side which causes the most horrible atrocities will lose the most. Our standards should not be compared to the global double standards, as they should be kept awfully busy with the war crimes in Chechniya and Afghanistan before turning to judge our deeds in Jenin. However we should not hide behind this masks of international hypocracy, as the Palestenians and the whole Arab world closely watch our actions and evaluate our intentions accordingly. We only had a chance for peace after we have done nothing in the Gulf war. We will eternally lose any chance for peace if we make a nuclear strike on Baghdad or if we complete the wall starving the Palestenian people and insuring they will have no less than 40% unemployment in the coming years, which implies we'll have no peace at least at that time. |
|
||||
|
||||
Well done Mister, you spoke high and higher words but out of all that what will truly become? will anyone be put to justice or inquiry? at least until now, few months later, the answer is *none* none what so ever.
neither the p.m nor the minister of defence nor the chief of staff nor the airforce commander, nor the intelligence personal, nor the pilot, none. the formers only cheered publically at the immediate aftermath and quickly rolled the responsibility downwards when criticism arrived at their door step. |
|
||||
|
||||
First, I can read Hebrew very well, your preferred language should be settled between your keyboard and yourself.
Second, we don't believe in human justice as a way to solve problems. Peace is not formulated by clever lawyers, commanders with a better legal defense are not necessarily innocent. There's responsibility, there's a punishment for commiting atrocities, and there's a god who judges us all someplace else. The idea that someone can decide someone's life are worth taking for his actions might have been the reason for this atrociry in the first place. Though we officially only assasinate ticking bombs - bloody murderers who will keep killing us as long as they're not stopped. |
|
||||
|
||||
ועל כך ניתן להוסיף את דברי ז'בוטינסקי )www.etzel.org(: ממאמריו כתב ז'בוטינסקי, בין היתר: "אל תעיזו להעניש חפים מפשע"... פטפוט שטחי וצבוע. במלחמה, כל מלחמה ומלחמה, הלוא כל צד וצד הוא חף מפשע. מה פשע נגדי חייל האויב היוצא כנגדי - אביון כמוני, עיוור כמוני, עבד כמוני, שגייסוהו באונס? אם תפרוץ מלחמה, פה אחד נדרוש כולנו הסגר-ים והסגר יבשה על ]אדמת[ השונא, להרעיב את תושביה עם נשים וטף החפים מפשע. ואחרי התקפת-המטוסים הראשונה על לונדון ופאריז נצפה לתגובת אווירונים על שטוטגרט ומילאן, אשר בהן רבו נשים וטף. אין מלחמה אלא בחפים מפשע כמו שאין מלחמה אלא מלחמת אחים באחים. לכן ארורה היא כל מלחמה וכל צרותיה, תגר ומגן גם יחד, ואם אינך רוצה לנגוע בחף מפשע - גווע. ואם אינך רוצה לגווע - ירה ואל תפטפט. (דוד ניב, מערכות האצ"ל, חלק שני, עמ' 77) |
|
||||
|
||||
הערבים דחו את "הספר הלבן" בטענה שהוא בלתי-מספיק, ופתחו במסע נרחב של אלימות נגד היישוב היהודי בארץ. ז'בוטינסקי היה נחוש בדעתו שיש לפעול נגד הערבים, גם אם הדבר מביא לפגיעה בחפים מפשע. על הבעיה המוסרית במלחמה זו כתב ז'בוטינסקי: כל אחד מאתנו היה רוצה, שבמקרה שהכרח הוא להגיב, שתהיה זו הגבה ישירה נגד מרצחים. אולם אם תעז יחידה עברית לרדוף אחר כנופיה ערבית, יאסרו את חבריה, יפרקו מהם את הנשק ויעמידו אותם למשפט - ורבים מהם אף יועלו לגרדום. הבחירה אינה בין תגובה נגד המרצחים או נגד הציבור העוין בכלל: הבחירה היא בין שתי האפשרויות המעשיות - או תגובה נגד הציבור העוין בכללו, או אי-הגבה כוללת. ]...[ כאשר מדובר על מלחמה, אין מציגים שאלות מה "עדיף" - כן לירות או לא לירות, השאלה היחידה, שמותר להציגה במקרים כאלה היא הפוכה; מה "גרוע" יותר, להישחט ולהשתעבד ללא התנגדות, או להתנגד בכל האמצעים, אף האכזריים ביותר, מכיוון ש"עדיף" אינו קיים במקרה זה. כל הקשור במלחמה הוא "רע", ו"טוב" אינו קיים בכלל. עת יורה אתה לעבר חיילים זרים - אל תשקר לעצמך ואל תדמה בנפשך, שהנך יורה ב"אשמים". ]...[ אילו היינו מתחילים לחשב מה עדיף, הרי החשבון הוא פשוט מאוד; ברצונך להיות "טוב", אנא, תרשה שיהרגו אותך ותוותר על הכול, אשר את ההגנה עליו שמת לך למטרה: בית, ארץ, חירות, תקווה... (שמואל כץ, ז'בו, עמ' 2211-3211) |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |