|
||||
|
||||
הטענה הגדולה של ענף הפרסום כששואלים על זכות קיומו היא: "לתת לאנשים את האפשרות לבחור". ההנחה היא שהבחירה תהיה על-סמך היכרות עם הפרטים; כך יכול אדם אינטיליגנטי לבחור. אולם בפועל, ענף הפרסום עוסק ב"בניית תדמית". זו בדיוק הנקודה הכואבת: אנשים קונים דברים לא על-סמך איכות מוצר, אלא על סמך תדמית החברה. לצורך יצירת תדמית, הפרסומות של יס מצויינות. כלומר, אנשים יתחברו ל"יס" בשל הפרסומות (בעיקר זו עם הצפרדעים) – הפרסומאי עשה את שלו. אבל הרבה כבוד לקהל אין כאן. תבחרו ב"יס" כי אתם מטומטמים: "תדמית" מספיקה לכם, איכות מוצר? למה לבלבל לכם את הראש בפרטים האלה. יש לנו תדמית מצויינת, ואנחנו יודעים מה טוב בשבילכם. |
|
||||
|
||||
זה לגיטימי למשוך קונים ע''י תדמית וסוגים אחרים של דאווין. הכבלים עושים משהו דומה בפרסומות שלהם (מליוני אנשים בכל העולם מחוברים לכבלים, למה לא גם אתה...). אם השירות שהלוויין נותן (איכות שידורים, מגוון ערוצים ומחיר) באמת טובים יותר אז אנשים שיתחברו בגלל התדמית יישארו מחוברים אחרת הם פשוט יתנתקו. אנשים אולי סקרנים ומתפתים בקלות אבל הם לא באמת מטומטמים. דרך אגב לפי מה שהבנתי, הקמפיין הזה לא כל כך מצליח להביא אנשים לעזוב את הכבלים ולהתחבר ללוין. |
|
||||
|
||||
אוי כמה שאתה טועה: אנשים כן מטומטמים. אנשים גם עובדים "מכח האינרציה"; מרגע שהתחברו, ההחלטה להתנתק תהיה קשה יותר. בגלל אותה סיבה בדיוק, אגב, מעט מאד אנשים עברו בינתיים ללווין: עצלות להתנתק מהכבלים. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |