|
בין הרבנים המתירים עלייה לחלקים מסויימים של ההר לאחר טבילה נמצא רב חרדי מסויים המקובל כפוסק הלכה מהשורה הראשונה בציבור החרדי. שוחחתי עימו אישית והוא התיר לי לעלות לאחר סייגים מסויימים (הוא התנה את העלייה בטבילה במעיין. מהתכתבות עם תלמידים שלו עלה בידי כי די בטבילה במעיין פעם אחת, ומכאן ואילך ניתן להסתפק בטבילה במקווה, אך זו צריכה להיעשות לאחר ניקוי מדוקדק של הגוף כמו אשה נידה לפני טבילה, דבר שגברים חרדים הנוהגים לטבול במקווה אינם מודעים לו).
אינני מפרסם את שמו כאן מכיוון שאינני רוצה לעשות לו ''אאוטינג''. למרות שהוא מאמין בפסק המתיר ומורה כך לכל מי ששואל אותו, הרי שהוא נמנע מלתת פרסום לפסק הזה. יש לי יסוד להניח שהוא חושש שיוטל עליו ''חרם'' מצד פלגים מסויימים קיצוניים בציבור החרדי, ומתוך חוסר רצון לחלוק בגלוי ובפרסום על הרבנים של ''העדה החרדית'' שהטילו איסור גורף על העליה להר. ייתכן שהוא גם מבדיל בין הוראה ליחידים השואלים לבין פרסום היתר גורף, שעלול להכשיל אנשים שאינם בקיאים בפרטים ועלולים להיכשל חלילה באיסור כרת.
כמו כן יש לציין כי עבור ה''עדה החרדית'' וההולכים בדרכה מהווה עליה יהודית המונית להר הבית ותפילה שם בניגוד לרצון הוואקף השולט שם משום ''עלייה בחומה'', שאסורה משום ''שלוש השבועות''.
|
|