|
||||
|
||||
אבל את ההארה הזאת לגבי מורכבות הנהיגה מקבלים על-סמך הסטטיסטיקה של תאונות הדרכים. |
|
||||
|
||||
אני לא מסכים. ניתן להבחין במורכבות גם מבלי להיווכח בתוצאות של חוסר-מיומנות. לי, למשל, אין ספק שבימוי טקס ה''אוסקר'' הוא מיומנות מורכבת, וזאת מבלי שראיתי כשלונות של במאים בלתי-מנוסים. |
|
||||
|
||||
כמובן ש*ניתן* להבחין במורכבויות מסוימות גם א-פריורי, אבל נראה שבמקרה שלפנינו העיסוק באותה מורכבות התחיל, וממשיך, על רקע תאונות הדרכים של הנהגים הצעירים. ויותר מזה, מה איכפת למישהו אם הנהגת איננה מיומנת, כל עוד היא לא עושה תאונות? שתהרוס את הגיר של האוטו של אבא, שתשרוף את בלם היד באוטו של אימא, שתיסע בראשון כל הדרך לאילת, זאת מדינה חופשית, לא?) (במאמר מוסגר: ייתכן שנהגות לא מיומנות גורמות בעקיפין1 ליותר תאונות של נהגים אחרים - למען האמת אני עצמי טענתי פעם את הטענה הזאת במקום אחר - אבל זאת טענה שקשה לבסס אותה). ------------ 1 - או בעוקפין, מצד ימין ומצד שמאל. |
|
||||
|
||||
שלום. מבלי לגרוע ממה שאמרתי לעיל (ומבלי להמשיך לענות לך), אני רוצה להגיד עוד משהו: אפליה על בסיס ותק או גיל שייכת למחלקה שונה ונפרדת מזו של אפליה על בסיס מגדר, צבע, מקום-מגורים או אזרחות, עד כדי כך שאני מתחיל להצטער שהסכמתי לשימוש שלך במילה "אפליה" עבורה. (אני כמעט בטוח שאפילו כתבתי את זה פעם באייל, בהקשר של מניעת זכות-ההצבעה ממי שגילם פחות מ- 18). הסיבה היא שמחד, אדם בשום אופן אינו יכול לשנות את גילו או את הוותק שלו כנהג (בניגוד, נאמר, לדתו או לאזרחותו, אך בדומה לצבעו), ומאידך, כל אדם יגיע *באותו אופן ובאותו קצב* לגיל ולוותק הרלוונטיים, ואי אפשר למנוע זאת ממנו. אז מה עם אפליה על בסיס גיל בקבלה לעבודה? התשובה שלי היא שהמעסיק מפעיל שיקול ענייני לחלוטין מבחינתו, כשהוא בוחר לא להעסיק מישהו מבוגר מאד, למשל (זו אפילו אינה "עובדה סטטיסטית לגבי העסקת מבוגרים". זו פשוט העובדה שהוא יקבל פחות שנות-עבודה ולכן ההשקעה בהכשרה משתלמת פחות), ולכן זו לא אפליה (בניגוד, נאמר, לאי-העסקת מישהו מפאת היותו יהודי), אלא משהו אחר שיש חוק נגדו (אולי בצדק). |
|
||||
|
||||
מה פשר ה"שלום" ההוא בתחילת ההודעה שלך? מן דרך להגיד לי ביי-ביי? |
|
||||
|
||||
לא, מין דרך להגיד ''עכשיו אני אטען משהו אחר, שלא קשור למה שטענתי קודם, אבל למזלי לא סותר אותו בברור''. |
|
||||
|
||||
אולי מיצ זה שם המקלדת של פנינה דבורין. |
|
||||
|
||||
לא צריך סטטיסטיקה כדי להבין שכדי לדעת לנהוג טוב צריך להשתפשף קצת על ההגה. לכן, מניעת אותו נסיון בנהיגה בזמן הקריטי של קבלת הרשיון, יוליד לנו דור שלם של נהגים גרועים. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |