|
||||
|
||||
אם אתה רוצה להתווכח עם בריאתן מן הסוג הקלאסי, עדיף לך להראות את חוסר ההתייחסות של סיפור הבריאה שלו לממצאים בשטח, או דבר כזה. עם בריאתן של ''תכנון תבוני,'' עליך להאיר את תשומת ליבו לעובדה שללא הגדרת תבונה קוהרנטית, או, יותר נכון, מבחן בסיסי המבדיל בין תהליך ''טבעי'' לתהליך ''תבוני,'' אין לתיאוריה שלו פשר כלל. אם אתה דואג לקהל הקוראים התמימים, חשוב על ההשפעה שיש לכך שאתה נמצא במגננה מתמדת בפני הבריאתנים השונים, ולא טורח להחזיר במתקפה. |
|
||||
|
||||
סתם, נזכרתי באימרתו של ארתור בלוק תגובה 70086 . למרות זאת, נראה לי שה"דע מה תשיב" של הגלובלי גובר במקרה זה. (אין הכוונה כאן לאייל שלום חו"ח, אלא לסוגייה הכללית של מתן מענה לוויכוחים מסוגים מסויימים). גם מקורותינו מתלבטים בבעייה זו: אל תען כסיל כאיוולתו פן תשווה לו גם אתה (משלי כו 4) ובצמוד: ענה כסיל כאיוולתו פן יהיה חכם בעיניו (משלי כו 5) אפופידס, קרוא וכתוב אבל לא רק. |
|
||||
|
||||
אתה בטח כבר לא כאן, אבל אולי אתה, או מישהו אחר, יכול להסביר את עניין ה"מבחן בסיסי המבדיל בין תהליך "טבעי" לתהליך "תבוני"? מה זה תהליך טבעי לעומת תהליך תבוני, ואיזה קריטריונים לבחינה יש להם? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |