|
||||
|
||||
אני לא דתי, ואני מסנגר עליהם כשניא מוצא לנכון. החליטו שזו ההגשמה העצמית? מאין לך? ובכל מקרה, מה הקשר בין מעמד הר סיני המקראי לתרבות החרדית של ימינו? התרבות החרדיתלא רואה במימוש העצמי אידיאל. גאולה עצמית היא מונח נוצרי, וביהדות מופיע, ככל הידוע לי, רק במשנתו של פרנץ רוזנצוויג. לאהבה אין מקום, והפרט לא חי את חייו כראות עיניו, אלא לפי ההלכה. היכן ה"עצמית" פה בדיוק? |
|
||||
|
||||
אם אתה סנגור אז תעשה שעורי בית ותקרא את כל הדתיים שכתבו פה. כולם דיברו על החשיבות העילאית על הברית שעמישראל החליט, לא בכפיה, לקבל על עצמו. זו ההגשמה שהם החליטו לעשות ועל זה הם חוזרים יום יום ושנה שנה. בלי הר סיני אין יהדות. |
|
||||
|
||||
ראשית כל, נשאלת השאלה כמה דתיים פה מגדירים את עצמם חרדים, היות ובעולמה של הציונות הדתית, להגשמה עצמית יש בהחלט מקום; הרב קוק עצמו טען שיש לשלב בין הדת לעולם החילוני. אני כזכור, מדבר על חרדים. שנית, זו לא הגשמה עצמית. אין פה מקום ל"עצמי", אם לא שמת לב, וגם לא להגשמה. אתה לא מגשים דבר, אתה רק ממלא הסכם. אם תראה לי מה ההגשמה ומה העצמי, יהיה על מה לדבר. עד אז, חרדי מגשים את עצמו כשהוא שומר שבת כמו שאתה מגשים את עצמך כשאתה לא נוסע באור אדום. |
|
||||
|
||||
מזתומרת אין פה מקום לעצמיץ? אז מי נהרג באוהלה של תורה? מי ממלא את ההסכם? לא הלקוחות שלך? יש לדתיים הגשמה עצמית כמו שהחלוצים הגשימו את עצמם בקולקטיב הקיבוצי למען עמישראל. |
|
||||
|
||||
לההירג באוהלה של תורה אינה הגשמה עצמית, יותר משמוות בגבול לבנון הוא הגשמתו העצמית של בן 19. אין פה שאלה של עצמי, יש פה חוק, וחוק הוא הדבר האחרון שאתה יכול לשייך אותו ל"עצמי", היות והוא שייך לקולקטיב, ולא לאינדבידואל. |
|
||||
|
||||
יאללה ביי חבוב שיהיה לך כל טוב ותזהר שהלקוחות לא יתבעו אותך על mal practice כי אתה מסתבך ברשת העיוותים שבנית לעצמך. אני צריך לפצח כמה לבנים טובים לפני השינה. |
|
||||
|
||||
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |