|
||||
|
||||
כתבתי פה כבר פעם או פעמיים על מורות שלי שרימו כדי להעלות את הציונים שלי אישית (הייתי התלמיד הכי גרוע בכיתה בכמה מקצועות, ובחלקם ההפרש היה ניכר), וישנם עוד כמה מקרים של רמאויות שבוצעו כדי להעלות את הממוצע הכיתתי. לי אישית לא הייתה בעיה עם זה, אבל נראה לי שכשיוסיפו למערך השיקולים תגמול ע''פ ציונים, ויגבירו את התחרויתיות על ידי מבחנים משווים, המצב יעשה עגום עוד יותר. רמת המבחנים תרד, המורים ילמדו את השאלות שיופיעו בבחינה באופן נקודתי, כי לכל המורים יש איזושהיא פרוטקציה במשרד החינוך, ואם לא המורים אז המנהל, שבמקרה שלי היה נאד נפוח שלא התעניין בשום דבר חוץ מבממוצע הבית ספרי, ומהניסיון האישי שלי, הם גם יגידו את התשובות בזמן המבחן, אם לא יהיה בוחן בסביבה. |
|
||||
|
||||
... וגם יעיפו תלמידים שלא יעמדו ברמת ההישגים הנדרשת, בתואנות שונות ומשונות. |
|
||||
|
||||
אלו בד''כ (ואין הרבה יוצאים מן הכלל, מניסיוני) ילדים בעיתיים. רק במקרים נדירים בתי הספר כיום מעיפים תלמידים על רקע כלשהו - אולי התוכנית החדשה תפתור את הבעיה... |
|
||||
|
||||
קודם כל, היו לי שניים או שלושה מורים שלא התפשרו. אחד מהם, עם שיניים מחודדות, שיער דליל ומזוודה שיש בה רק אקדח ענקי, היה פשוט יושב ומסתכל עלינו במבחנים הסופיים (המבחנים האחרונים של השנה, והמתכונת והבגרויות) ומחייך, ואם מישהו היה שואל אותו שאלה הוא היה צוחק עליו. השני אמנם היה עוזר למתקשים במבחנים הסופיים, אבל לא הגזים. חוץ מזה, אמנם הייתי תלמיד גרוע, אבל את הבגרויות עשיתי בסדר. נראה לי שלמורים הייתה סטינגה לגבי. דבר אחרון, הלינק למקרה שכבר הזכרתי באייל: תגובה 26012 |
|
||||
|
||||
בכך שבחינות ההישגים לא תהיינה בחינות בגרות או ציונים שנתיים אלא בחינות מיוחדות לעניין שתיבדקנה באופן חיצוני. הבצורה זו לא יוכלו המורים לעקוף את העניין ויצטרכו באמת ללמד. מאידך, לאיפה הגענו אם מורים מגלים תשובות לתלמידים. מצד שלישי, המצב שבו ישנם בוחנים חיצוניים עובדי חברות כוח אדם רק מרע את המצב. |
|
||||
|
||||
אין קשר לבגרויות, שבכל אופן נבדקות באופן חיצוני. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |