|
||||
|
||||
"כל העולם ישן - הס! נם תפוח ואגס!" "ובשבתות בין העצים פורחים נשיקות ואגסים" "אל תשאל - איזה אגסים נגסתי, א-א אגסים נגסתי, עד שהדבש ניגר" "דבש ניגר כמי נהר" "טוב, נסחפתי" |
|
||||
|
||||
השאלה היא על פירות שמככבים, לא כאלה שהשם שלהם מופיע איפשהו במהלך השיר... |
|
||||
|
||||
אלה השורות הכי זכורות בשיר! מה, לא? (-; |
|
||||
|
||||
לבלבו אגס וגם תפוח... רחוב האגס 1...:-) אהוד בנאי מהדיסק "קרוב". |
|
||||
|
||||
דיי נדיר לפגוש אנשים שמכירים את "לילה ברחוב מנדלסון"... שיר שאני *מאד* אוהבת (אבל מעטים מכירים אותו, על פי רוב רק מעריצי כספי פנאטיים). בהודעתך ציטטת גם את "שיר ערש" של אלתרמן/ארגוב, עוד שיר אהוב עלי עד מאד... הורשמתי עמוקות. נ.ב. בפורום מתי כספי כבר ביקרת? |
|
||||
|
||||
רגע, התבלבלת. אני לא יודע מהיכן הציטוט "כל העולם ישן - הס! נם תפוח ואגס!" אבל הוא לא משיר ערש של אלתרמן-ארגוב. אולי התבלבלת עם "נום תפוח, נומה עץ נומה מלך, נומה לץ" אבל גם אני מורשם עמוקות מצעירים שאוהבים את זה - אחד השירים הכי יפים שיש בעברית. |
|
||||
|
||||
אבל גם אותו אני מאד אוהבת... זה מהשיר "יש לי גן" שכתב ביאליק, הלחין נחום נרדי (עפ"י לחן עממי ערבי) ואני מכירה בביצוע של עפרה חזה. טועים, טעינו, קורה. :-) |
|
||||
|
||||
אחד השירים היותר ארוטיים שאני מכיר. |
|
||||
|
||||
אבא שלי אמר את זה על "יונתן הקטן" (ואף נימק) ובעצם, הוא אמר את זה על כל שיר אחר גם. בסגנון: הבו לי שיר ואני אראה לכם כמה הוא אירוטי או כמה המשורר סוטה או גם וגם. |
|
||||
|
||||
דווקא מעניין לשמוע את נמוקיו של אביך. למרות שהתיחסותי לנתוח שירים בשעורי ספרות זהה לנתוח צפרדעים בשעורי ביולוגיה (בשני המקרים הנתוח מצליח, או לא, אבל המנותח בהחלט מת), הרי לגבי ''יש לי גן'' של ביאליק, הפרשנות הארוטית היא המקובלת (''פתרון בית ספר''). |
|
||||
|
||||
> יונתן הקטן קטנות היא עניין של התנהגות, לא רק של גיל. כך גם ההדגשה שלה בטקסט. "קטן" במקרים מסוימים הוא בהחלט תכונה אירוטית. > רץ בבוקר אל הגן > הוא טיפס על העץ > אפרוחים חיפש אפרוחים, נו בטח. אחרי שכבר סיכמנו ש"קטן" זו תכונה אירוטית, לא קשה לנחש מה מייצגים האפרוחים. > אוי ואבוי לו לשובב שובב, אהמ. הוא קטן, הוא מחפש אפרוחים (שכולנו יודעים מה מייצגים), והוא "שובב". > חור גדול במכנסיו ואז עוד יש לנו חור במכנסיים, למי שלא שם לב עד עכשיו על מה אנחנו מתמקדים... > הוא טיפס על העץ > אפרוחים חיפש אז אם נסכם: יש לנו פה ישות ספק קטנה, ספק חסרת אחריות, ספק מן לוליטה ממין זכר, שרצה לחפש גירושים מיניים, וככל שהם הופכים נגישים יותר (טיפוס על העץ), כך העכבות הטבעיות של הדמות יורדות (לכיוון של חור במכנסיים). ואבא מצא ניתוח דומה לכל שיר שהבאנו בפניו. |
|
||||
|
||||
נחמד. אבל החכמה האמיתית היא למצוא את המשמעות האמנותית והתוכן הרעיוני בסרטים פורנוגרפיים. |
|
||||
|
||||
אתה רומז שאין משמעות אמנותית או תוכן רעיוני בסרטיפ פורנוגרפיים (מעבר למסרים הבסיסיים של חופש בחירה הנאה ממין ושויון בין המינים)? |
|
||||
|
||||
המממ... יש שתי אפשרויות: או שהמשמעות היא בעיני המתבונן (בלי להגיד שום דבר על אבא של טלי), או שהיוצר הכניס, במודע או שלא במודע, את הסאב-סקסט ואנחנו רק קוראים אותו. אתה כנראה מכוון לאפשרות השניה. במקרה כזה, אולי לא ראיתי את הסרט הנכון - אתה יכול להמליץ לי? (אם האפשרות הראשונה נכונה, אני כנראה די לא אומנותי, כי אף פעם לא ראיתי עדות למשמעות אומנותית או לתכנים רעיוניים בסרט פורנוגרפי (מעבר למסרים הבסיסיים של חופש בחירה הנאה ממין ושויון בין המינים)) |
|
||||
|
||||
כמעט בכל סרט פורנו יש איזו אמירה אמנותית או חברתית. אם לא הבחנת בהן זה רק משום שכנראה התמקדת בתכנים האחרים. |
|
||||
|
||||
כנראה. |
|
||||
|
||||
ואתה חייב להסביר: אתה באמת מתכוון למה שאתה כותב בנושא חופש בסרטים פורנוגרפיים, זנות, וכדו', או שאתה מנסה ללעוג בדרכך לסוג כזה של חשיבה? |
|
||||
|
||||
אם השאלה שלך מופנית אלי (יעקב פופק) אז דעותי בנושא הן מוצקות ומבוססות על העניין הרב שיש לי בתחום. כיוון שאני נזקק לשירותיהן של זונות לעיתים קרובות וגם עובד בתעשיית הפורנו הרי שאני פגע קשות אם הדעות המתנגדות תבואנה לידי ביטוי בחקיקה. אם השאלה שלך מופנית להוגה שלי אוכל רק לספר לך שהוא לא בעל עניין מיוחד בנושאים הללו. לגבי דעותיו, התשובה לשאלתך תהיה גם וגם או שאולי לא זה ולא זה תלוי בנקודת המבט. |
|
||||
|
||||
השאלה הופנתה להוגה שלך, והכוונה הייתה פשוט לברר אם הכנסת אידיאולוגיית החופש לכתיבה שלך(מוטיב שלא היה קיים בעבר אצלך) היא באמת ניסיון לתמוך בחופש, או שזהו ניסיון לומר: "הנה, פופק הדמות הבדיונית המגוחכת וחולת-המין- הוא זה שעושה רציונליזציה של הסטיות שלו ע"י איזו אידיאולוגיית חופש מעוותת, אני מביע כאן מסר נגד כל הטיעונים האלה". בין שתי האפשרויות האלה לא נראה לי שתשובת "גם וגם" סבירה במיוחד. |
|
||||
|
||||
מאחורי עניין הזנות אכן יש איזו אידאולוגית חופש שמשותפת לדמות הפיקטיבית ולהוגה שלה שעיקרה הוא זכותו של כל אדם לבחור לעשות כל מה שהוא רוצה כל עוד הוא אינו פוגע באדם אחר וזכותו של כל אדם לבחור לפגוע בעצמו לטובת המטרות שהוא בוחר. בעניין הערכים האמנותיים והאידאולוגיים בפורנו, סביר להניח שישנם יוצרים שמכניסים כל מיני תכנים מעבר לסתם צילומי סקס בפורנו שהם עושים, אני אישית, לא משקיע מאמץ רב בחיפוש אותם יוצרים או חיפוש התכנים בסרטים שיוצא לי לראות לעיתים לא קרובות (כמובן שהסרטים שפופק מתסרט עמוסים לעייפה בתכנים הכבדים הללו ולכן הם נכשלים מבחינה כלכלית אבל זוכים לביקורות מצוינות). |
|
||||
|
||||
באחת התכניות של "לא נפסיק לשיר", טען אסף אשתר כי שתי השורות האחרונות של השיר אינן כפי שכתבת. לצערי אינני זוכר מהן (משהו בדבר נפילתו של יונתן מהעץ). האם מישהו זוכר או מכיר? |
|
||||
|
||||
מן העץ התגלגל ועונשו קיבל. |
|
||||
|
||||
או, זה אפילו מתאים יותר לקו האירוטי שהוצג לעיל. בייחוד הצמדת המעשה לעונש. (והעץ שמייצג מיטה לכל אורך הדרך, אם לא כתבתי). |
|
||||
|
||||
יש פרק ב''חברים'' שבו ג'ואי מראה שבאינטונציה הנכונה כל מה שיגיד ישתמע כמיני. הוא מדגים את הכלל על ''מרק הירקות של סבתא'' ואפילו מצליח לו. |
|
||||
|
||||
זאת את שמצאת לקחי חיים ב"אשה יפה", נכון? על זה נאמר, התפוח לא נופל רחוק מהעץ. אגב, אני מניחה שתשוקתו של התפוח, פרי בשל (=שהגיע לבגרות מינית) אל אביו מולידו בעל הממדים הפאליים שלא יתוארו (עץ יש לו, לא סתם!) מעלה ניחוח כבד של אינצסט. ומצד שני ברור שאותה תשוקה לא התגשמה (זה נגמר, כזכור, בנפילה, גם אם קרוב מאוד). מעניין באמת מה הסיפור של "חומץ בן יין". |
|
||||
|
||||
חומץ בן יין? לא נשפך לך היין מהנושא? לא נורא, אני שם יין. ממילא הכל חביות. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |