|
ניתן למצוא ב למידע נוסף נסו לבצע חיפוש ברשת לfuel cell לטכניוניסטים, תאי דלק הם תחום מחקרו של פרופ. אילן ריס, אם כי לא בהיבט של ניצול כאמצעי הינע. בהרצאתו במועדון מדע השנה הזכיר מאסטרנט מאוני' ת"א הפעיל בהיבט זה, איני יודע את שמו.
דרך יעילה אחרת להנעת מכוניות היא מנועי חנקן נוזלי. במקום לשרוף דלק ולנצל את הדף הגזים הנוצרים בתגובה, מערבבים חנקן נוזלי עם נוזל אחר המצוי בטמפ' החדר (למשל מים) ומנצלים את כמות הגז הגדולה הנוצרת להדיפת הבוכנות. כל שמתרחש הוא אידוי מהיר של החנקן, ולכן יש לשים לב רק לבידוד יעיל של מיכל החנקן, ולהולכת חום טובה בין המנוע לסביבה. מלבד השם המפוצץ אין כל דבר מיוחד בחנקן נוזלי, ליטר ממנו עולה פחות מליטר חלב, ויכולת הפקתו מהחנקן האטמוספרי בלתי נדלית. כמובן שקיים כאן מעגל סגור - כדי לקרר חנקן נחוץ חשמל וכדי להפיק חשמל נחוץ דלק - אך מובן שהפקת חשמל (למשל בתאי דלק תעשייתיים) ניתן לבצע בנצילות גבוהה הרבה יותר מזו המושגת במכוניות בנזין.
עד כאן, מחר הטירונות.
|
|