|
||||
|
||||
האם טענת שאת מקום בית הכנסת בעולמו של החילוני תופס מוסד שנשרף זה לא מכבר, או שסתם היה נדמה לי? אני מקווה שתתנצל מחברי הפורום המכובדים. |
|
||||
|
||||
דומני שהתייחסותו הייתה יותר ליחסו של הצד השני אל המוסד המדובר - בית כנסת פוגע במוסר החילוני-אתאיסטי בדיוק כמו שבית זונות פוגע במוסר הדתי. למה? כי אני חושב שאמונה בדת היא דבר שגוי שפוגע במרקם החברתי ומביא בד"כ הרבה צער וסבל. דתיים, מן הסתם, חושבים אותו דבר על בתי בושת, שלי אישית כלל אינם מפריעים, גם אם לא יצא לי לנצל את שירותיו של אחד מהם עד כה. |
|
||||
|
||||
זונות רבות כבר העידו בעבר ששיעורם של הדתיים (לרבות החרדים) בין כלל הלקוחות שלהן עולה באופן משמעותי על שיעורם היחסי באוכלוסיה. מכאן שלפחות עבור חלק מהחרדים יש בנוכחותו של בית זונות משום פתרון ולאו דווקא בעיה בפני עצמה. בשריפת בתי כנסת מול שריפת בתי זונות באמת אין סימטריה ברורה, וזאת משום שעל מנת להכעיס חילונים ניתן לשרוף מבנים רבים ושונים (תחנות אוטובוס, לוחות מודעות, סניפים של מפלגות, והנה, גם בתי בושת) בעוד שקונטרה חילונית מתמקדת בבתי כנסת בעיקר מחוסר דמיון ו/או אלטרנטיבות ראויות. הרעיון של שריפת מקוואות, למשל, ראוי שייפסל בין השאר משום ש"המקווה בוער" נשמע יותר כמו נס משמיים מאשר כמו אקט של מחאה. |
|
||||
|
||||
צר לי שאני לא מחובר כל היום לאיל, כך שדובי כבר הבהיר במקומי את עיקר כוונתי, אבל בכל זאת עוד שני דברים: -האחד הוא שכיהודי חילוני (וכפי שכבר כתבתי, *אין* בטוי זה תרתי דסתרי), מספר הפעמים בהן ביקרתי בבתי כנסת עולה לאין שעור (למעשה, היחס שואף לאינסוף) על מספר ביקורי בבית הזונות. - השני הוא שכאדם, וכן, גם כיהודי, צריך הרעיון של שריפת בית על יושביו, ויהיה זה בית מגורים, בית תפילה או בית זונות (כן, בכפיפה אחת) לקומם להרתיח ולהביא לידי עצירה לצורך מחשבה (מעשה ידי עולים באש ואתם אומרים שירה?) |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |