|
||||
|
||||
ואיך את מבינה את המסקנה של המהלך החשיבתי שעומד מאחורי האנשים שתמכו בהסכם אוסלו וחושבים שאם חלילה נמשיך בהחזקת או במפעל ההתנחלויות נמצא את עצמינו באותו בים. גם כאן עומדת עגלה מלאה בכל טוב בבסיס המהלך החשיבתי למרות שאת אני משער חושבת אחרת.וגם טורחת להבהיר את דעתך למה האנשים הללו דומים. ושוב דה לגיטמציה יכולה לבוא משני הכיוונים ומי שנוקט בה אל יתפלא ש''התרגיל'' הוא דו כיווני. |
|
||||
|
||||
למה באמת האנשים האלה דומים? דה לגיטימציה לא רלוונטית לפתיל הזה, השאלה היא האם המגורים בישע עם הילדים זה מעשה לא מוסרי כלפי הילדים. |
|
||||
|
||||
במלחמת השחרור פונו ילדי הקבוצים אשר סביבם נערכה מלחמה לאזורים בטוחים יותר. עמידתם של אנשי נגבה, לדוגמא, לא נפגמה בגלל שילדיהם לא שהו עמם בעמדות. אם אנחנו מקבלים את התזה שבישע מתנהלת כיום מלחמה(1), אזי המגורים בישע עם הילדים זה מעשה לא מוסרי כלפי הילדים. (1) אין בכל להגיד כי אני מקבל את התזה שבישע מתנהלת כיום מלחמה. |
|
||||
|
||||
אתה צודק לגבי מלחמה אקוטית. אולם מדובר ב"סיכסוך בעל עצימות נמוכה" (אני לא סובלת את המושג ואת המשמעות שלו). רמת הסיכון של החיים ביש"ע אמנם גדולה יותר משאר המקומות בארץ, אולם אינה שונה באופן מהותי מנסיעה באוטובוס או קניות בירושלים. אתה לא מציע להשבית את המדינה או לשלוח את כל ילדי ישראל לחו"ל? |
|
||||
|
||||
ודאי ששונה באופן מהותי מהנסיעה באוטובוס או קניות בירושלים. מספיק לקחת את מספר הארועים לק''מ כביש למשל. |
|
||||
|
||||
כתבתי שנראה לי שמגורים בישע יותר מסוכנים במידה מסויימת אולם עדיין זה לא דומה בכלל למלחמה אקוטית ולא מצדיק פינוי נשים וטף. הסיכוי להתפוצץ במרכז ירושלים גדול יותר, מבחינת מספר הארועים לקילומטר, מאשר הכבישים בישע ובכל אופן לא שמעתי הצעות לסגור את האיזור. |
|
||||
|
||||
1)לא יודע לפונדקים והירשפלדים 2)לפי מערכת הערכים של חלקים נכבדים מהציבור הישראלי סיכון ילדים כתוצאה מאידיאולוגיה שאינה מובנת להם היא אכן מעשה לא מוסרי כמו שפעולות מדיניות שהם נגזרת של מערכת ערכים שלא מובנת לך הם לשיטתך פעולה לא מוסרית. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |