|
||||
|
||||
מה ערך הפילוסופיה של דיקרט לאחר שגם היא נתגלתה כ"בעייתית"? מה ערך התיאולוגיה עבור אתאיסט? מה ערך שיחתנו עבור השירה? במידה והתגובות התייחסו לכפילות המלה כאל מרכז השיר - אזי ערכן מתבטל, זה ברור. במידה והתייחסו לשיר בכללו - אני מאמין שערכן יעמוד להן גם לאחר תיקון הטעות הזו. ומלבד זאת - מה זה משנה? למי באמת אכפת? השיר עומד בבחינת שיר, והתגובות בבחינת תגובות; השיר אינו מחפש את 'אהבת' התגובות, ואילו התגובות, לרוב, אינן מחפשות לאהוב שלם אלא לפרק לגורמים כל דבר, לחלקים דיוניים. הערכה מחדש אינה פשע. הפסיקו להתייחס אליה כך. |
|
||||
|
||||
משעשע לקרוא שאתה מתייחס לשיור כאל צינור להעברת מידע: תגובה 82276 הרי כוחו של השיר הוא בצימצום, בהפשטה ובהכללה כשכל אילו מכוונים לפתוח פתח רחב של פרשנות של קוראים. כל מלה, פסיק, פיסוק, עימוד, צורת אות (ובגרסה השגויה של השיר שלפנינו, גם צבע האותיות) חשובים ואמורים לשאת או לאפשר מתן משמעות. והנה אתה נתקע בהתנצחות טכנית, שאמנם מסבירה יפה מה קרה פה, אבל אני לא חושב שצריך להתרעם על נסיון להשתמש בטעות לדיון מטא-שירי (נוסף). |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |