|
||||
|
||||
את מאזן האימה *כל* קבוצה בצד השני תבין. אם כי יכול להיות שיהיו ויכוחים מה המחיר שקבוצות שונות מוכנות לשלם כדי להשיג את מטרותיהן. גם בויכוח זה אני לא אתערב פוליטית, אלא אם ארצה לשכנע יותר מהאויבים שלי להרתע מתוקפנות כלפי, אפעיל יותר כוח, ואז באופן טיבעי יותר אנשים יחליטו שלא כדאי להם להלחם. גם החמאסניק הפנאט ביותר יודע לעשות את החשבון של אפשרות השגת מטרתו לעומת המחיר שהוא יאלץ לשלם. אפילו באסלם יש פטור ממלחמת ג'יהד אם אין לה סיכוי להצליח. אם נשתמש בכוח באופן מושכל כאשר מטרתינו האמיתית היא לשכנע את הפלשתינים שלא כדאי לתקוף אותנו לא נצטרך לחזור על פעולותינו. בעימותים בין שני צדדי, המצב בו צד אחד יכול לגרום לצד השני לשלם מחיר כבד עבור תוקפנותו בלי שהוא עצמו יאלץ לשלם מחיר יקר על כך, לא תמיד קיים. וזו הסיבה שמאזני אימה לא תמיד עובדים ויש מלחמות. למזלנו אנו יכולים לגרום לפלשתינים נזקים כבדים מאוד בלי שאנו נפגע באופן ממש. הבעיה שלנו (וזה כבר המזל שלהם..) שאנו עסוקים בשיקולי מוסרניות מטופשים כאילו אנו מודדים מרחקי ירי לדו קרב בין שני ג'נטלמנים אנגלים. אנו מתנהגים כאילו אין מצד הפלשתינים איום קיומי על חיינו אלא אנו עוסקים בימים אלו רק במשחקי כבוד מטופשים. אם תקום מחר מפלגה פלשתינית שתדגול במימוש הלאומיות הפלשתינית ממזרח לירדן אני אשמח בליבי, אחכה לראות את השפעתה על העם הפלשתיני ולא אתמוך בה בשקל אחד, וגם לא בהצהרה ידידותית אחת. הסיבות לכך הן :א. זה לא מוסרי ב. זה לא יעיל. אנשים שיהיו מוכנים להעזר באויבי עמם על מנת להשיג מטרות -ואפילו אם הם חושבים שזה לטובת עמם, הם אנשים שאי אפשר לסמוך עליהם. כמו כן, כל השפעה שתרכש על ידי כספים ולחצים זרים לא יהיו בעלי קיום לטווח ארוך. השינוי התודעתי שהערבים צריכים לעבור כדי להשלים עמנו הוא עמוק ויסודי ויהיה אמיתי רק אם הוא יקרה מבפנים. למה לי לרמות את עצמי? |
|
||||
|
||||
אם הבנתי אותך נכון אז תמונת עולמך היא כזאת: יש לך דרך פעולה והיא הפעלת כוח צבאי כדי לכפות את עמדותיך המדיניות על הפלסטינים ולגרום להם לקבל אותם. יש לך בטחון מלא בדרכך ואת "יודעת" שאם תצליחי להפעיל רמות כוח מספיקות בצורה יעילה למול הפלסטינאים הם יקבלו את עמדותיך.ואת לא תפגעי (או שהפגיעה תהיה מזערית) מה שמונע הפעלה יעילה של כוח הזה אלה הם שיקולי מוסרנות מטופשים שאנשים מסוימים בתוכך מחזיקים ובשל זה דרך הפעולה שלך נכשלת שוב ושוב במשך שלושים וחמש השנה האחרונות. ובקיצור האור קים בקצה המנהרה רק משהו מסתיר אותו. |
|
||||
|
||||
האידיאולוגיה נשמעת לי מוכרת אבל אני לא זוכר מאיפה. |
|
||||
|
||||
דוקא התרשמתי שאתה אינטילגנט, בעל כושר ניתוח טוב ויושר אינטלקטואלי, ושאפשר לנהל אתך שיחה עניינית. חבל. מצער לגלות שגם אתה שייך לאלה שכאשר נגמרים להם הטיעונים הענייניים הם מתחילים לקרוא בשמות. אם כי בצורה מתוחכמת משהו, יש להודות... |
|
||||
|
||||
מצטער עם נעלבת.ואפילו אבקש את סליחתך. אני האחרון שיעשה השוואות היסטוריות גורפות והאחרון שיטען שאפשר להכליל ממקרה למקרה. אבל את מתארת סיטואציה היסטורית שבו את טוענת שרק פתרון כוחני אפשרי וכל פתרון אחר הוא אינו ליגיטמי. ושוב יכול להיות שאני לא מבין את גישתך עד הסוף. ובאשר לפאשיזים סתם הערת בינים נדמה לי כי זה הספרדי לא רדף יהודים אולי בגלל שכמעט ולא נמצאו כאלה בחצי האי האיברי. וגם האיטלקי האנטישמיות לא היתה מרכיב מרכזי בו. |
|
||||
|
||||
היה לנו GeG, וארז כרובי ליבנה, ועכשיו גם אתה. מה קורה כאן, זה מין טרנד חדש של "מצטער, אבל אני באתי אחריך"? |
|
||||
|
||||
''אני מצטער משמע אני קים'' תרומתי הצנועה להגות המערבית ולזו היהודית המתחדשת. ואין לשכוח גם את הלאומיות הפלסטינאית. |
|
||||
|
||||
זה הלך הפוך: אני קיים, משמע אני מצטער. |
|
||||
|
||||
אחרי שהסתבר שאתה אשכנזי בנגוד למה שטענת כאן:http://www.haayal.co.il/reply.php3?id=1082&rep=8... עלתה במידה ניכרת הסבירות לתרחיש בו יתגלה שהנך חנון. |
|
||||
|
||||
למה? כדי להוכיח שאינו חנון, מספיק להראות שהוא סטודנט. |
|
||||
|
||||
אני דיברתי על תרחיש וסבירות,ואצלך זו הוכחה,ידועה לך לוגיקה הזרה לי? |
|
||||
|
||||
השוטה לא טען שהוא אינו אשכנזי, אלא שהוא אינו ''סטודנט אשכנזי חנון''. מכיוון שהוא אשכנזי, ברור שהוא אינו סטודנט או שאינו חנון. אם הוא סטודנט, ודאי שאינו חנון. |
|
||||
|
||||
מומלץ לך ללמוד משהו על כללי דה-מורגן. ההודעה שלך העלתה במידה ניכרת את הסבירות לכך שאתה שר הבטחון. |
|
||||
|
||||
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |