|
||||
|
||||
נו באמת. כי אם אין הגבלה, מוצאים הנהגים עצמם מחוסרי עבודה, מחליטים לשבות, ומעירים את כותב המאמר מוקדם בבוקר בצפירות. במרבית השווקים קיימים מנגנוני ביקורת כדי למנוע הצפה, בעיקר ביקורת עצמית של בעלי העסקים (אני לא אקים דוכן לימונדה בצומת רחובות בה כבר יש שני דוכני לימונדה, כי אז לשלשתנו לא תהיה פרנסה מספקת). משום מה בשוק נהגי המוניות בארץ לא קיימת הביקורת העצמית הזו, כמדומני. במקצועות מסויימים משנות האוניברסיטאות את גודל הכתה הנכנסת בהתאם לצפי צרכי השוק (בשנה אחת יתקבלו 50 סטודנטים לשנה א' מחשבים, ובזו שלאחריה יתקבלו 100). |
|
||||
|
||||
ההגבלות בארץ (וגם בניו יורק) לא קשורות להצפת השוק, אלא לקבוצות לחץ בעלות השפעה (נכי צה''ל בארץ ולהבדיל המאפייה פה). אם שומרים על המנגנונים הרגולטוריים ורק מסירים את ההגבלה על מספר המדליונים, לא צפוי לחול שום שינוי משמעותי בשוק אחרי תקופת התייצבות (לעומת זה אם מפסיקים את הרגולציה על כל היבטיה, מקבלים את אנרון). |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |