|
||||
|
||||
יפה. בדיוק לך חיכיתי על חיי (ליתר דיוק, בכמה שנים האחרונות). בשלוש שנות שירותי הצבאי שירתתי בבסיס טילים גרעיניים סודי לא הרחק מאי-שם. בלילות הלבנים היינו נוטשים לעיתים את משמרתנו (בטחון המדינה הוא עניין לגיקים לענות בו), ומצטרפים כחבורת גברים אחת לטיול אל עובד להביא סביח לכל הבסיס. לא יכולנו לשלוח אחד להביא סביח, כי קשה היה לסחוב את הכמות הגדולה מחלונו של עובד אל הסובארית הצבאית המרוטה שאותה היינו מחנים באופן בלתי-חוקי במסביב של עובד. וזאת יש לדעת: במסביב של עובד אין חניה חוקית אחת ברדיוס של כשלושה קילומטרים, או לפחות ככה זה נראה אז כשהעמדנו את האוטו הבלתי-יציב הזה על העוקם על המדרכה (ובידוע שמעבר לעשר מעלות של הטיה הוא קורס הצידה – ככה זה סובארית, כשמתכננים מכונית על קוקאין, ונותנים לנהגים צבאיים לנסוע בה באיילון במהירות של 95 קמ"ש בהילוך ראשון). מה הבעיה שלי? לא היה לי רשיון נהיגה צבאי. הייתי מסתפק בישיבה בכיסא האחורי בתוך החבורה הזו, והייתי מגיע להיכל התענוגות של עובד באופן כמעט בלתי-מודע. התוצאה המיידית של זה שעם שחרורי, ולאחר שהשארתי את רכבת השדים של הסובארית מאחורי, איבדתי לאלתר את הכושר להגיע לעובד: פשוט אין לי מושג איפה זה בגבעתיים. עד שקמת אתה, שקמת מודיעין סביח בישראל (מס"ב). ועכשיו לשאלת ראש הוועדה לאנרגיה אטומית: איפה זה כיכר נוח? |
|
||||
|
||||
בצבא גם לי יצא לנסוע ממקום למקום עם נהגים צבאיים, ואחד מהם לימד אותי שרכב צבאי (לא משנה איזה) בנוי אחרת מרכב אזרחי מבחינת ההילוכים. ברכב צבאי מכניסים לראשון, נותנים גז, בערך באזור השבעים קמ''ש כדאי להעביר לשני, ואם בסביבות המאה-מאה-ועשר האוטו קצת מתחיל להרעיש, אפשר להעביר להילוך שלישי, אבל אפשר במקום זה פשוט לחזק את הרדיו עוד יותר כדי לא לשמוע את המנוע. בכל מקרה, כיכר נוח היא במפגש הרחובות סירקין וכצנלסון בגבעתיים, ועובד ממוקם על סירקין (אאל''ט) בצד הקרוב לרח' שינקין. אם אתה כבר הולך לשם, שים לב שחמישה מטר מהחלון של עובד יש חלון של אחד אחר שמוכר מיצים סחוטים ושייקים מכל מיני פירות טריים. בזמן שמישהו מהחברים עומד בתור, שווה לקחת ממנו איזה קומבינה מעורבבת לאחרי המנה העיקרית. |
|
||||
|
||||
החומציות של הפירות לא עושה חסד לבטן מרופדת במצע של טחינה וחצילים מטוגנים. אבל אולי זה חלק מהגיבוש שלכם, אז למה לי להתערב :-) |
|
||||
|
||||
רק תזהר כשאתה שם לא להתפתות לעצור עם האוטו ממש ליד החלון של עובד, כי יש שם תמיד שוטרים שמאוד מתעצבנים מזה... |
|
||||
|
||||
סירקין וכצנלסון... סירקין וכצנלסון... סירקין וכצנלסון... התחלתי לשנן, שלא יברח עוד לעולם. הקונצפט של רדיו היה זר לסובארית. אני בספק אם בכלל היתה לה מערכת חשמל. כמו כל דבר בצבא, היא זזה בזכות תערובת של תקווה ופחד, ולא באמצעים מכניים מוכרים. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |