בתשובה להפונז, 08/04/25 16:30
778018
אני לא מבין את כוונתך. מבחן טיורינג הוא לא מבחן שאמור לסווג מכונות לעומת אדם. הוא מבחן שאמור לסווג מכונות טיפשות לעומת מכונות חכמות.

אבל ברור שאופיו של המבחן הוא כזה שהסיווג עצמו משתנה לפי ציפיות הבוחנים, וציפיות הבוחנים נקבעות לפי ''רוח הזמן'' והידע שלהם על מה יש בעולם. בזמנו של טיורינג, וגם כמה עשורים אחר כך, גם שיחה מאוד טפשית ובסיסית היתה מבהירה גם לבוחן טיפש ובסיסי שהמשוחח הוא אדם. היום הבוחנים כבר יודעים שמכונות יכולות לשוחח שיחה יותר מבסיסית, ולכן הם משנים בהתאם את ניחושיהם.

מכאן, מבחן טיורינג הוא לא מבחן טהור למכונה נתונה, אלא מבחן לכל ''קו החזית'' של טכנולוגיית המכונות המשוחחות.
778027
קודם כל אני מסכים לאבחנה החשובה שהמבחן משתנה עם הזמן.
וגם קצת לזה שהוא מבחן ל''חוכמת'' המכונה.
אבל - בכל זאת יש כאן משהו קטן שעדיין נשאר, והוא השאלה האם המכונה היא ''יישות תבונית'' במידה שהאדם הוא כזה.

הרי ב''מבחן חוכמה'' ישיר ברור שהמכונה יותר חכמה מבן אדם במיליון נושאים. משחמט ו'גו' וזיהוי חתולים ועד ידע כללי ושאר ירקות.
אבל עדיין נראה לי שמבחן השיחה מחפש משהו מעבר למדידת ''חוכמה'' אבסולוטית.

בכל מקרה, אין לי טיעון חזק יותר, בעיקר בגלל שמזמן כבר חשבתי ואולי אפילו כתבתי שמבחן טיורינג הוא קצת ארכאי.
אולי, דוקא לשיטתך בנוגע לשינויים, ראוי להמציא מבחן חדש ומתאים יותר.

אני עדיין מרגיש בהרבה אינטראקציות עם ג'פטו וחבריו שאני מדבר עם חדר סיני, ואפילו לא במלואו. מידי יום אני נתקל בתשובות שגויות לשאלות לא מאד קשות.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים