|
||||
|
||||
א. גם שבוע שעבר פונו מספר התנחלויות בלתי חוקיות. שכחתי להזכיר שבדיון עם דב דובר על ישוב יהודי (לאו דווקא ישוב בשטחים)? בכל מקרה, תחליף את פארק הירקון במכללת אריאל, ותקבל את אותו אי צדק. ב. התיחסתי למקרה כמו האוריינט האוס בפסקה השלישית. אבל, בכל מקרה, התיחסתי לחוקים צודקים בלבד, מתוך הנחה שאזרחי הדמוקרטיה לא יתנו לחוק לא צודק להתקיים זמן רב (למרות שכל זמן שהוא לא פוגע במהותה הדמוקרתית של המדינה, הם מחוייבים לציית לו, או לשאת בעונש על האי ציות). ג. כנראה שהמשפט האחרון שלך מנסח את כוונתי בצורה מוצלחת מהניסוח שלי, תודה. |
|
||||
|
||||
האם לדעתך יש לאכוף בעוד שבוע את החוק המחייב סגירת בתי עינוגים בערב תשעה באב? האם יש לאכוף את האיסור על העסקת יהודים בשבת? לפי הגדרתך החוק "לא צודק". ציינת שבעלי פיצוחיות נענשים על עברה זו, אך לא ציינת אם אתה תומך בהענשתם. |
|
||||
|
||||
כמובן, יש להענישם, ועליהם לבצע את העונש שהוטל עליהם (אגב, במידה והעונש על העסקת יהודים בשבת יהיה סקילה, למשל, הוא כבר יפגע במהותה הדמוקרטי של המדינה), מעבר לצד החוקי והעקרוני, זה יעזור לשינוי החוק ללא איבוד אמון הציבור ברשויות החוק. ומה שיותר חשוב, האם מיץ צדק? האם הכותרת נכונה? |
|
||||
|
||||
הנה דוגמא נוספת לחוק, שנאכף באופן לא שווה ויוצר תוך כדי כך אי שיוויון בין האזרחים, כאשר החוק לא נאכף כלל במקומות מסוימים, ונאכף בחומרה במקומות אחרים (ז''א, תל אביב וקיבוצים מקבלים קנסות, מושבים וערי פריפריה, לא. הכל כדי לדפוק את הסמולנים). במקום שיאכף באופן זהה ללא קשר לדעותיו הפוליטיות של עובר העבירה. |
|
||||
|
||||
מובן שמיץ צדק. אתה עקבי בגישתך וזה טוב. |
|
||||
|
||||
לא הייתי מפקפק במיץ, אלמלא הסימן שאלה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |