|
||||
|
||||
אתה צודק, הגבתי בחופזה ולא שיתפתי את מחשבותי במלואן. אני מנסח את תגובתי הנ"ל מחדש: קראתי אתמול את הכתבה במוסף הארץ בה ריאיינו ביביסטים, ודבריהם חידדו בי את ההבנה לנפשם (ומניעיהם) של הביביסטים. מספר תמות חזרו בדברי המרואיינים. האחת- שנתניהו והליכוד מייצגים אותם ומגלמים את רצונם. הדרש שלי על כך: זה שלייצג את הבוחר ולגלם את רצונו הוא תנאי מספיק זו הוכחה לכך שהם לא מעבירים לנתניהו ולליכוד את מבחן התוצאה. כלומר הכישלונות של הממשלה הזו (כמו קודמתה ממשלת הקורונה) אינם נמצאים במערכת השיקולים שלהם כשהם בוחרים בליכוד. וזה מה שאמר הפונז שהמציאות אינה משנה. השניה- שהם תמיד מציגים את ההנגדה מול השמאל1 כחלק מהסיבות שלהם. הדרש שלי: יותר ממה שהם מצביעים בעד הליכוד ונתניהו, הם מצביעים נגד השמאל הנורא. כך אתה יכול להכשיר כל שרץ: החל מהאישיות המפוקפקת של משפחת נתניהו וכלה בחוק הגיוס. כי אולי זה לא אידאלי, אבל לפחות השמאל לא שולט. אני חושב שזה ההקשר שבו צריך לראות את האמירה: "הוא מביא לנו שלטון". אגב מירי רגב- לדעתי היא זוכה לדירוג גבוה בפריימריז של הליכוד כי היא קשובה במיוחד לסנטימנטים האלה. תקרא את הראיון הזה ותראה עד כמה הוא משקף אותם. ציטוטים מתוך הכתבה: אומר יעקב מצלאווי (49), בסטיונר משוק רמלה: "נכון, נתניהו אשכנזי מרחביה ולא צם בכיפור, אבל לזכותו אתה רואה שהוא משתדל. זה לא אותנטי, אבל הוא משתדל...אנשים מעריכים את ההשתדלות... הצד השני אפילו לא משתדל, הולך הפוך- נגד ה"בעזרת השם"." אומר ד"ר אוון כהן (56), חוקר שפה באוניברסיטת ת"א, ממקימי התא הגאה הראשון בליכוד יחד עם אמיר אוחנה, ולשעבר דוברו של ראש הממשלה נתניהו לתקשורת הזרה: "הסיפור הלאומי, זו הסיבה שאני נמצא בימין. הרעיון הזה של מדינת הלאום של העם היהודי, זה כבר לא מה שעומד במרכז האידאולוגיה של השמאל". אומרת אורלי לב (60), אחת הביביסטיות המפורסמות ביותר: "אנחנו יודעים שאם הוא לא יהיה הם יחזרו לשלטון. אין להם סיבה לשנוא אותו חוץ מזה שהוא מייצג אותנו. הוא שייך לאליטות, להם, אבל בזכותו כל 'הברברים והביביסטים והדבילים' בשלטון." _____ 1 ואל תשאל מי זה השמאל, כי זה לא משנה מי הוא כן, משנה מי הוא לא. הוא "הם" ולא "אנחנו". הוא עמנואל גולדשטיין. |
|
||||
|
||||
לחיזוק השנייה: אחת התגובות שחוזרות הכי הרבה בפורום רוטר, כמה פעמים באותה ידיעה לפעמים, היא: "וזה עדיין עדיף על ממשלה עם האחים המוסלמים1". 1 השמאלנים הבוגדים/דיקטטורת בג"ץ/לפיד-בנט וכדומה, למען הגיוון. אבל האחים המוסלמים הולכים ממש חזק. |
|
||||
|
||||
הציטוטים שהבאת הם מכוונים לכיוון הדת (מצלאויי) והלאום (אוון) והכבוד/אי הכבוד (אורלי), והציטוט שהביא הפונז מ׳רוטר׳ משלים את הפזל ולפיו "וזה עדיין עדיף על ממשלה עם האחים המוסלמים" (הפחד), וזה מחבר לי צמתים לא סגורים, ואסביר : כתבתי למעלה שהיחסים בין מפלגה/מנהיג למצביע יכולים לבוא לידי ביטוי בתוצאות של העשייה או אי-העשייה ; באם תשחרר חטופים תקבל מאיתנו מברוק - זאת העשייה. אבל אם תשחרר חטופים ובעקבות כך תשחרר גם אלפי מחבלים ותצא מרצועת עזה , אז נפיל אותך כי לא הסכמנו שתעשה את זה. נפיל אותך כי עשית משהו שאנחנו לא רוצים שתעשה (עיסקת שליט), ומכאן שאי-העשייה ( שב ואל תעשה - השארות בעזה) בעיני המצביע הימני יותר חשובה מהעשייה עצמה (הפסקת המלחמה, הסכמי שלום). יתכן מאוד והמשבר העמוק כתוצאה ממעשה שרון ב-2005 בעניין ההתנתקות מעזה ובעקבות פינוי היהודים מגוש קטיף, בתוספת יומרות השלום הגרנדיוזיות של אולמרט לאחריו וכלה בחיבור הפוליטי של בנט לגוש המרכז שמאל, היא זאת שמחברת את הפחדים בגוש הימין מהעשייה של המנהיג הימני. הם מעדיפים מנהיג שלא יעשה כלום מאשר מנהיג שיעשה משהו, כי העשייה תמיד הייתה בעוכריהם. זה מחזק את טענתך אודות ההנגדה מול השמאל או כמו שגולשי רוטר הימניים, גורסים שלפחות הוא לא הביא לנו את האחים המוסלמים שזהו אי העשייה, ואם את האחים המוסלמים אתה לא מכניס לנו לקואליציה, דיינו, ועל כך ברכותינו והצבעתנו. לעצם מהות הדיון, האם ה׳בייס׳ הוא משוייך רק למפלגת הליכוד או לכלל הימין או לכלל האלקטורט בישראל, אני סבור - והפונז כנראה מסכים איתי - שהבייס הוא חזות כלל הגורמים הפוליטיים ואינו שייך רק למפלגה אחת או לגוש אחד. ולכן אולי הבייס הימני מביע את עצמו בצורה יותר משמעותית מהבייס האחר (בין אם הוא יציב או רעוע) וזאת כתוצאה מהפחדים שיבוא מישהו ויעשה משהו. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |