|
||||
|
||||
החרדים צודקים. אמנון לוי צודק: צריך להגיד את האמת. אבל האמת היא גם עובדות לפני דעות. העיתונאי החדש, שאין לו רזרבות להיות גם ספק מידע לפני שהוא מורח את דעתו לאורך ולרוחב, מותיר את העבודה לחלק מאיתנו, שבכל זאת רוצים לבסס את דעתם ולא רק להפיץ אותה. מדוע, אם כן זקוקים החרדים לחוק מעונות חדש. מתוך ההנחה שבחוק המעונות הקיים לא כתוב שחרדים לא זכאים להשתתפות, ניסיתי להבין מה הבעיה שלהם. דיסקליימר: העניין שלי בחוקים, תקנות וסעדים מוגבל למדי, למרות שלמזלי בינתיים, אני נמנה על חלק מהציבור המממן אןתם. לכן מה שאפרט בהמשך מסתמך על הצצה בפרסומי הממשל העוסקים בהשתתפות בתשלום מעונות יום. אם מישהו רואה טעויות במה שהבנתי/השלמתי/הסקתי הוא יותר ממוזמן לתקן. א. להבנתי מימון מעונות היום לחרדים מבוסס על הסעיף שמפרט זכאות למשפחה שאחד מההורים לומד. מוסדות תורניים בלה בלה בלה מוכרים כמוסדות לימוד. ב. למיטב הבנתי, רוב החרדים ימשיכו לקבל השתתפות גם ללא חוק חדש. הבעייה תהיה רק למוסדות תורניים שיאבדו את ההכרה או לחרדים שיקבלו צו גיוס. הללו יהפכו מתלמיד לעריק ויאבדו את מעמדם כ"לומדים". ג. גם זה כפוף לזכאות נוספת הקיימת ע"פ מבחן הכנסה של המשפחה. ד. דהיינו מדובר בחוק נטו להענקת תמיכה ציבורית למשתמטים. עזרן נא לי להבין, איך ה"ה אמנון לוי הגיע למסקנה שהחרדים צודקים. עוד נקודה: עשויים אינשי לשאול למה צריך הציבור לממן ילדיהם של אנשים שבחרו ללמוד. חושבני שהתשובה היא אינטרס ציבורי לעודד לימודים גבוהים. מאחר ואני לא חושב שיש מישהו רציני שטוען שחסרים בישראל לומדי תורה, אני מפקפק באינטרס הציבורי לעיל בכל הנוגע למוסדות תורניים. האינטרס של ה"עם" שלנו הוא להסיר את המוסדות התורניים מסעיף זכאות הורים לומדים. ואז אולי יוכל אמנון לוי לכתוב "החרדים צודקים". |
|
||||
|
||||
אמנון לוי טועה כבר באקסיומה שלו, שחרדים לא יתגייסו לעולם. ולראייה - עד 1978 חרדים לא מעטים התגייסו לצה"ל כמו כל עם ישראל. ועל כן גם לא קיבלו את הקצבאות שהם מקבלים היום, וראה זה פלא - גם הילודה היתה נמוכה ביותר מהיום. ואלה לא ימות המשיח, רק שנות ה-70 (וה-60). |
|
||||
|
||||
תחושת בטני היא שאתה טועה. אבל איני מתווכח אתך, מפני שלדעתי נכונות הטענה תלוייה באופן בו אתה מגדיר חרדי. למשל האם מצביעי ש"ס שות"מ הם חרדים או סתם חרד"לים. להבנתי, במלחמת השחרור התגייס מספר קטן של אנשי היישוב הישן (רוב רובם של המגוייסים הדתיים היו דת"לים). מאז מספר החרדים ששרתו בצה"ל ונשארו חרדים1 אחרי השירות הוא בטל בשישים. 1 התנאי הנוסף בגלל מגוייסים מקרב החרדים שהיו כבר כשהתגייסו בתהליך של פרישה מן הקהילה החרדית המקורית שלהם. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |