בתשובה לשוטה הכפר הגלובלי, 18/10/24 11:50
תגובה בטעם טוב ובריח רע 773092
יובל נח הררי חושב אחרת: "בניגוד לאחרים, אני לא חושב שהעזיבה הזו היא סכנה קיומית למדינת ישראל. להערכתי יעזבו משהו כמו 200 אלף עד 500 אלף. באחוזים, זה סדר גודל דומה לזה של העזיבה מהונגריה של אורבן, או מרוסיה של פוטין. ועל כל מי שעוזבים, סביר שיהגרו לישראל מספר דומה של יהודים מחו"ל. נכון שמי שעוזבים הם ברובם משכילים - רופאות, מהנדסות וכו' - אבל יישארו מספיק מאלה בארץ. עדיין יהיו פה צבא חזק, תעשיית נשק, תעשיית סייבר, יכולות גרעיניות. המדינה תהיה לאומנית יותר, דתית יותר, ענייה יותר, עם שירותי בריאות גרועים יותר - אבל היא תהיה. היא פשוט לא תהיה מקום שאני ארצה לחיות בו".
תגובה בטעם טוב ובריח רע 773097
כבר יותר מעשור שביקור בירושלים גורם לי למצוקה פנימית עמוקה, לפעמים עד כדי בחילה.
ומזה זמן שכבר הבנתי למה - ירושלים היא מכונת זמן לעתיד של כל מדינת ישראל, כפי שמתאר אותה גם הררי כאן.
ענייה, נחשלת, חשוכה, מוצפת חרדים מצד אחד וערבים מצד שני, ומתרחקת מכל סממן של עיר מערבית (שלא לומר ישראלית) מתוקנת.

במהפכה המשפטית שהצליחה לעורר את הציבור הליברלי, אני ראיתי את הסיכוי האחרון להטות את מסלולה של המדינה מלהפוך לירושלים.
ממשלת החורבן שמצליחה לנצל את המלחמה לצרכיה מקטינה את התקווה הזו, שהיתה קלושה גם כך, בכל יום שעובר. כל החזון שלה הוא מלחמה לנצח, גזענות משיחית מגלומנית והרסנית וגידול פרזיטי של אוכלוסיות משתמטות שחיות על הדמים והדם של האחרים.
ירושלים של מטה, בדרך למטה.
תגובה בטעם טוב ובריח רע 774135
ירושלים של מעלה, היא ירושלים השמימית, זאת שלא קיימת במציאות אלא בדמיון. ירושלים של מטה - היא ברירת המחדל לטוב ולרע. מצוקתך הפנימית היא ככל הנראה ביטוי לאי-הבנתך להבדלים בין ירושלים לאתונה. תל אביב וכל עיר ישראלית אחרת היא לא אתונה ולמיטב הבנתי גם לא עונה להגדרה של עיר מערבית, כמו שמדינת-ישראל היא לא מדינה מערבית. אפשר כמובן לייחס לה ׳מערביות׳ באמצעות פעילויות חברתיות של קבוצות מיעוט, אבל לא כך מקטלגים מערביות למדינה הנשלטת ע״י הדת ושרוב תושביה מצדדים בהמשך השליטה הזאת.
———
ירושלים של טדי
תגובה בטעם טוב ובריח רע 774137
______
ורק ירושלים
תגובה בטעם טוב ובריח רע 774139
ורק ישראל, תשע שבע שניים.
תגובה בטעם טוב ובריח רע 774156
לפני התאונה שמעתי את אבי רביצקי נ''י מציע לוותר על הריבונות בירושליים של מטה ולהתרכז בזאת הרוחנית. לו הייתי איש מאמין הייתי חושב שירושליים של מטה ענתה לו בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים.
תגובה בטעם טוב ובריח רע 774162
הוא התכוון לריבונות הדמיונית. אני גם וויתרתי בחיים במהלך שינת ה -REM לדמיונות שלי.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים